Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

Sziasztok,

Astra G Bertone-t keresek lehetőleg aranysárgát. Ezt találtam ami még meg is felelne így első blikkre, viszont elég sok a km benne. Mi a véleményetek? Mik egyébként a tapasztalatok a Bertone-król? Mennyire szervízigényesek? Van valami speciális dolog amire figyelni kell náluk?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_coupe_2.2_16v-8568792

Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Evilbull, on 24 Apr 2015 - 10:36 PM, said:

Sziasztok,

Astra G Bertone-t keresek lehetőleg aranysárgát. Ezt találtam ami még meg is felelne így első blikkre, viszont elég sok a km benne. Mi a véleményetek? Mik egyébként a tapasztalatok a Bertone-król? Mennyire szervízigényesek? Van valami speciális dolog amire figyelni kell náluk?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_coupe_2.2_16v-8568792

Előre is köszi a válaszokat.

Szia! A sok km. nem feltétlenül probléma, ha kereskedésből veszed akkor is ennyit futnak, csak vissza van tekerve a felére :devlish: Ha minden dokumentálva van, nézz utána hogy volt-e kuplung, főtengely szimering, és vezérműlánc cserélve. 200 ezer felett ezek aktuálisak. Hidegen mindenképp meg kell hallgatni a hangját, lehetőleg egy napig álljon előtte. Hibakódot nézzetek, ha tudtok. Meg a szokásos téma, kasznin törésnyomok, javításra utaló jelek keresése, gumik állapota stb.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia! A sok km. nem feltétlenül probléma, ha kereskedésből veszed akkor is ennyit futnak, csak vissza van tekerve a felére :devlish: Ha minden dokumentálva van, nézz utána hogy volt-e kuplung, főtengely szimering, és vezérműlánc cserélve. 200 ezer felett ezek aktuálisak. Hidegen mindenképp meg kell hallgatni a hangját, lehetőleg egy napig álljon előtte. Hibakódot nézzetek, ha tudtok. Meg a szokásos téma, kasznin törésnyomok, javításra utaló jelek keresése, gumik állapota stb.

Szia,

Köszi a választ. A motor egyébként mennyire megbízható? Ha jól tudom ebben a Z22SE van, de ma azt mondták, hogy ez egy közvetlen befecskendezésű motor ami nem megbízható, mert kiforratlan és a gatyám rámegy ha ilyen motorral veszek autót. Na most én úgy tudom, hogy ez szívócső befecskendezésű és egy elég jól eltalált motorja volt az Opelnek.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Köszi a választ. A motor egyébként mennyire megbízható? Ha jól tudom ebben a Z22SE van, de ma azt mondták, hogy ez egy közvetlen befecskendezésű motor ami nem megbízható, mert kiforratlan és a gatyám rámegy ha ilyen motorral veszek autót. Na most én úgy tudom, hogy ez szívócső befecskendezésű és egy elég jól eltalált motorja volt az Opelnek.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/

Link to comment
Megosztás:

Evilbull, on 27 Apr 2015 - 12:37 PM, said:Evilbull, on 27 Apr 2015 - 12:37 PM, said:

Szia,

Köszi a választ. A motor egyébként mennyire megbízható? Ha jól tudom ebben a Z22SE van, de ma azt mondták, hogy ez egy közvetlen befecskendezésű motor ami nem megbízható, mert kiforratlan és a gatyám rámegy ha ilyen motorral veszek autót. Na most én úgy tudom, hogy ez szívócső befecskendezésű és egy elég jól eltalált motorja volt az Opelnek.

A direct befecskendezésű a Z22YH. A vezérműláncot meg kell hallgatni, ezt írtam, a magas fogyasztás hülyeség, az alkatrészárak drágák, azt hiszem ezt is írtam. Öt éve használom, igaz km-re nem sokat megyek, de sok a városi rövid táv, ami köztudottan jobban igénybeveszi a motort mint a hoszú távú nagy sebességű használat. Indítási problémám ez idő alatt nem volt, egyszer sem állt le, nem rángat (pedig az EGR nem jó), nyomatékos, selymes járású blokk. Hidegen cicereg a lánc, ezt lassan cserélni kell, ill ezeket, mert kettő van. Költséges lesz, de utána legalább 200 ezer km-ig jó. Egy barátomnak van ugyanezzel a motorral cabriója, nála a lánc is rendben van, véleményem szerint, ha a magyar szervizek nem erőltetnék azt a nyomi 10W40-es olajukat, az enyémnek se lenne még hangja.

Tehát konkrét válasz a kérdésekre: Nem közvetlen befecskendezésű.

Tapasztalataim szerint megbízható.

