Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

6 órája, pszilaj írta:

Én úgy tudom, hogy az immo a gyújtást blokkolja...

 

5 órája, tuskes írta:

Nem tudtam hogy szétszedhető, de így ok. Tisztítást mindenképpen csak féktisztítóval gondoltam, WD40-el max ajtó nyikorgást orvosolok. :) A jó az egészben az, hogy mostanában inkább csak szétfelé megy az autó, valahogy idő nincs az összerakásra is. :cry: 

 

Szerintem is gyújtást, mert mint írtam, a benzinpumpa megy olyankor, csak nem teker.  

Nem hiszem hogy úgy oldották volna meg a tiltást hogy a pumpa telenyomja a motort benzinnel amit nem éget el és a katalizátorba került.:confused: Ha szikráztat benzin nélkül abból viszont nincs semmi probléma. 

Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

 

Nem hiszem hogy úgy oldották volna meg a tiltást hogy a pumpa telenyomja a motort benzinnel amit nem éget el és a katalizátorba került.:confused: Ha szikráztat benzin nélkül abból viszont nincs semmi probléma. 

Szerintem azt valahol érzékeli, hogy azért ne vágja tele az injektort, bár ez csak feltételezés. 

Egyáltalán nem ide tartozik, de mára nincs több komment lehetőségem. Vennem kell 2 db 14"-os lemezfelnit, a meglévők mellé, téligumihoz. Tavaj sikeresen szétpadkáztam 2 db-ot. Amik vannak, azok ET 48-asok, ( Sejtem valahol itt van a gyári is ) Viszont a " J " felni szélesség gondolom nem nagy baj ha kissé eltér, bár fogalmam sincs a meglévők mekkorák. Illetve ET-számban, mekkora lehet az eltérés max, ami még vezetésben nem észrevehető?

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 06. at 13:36, tuskes írta:

Szerintem azt valahol érzékeli, hogy azért ne vágja tele az injektort, bár ez csak feltételezés. 

Egyáltalán nem ide tartozik, de mára nincs több komment lehetőségem. Vennem kell 2 db 14"-os lemezfelnit, a meglévők mellé, téligumihoz. Tavaj sikeresen szétpadkáztam 2 db-ot. Amik vannak, azok ET 48-asok, ( Sejtem valahol itt van a gyári is ) Viszont a " J " felni szélesség gondolom nem nagy baj ha kissé eltér, bár fogalmam sincs a meglévők mekkorák. Illetve ET-számban, mekkora lehet az eltérés max, ami még vezetésben nem észrevehető?

Sajna nem találtam semmit az immoról a rajzokon, rémlik hogy 95-után jött be az F-nél ez a könyv meg alapból 91-94-es modellekhez van szerintem, bár 98-ig írja a borítón.  Annyit találtam hogy a dieselnél meg a karbis verziónál az önindítót nem engedi kapcsolni, ugye ezeknél nem lehet blokkolni a pumpát mert a dieselnél még a mechanikus adagoló van szíjhajtással ,a karbisnál meg mechanikus AC a vezérmű tengelyről hajtva. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, zotya975 írta:

Sajna nem találtam semmit az immoról a rajzokon, rémlik hogy 95-után jött be az F-nél ez a könyv meg alapból 91-94-es modellekhez van szerintem, bár 98-ig írja a borítón.  Annyit találtam hogy a dieselnél meg a karbis verziónál az önindítót nem engedi kapcsolni, ugye ezeknél nem lehet blokkolni a pumpát mert a dieselnél még a mechanikus adagoló van szíjhajtással ,a karbisnál meg mechanikus AC a vezérmű tengelyről hajtva. 

Nem lehet pl. a nyomásszabályzónak ilyen szerepe is? Csak ötletelek....

Link to comment
Megosztás:

12 perce, zotya975 írta:

Az mechanikus, nincs elektromos kapcsolata semmivel. Nálunk fix, ahol tudja emelni a nyomást ott is csak vákumos vezérlésű. 

