Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszéria


gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

segítséget szeretnék kérni tetőkárpit ügyben. Mint köztudott az opeloknál népbetegség a leszakadó tetőkárpit. Na ez alól az én kocsim se kivétel. Kérdésem mennyire nagy meló ezt kicserélni és hogy van felrögzítve? Gondolom én hogy nem a lemezre van felragasztva hanem van neki egy műanyag váza. Na ezt a vázat mi tartja és mennyire nagy meló lenne ezt kioperálni. Én speciel műbőrre szeretném kicserélni a mostani szürke szövetet.

Segítségetek előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

segítséget szeretnék kérni tetőkárpit ügyben. Mint köztudott az opeloknál népbetegség a leszakadó tetőkárpit. Na ez alól az én kocsim se kivétel. Kérdésem mennyire nagy meló ezt kicserélni és hogy van felrögzítve? Gondolom én hogy nem a lemezre van felragasztva hanem van neki egy műanyag váza. Na ezt a vázat mi tartja és mennyire nagy meló lenne ezt kioperálni. Én speciel műbőrre szeretném kicserélni a mostani szürke szövetet.

Segítségetek előre is köszönöm!

Nem opel képesség ez, az 10-en éves autók nagí részének ugyan úgy leválik a kárpit... Napellenzőket, kapaszkodókat, középen a bolhákat belső világításokat ki kell venni, az ajtó gumikédereit lehúzni, oszlop belső burkolatait lecsavarozni, csomagtartó oldalburkolatait (ehhez a hátsó biztonsági öv felső csavarjait kiszedni) és ki tudod húzni hátrafelé. Kb 20 perces meló, de előtte terítsd le az üléseket valamivel, mert hullani fog a retek a kárpitból...

Link to comment
Megosztás:

Nem opel képesség ez, az 10-en éves autók nagí részének ugyan úgy leválik a kárpit... Napellenzőket, kapaszkodókat, középen a bolhákat belső világításokat ki kell venni, az ajtó gumikédereit lehúzni, oszlop belső burkolatait lecsavarozni, csomagtartó oldalburkolatait (ehhez a hátsó biztonsági öv felső csavarjait kiszedni) és ki tudod húzni hátrafelé. Kb 20 perces meló, de előtte terítsd le az üléseket valamivel, mert hullani fog a retek a kárpitból...

nagyon köszönöm ezt a részletes leírást. ez alapján még a héten lecserélem a régi kárpitot. Szerinted a jó öreg FBS pasztával fel tudom ragasztani az újat?

Link to comment
Megosztás:

nagyon köszönöm ezt a részletes leírást. ez alapján még a héten lecserélem a régi kárpitot. Szerinted a jó öreg FBS pasztával fel tudom ragasztani az újat?

Sztem jobban jársz, ha kárpitosboltban veszel kimondottan erre való ragasztót, az nem fogja elengedni magát a nyári melegben sem.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy 92-es Astra külső tükrei helyére rá lehet tenni a 96-os tükreit. Úgy néztem hogy nem tér el az ablaknál elvileg rá lehet tenni szerintem, de szeretném mások véleményét is kikérni. A másik, hogy gyárilag nem elektromosak a tükrei, de szeretnék elektromosat rá tenni. Nagy munka bekötni a villanyt? Nekem a kis hangszórók nincsenek már bent a tükörnél és annak a vezetékeiből lehet villanyt adni a tükörnek?

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy 92-es Astra külső tükrei helyére rá lehet tenni a 96-os tükreit. Úgy néztem hogy nem tér el az ablaknál elvileg rá lehet tenni szerintem, de szeretném mások véleményét is kikérni. A másik, hogy gyárilag nem elektromosak a tükrei, de szeretnék elektromosat rá tenni. Nagy munka bekötni a villanyt? Nekem a kis hangszórók nincsenek már bent a tükörnél és annak a vezetékeiből lehet villanyt adni a tükörnek?

Köszi a válaszokat.