Ha rosszat fogsz ki, lehet hogy rámegy a gatyád, mindenképp meg kell nézetni, lehetőleg olyannal, aki látott már ilyen motort.

És még annyit, ha esetleg lecserélném coupéra, ugyanezzel a motorral venném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, sokféle autó képben volt de végül eljutottam a G Astráig. Sok autóm volt eddig a Fiattól a Lada Niván a franciákon, és a VW-n át a Mercedesig, szinte mind hirtelen elhatározásból született, érzelmi döntés volt. Most racionális döntést szeretnék hozni. Kell egy autó, amelyik megbízható, alacsony a szervízköltsége, az alkatrészek olcsók. Az autó legyen sérülésmentes, keveset futott, a lehető leg egyszerűbb motorral. A klíma nem szempont, de nam bánnám, ha van. Lécsőshátú kizárt, kombi lenne a legmegfelelőbb, de az 5 ajtós is elég. A fogyasztás nem annyira fontos, mert keveset használnánk, csak évi kb. 4-5000 km-t de inkább ennél kevesebbet futna. Ahogy néztem a hirdetéseket az 1.6 8V motorok valamelyike lenne számomra megfelelő. A kérdésem, hogy mi a különbség a két (X16SZR, Z16SE) 8V motor között? Érdemes más motorban is gondolkodni? A 16V motoroknak tényleg magas az olajfogyasztása?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autóvásárlás előtt állok, sokféle autó képben volt de végül eljutottam a G Astráig. Sok autóm volt eddig a Fiattól a Lada Niván a franciákon, és a VW-n át a Mercedesig, szinte mind hirtelen elhatározásból született, érzelmi döntés volt. Most racionális döntést szeretnék hozni. Kell egy autó, amelyik megbízható, alacsony a szervízköltsége, az alkatrészek olcsók. Az autó legyen sérülésmentes, keveset futott, a lehető leg egyszerűbb motorral. A klíma nem szempont, de nam bánnám, ha van. Lécsőshátú kizárt, kombi lenne a legmegfelelőbb, de az 5 ajtós is elég. A fogyasztás nem annyira fontos, mert keveset használnánk, csak évi kb. 4-5000 km-t de inkább ennél kevesebbet futna. Ahogy néztem a hirdetéseket az 1.6 8V motorok valamelyike lenne számomra megfelelő. A kérdésem, hogy mi a különbség a két (X16SZR, Z16SE) 8V motor között? Érdemes más motorban is gondolkodni? A 16V motoroknak tényleg magas az olajfogyasztása?

X16SZR központi befecskendezés 75LE,a másik hengerenkénti injector 85LE

Ezeket Magy-on nem forgalmazták,ilyen allapotút amit Te akarsz nehéz lesz kifogni abból a kintről behozott kevésből ami nálunk fut(a nagyrésze 3 ajtós).A kombi kaszniba a 75-85LE-s motor kevés lehet(125Nm a nem túl sok)megpakolva főleg. :smartass:

Ha nem sokat cuccolsz ajánlanám a Z14XE(esetleg Z16XE) motoros 5 ajtós változatokat erre a futásteljesítményre,óriási a választék belőle,8-900 ezerért jó állapotú,nem túl sokat futottat ki lehet fogni már. :icon1:

Mennyit szánsz a vételre?

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

X16SZR központi befecskendezés 75LE,a másik hengerenkénti injector 85LE

Ezeket Magy-on nem forgalmazták,ilyen allapotút amit Te akarsz nehéz lesz kifogni abból a kintről behozott kevésből ami nálunk fut(a nagyrésze 3 ajtós).A kombi kaszniba a 75-85LE-s motor kevés lehet(125Nm a nem túl sok)megpakolva főleg. :smartass:

Ha nem sokat cuccolsz ajánlanám a Z14XE(esetleg Z16XE) motoros 5 ajtós változatokat erre a futásteljesítményre,óriási a választék belőle,8-900 ezerért jó állapotú,nem túl sokat futottat ki lehet fogni már. :icon1:

Mennyit szánsz a vételre?

Jó lenne, ha beleférne egy millióba a kezdeti szervízzel, átírással együtt, de egy igazán jó állapotúért - értem ez alatt a valós, ellenőrizhető 100km körüli futást meg a sérülésmentes állapotot - adnék többet is. A 8V az egyszerűsége miatt (kevesebb, de nagyobb méretű szelep, egy vezérműtengejy, kevesebb hidrotőke, szelepszárszimmering stb.) lenne jobb választás szerintem, Szeretném ha tartós lenne. Ilyen tervezett futásteljesítmény mellett nem szeretnék másra, csak kopó alkatrészekre meg folyadékokra költeni jópár évig. Röviden: kicsit tartok a 16V-től. Mennyire valós a félelmem?

