Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Nem ismerem ezt a PayPal lehetőséget, de mivel valami biztonságos oldalra irányít át automatikusan kártyás fizetésnél is, hát nekem elég az is.

A felsorolt alkatrészek minden 10-15 éves mezei autóban is megtalálhatóak, ettől még az Ecotec nem korszerű mai szemmel nézve (nem is szabadna, hogy a javításuk gond legyen). Ráadásul ezek egy részénél az élettartam kapcsán a kenőanyag minősége nem mérvadó (csak mert ugye ezt feszegettük páran előzetesen).

Továbbá a korszerűség nem abban rejlik, hogy egy szerelő vagy független javítóműhely mennyit pingvinezik felette. Hiszem, hogy ez inkább csak eszközbeli lemaradás és felkészületlenség (megfelelő képzések hiánya) a szerelő/javító részéről (de tényleg ne kellejen ilyen ügyekben műhelyeket járnom sosem). Szerintem tőlünk nyugatra felnőttek a műhelyek a feladathoz, eszközük is megvan hozzá, ott talán nem esnek kétségbe összetettebb hibakép esetén. Vagy van arra keret, hogy egységeket cserélnek és nem javítanak... Lassan már az első benzines-turbós Astra-k* is 5-6-7 évesek, azokat is kell szervizelni, azok komolyabb lelkek (komplexebbek), még több elektronika=még több hibalehetőség.

*Vagy ott az Ecoboost és a Tdci/HDI vonal, a CRdi/CRTdi motorokról nem is beszélve, ezeket inkább nevezném modern konstrukciónak a mi Ecotec motorjainkkal szemben...

Én nem korszerűségről beszéltem, 'űrhajóság'-ról ill. érzékenységről. :)

Autónál meg nem az élettartam, hanem az üzembiztosság a szempont. Nálam. Bár valahol a kettő összefügg.

Nem gondolnám hogy külföldön annyival képzettebbek a szerelők, mint itt, de próbálj meg németben autót javíttatni, rámehet a gatyád :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem korszerűségről beszéltem, 'űrhajóság'-ról ill. érzékenységről. :)

Autónál meg nem az élettartam, hanem az üzembiztosság a szempont. Nálam. Bár valahol a kettő összefügg.

Nem gondolnám hogy külföldön annyival képzettebbek a szerelők, mint itt, de próbálj meg németben autót javíttatni, rámehet a gatyád :)

Németeknél picit komolyabb autók rohangálnak lényegesen nagyobb számban, többet látnak/javítanak, ráadásul a képzésre is több jut (eszközökről nem is beszélve). Nekünk drága, de nagyságrendileg egy német átlagfizuhoz már nagyjából azok az arányok vannak mintha itthon mész el magyar átlagfizuval a márkaszervizbe.

T Janó32!

"... a kenőanyag minősége nem mérvadó ..."

Neked nem.

De tőled ezt, és ennyit várunk el.

T mantec!

Olvasás/értelmezés sem megy már??? Tudod, szövegkörnyezet... Legyél oly jó, hogy magyarázd el nekem, hogy pl az ECU, elektromos gázpedál, légtömegmérő esetében a kenőanyag minősége miként hat az adott alkatrész működésére! Komolyan várom a válaszod, baromira kíváncsivá tettél! Ne sunnyogj el, ne szavakat ragadj ki, válaszold meg a szerinted problémás részt.

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Németeknél picit komolyabb autók rohangálnak lényegesen nagyobb számban, többet látnak/javítanak, ráadásul a képzésre is több jut (eszközökről nem is beszélve). Nekünk drága, de nagyságrendileg egy német átlagfizuhoz már nagyjából azok az arányok vannak mintha itthon mész el magyar átlagfizuval a márkaszervizbe.

T mantec!

Olvasás/értelmezés sem megy már??? Tudod, szövegkörnyezet... Legyél oly jó, hogy magyarázd el nekem, hogy pl az ECU, elektromos gázpedál, légtömegmérő esetében a kenőanyag minősége miként hat az adott alkatrész működésére! Komolyan várom a válaszod, baromira kíváncsivá tettél! Ne sunnyogj el, ne szavakat ragadj ki, válaszold meg a szerinted problémás részt.