Fel lehet tenni az újabb tükröket, a talp rögzítése ugyanaz. Az elektromos része más tészta, annak nem elég az a 2 vezeték, ami a hangszóróé volt, főleg hogy azok csak pár centisek, mivel egy kondenzátorral a nagyobbik hangszóró vezetékéhez csatlakozik még az ajtóban. Legegyszerűbb, ha veszel egy elektromos tükrös (és ablakemelős, ha az is van a kocsidban) autóból komplett ajtókábelkötegeket az ajtóátvezető csatlakozókkal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy 92-es Astra külső tükrei helyére rá lehet tenni a 96-os tükreit. Úgy néztem hogy nem tér el az ablaknál elvileg rá lehet tenni szerintem, de szeretném mások véleményét is kikérni. A másik, hogy gyárilag nem elektromosak a tükrei, de szeretnék elektromosat rá tenni. Nagy munka bekötni a villanyt? Nekem a kis hangszórók nincsenek már bent a tükörnél és annak a vezetékeiből lehet villanyt adni a tükörnek?

Köszi a válaszokat.

Szerintem a gömbölyű tükör simán felrakható a kocka helyére (még nem csináltam ilyet). A villanyosítás viszont már keményebb dió. Én megcsináltam, de akkor éppen ki volt véve a komplett műszerfal, és akkor hozzáfértem a vezetékekhez meg a biztitáblához. A villanytükörhöz a vezetőajtóba 6 az utasoldaliba 4 szálat kell átvinni, és azt az egész műszerfal alatt keresztbehúzni. Ha nincs benne a beltéri kábelkorbácsban a vezeték (miért lenne?), akkor még az ajtóba vezető csatikat is át kell fúrni. Amúgy kell hozzá egy relé is a fűtésidőzítéshez.

A hangszóróvezetéknek semmi köze ehhez, a kis csipogó vezetékei a nagy hangszóróéról ágaznak le.

Link to comment
Megosztás:

Fel lehet tenni az újabb tükröket, a talp rögzítése ugyanaz. Az elektromos része más tészta, annak nem elég az a 2 vezeték, ami a hangszóróé volt, főleg hogy azok csak pár centisek, mivel egy kondenzátorral a nagyobbik hangszóró vezetékéhez csatlakozik még az ajtóban. Legegyszerűbb, ha veszel egy elektromos tükrös (és ablakemelős, ha az is van a kocsidban) autóból komplett ajtókábelkötegeket az ajtóátvezető csatlakozókkal együtt.

Köszi a segítséget.

Azthiszem akkor inkább nem lesz elektromos tükör. :)

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a gömbölyű tükör simán felrakható a kocka helyére (még nem csináltam ilyet). A villanyosítás viszont már keményebb dió. Én megcsináltam, de akkor éppen ki volt véve a komplett műszerfal, és akkor hozzáfértem a vezetékekhez meg a biztitáblához. A villanytükörhöz a vezetőajtóba 6 az utasoldaliba 4 szálat kell átvinni, és azt az egész műszerfal alatt keresztbehúzni. Ha nincs benne a beltéri kábelkorbácsban a vezeték (miért lenne?), akkor még az ajtóba vezető csatikat is át kell fúrni. Amúgy kell hozzá egy relé is a fűtésidőzítéshez.

A hangszóróvezetéknek semmi köze ehhez, a kis csipogó vezetékei a nagy hangszóróéról ágaznak le.

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

viszont nekem is lenne kérdésem:D szeretnék első lámpát, ami gyárilag levan sötétítve, ha jól emléxek itthon egy sárga gsi combiba láttam ilyet(valahol itt lakik/lakott pesten) és ha jól emléxek nála láttam ilyen első lámpákat

Német ebay-en találsz kb 80-90 euro+ szállítás...

Astra F schcwarze scheinwerfer néven keresd... Néha találni használtat is...

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki, hogy 92-es Astra külső tükrei helyére rá lehet tenni a 96-os tükreit. Úgy néztem hogy nem tér el az ablaknál elvileg rá lehet tenni szerintem, de szeretném mások véleményét is kikérni. A másik, hogy gyárilag nem elektromosak a tükrei, de szeretnék elektromosat rá tenni. Nagy munka bekötni a villanyt? Nekem a kis hangszórók nincsenek már bent a tükörnél és annak a vezetékeiből lehet villanyt adni a tükörnek?