Link to comment
Megosztás:

Jó lenne, ha beleférne egy millióba a kezdeti szervízzel, átírással együtt, de egy igazán jó állapotúért - értem ez alatt a valós, ellenőrizhető 100km körüli futást meg a sérülésmentes állapotot - adnék többet is. A 8V az egyszerűsége miatt (kevesebb, de nagyobb méretű szelep, egy vezérműtengejy, kevesebb hidrotőke, szelepszárszimmering stb.) lenne jobb választás szerintem, Szeretném ha tartós lenne. Ilyen tervezett futásteljesítmény mellett nem szeretnék másra, csak kopó alkatrészekre meg folyadékokra költeni jópár évig. Röviden: kicsit tartok a 16V-től. Mennyire valós a félelmem?

Ha tényleg évi 4-5 ezer lesz a futás vele és egy jól karbantartott valósan nem túl sokat futottat veszel nem fogsz csalódni benne,ha Te is jó gazdája leszel.

Sógoromnak 3 éve vettünk akor 8 éves Z14XE-t valós 80 ezer km-el,azóta 4 gyertyát cserélt az olajcseréken meg a vezérlés cserén kívűl,olajfogyi szinte 0,és ezen még EGR sincs :icon1:

2004-től van Twinport motoros is Z14XEP láncos,előnye,hogy elvileg a láncot nem kell cserélni,kisebb fogyasztás,de zajosabb működésű,sokan panaszkodnak erre <_<

Bármilyet is veszel lényeg az állapot legyen,ne az évjárat és a kmóra állás

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg évi 4-5 ezer lesz a futás vele és egy jól karbantartott valósan nem túl sokat futottat veszel nem fogsz csalódni benne,ha Te is jó gazdája leszel.

Sógoromnak 3 éve vettünk akor 8 éves Z14XE-t valós 80 ezer km-el,azóta 4 gyertyát cserélt az olajcseréken meg a vezérlés cserén kívűl,olajfogyi szinte 0,és ezen még EGR sincs :icon1:

2004-től van Twinport motoros is Z14XEP láncos,előnye,hogy elvileg a láncot nem kell cserélni,kisebb fogyasztás,de zajosabb működésű,sokan panaszkodnak erre <_<

Bármilyet is veszel lényeg az állapot legyen,ne az évjárat és a kmóra állás

Ez a legfontosabb, elcsépelt alapigazság ugyan, de valóban ezt kell szem előtt tartani...

Anno ugyebár én is 8 szelepest kerestem, korrekt állapotúból nincs választék, csak agyonütött darabok voltak (vannak?), azok is természetesen messze voltak tőlem (értsd 400km). Ezért lett 16v.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felmerült bennem hogy eladom a 10 éves G Astrámat és valami fiatalabbb járművet veszek. Nézegetem a használtautó.hu de nem tudom eldönteni mennyire reálisak az árak. Nektek mi a véleményetek mennyit érhet nagyjából a vas és van rá kereslet?

Opel Astra G Classic II optima felszereltségű+ vonó horog+ USB-s rádió

2005.09. havi gyártása is 2005

Én vagyok az első tulaja, minden kulcs, papír megvan hozzá.

194.000 km van benne, rendszeresen szervizelt (utolsó szerviz: szelepfedél tömítés, féltengely gumik, toronycsapágy, ékszíj csere)

Színe szürke(metál) kisebb városi sérülésekkel

Törve, újra fújva nem volt.

Vizsga 2015.09-ben jár le.

Adok hozzá még 4 db 1 telet futott téli gumikat+ tető csomagtartót

Kinek mi a véleménye?

köszi

Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felmerült bennem hogy eladom a 10 éves G Astrámat és valami fiatalabbb járművet veszek. Nézegetem a használtautó.hu de nem tudom eldönteni mennyire reálisak az árak. Nektek mi a véleményetek mennyit érhet nagyjából a vas és van rá kereslet?

Opel Astra G Classic II optima felszereltségű+ vonó horog+ USB-s rádió

2005.09. havi gyártása is 2005

Én vagyok az első tulaja, minden kulcs, papír megvan hozzá.

194.000 km van benne, rendszeresen szervizelt (utolsó szerviz: szelepfedél tömítés, féltengely gumik, toronycsapágy, ékszíj csere)

Színe szürke(metál) kisebb városi sérülésekkel

Törve, újra fújva nem volt.

Vizsga 2015.09-ben jár le.

Adok hozzá még 4 db 1 telet futott téli gumikat+ tető csomagtartót

Kinek mi a véleménye?

köszi

Attila

1.4 v 1.6, vagy dízel? 3/4/5 ajtós, vagy kombi?

