Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok tudna vki segíteni hol kell a rögzítést keresnem a fenyszoron? Szeretném beallitani de csak forog az allito csavar és semmi nem történik.

Rémlik hogy valakinek már volt ilyen, kipattant az állító csavar valami gömbfejből..de nem tudom hogy oldotta meg. Talán az izzó helyén benyúlt és visszanyomta a foncsort amg be nem pattant. Ha kivehető az állító csavar, akkor ott is be lehet nézni.

Link to comment
Megosztás:

Rémlik hogy valakinek már volt ilyen, kipattant az állító csavar valami gömbfejből..de nem tudom hogy oldotta meg. Talán az izzó helyén benyúlt és visszanyomta a foncsort amg be nem pattant. Ha kivehető az állító csavar, akkor ott is be lehet nézni.

Az én voltam. :D Enyém motoros és kiakadt a gömb a foncsorból. Lámpa kiszerel és úgy tudtam visszarakni a helyére az állítót. Lehet tekernem is kellett rajta, hogy beakadjon.

Link to comment
Megosztás:

Keresek majd valami képet a hátuljáról, de az most nincs meg.

Az eredeti rács felfogatását levágtam felül, arra van felcsavarozva hátulról. A maszkot pedig kivágtam, hogy beférjen ez. Ha jól emlékszem felül kétoldalt elég sok útban van. Utána ahol kellett, fel lett rakva a maszk üvegszálas kittel, hogy adja ki a formát.

Link to comment
Megosztás:

Keresek majd valami képet a hátuljáról, de az most nincs meg.

Az eredeti rács felfogatását levágtam felül, arra van felcsavarozva hátulról. A maszkot pedig kivágtam, hogy beférjen ez. Ha jól emlékszem felül kétoldalt elég sok útban van. Utána ahol kellett, fel lett rakva a maszk üvegszálas kittel, hogy adja ki a formát.

Köszi! Sejtettem h nem egyszerű, de ez engem már évek óta foglalkoztat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az Uraknak!

Nekem is sikeresen elromlott a fénykürt funkció, melyet nálam tett. Próbáltam keresni a hiba okát itt a fórumon mint sok másra sikerült már, de most valahogy nem találtam rá választ, hogyan is hozzam újra használatra kész állapotba. Csupán azt találtam korábbról, hogy ördögien nehéz ezt a bajuszkapcsolót összerakni mint:

""Ha nagyon könnyen ment az összerakás, akkor hiányzik a fénykűrt-öt működtető lemezke :rolleyes:
küldhetek képet róla, elég kínos (5-6 kezes) munka azzal együtt összerakni""

""(mondjuk az összerakásnál volt egy harc :blush: rendesen felidegeltem magam.. ""

És még sok hasonlót...

Így remélem nem lerágott csontot mutatok :) Amennyiben mégis, hát én is rájöttem :)

Szóval az előzménye: lusta voltam folyton fel le kapcsolgatni, így gondoltam fénykürtöt tartom húzva aztán ha nem kell csak elengedem. NEM VOLT OKOS GONDOLAT! Ugyanis úgy 15-20 másodperc után "elaludt" a fény és nem működött többet.

Készült róla egy kis videó, hogyan is oldottam meg, az összerakást és a javítást.

Tehát a fénykürt esetemben azért romlott el, mert nem rendeltetésszerűen használtam folyamatos világításra! Ezért az átvezető réz felmelegedett és az a műanyag pöcök ami lenyomja megolvad és nem nyomja már le eléggé.

Remélem sikerült nekem is valami újat mutatni!

Jó barkácsolást!

Módosítva : dani89rk
Link to comment
Megosztás:

várjuk a képeket, és a "szerelési útmutatót" ;)

Rendben!

A képeken csak az fog látszani a nagy dzsumbulyba hogy hová csavaroztam föl a CC modult. A csatlakozók mögé, részben a motorházat nyitó kallantyú konzolja alá, 2 önmetszős csavarral.

Tegnap szimuláltam egy hátsó helyzetjelző hibát, amit sikeresen érzékelt, aztán korábban kontaktos volt a jobb hátsó féklámpám, azóta javításra került, de nem elég sikeresen, most azt is kiírta :icon10: Tehát királyul működik!

Szóval, ha le van szedve a bal lábtér burkolat, van ott 2 téglalap alakú csatlakozó, abba kell bevágni a CC modult ami az ajtóhoz közelebb van, tehát szemből a bal oldaliba. Amit elvágunk vezetékeket, ami a csatlakozóban marad (nem az aljzat, hanem a dugóban) az a lámpa vezetéke, ami a kábelkötegből jön az a TÁP!

Íme mit kell és hová kötni:

CC%2520modul%2520bek%25C3%25B6t%25C3%25A

Én ide csavaroztam föl:

DSCF5396.JPG

Ezt a csatit kell keresni:

DSCF5393.JPG

Én a későbbi hibákat megelőzvén átforrasztottam mind a BC és a CC modult is, érdekesség képen a CC modul belülről:

DSCF5400.JPG

DSCF5402.JPG

Szerelés végén így néz ki:

DSCF5408.JPG

Úgy vélem elég részletesen leírtam, ha valakinek valami kérdése lenne írja nyugodtan.