Nagyon a begyében vagy... :D

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... magyarázd el nekem ..."

A feladat nem a te képzésed, hanem a még tájékozatlan olvasók figyelmének felhívása a munkásságodat övező "kockázatokra és mellékhatásokra".

T Alex75!

"... Nagyon a begyében ...'

Akkor jó.

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

"... magyarázd el nekem ..."

A feladat nem a te képzésed, hanem a még tájékozatlan olvasók figyelmének felhívása a munkásságodat övező "kockázatokra és mellékhatásokra".

T mantec!

"...képzésed..."

Nem tudod alátámasztani, hogy a kenőanyag minősége miként hat a felsorolt alkatrészekre? Igazán meglepő, hogy ismét nem tudod a magad kreálta okosságod alátámasztani.

Amit te itt művelsz -önjelölt szakértői státusz- egyfajta képzés lenne a fórum látogatói részére?! Komolyabb a baj a fejedben mint hittem... Azért sok gyertyát ne szereltess autókba, ne képezd erre az ide látogatókat.

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Németeknél picit komolyabb autók rohangálnak lényegesen nagyobb számban, többet látnak/javítanak, ráadásul a képzésre is több jut (eszközökről nem is beszélve). Nekünk drága, de nagyságrendileg egy német átlagfizuhoz már nagyjából azok az arányok vannak mintha itthon mész el magyar átlagfizuval a márkaszervizbe.

T mantec!

Olvasás/értelmezés sem megy már??? Tudod, szövegkörnyezet... Legyél oly jó, hogy magyarázd el nekem, hogy pl az ECU, elektromos gázpedál, légtömegmérő esetében a kenőanyag minősége miként hat az adott alkatrész működésére! Komolyan várom a válaszod, baromira kíváncsivá tettél! Ne sunnyogj el, ne szavakat ragadj ki, válaszold meg a szerinted problémás részt.

Ha ez az én hozzászólásomra akart lenni utalás, én nem beszélten a kenőanyag tekintetében közvetlen ráhatásról ezekre az alkatrészekre.

Amire van közvetlen hatása:

A nem megfelelő minőségű olaj nagyobb mértékben szennyezheti az EGR szelepet, valamint a fojtószelepet.

Ezek befolyásolják az alapjáratodat. Hagyományos értelemben vett légtömegmérő (MAF) tudtommal az XE motorokban nincs, az XEP-ben már van.

Helyette a MAP szenzor közvetlenül a szívócsőben van, az is kaphat ilyen módon a lerakódásokból.

A fojtószelep ill a MAP szenzor koszolódása ilyen módon közvetlen hatással van a légtömegmérésre (a bejövő levegő hő érzékelővel együtt), ami alapján az ECU kiszámolja a megfelelő befecskendezési időt a üa./levegő arány megfelelő szinten tartásához.

Az elektromos gázpedált és a fojtószelep állás érzékelőt csak azért említettem (nem az olajjal, hanem a "bonyolult/nem bonyolult" kérdéskörrel kapcsolatban) mert ha ezek besz*rnak, az igencsak költséges móka. Utóbbi szintén beleszólhat a keverékképzésbe ill. a légtömegmérésbe.

Link to comment
Megosztás:

Ha ez az én hozzászólásomra akart lenni utalás, én nem beszélten a kenőanyag tekintetében közvetlen ráhatásról ezekre az alkatrészekre.

Amire van közvetlen hatása:

A nem megfelelő minőségű olaj nagyobb mértékben szennyezheti az EGR szelepet, valamint a fojtószelepet.

Ezek befolyásolják az alapjáratodat. Hagyományos értelemben vett légtömegmérő (MAF) tudtommal az XE motorokban nincs, az XEP-ben már van.