Köszi a válaszokat.

A tükör simán passzol. Csak formája más, rögzítés talp egy kutya.

A kábelezést én annó haverral tettem be, semmi kábel korbács nem kell, mi építettők neki ki a korbácsot. Persze komplett kábelkorbáccsal egyszerűbb... De meg leeht így is oldani kb 3óra alatt behúztuk műszerfal bent volt szóval nem veszélyes.. Sőt amikor mi kötüttk be még rajz se semmi nem volt nekem. Úgy silabizáltuk ki a tükröt is, h melyik vezeték micsoda meg a kapcsolóban is, hogy melyik mit csinál. Szóval így utólag kiokosodva tudom, mondani, hogy meg leeht simán oldani minden nélkül is.

Link to comment
Megosztás:

én autófényező boltban vettem hőálló szórófejes ragasztót, 1500 Ft.-ért ami elég volt a 2db "A" illetve 2 db "B" oszlopok bebőrözéséhez!

Flokkolás esetleg? Azért a bőrözés bonyolult művelet lehetett. kép esetleg lenne róla?:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A neten mindenfélét lehet olvasni a téli autómosás fontosságáról. Az egyik azt írja, hogy az útszóró só nagyon veszélyes és minél előbb távolítsuk el, a másik azt, hogy a karoszériára ézve rövidtávon nem veszélyes, de az alvázra igen.

Az alvázmosásról is egyik helyen azt írják, hogy gyakran csináljuk (mert le kell mosni a korróziót okozó sót), a másik helyen meg hogy a gyakori alvázmosás idézhet elő korróziót.

Akkor most (az elmúlt napok időjárása következtében brutál jég és sóréteg fedi az autót) rohanjak mosatni a kocsit vagy ne?

A másik kérdésem: az autó idén ünnepli 11. sületésnapját (2001-es Astra f classic), a tél elvonultával szeretnék valami hatékony és hosszútávó alvázvédelmet biztosítani neki, ami lehetőleg nem csak egy évre szól (nem szeretném évente kenegetni, ha nem muszáj). Tudtok javasolni valami jó módszert?

Egy barátom azt tanácsolta, hogy jó alaposan át kell nézni az alvázat, ha van rajta rozsdafolt, akkor el kell távolítani, majd az egész alvázat egy jó minőségű festékkel átfesteni. Ez nem kicsit sufnituningnak hangzik. Szerintetek?

A válaszokat előre is kösznöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! A neten mindenfélét lehet olvasni a téli autómosás fontosságáról. Az egyik azt írja, hogy az útszóró só nagyon veszélyes és minél előbb távolítsuk el, a másik azt, hogy a karoszériára ézve rövidtávon nem veszélyes, de az alvázra igen. Az alvázmosásról is egyik helyen azt írják, hogy gyakran csináljuk (mert le kell mosni a korróziót okozó sót), a másik helyen meg hogy a gyakori alvázmosás idézhet elő korróziót. Akkor most (az elmúlt napok időjárása következtében brutál jég és sóréteg fedi az autót) rohanjak mosatni a kocsit vagy ne? A másik kérdésem: az autó idén Ünnepli 11. sÜletésnapját (2001-es Astra f classic), a tél elvonultával szeretnék valami hatékony és hosszútávó alvázvédelmet biztosítani neki, ami lehetőleg nem csak egy évre szól (nem szeretném évente kenegetni, ha nem muszáj). Tudtok javasolni valami jó módszert? Egy barátom azt tanácsolta, hogy jó alaposan át kell nézni az alvázat, ha van rajta rozsdafolt, akkor el kell távolítani, majd az egész alvázat egy jó minőségű festékkel átfesteni. Ez nem kicsit sufnituningnak hangzik. Szerintetek? A válaszokat előre is kösznöm.