Nem ártana ezt beírni a CB beszerelős cikkbe is! + Javítani kéne abban is 1 dolgot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rendben!

A képeken csak az fog látszani a nagy dzsumbulyba hogy hová csavaroztam föl a CC modult. A csatlakozók mögé, részben a motorházat nyitó kallantyú konzolja alá, 2 önmetszős csavarral.

Tegnap szimuláltam egy hátsó helyzetjelző hibát, amit sikeresen érzékelt, aztán korábban kontaktos volt a jobb hátsó féklámpám, azóta javításra került, de nem elég sikeresen, most azt is kiírta :icon10: Tehát királyul működik!

Szóval, ha le van szedve a bal lábtér burkolat, van ott 2 téglalap alakú csatlakozó, abba kell bevágni a CC modult ami az ajtóhoz közelebb van, tehát szemből a bal oldaliba. Amit elvágunk vezetékeket, ami a csatlakozóban marad (nem az aljzat, hanem a dugóban) az a lámpa vezetéke, ami a kábelkötegből jön az a TÁP!

Íme mit kell és hová kötni:

Én ide csavaroztam föl:

Ezt a csatit kell keresni:

Én a későbbi hibákat megelőzvén átforrasztottam mind a BC és a CC modult is, érdekesség képen a CC modul belülről:

Szerelés végén így néz ki:

Úgy vélem elég részletesen leírtam, ha valakinek valami kérdése lenne írja nyugodtan.

Nem ártana ezt beírni a CB beszerelős cikkbe is! + Javítani kéne abban is 1 dolgot.

Mit? A második posztban igyekeztem javítani a hibákat az írásban, meg kicsit érthetőbbé tenni. Igazából az első posztot törölni is kellett volna.

Link to comment
Megosztás:

Üdv az Uraknak!

Nekem is sikeresen elromlott a fénykürt funkció, melyet nálam tett. Próbáltam keresni a hiba okát itt a fórumon mint sok másra sikerült már, de most valahogy nem találtam rá választ, hogyan is hozzam újra használatra kész állapotba. Csupán azt találtam korábbról, hogy ördögien nehéz ezt a bajuszkapcsolót összerakni mint:

""Ha nagyon könnyen ment az összerakás, akkor hiányzik a fénykűrt-öt működtető lemezke :rolleyes:

küldhetek képet róla, elég kínos (5-6 kezes) munka azzal együtt összerakni""

""(mondjuk az összerakásnál volt egy harc :blush: rendesen felidegeltem magam.. ""

És még sok hasonlót...

Így remélem nem lerágott csontot mutatok :) Amennyiben mégis, hát én is rájöttem :)

Szóval az előzménye: lusta voltam folyton fel le kapcsolgatni, így gondoltam fénykürtöt tartom húzva aztán ha nem kell csak elengedem. NEM VOLT OKOS GONDOLAT! Ugyanis úgy 15-20 másodperc után "elaludt" a fény és nem működött többet.

Készült róla egy kis videó, hogyan is oldottam meg, az összerakást és a javítást.

Tehát a fénykürt esetemben azért romlott el, mert nem rendeltetésszerűen használtam folyamatos világításra! Ezért az átvezető réz felmelegedett és az a műanyag pöcök ami lenyomja megolvad és nem nyomja már le eléggé.

Remélem sikerült nekem is valami újat mutatni!

Jó barkácsolást!

Nem csodálom, hogy szétégett, mivel fénykürtnél egyszerre világít mindkét izzószál, amiknek az árama az indexkaron megy át. Ezért hívják fénykürtnek, mert rövid időre van csak kitalálva. A normál reflektor használatnál pedig lekapcsol a tompított. Amúgy a legjobb tudomásom szerint az Eaton és haszonló, nem gyári márkájú indexkarok rendszeresen elpusztulnak. Az én autóm 2 ilyet használt már el, aztán már 4 éve benne van a gyári, ami hibátlan még mindig.

Link to comment
Megosztás:

Rendben!

A képeken csak az fog látszani a nagy dzsumbulyba hogy hová csavaroztam föl a CC modult. A csatlakozók mögé, részben a motorházat nyitó kallantyú konzolja alá, 2 önmetszős csavarral.

Tegnap szimuláltam egy hátsó helyzetjelző hibát, amit sikeresen érzékelt, aztán korábban kontaktos volt a jobb hátsó féklámpám, azóta javításra került, de nem elég sikeresen, most azt is kiírta :icon10: Tehát királyul működik!

Szóval, ha le van szedve a bal lábtér burkolat, van ott 2 téglalap alakú csatlakozó, abba kell bevágni a CC modult ami az ajtóhoz közelebb van, tehát szemből a bal oldaliba. Amit elvágunk vezetékeket, ami a csatlakozóban marad (nem az aljzat, hanem a dugóban) az a lámpa vezetéke, ami a kábelkötegből jön az a TÁP!

