Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Astra Caravan-om marhára párásodik, de nem csak akkor, ha benne ülünk. Ha az idő kicsit felmelegszik egy hűvösebb hét után (pl. ma), akkor az ablakokon belül megjelenik a pára, belátni sem lehet. Ez a nedves "szag" persze belül érződik is, és ma úgy döntöttem, megkeresem az okát.

A tetőkárpit totálkáros, fel van ázva mindenhol a szivacs része és levált róla maga a kárpit. Lehajtottam a jobb oldali napellenzőt, és a tükör része csupa víz. Először arra gondoltam, beázik a szélvédő alatt a levélrácsnál, de nem (sziloplaszt-tal még nyáron "elláttam"), száraz a pollenszűrő és alatta is minden, a kifolyó gumicső ki lett tisztítva régebben.

Kiszedtem a tetőkárpitot, úgyis meg akartam csináltatni (infó: 28ezerért újítanák fel és nekem kell szétszedni/összerakni, mert tetőablakost nem vállalnak <_< ).

Na, amit ezután láttam, az nem tetszett. A tetőablak jobb első sarka csupa víz, cseppek mindenhol:

KÉP

Először arra gondoltam, beázik az ablak, pedig nem. Kinyitottam (eltekertem), mert érdekelt, mi az a négy gumicső a sarkokban. Felül a keretnél a jobb első felén áll a viz, gondolom eldugult a lefolyócső és valahogy bejutott a tetőkárpithoz a víz. Megpróbáltam kidugítani a csövet, de nem volt elég erős drótom hozzá.

Az lenne a kérdésem, hogy hol az alsó vége a csöveknek? Alul nézegetve nem találtam meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra Caravan-om marhára párásodik, de nem csak akkor, ha benne ülünk. Ha az idő kicsit felmelegszik egy hűvösebb hét után (pl. ma), akkor az ablakokon belül megjelenik a pára, belátni sem lehet. Ez a nedves "szag" persze belül érződik is, és ma úgy döntöttem, megkeresem az okát.

A tetőkárpit totálkáros, fel van ázva mindenhol a szivacs része és levált róla maga a kárpit. Lehajtottam a jobb oldali napellenzőt, és a tükör része csupa víz. Először arra gondoltam, beázik a szélvédő alatt a levélrácsnál, de nem (sziloplaszt-tal még nyáron "elláttam"), száraz a pollenszűrő és alatta is minden, a kifolyó gumicső ki lett tisztítva régebben.

Kiszedtem a tetőkárpitot, úgyis meg akartam csináltatni (infó: 28ezerért újítanák fel és nekem kell szétszedni/összerakni, mert tetőablakost nem vállalnak <_< ).

Na, amit ezután láttam, az nem tetszett. A tetőablak jobb első sarka csupa víz, cseppek mindenhol:

KÉP

Először arra gondoltam, beázik az ablak, pedig nem. Kinyitottam (eltekertem), mert érdekelt, mi az a négy gumicső a sarkokban. Felül a keretnél a jobb első felén áll a viz, gondolom eldugult a lefolyócső és valahogy bejutott a tetőkárpithoz a víz. Megpróbáltam kidugítani a csövet, de nem volt elég erős drótom hozzá.

Az lenne a kérdésem, hogy hol az alsó vége a csöveknek? Alul nézegetve nem találtam meg.

A külső küszöbnél van lent kb. Ha jól tévedek, akkor a sárvédő és a küszöb találkozásánál. Egyébként ott is erősen korrodálódik a vas a tetőablak vize miatt.

Link to comment
Megosztás:

A külső küszöbnél van lent kb. Ha jól tévedek, akkor a sárvédő és a küszöb találkozásánál. Egyébként ott is erősen korrodálódik a vas a tetőablak vize miatt.

Nem találtam meg. Illetve találtam ott néhány lukat, de az ujjam bedugva nem érzem ott a cső végét. Vagy a cső csak egy darabig tart, utána már belül a fémen folyik le? :blink:

A dugult csövet próbáltam kitisztítani, egy fél napom ráment, de az A oszlop aljánál van benne valami, amin nem tudom áttolni a drótot (bowdent), és nem akarom kiszúrni a csövet a kasznin belül.

