Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA G-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


spuri

Recommended Posts

G2 témáról senkinek nincs tapasztalata?

Wessz, Uhuhu? Ti szervizesek vagytok, mi a véleményetek?

a g2 az olyan mint a weltauto.

elméletileg csak íszervizkönyves, magyarországi auto lehet csak g2 es garanciás auto.

annyi, hogy garanciát vállalnak az autó sok sok alkatréaszére. érdemes ilyet venni...

Link to comment
Megosztás:

Ami kivehető az orr résznél, az a G szériára hajaz... Legalábbis nekem úgy tűnik.

Amúgy a Classic2 az nem ugyanaz, mint a G? (oké, bejött a twinport motor, de egyébként?)

Összeszerelést, megbízhatóságot tekintve - a hozzászólások alapján - megegyeznek. Talán csak a hangszigetelőanyagok elspórolását említettük a Classic II negatívumaként.

A Weltauto és a G2 gari jó dolog, bár barátom azért vett új autót, mert aanno a 2 éves Polo annyi volt a Weltauto garival, mint az azonos új -100.000 Ft. 4-5 éves kor felett valszeg jobban megéri. Utánna kell nézni és mérlegelni! Én sajnos nem engedhettem meg magamnak.

Link to comment
Megosztás:

Törött autót sérülésmentesként eladni?

Ford Mondeo ST.

Kiálltak vele a szalon elé, vonószemnél fogva kikötötték egy fához.Egyik srác beleült, másik kettő egy-egy vödör vízzel az első kerekeknél locsolta a gumikat. Volánnál a srác, pakolta a fokozatokat, kb 90-100-nál járt az óra, kötél elszakadt, autó meg beszáguldott a szalonba.

Végeredmény: Törött mondeo ST, törött kirakat, plusz két autó bent, egy focus meg egy fiesta.

Kb két hét múlva el volt adva a mondeo meg az focus bemutatóautóként.

A mondeo tulaja két hónap múlva megtörte az autóját, biztosító meg közölte vele, hogy ez már egyszer össze volt törve :D

Ő is kapott utána a szalontól egy kedvező autóvásárlást csak ne menjen balhézni sehová.

A focust meg azóta használja a gazdája.

Ez itt kis hazánkban történt meg.

Link to comment
Megosztás:

Törött autót sérülésmentesként eladni?

Ford Mondeo ST.

Kiálltak vele a szalon elé, vonószemnél fogva kikötötték egy fához.Egyik srác beleült, másik kettő egy-egy vödör vízzel az első kerekeknél locsolta a gumikat. Volánnál a srác, pakolta a fokozatokat, kb 90-100-nál járt az óra, kötél elszakadt, autó meg beszáguldott a szalonba.

Végeredmény: Törött mondeo ST, törött kirakat, plusz két autó bent, egy focus meg egy fiesta.

Kb két hét múlva el volt adva a mondeo meg az focus bemutatóautóként.

A mondeo tulaja két hónap múlva megtörte az autóját, biztosító meg közölte vele, hogy ez már egyszer össze volt törve :D

Ő is kapott utána a szalontól egy kedvező autóvásárlást csak ne menjen balhézni sehová.

A focust meg azóta használja a gazdája.

Ez itt kis hazánkban történt meg.

ÉS miért kötötték ki a fához??? városi legenda?

Link to comment
Megosztás:

Persze, hogy az Astrára voksolsz, mivel ez a kérdés már volt nálad napirenden (mit is vegyek?), és ahogy nézem Astra lett belőle. Én nem vagyok elfogult egyikkel sem, nekem tényleg csak használati eszköznek kell. Legyen megbízható, normális áron fenntartható, el lehessen benne férni, kis szervízigényű.

Nekem az előző kocsim egy Megane volt ... lehet, hogy csak én fogtam ki egy selejtet, de még úgy hogy ráfizettem is, örülök, hogy megszabadultam tőle. Elfogult én sem voltam, ha nem lett volna olyan megbízhatatlan, még most is azt hajtanám, ... de most már Astrám van.