Helyette a MAP szenzor közvetlenül a szívócsőben van, az is kaphat ilyen módon a lerakódásokból.

A fojtószelep ill a MAP szenzor koszolódása ilyen módon közvetlen hatással van a légtömegmérésre (a bejövő levegő hő érzékelővel együtt), ami alapján az ECU kiszámolja a megfelelő befecskendezési időt a üa./levegő arány megfelelő szinten tartásához.

Az elektromos gázpedált és a fojtószelep állás érzékelőt csak azért említettem (nem az olajjal, hanem a "bonyolult/nem bonyolult" kérdéskörrel kapcsolatban) mert ha ezek besz*rnak, az igencsak költséges móka. Utóbbi szintén beleszólhat a keverékképzésbe ill. a légtömegmérésbe.

Tökéletesen félreértetted, mantec fórumtárs az egész hozzászólásomból annyit volt képes kiemelni, hogy a "kenőanyag minősége nem mérvadó". A szövegkörnyezetből azonban kiderül (annak aki tud olvasni), hogy ez az általad felsorolt alakrészek egy részére vonatkozik ("ezek egy részénél az élettartam kapcsán a kenőanyag minősége nem mérvadó"). Így kerek a dolog...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Márkaszervízben 4+ olajcserénél dexos2-re cserélik vajon, vagy a régi fél szintetikusra?

Köszi.

Vagy maguktól megmondják hogy az adott motorhoz melyik szervizcsomag kell vagy Te választhatsz a 10w, 5w, 0w közt. Nálam anno -két éve- nem kérdeztek semmit, mondtam hogy olajcsere lesz, beletették a 10w40 GM motorolajat.

Link to comment
Megosztás:

Vagy maguktól megmondják hogy az adott motorhoz melyik szervizcsomag kell vagy Te választhatsz a 10w, 5w, 0w közt. Nálam anno -két éve- nem kérdeztek semmit, mondtam hogy olajcsere lesz, beletették a 10w40 GM motorolajat.

4+ csomagnál alapból 10W-40-et tesznek bele (nevében is benne van, 4 évesnél idősebb az autó - nálam 2010-től volt így- de előtte 4 éves korig is szónélkül ment bele a GM 10W-40-es, sz@rnak a dexos2-re). De kérheted a GM 5W-30 dexos2-őt, felárért - feltétlenül szólnod kell (mert ugye a neked kell érteni hozzá, nem a szakembereknek")

más, "idegen" anyagra, alkatrészre nem adnak 4+ kedvezményt. Mégha te viszed a GM olajat akkor sem!

Ha már egy tétel nem raktárból van, nem érvényes a kedvezmény.

A két csomag között - ha jól emlékszem 5 ezer a különbség.

Csak annak érdemes a 4+ csomagot (pl. 5W-30) választani, aki feltétlenül ragaszkodik az "opel pecsétes" szervizkönyvhöz.

A márkaszervizek a G Astrákat nem sorolják dexos2 követelmény igényű autónak (a Z14XEP motorkódnál sem!!!!)

Kiváncsi lennék, hogy mit töltenek (töltöttek) hivatalosan a Z14XEP H Astrákba, vagy a Z14XER J Astrákba évi garanciális szerviznél??????

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T flali!

"... alapból ..."

Nem.

"... sz@rnak ..."

Nem.

"... szólnod kell ..."

Nem.

"... csak annak érdemes ..."

Nem.

"... a G Astrákat nem sorolják .."

Nem.

A szelekció nem karosszéria, hanem motorkód alapján történik.

X motorkódba mehet még a 10W-40, Z-től már nem.

Link to comment
Megosztás:

4+ csomagnál alapból 10W-40-et tesznek bele (nevében is benne van, 4 évesnél idősebb az autó - nálam 2010-től volt így- de előtte 4 éves korig is szónélkül ment bele a GM 10W-40-es, sz@rnak a dexos2-re). De kérheted a GM 5W-30 dexos2-őt, felárért - feltétlenül szólnod kell (mert ugye a neked kell érteni hozzá, nem a szakembereknek")

más, "idegen" anyagra, alkatrészre nem adnak 4+ kedvezményt. Mégha te viszed a GM olajat akkor sem!

