Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


julien

Recommended Posts

Szerintem is gyanúsan olcsó.

Cromaxnak jók az árai, és ott tuti nem hamisítvány. Érdekes minden esetre...

A Cromaxnál az nem tetszett, hogy a rendelt GM olajon nem volt hologramos matrica, pedig a képen és az üzletben ugyanazon a terméken volt. Nem hiszem, hogy pancsot árulnak, csak ez már két rendelés alkalmával is feltűnt.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Engem érdekelne hol lehetne le engedni a G-s Astra fékolaját?

Eddig nem volt semmi gond vele, most meg el kezdett puhulni..ha nem segít a légtelenítés le kell cserélni az egész rendszerben! Mennyi olajat vesz be a rendszer? A segítségeket előre is köszönöm! :)

Amúgy 1.6os, 99es évjárat...

Üdv:Gergő

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Engem érdekelne hol lehetne le engedni a G-s Astra fékolaját?

Eddig nem volt semmi gond vele, most meg el kezdett puhulni..ha nem segít a légtelenítés le kell cserélni az egész rendszerben! Mennyi olajat vesz be a rendszer? A segítségeket előre is köszönöm! :)

Amúgy 1.6os, 99es évjárat...

Üdv:Gergő

2 évente kell cserélni a fékfolyadékot, szóval ha eddig nem tedted, akkor időszerű... 0.5 liter a mennyisége, nem tudod úgy cserélni, mint a motorban. Szerintem bízd szakemberre.

Link to comment
Megosztás:

2 évente kell cserélni a fékfolyadékot, szóval ha eddig nem tedted, akkor időszerű... 0.5 liter a mennyisége, nem tudod úgy cserélni, mint a motorban. Szerintem bízd szakemberre.

A 2 éves csereperiódus a biztonságra van kihegyezve, de ha valamivel nem éri meg játszani az a fékrendszer, valamint spórolni a fékfolyadékon.

A fékfolyadék (és nem olaj) forráspontja idővel csökken, mivel a DOT5 folyadékot leszámítva mind higroszkopikus, vagyis levegővel érintkezve vizet vesz fel és így csökken a forráspontja, ami egyben a fékhatás csökkenését, kivételes esetben akár a teljes megszűnését is eredményezheti. Az Astrához (és hasonló kategóriájú, normál használatra szánt autókhoz) a DOT4 az ideális (Ferodo, Texstar, Delphi, Bosch, stb), de lehet nyugodtan DOT5.1-is, ezek keverhetők is egymással, csak nincs sok értelme. A DOT4 száraz forráspontja 230 fok, a DOT5.1 270. ABS-hez minimum követelmény a DOT4, semmi értelme DOT3-at használni.

- évente, de kétévente kötelezően le kell méretni a fékfolyadék forráspontját, abból egyértelműen látszik, hogy cserés-e vagy sem. Mivel 1L jó minőségű DOT4-es fékfolyadék kb 1200-1500 forint, ezért nem érdemes a cseréjén spórolni. A legtöbb helyen 5ezerért vagy kevesebbért lecserélik, átmossák a rendzsert (ezért kell több, mint 0,5L, mert nem árt átfolyatni a fékfolyadékot a rendszeren).

- aki sokat fékez:) vagy jár hegyekben, stb, annak érdemes lehet DOT5.1-et venni az extra biztonság végett (nem sokkal drágább, pl. Repsol)

- DOT5-öt SZIGORÚAN TILOS HASZNÁLNI, MERT TÖNKRETESZI A FÉKRENDSZERT, TÖMÍTÉSEKET, stb

Pl.. az Aprilia RS125 sportmotorban csakis DOT5.1-et szabad használni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

mi a vélenyetek /esetleg tapasztalatotok/ ezzel kapcsolatban?

http://www.nanoenergizer.eu/nanoenergizer-all-in-one.php

érdemes kipróbálni?

/azt írják, hogy sokat futott gépek esetében érezhető jobban a hatás, az enyém 2000 évjáratú 1,6 16V, 210.000 km-el/

Szerintem nem. Nagyon ellenzek minden adalékot, jobb esetben csak pénzkidobás, rosszabb esetben ártasz is a motornak, illetve a benne lévő MINŐSÉGI, az előírásoknak megfelelő olajnak.

A jó olaj alapvető tulajdonsága, hogy tartalmaz minden szükséges adalékot, ami védi a motort és a megfelelő kenéssel biztosítja annak kellő működését nagyon hosszú távon. Ennek feltétele a jó minőségű olaj, évente vagy megfelelő km-ként cserélve. Többet ér, ha pl. 10 000 km után lecseréled az olajat (feltéve ha nem éred el előbb az egy évet).

Egy próbát talán megérhet a Xado olaj, ami tartalmaz valami hasonlót, de nem tudom milyen GM-jóváhagyása van, sokan használják és elégedettek vele, sokan pedig semmit sem vesznek észre. Elég drága, annyiért Mobil 1 ESP 0-40W kapható, amitől jobb olajat nem lehet belerakni. De tökéletes választás a Castrol Edge FST, Fusch, Motul vagy Opel 5W30 is.

A lényeg, próbálj teljesen szintetikus 5W/0W-30/40 olajat használni (lehetőleg GM-minősítéssel). De semmi kép se 10W-40-es olajat, mert nem való bele, hidegen sokkal jobban kopik a motor.