Link to comment
Megosztás:

Nos, akkor a tesztautó kérdésben meggyőztetek!

A G2 és Weltautó témához: nézegettem a keresőjükben, és a 4 év körülieket nem adják vészed felárral. Használtautó.hu áraihoz képest kb középen volt. Ott meg ugye nem véletlenül vannak némely autók igen ár alatt. Oka van mindennek...

Azt, hogy twinport-e a motor, honnan lehet tudni?

A festégréteges dologhoz: ha én odamegyek egy kereskedőhöz, vagy egy szalonba, akkor szép dolog, hogy nézzem meg a rétegvastagságot, de mivel? Átlag ember nem rohangál rétegvastagság mérővel. Ezt ti hogy oldjátok meg?

Link to comment
Megosztás:

Nos, akkor a tesztautó kérdésben meggyőztetek!

A G2 és Weltautó témához: nézegettem a keresőjükben, és a 4 év körülieket nem adják vészed felárral. Használtautó.hu áraihoz képest kb középen volt. Ott meg ugye nem véletlenül vannak némely autók igen ár alatt. Oka van mindennek...

Azt, hogy twinport-e a motor, honnan lehet tudni?

A festégréteges dologhoz: ha én odamegyek egy kereskedőhöz, vagy egy szalonba, akkor szép dolog, hogy nézzem meg a rétegvastagságot, de mivel? Átlag ember nem rohangál rétegvastagság mérővel. Ezt ti hogy oldjátok meg?

Mint minden olyan dolgot, amihez nem értünk, vagy nem vagyunk rá felkészülve: szakemberrel!!!

Az üzlet felejtős:

-ha az eladó mérés említésére hirtelen eszébe jut néhány apró kis javítás

-ha az eladó a méréstől elzárkózik

-ha az eladó mér és úgy, hogy te nem láthatod a kijelzőn megjelenő értéket

-ha nem ott mér ahol kéred

-ha nem engedi az általad hozott emberrel átnézetni.

És ez még csak a kaszni volt!

Link to comment
Megosztás:

Nos, akkor a tesztautó kérdésben meggyőztetek!

A G2 és Weltautó témához: nézegettem a keresőjükben, és a 4 év körülieket nem adják vészed felárral. Használtautó.hu áraihoz képest kb középen volt. Ott meg ugye nem véletlenül vannak némely autók igen ár alatt. Oka van mindennek...

Azt, hogy twinport-e a motor, honnan lehet tudni?

A festégréteges dologhoz: ha én odamegyek egy kereskedőhöz, vagy egy szalonba, akkor szép dolog, hogy nézzem meg a rétegvastagságot, de mivel? Átlag ember nem rohangál rétegvastagság mérővel. Ezt ti hogy oldjátok meg?

Többnyire van a kereskedéseknek vastagságmérőjük. Kérd el oda adják ha nem akarja oda adni peddig mellette méred akkor viszlát. Célszerü egy elemet 3 helyen mérni legalább és az oszlopokat sem szabad elfelejteni viszont ott réteg máshogy alakul. Állapotlapot meg kell nézni! Nem kell elkapkodni a vásárlást. Nem ismerem ezeket a garanciális autós dolgokat de, "A garancia érvényességének feltétele, hogy a gépjárművet a gyártó által előírt módon és ütemezésben (km/intervallum) márkaszervizben rendszeresen szervizeltetni kell."

Akkor ez most úgy működik, hogy ha a szervizben kiderül, hogy beteg az autó, akkor a cég fizeti a javítást, nekem meg az önrészt kell fizetni, ha van?

Link to comment
Megosztás:

Többnyire van a kereskedéseknek vastagságmérőjük. Kérd el oda adják ha nem akarja oda adni peddig mellette méred akkor viszlát. Célszerü egy elemet 3 helyen mérni legalább és az oszlopokat sem szabad elfelejteni viszont ott réteg máshogy alakul. Állapotlapot meg kell nézni! Nem kell elkapkodni a vásárlást. Nem ismerem ezeket a garanciális autós dolgokat de, "A garancia érvényességének feltétele, hogy a gépjárművet a gyártó által előírt módon és ütemezésben (km/intervallum) márkaszervizben rendszeresen szervizeltetni kell."