Szervizekről feljegyzés, számla, valami?

Link to comment
Megosztás:

Igaz lemaradt pár adat, köszi.

Benzines, 1.4 Twinport motor. 5 ajtós kaszni. Szervizkönyv megvan de csak amíg garis volt addig volt vezetve. Az utolsó szervizelésekről valamelyik fiókomban megvan a számla.

A hasonlókat olyan 900-1.1M között hirdetik, többet csak a jóval kevesebbet futottakért kérnek.

Mivel nagy a választék, az árak is reálisak (nyílván mínusz alku), nem érdemes túlárazni, ha tényleg el akarod adni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is hasonlóban gondolkozom, mint lodarazs kolléga...

Az enyém 2008 novemberi, 77 ezer km, 1.4 classic II optima, vezetett szervízkönyv, eléggé megkímélt állapotban, vigyáztam rá mint a szemem fényére, kb mi a reális ár?

Pesti kocsi, van itt-ott egy-két karc, ill sárvédő csere volt meg vezető oldali ajtót lakatolták, ettől eltekintve minden gyári.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is hasonlóban gondolkozom, mint lodarazs kolléga...

Az enyém 2008 novemberi, 77 ezer km, 1.4 classic II optima, vezetett szervízkönyv, eléggé megkímélt állapotban, vigyáztam rá mint a szemem fényére, kb mi a reális ár?

Pesti kocsi, van itt-ott egy-két karc, ill sárvédő csere volt meg vezető oldali ajtót lakatolták, ettől eltekintve minden gyári.

Én 2012ben vettem 1.45Mért 68e kmel Pécsett. Szervízkönyvet viszont nem kaptam. Annyit tudok h a kereskedő banktól vette. Gondolom az elöző tulaj nem tudta fizetni, de ki tudja mi az igazság. Álltak mellette régebbi astrák 120 meg 140kmel és azokat is 1.2-1.4ért árulta. Mostanra ahogy nézem lejjebb mentek, néha rámtört h nagyobb motorura lecserélem de annyit foglalkoztam vele(jó értelemben) meg belaktam meg stb h nincs szivem megválni tőle.

Igaz amikor vettem nem pestre terveztem a lakhatást. Pénteken volt műszakin, a féktárcsákat emlegették csak h lassan cserés de ezt tudom is. ezen kívűl csak tankolom meg 10e.ként olaj szűrő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is hasonlóban gondolkozom, mint lodarazs kolléga...

Az enyém 2008 novemberi, 77 ezer km, 1.4 classic II optima, vezetett szervízkönyv, eléggé megkímélt állapotban, vigyáztam rá mint a szemem fényére, kb mi a reális ár?

Pesti kocsi, van itt-ott egy-két karc, ill sárvédő csere volt meg vezető oldali ajtót lakatolták, ettől eltekintve minden gyári.

Én 1M-ért tudtam eladni még decemberben 2007/12 144e km-el, Optima2 + LPG-s volt...

Ha 1.1-et adnak érte, akkor tedd össze a kezedet. Én nem akartam tartogatni, ezért ment el annyiért amennyiért. Ha 50e-el többet kapok érte, de fél évvel később, az már bukta lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Én 1M-ért tudtam eladni még decemberben 2007/12 144e km-el, Optima2 + LPG-s volt...

Ha 1.1-et adnak érte, akkor tedd össze a kezedet.

Én nem akartam tartogatni, ezért ment el annyiért amennyiért. Ha 50e-el többet kapok érte, de fél évvel később, az már bukta lett volna.

Ezek szerint én nagyon szarul vehettem az enyémet? 2000. 09 havi benzin-gáz /zavoli rendszer pótkeréktartályos érvényessége 2022/ 205.000 km club caravan.... 740.000ft ?! Azért mégiscsak hét év van köztük ami nem mindegy. Mondjuk gondos tulajtól van egy győri seat szalonból.... 800.000ft körül annyi retket láttam ez azokhoz képest patika volt... Hát lehet mégsem volt jó vétel.....

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint én nagyon szarul vehettem az enyémet? 2000. 09 havi benzin-gáz /zavoli rendszer pótkeréktartályos érvényessége 2022/ 205.000 km club caravan.... 740.000ft ?! Azért mégiscsak hét év van köztük ami nem mindegy. Mondjuk gondos tulajtól van egy győri seat szalonból.... 800.000ft körül annyi retket láttam ez azokhoz képest patika volt... Hát lehet mégsem volt jó vétel.....

Ha meg vagy vele elégedve akkor nem volt drága! Saját döntésed volt, nem kell másokkal foglalkozni és rágódni rajta!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.