Jogos! Meggondolatlan kérdés volt. Akkor csak marad a befecskendező vezérlése..... :confused: Bár mostanában nem csinálja, de azért legközelebb, ha addig nem szedem szét és tisztítom meg a gyújtáskapcsolót a sallangjaival, akkor megfigyelem, tutira nem beszélek-e félre. Bár nekem határozottan úgy rémlik, az ac akkor is ment. ( Elég hangos új létére, nem neház észrevenni ) 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Több éve nézegetem a műszerfalamon lévő töltésjelzőt ahogy halványan világít minnél nagyobb terhelést kapcsolok. Ma lett elegem és elhatároztam veszek a generátorba mindent. Diódasor, fesz szabályzó, segéd dióda kefe. Pedig a dióda műszer szerint mind jó. Szétszedtem összeraktam mindent és a helyzet ugyanaz maradt. Motortérben aksinál felcsiszoltam minden érintkezőt generátornál is minden csatlakozót. A generátortól húztam egy vadi új testkábelt is aksiig mégsem jó.. illetve jó csak idegesít. Töltésem rendben van 14.5 V tompítottal 14.2 V Tompított meg hátsóablak fűtés 13.5V alapjáraton. De ha pörgetem is ugyanezek az értékek vannak. Generátoron egyébként több feszt mérek ott stabil 14.5 V. Már másra nem tudok gondolni mint, hogy a piros vezetéken ami indul a generátortól ott megy el a feszko. Az a piros kábel egyébként aksira megy egyből vagy előbb önindítóra? Mert az aksin nincs piros csak fekete. Valakinek egyéb ötlete javaslata? 

Ja a generátor egy francia remekmű delco remy 70A

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

37 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! Több éve nézegetem a műszerfalamon lévő töltésjelzőt ahogy halványan világít minnél nagyobb terhelést kapcsolok. Ma lett elegem és elhatároztam veszek a generátorba mindent. Diódasor, fesz szabályzó, segéd dióda kefe. Pedig a dióda műszer szerint mind jó. Szétszedtem összeraktam mindent és a helyzet ugyanaz maradt. Motortérben aksinál felcsiszoltam minden érintkezőt generátornál is minden csatlakozót. A generátortól húztam egy vadi új testkábelt is aksiig mégsem jó.. illetve jó csak idegesít. Töltésem rendben van 14.5 V tompítottal 14.2 V Tompított meg hátsóablak fűtés 13.5V alapjáraton. De ha pörgetem is ugyanezek az értékek vannak. Generátoron egyébként több feszt mérek ott stabil 14.5 V. Már másra nem tudok gondolni mint, hogy a piros vezetéken ami indul a generátortól ott megy el a feszko. Az a piros kábel egyébként aksira megy egyből vagy előbb önindítóra? Mert az aksin nincs piros csak fekete. Valakinek egyéb ötlete javaslata? 

Ja a generátor egy francia remekmű delco remy 70A

Úgy emlékszem a piros-fekete közösítve van a motortéri kábelkorbácsban, ott nincs különválasztva a kapcsolt meg a fix táp. A generátor akku direktben össze van kötve. Ahogy az önindító és akku is. Az önindító-generátor kábelek is közöstíve vannak az akku felé menet.  Nekem olyan hogy járó motorral fogyasztók nélkül 14.4Volt a töltés, aztán ahogy kapcsolgatom fel a fogyasztókat úgy csökken, tompítottra leesik 14.2Voltra,  aztán a fűtőmotornál fokozatonként esik 0.2 Voltot, általában a másodikban használom  tehát 13.8 a töltés legtöbbször, féklámpára, tolatólámpára megint esik 0.2Voltot az index villogására is ütemesen.  A hátsó ablak fűtés sokat levesz az vagy fél voltot. Amikor lefestettem a generátort vesztettem az egyik testpontnál a generátoron 2 tizedet, de ez a festék lecsiszolásával megszűnt. Pörgetésre semmit nem változik, teljesen mindegy hogy alapjáraton vagy menet közben nézem az értékeket.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, zotya975 írta:

Úgy emlékszem a piros-fekete közösítve van a motortéri kábelkorbácsban, ott nincs különválasztva a kapcsolt meg a fix táp. A generátor akku direktben össze van kötve. Ahogy az önindító és akku is. Az önindító-generátor kábelek is közöstíve vannak az akku felé menet.  Nekem olyan hogy járó motorral fogyasztók nélkül 14.4Volt a töltés, aztán ahogy kapcsolgatom fel a fogyasztókat úgy csökken, tompítottra leesik 14.2Voltra,  aztán a fűtőmotornál fokozatonként esik 0.2 Voltot, általában a másodikban használom  tehát 13.8 a töltés legtöbbször, féklámpára, tolatólámpára megint esik 0.2Voltot az index villogására is ütemesen.  A hátsó ablak fűtés sokat levesz az vagy fél voltot. Amikor lefestettem a generátort vesztettem az egyik testpontnál a generátoron 2 tizedet, de ez a festék lecsiszolásával megszűnt. Pörgetésre semmit nem változik, teljesen mindegy hogy alapjáraton vagy menet közben nézem az értékeket.

Eu eddig okés nekem is ilyen cdak az a rohadt lámpa ne világítana haloványan se. De arra gondoltam ha már testet húztam külön akkor elvileg húzhatok a generátorról egy pozitívot direktbe az akksira is? 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, Kispotter írta:

Eu eddig okés nekem is ilyen cdak az a rohadt lámpa ne világítana haloványan se. De arra gondoltam ha már testet húztam külön akkor elvileg húzhatok a generátorról egy pozitívot direktbe az akksira is? 

Húzhatsz, van gyárilag is. Ugye a töltésjelzőn keresztül az akutól megy táp gyujtáson , mert a generátornak kell a gerjesztés, ha elindul a motor és a töltés is, megjelenik a generátornál is a táp és nem folyik át fesz az izzó és kialszik. Mindkét lábán ugyanaz a feszültség mérhető, ha valamiért nem, akkor parázslik.  Ki kellene "preparálni "az izzót és motor indítás után rámérni melyik lábán van kevesebb és akkor azon az oldalon elindulni.  Lehet hogy az akkutól nem kapja meg valamiért a teljes feszt kontakthiba miatt pölö aztán ha megjön a töltés onnan meg megkapja a 14.5-öt amit írtál és a 2-3-4 volt különbség miatt pár parázslik. A töltésjelző az F-7 es biztin fekete kábelen keresztül kapja a tápot, ezt is kicserélheted ( mármint az F-7-et), hátha valamiért nagyobb az ellenállása, és a z izzó után kék-fehéren megy a generátorig. Járó motornál ezen a két szálon ugyanakkora tápot kellene mérni hogy az izzó kialudjon. A generátornál is rá kellene mérni a kékfehérre és a műszeregységnél is hátha a kettő között van rossz kontakt. 

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget mindenkinek, aki hozzászólt az Astra F fényszóró cserével kapcsolatban. Úgy néz ki sikerült a csere.

A motort valóban úgy lehet leszedni, hogy órajárással ellentétes irányban kell elfordítani. A trükk még annyi, hogy ezek után nem lehet simán kihúzni, hanem a mechanikus állítóval a legtágabbra kell állítani, hogy az állítószál a lehet leghosszabb kilógjon, majd kicsit oldalra kell dönteni, hogy a belül az állítószál végén lévő kis gömböt ki lehessen a reflektor közepe felé húzni, fordítani abból a sínből, amibe be van akasztva.

Végül egyébként TYC-t vettem (6-7 ezerért), mert ezen meg a DEPO-n kívül más egyszerűen nem volt megfizethető áron motoros állításhoz. Carello-ból is csak mechanikus volt 13-14 környékén. Az eredeti Valeo meg 25-27 lett volna, és annyit azért nem akartam rászánni, mert a különbözetből a jelenleg 17 éves autó hátralévő életében 2 évente kicserélhetem a TYC-t (ha bemattulna), és még mindig kevesebből jövök majd ki.

A beszerelés összességében jól ment, viszont 2 problémába sikerült belefutni. Az egyik, hogy a TYC háza kicsit vastagabb/szélesebb volt itt-ott, ami miatt egyszerűen nem tudtam berakni a helyére úgy, ahogy az eredeti Valeo-t kiszedtem. (Ez mondjuk lehet azért is, mert már volt koccanása az autónak, és lehet az eleje kicsit deformálódott.) Végül a megoldás az lett, hogy ki kellett szednem azt a pici festett fémelemet is a szélen, ami a sárhányóelemhez van csavarozva, és amibe belepattan a hűtőt fedő első (festett műanyag) grillrács karma a szélén. Kiszedni egyszerű volt, a behelyezett lámpa mellett visszatekerni már nem annyira, de megoldottam.