Akkor ez most úgy működik, hogy ha a szervizben kiderül, hogy beteg az autó, akkor a cég fizeti a javítást, nekem meg az önrészt kell fizetni, ha van?

A garancia úgy működik, hogy van önrész (Weltautónál olvastam), de csak az alkatrészekre, az is km függő. A munkadíjat az eladó fizeti. Bár 60 000km-ig nincs önrész, csak felette.

G2 jobb, ott teljeskörű egy éves gari van, mintha szalonból toltad volna ki. (legalábbis ezt írják)

Link to comment
Megosztás:

A garancia úgy működik, hogy van önrész (Weltautónál olvastam), de csak az alkatrészekre, az is km függő. A munkadíjat az eladó fizeti. Bár 60 000km-ig nincs önrész, csak felette.

G2 jobb, ott teljeskörű egy éves gari van, mintha szalonból toltad volna ki. (legalábbis ezt írják)

Szerintem ha 2 éves autót néz az ember akkor vehet még garit, márkakereskedésben Astra már kiforrott jól működő autó, tipusbetegségek nem igazán. Kereskedés add fél év szavatosságot (elvileg kötelessége bármelyik kereskedőnek adni).Az a pénz amivel a garis autó drágább mint a gari nélküli, elegendő egy nagyszervizre (szvsz) Mármint azilyen használt garira értem. Ha sikerül venni egy opel kereskedésben autót, ami ott volt szervizelve egy tulajos, az felér sztem egy "utólagos" garival.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha 2 éves autót néz az ember akkor vehet még garit, márkakereskedésben Astra már kiforrott jól működő autó, tipusbetegségek nem igazán. Kereskedés add fél év szavatosságot (elvileg kötelessége bármelyik kereskedőnek adni).Az a pénz amivel a garis autó drágább mint a gari nélküli, elegendő egy nagyszervizre (szvsz) Mármint azilyen használt garira értem. Ha sikerül venni egy opel kereskedésben autót, ami ott volt szervizelve egy tulajos, az felér sztem egy "utólagos" garival.

A kereskedők garija nem sokat ér, ha mondjuk elszáll a vezérmű esetleg. (hiába van a szervízkönyvben akár csak 5000km a csere óta) Elvileg itt pont az a poén, hogy 1 évig ugyanolyan a garija, mint az újnak. Tehát nem feltétlen kell nagyszervízzel kezdeni, ha könyv szerint megcsinálták nemrégen. Amúgy kb 3-4 éves fér csak bele a keretbe, ahogy néztem őket. Utolsó mondatodra: ebbe belefér egy cégautó is...

Link to comment
Megosztás:

A kereskedők garija nem sokat ér, ha mondjuk elszáll a vezérmű esetleg. (hiába van a szervízkönyvben akár csak 5000km a csere óta) Elvileg itt pont az a poén, hogy 1 évig ugyanolyan a garija, mint az újnak. Tehát nem feltétlen kell nagyszervízzel kezdeni, ha könyv szerint megcsinálták nemrégen. Amúgy kb 3-4 éves fér csak bele a keretbe, ahogy néztem őket. Utolsó mondatodra: ebbe belefér egy cégautó is...

Igen ez jogos pozitív az a gari. Kerekedő szavatosságot add ami nem gari sajnos. Azért a céges nem minden esetben olyan rossz választás. De tény a legjobb az egy tulajos magyarországi sérülésmentes választék.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez jogos pozitív az a gari. Kerekedő szavatosságot add ami nem gari sajnos. Azért a céges nem minden esetben olyan rossz választás. De tény a legjobb az egy tulajos magyarországi sérülésmentes választék.