Én személy szerint a mosogatós csoporthoz tartozom. A víz, az lefolyik, előbb-utóbb elpárolog, de a saras-sós trutymó, az remekül fölrakódik, és hónapokig, évekig folyamatosan áztatja azt, amire felrakódott. Én inkább mosogatom, mint gyűjtöm rajta a latyakot, amíg le nem olvad :rolleyes: Az alvázvédelemnél első körben alá kéne nézni, és meglesni, milyen teendők vannak. (küszöb alja, a perem, emelőpontok, stb.) Ha valahol rozsda van, akár csak felületi is, le kell szedni, mert ha egyszer elkezdi a lemezt, akkor onnan kiírtani nem lehet, belülről is megzabálja szépen lassan, az alvázvédő alatt is. A másik, hogy nem festékkel kéne az alját lekezelni, mert az cart nem ér, az első kavicsos, bozótos akármi végig karcolja, felverődő kavicsoktól lepattogzik, és semmit nem csináltál. Rendes alvázvédővel, ami rugalmas, és vastag bevonatot képez (én a Tivetex extrára esküszöm, de sok van, a lényeg hogy rendes alvázvédésre kitalált dolog legyen) Ez egészen gumiszerű, göcsörtös bevonatot képez, ami egyrészt nem pattogzik le, másrészt, jóvel nehezebben kaparják le az ágak - jeges-hóbuckák - Nádas ha Hummereket kergetsz a Balatonban stb. Ha pedig a tankbetöltő résznél, és a sárvédőnél is hibátlan, akkor érdemes egy hátsó műanyag dobbetétre is beruházni, hogy a sarat-latyakot-egyebeket, ne tudja felverni a kerék, a sárvédőbe. Párezer forint, de sokat lehet spórolni vele a lakatoláson. (persze ha gyári méretű kerekekkel közlekedsz. 245 széles 17-es nem fog elférni a dobbetét alatt :D )

Link to comment
Megosztás:

Én személy szerint a mosogatós csoporthoz tartozom. A víz, az lefolyik, előbb-utóbb elpárolog, de a saras-sós trutymó, az remekül fölrakódik, és hónapokig, évekig folyamatosan áztatja azt, amire felrakódott. Én inkább mosogatom, mint gyűjtöm rajta a latyakot, amíg le nem olvad :rolleyes: Az alvázvédelemnél első körben alá kéne nézni, és meglesni, milyen teendők vannak. (küszöb alja, a perem, emelőpontok, stb.) Ha valahol rozsda van, akár csak felületi is, le kell szedni, mert ha egyszer elkezdi a lemezt, akkor onnan kiírtani nem lehet, belülről is megzabálja szépen lassan, az alvázvédő alatt is. A másik, hogy nem festékkel kéne az alját lekezelni, mert az cart nem ér, az első kavicsos, bozótos akármi végig karcolja, felverődő kavicsoktól lepattogzik, és semmit nem csináltál. Rendes alvázvédővel, ami rugalmas, és vastag bevonatot képez (én a Tivetex extrára esküszöm, de sok van, a lényeg hogy rendes alvázvédésre kitalált dolog legyen) Ez egészen gumiszerű, göcsörtös bevonatot képez, ami egyrészt nem pattogzik le, másrészt, jóvel nehezebben kaparják le az ágak - jeges-hóbuckák - Nádas ha Hummereket kergetsz a Balatonban stb. Ha pedig a tankbetöltő résznél, és a sárvédőnél is hibátlan, akkor érdemes egy hátsó műanyag dobbetétre is beruházni, hogy a sarat-latyakot-egyebeket, ne tudja felverni a kerék, a sárvédőbe. Párezer forint, de sokat lehet spórolni vele a lakatoláson. (persze ha gyári méretű kerekekkel közlekedsz. 245 széles 17-es nem fog elférni a dobbetét alatt :D )

Nekem a 195/50R15 se nagyon akar! <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a tanácsokat, elittem lemosatni a verdát.

(Az Agipnál egy nagy túró a mosás utáni szárítás, csak lefújta a vizet róla, a maradék meg szépen megfagyot hazafelé.)

A régi 93-as Astrámat is a lemezek rozsdásodása miatt kellett eladnom, nem volt már értelme költeni rá. Ezért aggódom a mostaniért- Bár, ezen lényegesen jobb minőségűnek tűnik pl .a küszöbléc felületkezelése (olyan, mintha nagyon vastagon be lenne fújva valami cuccal).