A másik, hogy a TYC-ről szinte azonnal letört az a kunkori, hullám alakú távtartó/kitámasztó műanyag kar, ami a belső felén, az Opel logó felé felfekszik a karosszériára. A műanyag egyszerűen túl mélyre nyúlt a Valeo-hoz képest, illetve túl merev volt ahhoz, hogy egy-két mm-nél többet engedjen/hajoljon. Bár lehet az sem segített, hogy fagypont körül próbáltam beszerelni. Lehet nyáron nem pattant volna le. Mindenesetre ennek nem látom nagy jelentőségét, mert a csavarok elvileg három ponton fogják a fényszóróházat - így már csak nem fog kifordulni, beremegni ez a belső kitámasztó karom nélkül sem.

Még egyszer kösz mindenkinek a segítséget!

Módosítva : Aster
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 08. at 7:15, zotya975 írta:

Sajna nem találtam semmit az immoról a rajzokon, rémlik hogy 95-után jött be az F-nél ez a könyv meg alapból 91-94-es modellekhez van szerintem, bár 98-ig írja a borítón.  Annyit találtam hogy a dieselnél meg a karbis verziónál az önindítót nem engedi kapcsolni, ugye ezeknél nem lehet blokkolni a pumpát mert a dieselnél még a mechanikus adagoló van szíjhajtással ,a karbisnál meg mechanikus AC a vezérmű tengelyről hajtva. 

Az Immo kapcsolatban van az ECU-val. Ha villog a check engine jelzés, akkor eleve az ECU fogja tiltani a motor beindulását. Ilyenkor sem benzint sem szikrát nem ad a motornak, hiába forgatja az önindító és látja a forogni a motort az ECU. Az önindítót nem blokkolja. A benzinpumpa beindulhat, csak az injektor nem fog ugye benzint adagolni.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, daykiller írta:

Az Immo kapcsolatban van az ECU-val. Ha villog a check engine jelzés, akkor eleve az ECU fogja tiltani a motor beindulását. Ilyenkor sem benzint sem szikrát nem ad a motornak, hiába forgatja az önindító és látja a forogni a motort az ECU. Az önindítót nem blokkolja. A benzinpumpa beindulhat, csak az injektor nem fog ugye benzint adagolni.

Gyakorlati tapasztalatom csak annyi van, hogy ha rossz kulccsal próbálkoznak ( már úgy rossz hogy általában a tartalék kulcsban nincs csipp) akkor ahogy írtad forgat csak nem indul. De nem néztem hogy ilyenkor mi hiányzik, csak mondtam hogy keressék elő a másik kulcsot ha azt mondták villog a hibalámpa mielőtt szétszedik a fél autót.  A  karbisnál mechanikus adagolósnál dieselnél írják hogy blokkolja az önindítót hiszen itt nincs kapcsolatban a pumpa-karbi a motorvezérlővel, ami szerintem itt még nincs is. 

Link to comment
Megosztás:

4 perce, zotya975 írta:

Gyakorlati tapasztalatom csak annyi van, hogy ha rossz kulccsal próbálkoznak ( már úgy rossz hogy általában a tartalék kulcsban nincs csipp) akkor ahogy írtad forgat csak nem indul. De nem néztem hogy ilyenkor mi hiányzik, csak mondtam hogy keressék elő a másik kulcsot ha azt mondták villog a hibalámpa mielőtt szétszedik a fél autót.  A  karbisnál mechanikus adagolósnál dieselnél írják hogy blokkolja az önindítót hiszen itt nincs kapcsolatban a pumpa-karbi a motorvezérlővel, ami szerintem itt még nincs is. 

A mechanikusoknál természetesen más a helyzet, de azoknál nem nagyon van még ez a klasszikus immobilizer. Ott inkább max a riasztó volt az, ami tiltotta a motor beindítását, ami lehet ugye az önindító, vagy dízelnél a gázolajszelep tiltása is. F-ekben meg nagyon ritka az 14NV motor, az immo meg kb facelift-tel együtt jött be.