A gari miatti felárakról annyit, hogy most is dobott a G2 kereső 2004-es Astra 1.4 16V, 68000km-el, a fenti garival természetesen 1,8M-ért. (na, azt viszont nem tudom, hogy ezeknél lehet-e alkudni...)

Link to comment
Megosztás:

Nos, akkor a tesztautó kérdésben meggyőztetek!

A G2 és Weltautó témához: nézegettem a keresőjükben, és a 4 év körülieket nem adják vészed felárral. Használtautó.hu áraihoz képest kb középen volt. Ott meg ugye nem véletlenül vannak némely autók igen ár alatt. Oka van mindennek...

Azt, hogy twinport-e a motor, honnan lehet tudni?

A festégréteges dologhoz: ha én odamegyek egy kereskedőhöz, vagy egy szalonba, akkor szép dolog, hogy nézzem meg a rétegvastagságot, de mivel? Átlag ember nem rohangál rétegvastagság mérővel. Ezt ti hogy oldjátok meg?

Két kollégám is kapott céges autót saját használatra.Focus.

Nagyon sürgősen meg akart ekkor szabadulni a sajátjától és megnézte a használtautón melyik a legolcsóbb ,ami kb annyit tud mint az övé és feldobta a sajátját ezalatt az ár alatt 100e-rel. Itt kétéves autókról volt szó. Aki megvette, nagyon jól járt! Az egyik egy mondeo volt a másik egy xsara. Szervízkönyvesek voltak, mindkettő itthon szalonban lett véve. Ilyen is van kérem!

Link to comment
Megosztás:

Két kollégám is kapott céges autót saját használatra.Focus.

Nagyon sürgősen meg akart ekkor szabadulni a sajátjától és megnézte a használtautón melyik a legolcsóbb ,ami kb annyit tud mint az övé és feldobta a sajátját ezalatt az ár alatt 100e-rel. Itt kétéves autókról volt szó. Aki megvette, nagyon jól járt! Az egyik egy mondeo volt a másik egy xsara. Szervízkönyvesek voltak, mindkettő itthon szalonban lett véve. Ilyen is van kérem!

Bizony és sok cégnél elő van írva hogy mindent szakszervizben lehet csinálni. Tehát, ha volt törés, szervizelés. Többnyire flottás autóknál. Láttam 160 ezer km es astrat olyan állapotban hogy megnem mondtam volna hogy ennyit ment és 3 éves makulátlan volt az autó de annyira hogy egy karc, kopás sem volt az utastérben.Tehát ilyenek is vannak. Nagy a választék, nem szabad kapkodni és akkor az ember tuti talál olyat ami megfelelő.

G2 nél egy kérdés ha egy autót pont akkor adnak el mikor szíjakat kell cserélni akkor a g2 kicseréli,és már úgy adja hogy kicserélt? Ők pecsételnek szervizkönyvbe? későbbi eladáskor lényeges lehet.

Link to comment
Megosztás:

Bizony és sok cégnél elő van írva hogy mindent szakszervizben lehet csinálni. Tehát, ha volt törés, szervizelés. Többnyire flottás autóknál. Láttam 160 ezer km es astrat olyan állapotban hogy megnem mondtam volna hogy ennyit ment és 3 éves makulátlan volt az autó de annyira hogy egy karc, kopás sem volt az utastérben.Tehát ilyenek is vannak. Nagy a választék, nem szabad kapkodni és akkor az ember tuti talál olyat ami megfelelő.

G2 nél egy kérdés ha egy autót pont akkor adnak el mikor szíjakat kell cserélni akkor a g2 kicseréli,és már úgy adja hogy kicserélt? Ők pecsételnek szervizkönyvbe? későbbi eladáskor lényeges lehet.

Ahogy leírják, elég pöpec állapotban kapod az autót, de ezt persze meg kell nézni. Nem tudom, mi a gyakorlat. Az tuti, hogy legalább 1 év zöldkártya kell, hogy legyen rajta eladáskor. (ezt láttam, ki is írják)

Persze, hogy ki is lehet fogni olcsó, jó állapotút, te lottón is lehet nyerni... Sajnos én a statisztikáknak hiszek jobban, tehát nagy szerencse kell ehhez, amire nem támaszkodnék autó vásárláskor.