Sürgősen ki kellene valahogy dugítanom, mert nálunk 2 napja esik az eső, és most hogy nincs benne a kárpit, direktben az anyósülés ázik... meg még ki tudja mi. Próbáltak kívülről letakarni a tetőablakot ideiglenesen, de **t sem ér.

Szerk.: Jah és próbáltam a másik oldalin letolni egy bowdent, hogy alul hol jön ki, de nem volt olyan hosszú :(. Csak hallottam alul a végét, ahogy mozgattam, de nem értem el ujjal...

Módosítva : Greg_hun
Link to comment
Megosztás:

Nem találtam meg. Illetve találtam ott néhány lukat, de az ujjam bedugva nem érzem ott a cső végét. Vagy a cső csak egy darabig tart, utána már belül a fémen folyik le? :blink:

A dugult csövet próbáltam kitisztítani, egy fél napom ráment, de az A oszlop aljánál van benne valami, amin nem tudom áttolni a drótot (bowdent), és nem akarom kiszúrni a csövet a kasznin belül.

Sürgősen ki kellene valahogy dugítanom, mert nálunk 2 napja esik az eső, és most hogy nincs benne a kárpit, direktben az anyósülés ázik... meg még ki tudja mi. Próbáltak kívülről letakarni a tetőablakot ideiglenesen, de **t sem ér.

Szerk.: Jah és próbáltam a másik oldalin letolni egy bowdent, hogy alul hol jön ki, de nem volt olyan hosszú :(. Csak hallottam alul a végét, ahogy mozgattam, de nem értem el ujjal...

A küszöbben végetér a cső ha jól tudom nem lóg ki a karosszériából.

Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint ide nem kapni javítólemezt, én kivágtam bontóból egy épet és azt raktam ide, de hátra például sima lemezt tettem.

Szia! Arra lennék kiváncsi hogy mennyiért lehet padlólemezt szerezni a bontóból? A bontós kivág egy darabot a padlóból ha nekem azt kell, vagy hogy megy ez?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Szia! Arra lennék kiváncsi hogy mennyiért lehet padlólemezt szerezni a bontóból? A bontós kivág egy darabot a padlóból ha nekem azt kell, vagy hogy megy ez?

Üdv, ez szerintem bontótól is függ, ahova én járok ott elmondom mit szeretnék meg azt hogy ami még az eszembe jut és mondja az ürge hogy nézzek körül. Aztán elvagyok ott pár órát, a taposó lemezt is én vágtam ki magamnak. Csak ahhoz vigyél több korongot, mert bellül van rajta a kátrány rezgés csillapító küvülről meg az alvázvédő ezért kopik a korong elég rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, ez szerintem bontótól is függ, ahova én járok ott elmondom mit szeretnék meg azt hogy ami még az eszembe jut és mondja az ürge hogy nézzek körül. Aztán elvagyok ott pár órát, a taposó lemezt is én vágtam ki magamnak. Csak ahhoz vigyél több korongot, mert bellül van rajta a kátrány rezgés csillapító küvülről meg az alvázvédő ezért kopik a korong elég rendesen.

Mégis te mennyiért szerezted ha nem titok? Hegesztés után mivel tömíted a hegesztési pontok között? Mert a képeken ponthegesztve van ugyebár, és két pont között azért marad egy kis hézag, gondolom én. Ívhegsztéssel nem lehetne végigvarni az egészet? A taposólemez nekem vastagabbnak tűnik mint a többi karosszéria elem, szerintem elbírná az ívet is.

Link to comment
Megosztás:

Mégis te mennyiért szerezted ha nem titok? Hegesztés után mivel tömíted a hegesztési pontok között? Mert a képeken ponthegesztve van ugyebár, és két pont között azért marad egy kis hézag, gondolom én. Ívhegsztéssel nem lehetne végigvarni az egészet? A taposólemez nekem vastagabbnak tűnik mint a többi karosszéria elem, szerintem elbírná az ívet is.