Ha már egy tétel nem raktárból van, nem érvényes a kedvezmény.

A két csomag között - ha jól emlékszem 5 ezer a különbség.

Csak annak érdemes a 4+ csomagot (pl. 5W-30) választani, aki feltétlenül ragaszkodik az "opel pecsétes" szervizkönyvhöz.

A márkaszervizek a G Astrákat nem sorolják dexos2 követelmény igényű autónak (a Z14XEP motorkódnál sem!!!!)

Kiváncsi lennék, hogy mit töltenek (töltöttek) hivatalosan a Z14XEP H Astrákba, vagy a Z14XER J Astrákba évi garanciális szerviznél??????

Hát én eddig nem voltam márkaszervízben, de az itteni hozzászólások alapján nem is kaptam kedvet hozzá. Sőt, inkább kerülném őket...

Sőt, még az opel pecsétes szervízkönyves autókat is hanyagolnám :D

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

T flali!

"... alapból ..."

Nem.

"... sz@rnak ..."

Nem.

"... szólnod kell ..."

Nem.

"... csak annak érdemes ..."

Nem.

"... a G Astrákat nem sorolják .."

Nem.

A szelekció nem karosszéria, hanem motorkód alapján történik.

X motorkódba mehet még a 10W-40, Z-től már nem.

T. mantec!

Ha a fejed tetejére állsz, akkor is így van - azaz de "igen". Ez a magyar gyakorlat. 3 egymástól távol lévő szakszervizt tudok hozni példaként. Biztos vagyok benne, hogy 20-ból minimum 19-nél szintén így csinálja.

A kérdésemre pedig nem válaszoltál - mondom ezt tisztelettel - azaz megint nem volt értelme a hozzászólásodnak.

(Elnézést a nyelvhelyességi, stilisztikai hibákért, szerintem nem az a lényeg)

Ígérem ha a közeljövőben szakszervizben járok, majd újra rákérdezek, amire kiváncsi voltam - és megosztom mindenkivel.

Nem szükséges többször csatolnod a gyártói követelményeket, mert már mindenki fejből tudja (kivéve a szakszerviz :D, mint ahogy a gyakorlat mutatja).

Link to comment
Megosztás:

T flali!

"... alapból ..."

Nem.

"... sz@rnak ..."

Nem.

"... szólnod kell ..."

Nem.

"... csak annak érdemes ..."

Nem.

"... a G Astrákat nem sorolják .."

Nem.

A szelekció nem karosszéria, hanem motorkód alapján történik.

X motorkódba mehet még a 10W-40, Z-től már nem.

A markaszervizes dolgot rosszul tudod.

Mi gyakorlati tapasztalatok alapjan irunk hozzaszolasokat.

A markaszerviz G Astra eseten szarik a dexos 2-re. Nem erdemes a 4+.

Koszonjuk az elmeleti segitseget, a katalogus adatokat, tenyeket! Ezekre szukseg van.

De a gyakorlati peldakat hagyd ki, es ne kerdojelezd meg. Itt a tobbsegnek szerintem Opelje van, es a tobbseg mar volt kapcsolatban markaszervizzel.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Mindegy, azért leírom, anno már ugyan megtettem (T mantec azóta hiszi úgy, hogy én a 10W-t ajánlom bárkinek is). Szóval 2013 nyarán vettük az autót egy Tolna megyei márkakereskedéstől. A Fejér megyei márkakerekedésbe vittem szervizre (ez már azóta megszűnt), ahol kértem komplett vezérlés cserét, olajcserét, gyújtógyertya cserét és hosszbordás szíj cserét. 10W40-et tettek bele (megjegyzem, még ide a fórumra sem voltam akkor regisztrálva, előtte F Astra volt, abba jó volt, nem gondoltam semmi rosszra). Pár hónap alatt előjött egy komoly rejtett hiba (nem az utolsó olajcsere miatt), visszavittem Tolnába. A saját márkaszervizük javította az autót, javasoltak egy olajcserét 1000km megtétele után. A szervizvetető várt minket az autó átadásakor hogy megbeszéljük a történteket (aki egyébként lassan 15 éve szervizvezető). Kérdésemre hogy milyen kenőanyagot, csak annyit mondott hogy "csak Twinport-tól kell 5W vagy jobb". Tehát a fél motorfelújítás után is Castrol 10w40-et tettek a garanciális motorba... Én a fórumos regisztráció óta csak ilyen-olyan dexos2 minősített kenőanyagot használtam/használok (5w40-es Castrol, 5w30-as Mobil eddig), de egyikkel sem jár olyan finoman vagy halkan mint anno a 10W olajokkal... Ez valós tapasztalat (ráadásul javítás előtti és utáni állapot is benne van).