Link to comment
Megosztás:

23 perce, daykiller írta:

A mechanikusoknál természetesen más a helyzet, de azoknál nem nagyon van még ez a klasszikus immobilizer. Ott inkább max a riasztó volt az, ami tiltotta a motor beindítását, ami lehet ugye az önindító, vagy dízelnél a gázolajszelep tiltása is. F-ekben meg nagyon ritka az 14NV motor, az immo meg kb facelift-tel együtt jött be.

Ritka, csak 91-től van a  könyv, abba még írják, meg rajz is van hozzá, de az immot nem találom benne, pedig 98-ig van.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, zotya975 írta:

Húzhatsz, van gyárilag is. Ugye a töltésjelzőn keresztül az akutól megy táp gyujtáson , mert a generátornak kell a gerjesztés, ha elindul a motor és a töltés is, megjelenik a generátornál is a táp és nem folyik át fesz az izzó és kialszik. Mindkét lábán ugyanaz a feszültség mérhető, ha valamiért nem, akkor parázslik.  Ki kellene "preparálni "az izzót és motor indítás után rámérni melyik lábán van kevesebb és akkor azon az oldalon elindulni.  Lehet hogy az akkutól nem kapja meg valamiért a teljes feszt kontakthiba miatt pölö aztán ha megjön a töltés onnan meg megkapja a 14.5-öt amit írtál és a 2-3-4 volt különbség miatt pár parázslik. A töltésjelző az F-7 es biztin fekete kábelen keresztül kapja a tápot, ezt is kicserélheted ( mármint az F-7-et), hátha valamiért nagyobb az ellenállása, és a z izzó után kék-fehéren megy a generátorig. Járó motornál ezen a két szálon ugyanakkora tápot kellene mérni hogy az izzó kialudjon. A generátornál is rá kellene mérni a kékfehérre és a műszeregységnél is hátha a kettő között van rossz kontakt. 

Na elaludt a pilács! :) Mint mondottam terhelésre az aksin nagyobbat esett a fesz sokkal mint a generátoron. Ígx mivel test kábel már van plusszba úgydöntöttem húzok egy kábelt a pozitívra is generátorról. Elindítottam és láss csodát ugyanannyit mérek mindkét helyen mostmár. :) Megvártam, hogy sötét legyen mert csak ígx látszik a parázslás de hiába vártam akárhogy terhelem nem világít! :) Mivel vill szer vagyok csak 4 es tömör réz vezetékem volt itthon ideiglenesen meg teszi, de aztán az is lehet benthagyom. Meg ha jobb idő lesz lehez megkellene néznem, hol tűnik el a fesz, mert alaphelyzetbe is jónak kéne lennie de nem teljesen az. De most nagyon boldog vagyok! :)

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Kispotter írta:

Na elaludt a pilács! :) Mint mondottam terhelésre az aksin nagyobbat esett a fesz sokkal mint a generátoron. Ígx mivel test kábel már van plusszba úgydöntöttem húzok egy kábelt a pozitívra is generátorról. Elindítottam és láss csodát ugyanannyit mérek mindkét helyen mostmár. :) Megvártam, hogy sötét legyen mert csak ígx látszik a parázslás de hiába vártam akárhogy terhelem nem világít! :) Mivel vill szer vagyok csak 4 es tömör réz vezetékem volt itthon ideiglenesen meg teszi, de aztán az is lehet benthagyom. Meg ha jobb idő lesz lehez megkellene néznem, hol tűnik el a fesz, mert alaphelyzetbe is jónak kéne lennie de nem teljesen az. De most nagyon boldog vagyok! :)

A rajz a testre 10-es kábelt ír, a tápra meg 6-10-16-ost gondolom attól függ hogy mekkora generátor van bent. De mivel neked csak kiegészítésnek van bent a  4-es nem hiszem hogy bármi problémát okozna. Fel kéne nyitni a hasított gégecsövet, akkor meglátod pontosan hol vannak gyári közösítések az akku és a generátor között.  A múltkor megkerestem a fekete-piros találkozást valamiért de nem emlékszem pontosan hol van. Hát örülök hogy előbbre jutottál.:)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, Kispotter írta:

Na elaludt a pilács! :) Mint mondottam terhelésre az aksin nagyobbat esett a fesz sokkal mint a generátoron. Ígx mivel test kábel már van plusszba úgydöntöttem húzok egy kábelt a pozitívra is generátorról. Elindítottam és láss csodát ugyanannyit mérek mindkét helyen mostmár. :) Megvártam, hogy sötét legyen mert csak ígx látszik a parázslás de hiába vártam akárhogy terhelem nem világít! :) Mivel vill szer vagyok csak 4 es tömör réz vezetékem volt itthon ideiglenesen meg teszi, de aztán az is lehet benthagyom. Meg ha jobb idő lesz lehez megkellene néznem, hol tűnik el a fesz, mert alaphelyzetbe is jónak kéne lennie de nem teljesen az. De most nagyon boldog vagyok! :)

Én azért cserélném akkor ezt a fő táp kábelt, mert ott akkor valami ordas nagy oxidáció lépett fel láthatatlanul, ami=megnőtt ellenállás, ami=melegedés, ami hosszútávon egyenlő kiégett autó. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

A rajz a testre 10-es kábelt ír, a tápra meg 6-10-16-ost gondolom attól függ hogy mekkora generátor van bent. De mivel neked csak kiegészítésnek van bent a  4-es nem hiszem hogy bármi problémát okozna. Fel kéne nyitni a hasított gégecsövet, akkor meglátod pontosan hol vannak gyári közösítések az akku és a generátor között.  A múltkor megkerestem a fekete-piros találkozást valamiért de nem emlékszem pontosan hol van. Hát örülök hogy előbbre jutottál.:)

Ja egyébként régebben volt hőmérséklet problémám, hogy többet mutatott.. Na az is megoldódott.. Ügye nekem nem volt gyárilag benne hőmérős kijelző raktam bele, de a szenzornál nem jól szigeteltem le a kábelt mert csatim nem volt sima sarut dugtam rá és tegnap a szakadó esőbe mikor raktam be a generátort ázott mindent ömlött az eső és beázott az is úgy, hogy 60 fomot mutaott.. állt benne a sólé.. kimostam megszárítottam és kiöntöttem műanyaggal. Azóta olyan pontos mint a toronyóra.. :) Ahelyet, hogy bontóztam volna egy csatit.. na mindegy :D

Wookie igen ezért nem hagy nyugodni ez a dolog és emiatt szeretnék majd ránézni jobb időbe! 

Módosítva : Kispotter
Link to comment
Megosztás:

13 perce, Mikulás74 írta:

Na ez vajon mitől lehet, önindítót cseréltem dízel Astrán(német motoros), önindítózok, és nem húz vissza a fogaskerék, motor indulása után is jár az önindító. :(
Sőt, levettem a gyújtást, kihúztam a kulcsot, és indítózott ez a hülye.
Valamiért bentragad a bendix.

Az van amit írtál velemiért bent ragad a bendix,  alapból ez kapcsolja az indítómotor forgását, ha nem jön vissza akkor kulcs nélkül is zárva marad a kör és teker tovább. Van egy rugó ami visszalöki, talán el van törve vagy nagyon dzsuvás.

2714063-20171210-EfqQZP.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 perce, Mikulás74 írta:

Köszi, remélem ilyen baja lesz, csak a bolygókereket zsíroztam be, a behúzótekercset nem néztem.
Remélem nem az a baj, hogy van 9 és 10 foggal is önindító ehhez a motorhoz. Opelék képesek más lendkerékkel szerelni egy idő után. Most egy 10 fogast raktam rá.

Hát ezt nem tudom a fogakat még sohasem számoltam. Azt hogy az eltérő fogszám miatt esetleg nem akad-e bele a lendkerékbe meg gondolom csak szétszedve tudnád ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

21 órája, zotya975 írta:

Hát ezt nem tudom a fogakat még sohasem számoltam. Azt hogy az eltérő fogszám miatt esetleg nem akad-e bele a lendkerékbe meg gondolom csak szétszedve tudnád ellenőrizni.

Megvolt a hiba, beleszorult a zsír a mágneskapcsolóba. De ez a műanyag bolygókerék mindig csodálattal tölt el az X17dtl önindítóban, naná hogy ebben is szét van repedezve. :(

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.