Több mindent vettem akkor, a taposó lemez, a kesztyűtartó alatti polc, egy AC-relé, egy fényszóró magaságállító kapcsoló volt 4000Forint, de ez elég olcsó bontó ahova járok. Az illesztéshez lehet kapni direkt kasztni tömítőt, de ha szépen dolgozol nem lesz nagy hézag ha kap 2 réteg alapozót plussz fedőfestéket plussz allulról alvázvédőt akkor ez a pici hézagokat szépen eltömíti. Én pont ezért ecsettel kentem a festéket bellölről meg még jól oda lehet pacsmagolni ahol rés van. A taposó lemezt én 0.7miliméternek mértem szerintem ezt nem lehetne ívvel hegeszteni. Amire az ember leszedi róla az alvázvédőt hogy ne gyulladjon olyan könnyen meg még vékonyodik is. Végig lehetne CO-val is pöttyözni de nincs értelme az autón a gyári hegesztések közt is van hézag.

Ott látszik a vezetőoldalon a szürke alvázvédő szépen eltömített mindent a fedőfestékre sajna meg szokéás szerint megint nem maradt idő, össze kellett rakni a kocsit.

1679806-20141214-jpNrBU.jpg

Link to comment
Megosztás:

A küszöbben végetér a cső ha jól tudom nem lóg ki a karosszériából.

Nem sikerült kidugítanom, és eléggé ideges lettem, hogy megint ráment egy napom és nem lettem közelebb a megoldáshoz.

Újabb problémák jöttek elő. Bal oldalon azért nem tudtam megnézni, hol jön ki a bowden, mert a cső az A oszlop felénél el van vágva, onnan a kaszniba folyik a víz... de legalább kifolyik.

A jobb oldali dugult csövet próbáltam erős dróttal, ecettel... próbáltam kiszedni a helyéről, de az egész testsúlyommal sem jött. Kifogytam az ötletekből. Help me :( Csak nem kell szétvágni hozzá a kasznit?!

Link to comment
Megosztás:

Nem sikerült kidugítanom, és eléggé ideges lettem, hogy megint ráment egy napom és nem lettem közelebb a megoldáshoz.

Újabb problémák jöttek elő. Bal oldalon azért nem tudtam megnézni, hol jön ki a bowden, mert a cső az A oszlop felénél el van vágva, onnan a kaszniba folyik a víz... de legalább kifolyik.

A jobb oldali dugult csövet próbáltam erős dróttal, ecettel... próbáltam kiszedni a helyéről, de az egész testsúlyommal sem jött. Kifogytam az ötletekből. Help me :( Csak nem kell szétvágni hozzá a kasznit?!

Egészen pontosan nem tudom hogy megy ez a cső, csak egy barátom vagdosta a küszöböt az ő képein láttam a cső végét. Na és ha hagynád ott a csővet ahol van és behúznál helyette egy másikat? Ahol útban van a régi cső ott ki lehetne vágni.

1680651-20141214-I9W2xC.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem sikerült kidugítanom, és eléggé ideges lettem, hogy megint ráment egy napom és nem lettem közelebb a megoldáshoz.

Újabb problémák jöttek elő. Bal oldalon azért nem tudtam megnézni, hol jön ki a bowden, mert a cső az A oszlop felénél el van vágva, onnan a kaszniba folyik a víz... de legalább kifolyik.

A jobb oldali dugult csövet próbáltam erős dróttal, ecettel... próbáltam kiszedni a helyéről, de az egész testsúlyommal sem jött. Kifogytam az ötletekből. Help me :( Csak nem kell szétvágni hozzá a kasznit?!

Ezért nem kell nekem a napfénytetős autó, Bár tudom ez téged nem vigasztal.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét Mindenkiek!