Mindenképpen körülnézünk sokszor, végülis ráérünk.

Amúgy a leírtak alapján hiába pöpev a cégautó kinézete, megint a bejáratási dolgoknál tartunk. Vigyázott a belsejére, mert azt megnézheti bárki utólag, de a gázpedált lehet bátran taposni, azt nehezebb leellenőrizni.

Nálunk is van céges flotta, de azért azt mindenki nyúzza, bár kinézetre ezek is pöpecek.

(H Astra, Polo, Passat)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Felmerült egy kérdés megint, amire megköszönném, ha valami hozzáértő válaszolna.

A szakszervizekben végeznek motordiagnosztikát is. Ez vajon kideríti-e, ha éppen egy olajzabáló autót készülök megvenni. Nem szeretnék belefutni egy ilyenbe, mert ennyi olajtöltögetést csak az yz250-be (Yamaha) szeretnék elvégezni, de nem a kocsimba. A katalizátor nem tűnteti el a túlzott olajégetés nyomait a kipuff gázból?

Hogy működik ez?

Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Felmerült egy kérdés megint, amire megköszönném, ha valami hozzáértő válaszolna.

A szakszervizekben végeznek motordiagnosztikát is. Ez vajon kideríti-e, ha éppen egy olajzabáló autót készülök megvenni. Nem szeretnék belefutni egy ilyenbe, mert ennyi olajtöltögetést csak az yz250-be (Yamaha) szeretnék elvégezni, de nem a kocsimba. A katalizátor nem tűnteti el a túlzott olajégetés nyomait a kipuff gázból?

Hogy működik ez?

Előre is köszi a válaszokat!

Ha kérsz csinálnak természetesen az az állapot felmérésen felül felmerülő költsgég. Sztem a katalizátor valamilyen szinten eltünteti a"káros" anyagokat, de azért a nagy kékséget nem fogja tudni elbujtatni. FAP szűrőt neki és kész:)

Link to comment
Megosztás:

Ha kérsz csinálnak természetesen az az állapot felmérésen felül felmerülő költsgég. Sztem a katalizátor valamilyen szinten eltünteti a"káros" anyagokat, de azért a nagy kékséget nem fogja tudni elbujtatni. FAP szűrőt neki és kész:)

Nem érdekel a költsége, mert a vételárhoz képest kicsi, ennyit megér, ha tudom, hogy nem egy széttaposott motort veszek. Mi az a FAP szűrő...? :sowwy: Ez nem csak dízelekben van?

Link to comment
Megosztás:

Fehérvári Opel szervízzel kapcsolatban mik a tapasztalataitok? Láttam, hogy többen is vagytok fehérváriak jelen a fórumon.

Használtautós részük milyen? Vett itt valaki használtat?

Esetleg a dunaföldvári márkaképviselet?

Azon is gondolkodom, hogy Pesten nézek körül, ott mi a felhozatal. Van esetleg olyan kereskedés/márkaképviselet, ahol tuti korrekt a használtautós rész? (magyarul nem mókolják a dolgokat, tehát a valóság szerepel a kocsi adatai között)

Ebben segítsetek, ha tudtok!

Link to comment
Megosztás:

Nekem aztán hozhatnak szervízkönyvet, akkor se az érdekel...pecséltetni mindenki tud..ha valaki azért veszi meg a kocsit, mert minden kötelezőn volt a kocsi..az meg is érdemli... B)

Köszönöm. Mármint én úgy vettem:), csak annyi előzménnyel hogy előtte felhívtam a szervizt, Biztosítót. És minden rendben volt. Állapot felmérés aztán kivánok. semmi bajom nincs vele és maximálisan elégedett vagyok.

De persze rossz vétel is lehetett volna. Sajnos ilyen az élet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.