Ezt részletesen kitárgyaltuk itt sokszor, többek között velem is, mert én nagyon nehezen hagytam ott a Castrol Edge-t (mint volt VW tulaj), de végül GM 5W30 lett és eddig nagyon szépen muzsikál, kopp-kopp.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

valaki tudja hogy lehet váltóműolajat cserélni ennél a típusnál: Astra Classic II. Ez az ún. Twinportos G Astra Z14XEP motorral. Nem látom a leeresztő csavart és a felső utántöltő nyílást sem a sebváltóházon :( Azt tudom, hogy 1.6 liter nafta kell, na de hogyan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

valaki tudja hogy lehet váltóműolajat cserélni ennél a típusnál: Astra Classic II. Ez az ún. Twinportos G Astra Z14XEP motorral. Nem látom a leeresztő csavart és a felső utántöltő nyílást sem a sebváltóházon :( Azt tudom, hogy 1.6 liter nafta kell, na de hogyan?

Elvileg nem kell sosem cserélni, betöltő és leeresztő sincs, csak egy nívó csavar.

Leereszteni, ha leveszed a váltó alját, betölteni pedig a szellőzőn lehet. (150e körül lehet hogy érdemes cserélni, de gyakrabban felesleges lehet)

Link to comment
Megosztás:

Elvileg nem kell sosem cserélni, betöltő és leeresztő sincs, csak egy nívó csavar.

Leereszteni, ha leveszed a váltó alját, betölteni pedig a szellőzőn lehet. (150e körül lehet hogy érdemes cserélni, de gyakrabban felesleges lehet)

Szuper!

Akkor ez is szakszervíz által elvégzendő feladat lesz, mert a váltó alját nem szívesen bontom meg.

Link to comment
Megosztás:

Szuper!

Akkor ez is szakszervíz által elvégzendő feladat lesz, mert a váltó alját nem szívesen bontom meg.

nem a váltót borítod ketté, csak egy deknit kell levenned, pár 6-os csavar az egész. a nívó csavarja a baj féltengely mögött van a váltón, én ott töltöttem fel is... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ez teljesen jó bele. ;)

2013 3 havi az olaj, amit kaptam, azaz a flakonon a gyártási idő. Ha nem volt nyitva, akkor gondolom nem gáz, matricázott stb. Csak azért kérdem, mert 50% volt olcsóbb mint máshol.

Bár Szigetszentmiklósra kellett érte mennem - igaz nem messze lakom onnan -, de amilyen vezetési stílussal találkoztam, egy Nissan SUV kijött elém, sehol senki nem indexel..

Link to comment
Megosztás:

nem a váltót borítod ketté, csak egy deknit kell levenned, pár 6-os csavar az egész. a nívó csavarja a baj féltengely mögött van a váltón, én ott töltöttem fel is... :icon1:

A dekni alá nem kell valami tömítés? Én igazából ettől félek, mert ha van ott valami tömítés, akkor ha azt megbontom, tutira cserélni kell majd.

Link to comment
Megosztás:

A dekni alá nem kell valami tömítés? Én igazából ettől félek, mert ha van ott valami tömítés, akkor ha azt megbontom, tutira cserélni kell majd.

én nem cseréltem. épen, egészségben maradt a helyén. :icon1: kis pasztával bekentem, s ment vissza. de ha előre beszerzed a tömítést is, akkor is tutira nagyságrenddel olcsóbb lesz, mint a szakszervíz. nem nagy meló, hidd el...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az XE meg az XEP eszi jobban az olajat.Nekem 10 ezer km alatt 1 litert eszik meg kb.

Nekem a GM olajat csipegeti, eddig 12e alatt elfogyott ~0,5l (beletöltöttem 3dl-t, és most a nívó max jelzése alatt 1-el van). De lassan úgyis tervezem a cserét, 15e km elérése előtt lecserélem, addig én nem töltök utána.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még új vagyok köztetek, alig két hónapja vásároltam a G Astra-m. Sok minden kérdéses még, csak nem tudom hogy megszoknom kell ,vagy megszöknöm ezen dolgok kapcsán. Eddig is Astra-m volt, 12 évig egy F Astra használtam.

Az első ami a kérdésem lenne, hogy a nívópálca jelöléseit nem igazán tudom értelmezni. (Az F szériáé nem ilyen.) Ezen se egy min-max jelölés nincs, sehol egy 1L jelzés vagy nyíl....

Olajcsere után eddig kb 500km-t mentem vele, szakszervizben cseréltettem, nem néztem meg akkor hogy meddig töltötték. Péntek du leraktam az autót és szombat de néztem meg rutinból ezt-azt. Többszöri mérésre is ua eredmény jött ki. A nívópálca 4 barázdájából a 3. aljáig ér az olaj. Ez most akkor jó? (Tudok ide képet beilleszteni/csatolni valahogyan?)

Köszönöm a válaszotokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én még új vagyok köztetek, alig két hónapja vásároltam a G Astra-m. Sok minden kérdéses még, csak nem tudom hogy megszoknom kell ,vagy megszöknöm ezen dolgok kapcsán. Eddig is Astra-m volt, 12 évig egy F Astra használtam.

Az első ami a kérdésem lenne, hogy a nívópálca jelöléseit nem igazán tudom értelmezni. (Az F szériáé nem ilyen.) Ezen se egy min-max jelölés nincs, sehol egy 1L jelzés vagy nyíl....

Olajcsere után eddig kb 500km-t mentem vele, szakszervizben cseréltettem, nem néztem meg akkor hogy meddig töltötték. Péntek du leraktam az autót és szombat de néztem meg rutinból ezt-azt. Többszöri mérésre is ua eredmény jött ki. A nívópálca 4 barázdájából a 3. aljáig ér az olaj. Ez most akkor jó? (Tudok ide képet beilleszteni/csatolni valahogyan?)

Köszönöm a válaszotokat előre is!

szia

az jó!!!:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.