A következőben kérnék tanácsot. Pár napja kivettem az akkumulátor, hogy feltöltsem. A kocsi zárását az első ajtóknál kulccsal meg tudtam tenni, de a csomagtér ajtónál nem. A kulcs egyáltalán nem fordult a zárban. Utólagosan beépített központi zár és riasztó van a kocsiban, így eddig ez nem tünt fel, mert garázsban parkoltam és nem kellett zárni az ajtókat. A központi zár a csomagtér ajtót rendesen zárja. Mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szép estét Mindenkiek!

A következőben kérnék tanácsot. Pár napja kivettem az akkumulátor, hogy feltöltsem. A kocsi zárását az első ajtóknál kulccsal meg tudtam tenni, de a csomagtér ajtónál nem. A kulcs egyáltalán nem fordult a zárban. Utólagosan beépített központi zár és riasztó van a kocsiban, így eddig ez nem tünt fel, mert garázsban parkoltam és nem kellett zárni az ajtókat. A központi zár a csomagtér ajtót rendesen zárja. Mi lehet a probléma?

A válaszokat előre is köszönöm!

Vagy zár csere volt, ha nem akkor szedd ki és féktisztítóval stb. mosd ki majd olajozd, zsírozd. Nekünk utóbbi kellett a kadettunknál a múltkor, az sem fordult el úgy tele volt mocsokkal.

Link to comment
Megosztás:

Hogy lett volna zár csere nem tudom, mert használtan vettem és az eladó nem mondott ilyet. Mondjuk nem is kérdeztem :-) Próbálom WD 40-el, hátha segít. Mondjuk én azt tapasztalom, hogy elég stabilan nem fordul a kulcs, mintha fémesem ütközne a szerkezetbe, ergó mintha nem abba a zárba való volna. A kulcs egyébként egy másodkulcs, nem az, amelyikben egy kicsi led izzó van elhelyezve. Egyébként az a kulcs sem zárja a zárat.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Hogy lett volna zár csere nem tudom, mert használtan vettem és az eladó nem mondott ilyet. Mondjuk nem is kérdeztem :-) Próbálom WD 40-el, hátha segít. Mondjuk én azt tapasztalom, hogy elég stabilan nem fordul a kulcs, mintha fémesem ütközne a szerkezetbe, ergó mintha nem abba a zárba való volna. A kulcs egyébként egy másodkulcs, nem az, amelyikben egy kicsi led izzó van elhelyezve. Egyébként az a kulcs sem zárja a zárat.

Köszönöm a válaszokat!

Nálam össze volt rohadva... Sólét nem bírja. Bár az enyém Caravan.

Link to comment
Megosztás:

Ma befújkáltam a zárat WD40-el, de semmi változás. A kulcs simán bemegy a zárbetétbe, de utána semennyit sem lehet fordítani. A központi zár (aká kulccsal, akár távirányítóval) rendben zárja a csomagtér zárat is, a nyitó "gomb" nem benyomható. Nagyon úgy néz ki, azoknak lesz igaza, akik zárbetét cserére tippelte :-( Vajon lehet a zárbetétet a kulcshoz igazítani?

Link to comment
Megosztás:

Ma befújkáltam a zárat WD40-el, de semmi változás. A kulcs simán bemegy a zárbetétbe, de utána semennyit sem lehet fordítani. A központi zár (aká kulccsal, akár távirányítóval) rendben zárja a csomagtér zárat is, a nyitó "gomb" nem benyomható. Nagyon úgy néz ki, azoknak lesz igaza, akik zárbetét cserére tippelte :-( Vajon lehet a zárbetétet a kulcshoz igazítani?

Lehet, átt kell tenni a lamellákat vagy ha a régi zárat nem lehet szétszedni ( a gyujtáskapcsoló zárbetét pölö csak egy pozícióban jön ki) akkor hozzá lehet reszelni az új zárat.

1681502-20141216-bfCIMO.jpg

De ha ki tudod szedni a betétet akkor lehet a régin is tudsz alakítani. A kulcs vagy a lamella megkopott nem húzodik vissza rendesen, ami kilóg le kell reszelni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.