Ez a hátső kerékdob nagyon jó ötlet, máris utánanézek. 15-ös rendőrfelniket használok, úgyhogy el fog férni :)

Link to comment
Megosztás:

Van-e tapasztalata valakinek az ajtó belsejébe ragasztott hang / zajszigetelő filc vagy egyéb anyag beszerelésével kapcsolatban?

Szeretném az ajtócsukás zaját csökkenteni.

Arra gondoltam, hogy filccel vagy például a belső padló anyagával ragasztanám be az ajtót belülről.

Van némi aggályom a párásodás vagy nedvesedéssel kapcsolatban.

Bárkinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Van-e tapasztalata valakinek az ajtó belsejébe ragasztott hang / zajszigetelő filc vagy egyéb anyag beszerelésével kapcsolatban?

Szeretném az ajtócsukás zaját csökkenteni.

Arra gondoltam, hogy filccel vagy például a belső padló anyagával ragasztanám be az ajtót belülről.

Van némi aggályom a párásodás vagy nedvesedéssel kapcsolatban.

Bárkinek ötlete?

Az ajtóba, az ablakok alsó gumijánál, mindig jut némi víz az ajtóba. Normál esetben, ez alul kifolyik, meg elpárolog (és mivel van egy fólia az ajtókárpit és az ajtó belseje között, így az nem ázik meg. Viszont, ha csak a belsejébe ragasztasz föl, valami filcet, az nincs elszigetelve, és az ázni is fog szerintem :rolleyes: Akkor inkább pl. a bitumenes zajszigeteléssel, vagy az ilyesmi jelleggű cuccokkal próbálkozz, azokat nem zavarja a nedvesség.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtóba, az ablakok alsó gumijánál, mindig jut némi víz az ajtóba. Normál esetben, ez alul kifolyik, meg elpárolog (és mivel van egy fólia az ajtókárpit és az ajtó belseje között, így az nem ázik meg. Viszont, ha csak a belsejébe ragasztasz föl, valami filcet, az nincs elszigetelve, és az ázni is fog szerintem :rolleyes: Akkor inkább pl. a bitumenes zajszigeteléssel, vagy az ilyesmi jelleggű cuccokkal próbálkozz, azokat nem zavarja a nedvesség.

Lehet venni méteráru, vagy szőnyegboltban rongyszőnyeget (maradék anyagokból szőtt puha, laza szőnyeg), én ilyennel terítettem le az egész padlólemezt mikor karosszériamunka miatt ki volt ürítve a kocsi. Nagyon sokat számít a menetzaj csökkentésében, szerintem érdemes lenne ilyet tenned az ajtóba, a fóliára ragasztva. De ha szakadt a fólia, akkor inkább vágj bele újat, kétoldalas ragasztóval szépen fel tudod tenni!

Én egy 2x3 méteres darabot vettem a szőnyegből 2000-Ft volt :)

Link to comment
Megosztás:

üdv!

A motorháztető nyitó bovdenje valószinűleg nagyon megnyult, multkor alig tudtam felnyitni a motorháztetőt.

Tudja valaki hogy lehet-e valahol állítani/feszíteni rajta?

Esetleg ha már felnyitni sem tudom a motorháztetőt akkor milyen egyéb módszerek vannak a kinyitására?

Előrre is köszönöm a segítséget... :)

Link to comment
Megosztás:

üdv!

A motorháztető nyitó bovdenje valószinűleg nagyon megnyult, multkor alig tudtam felnyitni a motorháztetőt.

Tudja valaki hogy lehet-e valahol állítani/feszíteni rajta?

Esetleg ha már felnyitni sem tudom a motorháztetőt akkor milyen egyéb módszerek vannak a kinyitására?

Előrre is köszönöm a segítséget... :)

Hi!

Lehet feszíteni rajta, a zárhídon egy csavaros bilinccsel van lefogatva a bowden külső része, azt a csavart fellazítva tudsz húzni a bowdenen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.