Módosítva : Janó32
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T Stofl!

"... rosszul tudod ..."

Én nem vitatkozom.

Én tájékoztatlak, ha már nagy a(z) butaság információ hiány.

"... Nem erdemes a 4+ ..."

Neked nem.

De a rajtad kívüli világ használja ezt a lehetőséget.

"... tobbsegnek szerintem Opelje van ..."

Sajnos ez sem jelent akadályt a megalapozatlan butaságokkal parádézó egyéneknek, akik félrevezetik az érdeklődő, hasznos, valós tudásra, információra vágyó Opel tulajdonosokat.

"... gyakorlati peldakat hagyd ki, es ne kerdojelezd meg ..."

A feladatszabást hagyd másra. Neked nagy ez a zakó.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mindegy, azért leírom, anno már ugyan megtettem (T mantec azóta hiszi úgy, hogy én a 10W-t ajánlom bárkinek is). Szóval 2013 nyarán vettük az autót egy Tolna megyei márkakereskedéstől. A Fejér megyei márkakerekedésbe vittem szervizre (ez már azóta megszűnt), ahol kértem komplett vezérlés cserét, olajcserét, gyújtógyertya cserét és hosszbordás szíj cserét. 10W40-et tettek bele (megjegyzem, még ide a fórumra sem voltam akkor regisztrálva, előtte F Astra volt, abba jó volt, nem gondoltam semmi rosszra). Pár hónap alatt előjött egy komoly rejtett hiba (nem az utolsó olajcsere miatt), visszavittem Tolnába. A saját márkaszervizük javította az autót, javasoltak egy olajcserét 1000km megtétele után. A szervizvetető várt minket az autó átadásakor hogy megbeszéljük a történteket (aki egyébként lassan 15 éve szervizvezető). Kérdésemre hogy milyen kenőanyagot, csak annyit mondott hogy "csak Twinport-tól kell 5W vagy jobb". Tehát a fél motorfelújítás után is Castrol 10w40-et tettek a garanciális motorba... Én a fórumos regisztráció óta csak ilyen-olyan dexos2 minősített kenőanyagot használtam/használok (5w40-es Castrol, 5w30-as Mobil eddig), de egyikkel sem jár olyan finoman vagy halkan mint anno a 10W olajokkal... Ez valós tapasztalat (ráadásul javítás előtti és utáni állapot is benne van).

Nálam dettó. A 10W-40 olajjal nagyságrendekkel szebb hangja volt. Most olyan mint egy traktor. Biztos vagyok benne, hogy később jött volna el a vezérléscsere ideje. 20-40 ezer km el előrébb hoztam. Szívás. Na ez a gyakorlat!

Link to comment
Megosztás:

A Castrol Titanium EDGE 5W-40 A3/B4-nak, nincs dexos2 jováhagyása, de nagyon ajánlják Castrolnál. Használ valaki ilyet?

A C3 miért nem jó? Az tudja a dexos 2-őt.Nekem is ajánlották már a Repcánál a A3/B4-et,de mondtam hogy jó nekem a másik is.Ráadásul ugyanannyiba kerül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.