Íme mit kell és hová kötni:

Én ide csavaroztam föl:

Ezt a csatit kell keresni:

Én a későbbi hibákat megelőzvén átforrasztottam mind a BC és a CC modult is, érdekesség képen a CC modul belülről:

Szerelés végén így néz ki:

Úgy vélem elég részletesen leírtam, ha valakinek valami kérdése lenne írja nyugodtan.

Nem ártana ezt beírni a CB beszerelős cikkbe is! + Javítani kéne abban is 1 dolgot.

Szega, nekem az lenne a kérdésem hogy a két csatlakozó közül melyik az X6-os??

Néztem a képeken csak a kasznihoz közelebbi csatlakozón látom hogy belekötöttél, de az elektromos rajzon a CC bekötésénél az X4-es csatlakozóba is mennek vezetékek. (Tompított jobb és bal oldal.)

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Na hát megnéztem, megpiszkáltam, de sehol nem találtam sem feszülést sem más rendellenességet. Viszont utána már rendesen ment lefelé is !! Öröm boldogság :D !!

Igaz nem sokáig mert a héten építem be a Board Computert a kocsiba és megint ki kell szedni az óraegységet.

Nem tudom hogy itt kell e jelezni de a leírás a BC-hez el van írva. Mégpedig azt írja hogy a fogyasztás jel az a 26-os csatlakozó 21-es lába de ugyanakkor a Diag csati bekötésénél is azt írja hogy kössük a 26-os csati 21-es lábára.

De ez így hibás mert a diag csati a 14-es láb

Ha netán hülyeséget írtam akkor bocsi.

És tényleg. Bár a szín passzol, csak 14 helyett 21-et írtam. :)

Tök jó lenne, ha tudnám szerkeszteni a saját írásomat, de hiába rinyálok moderátornak, hogy kéne módosítani rajta, mintha el sem érkezne hozzá az üzenet. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szega, nekem az lenne a kérdésem hogy a két csatlakozó közül melyik az X6-os??

Néztem a képeken csak a kasznihoz közelebbi csatlakozón látom hogy belekötöttél, de az elektromos rajzon a CC bekötésénél az X4-es csatlakozóba is mennek vezetékek. (Tompított jobb és bal oldal.)

Köszi.

Igen, mindkettőt kell használni. Amúgy a belső az X6-os emlékeim szerint és a külső az X4 vagy fordítva. :D Az az X6-os, amelyikben több pin van, mivel az 64 érintkezős, míg az X4 csak 31. Az X6-osból meg hátra mennek a vezetékek, míg az X4-ben mennek vissza előre.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, mindkettőt kell használni. Amúgy a belső az X6-os emlékeim szerint és a külső az X4 vagy fordítva. :D Az az X6-os, amelyikben több pin van, mivel az 64 érintkezős, míg az X4 csak 31. Az X6-osból meg hátra mennek a vezetékek, míg az X4-ben mennek vissza előre.

Ezért kell mert lassan eljutok oda hogy beépítsem az első elektromos ablakokat meg a tükröket, és szeretném a legtöbb dolgot a gyárinak megfelelően bekötni.

így az X6-ból akarom elérni az Ablak betápot (F10/30A) és a Tökör betápot (F7/10A)

Link to comment
Megosztás:

Ezért kell mert lassan eljutok oda hogy beépítsem az első elektromos ablakokat meg a tükröket, és szeretném a legtöbb dolgot a gyárinak megfelelően bekötni.

így az X6-ból akarom elérni az Ablak betápot (F10/30A) és a Tökör betápot (F7/10A)

Akkor egy csónakban evezünk. Most nézegetem a rajzokat meg gúglizok, hogy mi hogy van. Megvan már minden a négy elektromos ablak bekötéshez, csak egy bökkenő van. A központi zár vezérlő nem a gyári F Astra. Így esélyes, hogy automatában nem fogja felhúzni az ablakokat, mivel (tudtommal) reteszelésre húzza csak fel őket. Legalábbis az F Astra vezérlője tutira, illetve a jobb oldali zár zárás irányában tartva is felhúzza. Bal oldalon meg csak akkor, ha elfordítom a kulcsot vízszintesbe, mert ugye az a retesz. Ennél a távosnál meg második gombnyomásra lenne reteszelés, de mivel más a bal első központi zár bekötése, meg amúgy a kialakítása is, ezért esélyes, hogy nem fog menni. :( Főleg, hogy abban van egy külön érintkező, amivel kapja a jelet, hogy nyisson vagy zárjon a kulccsal. Van egy kis mikrokapcsoló a hengerzár végénél, ami a reteszelést oldja meg, de ez a mostani vezérlőnél máshogy van. Lehet be kell szereznem a két első ajtóba hozzá való zárakat. Ezt guglizom, hogy kép alapján rögzíthető-e F ajtóba a másik kpzár.

Legjobb lenne, ha most lemennék, letépném a bal első kárpitot és kiszerelnék mindent a kocsiból, úgy lenne a biztos. :D Alig találni képet gúglival ezekről.

Amúgy más gond nincs. :D

Link to comment
Megosztás:

Szega, nekem az lenne a kérdésem hogy a két csatlakozó közül melyik az X6-os??

Néztem a képeken csak a kasznihoz közelebbi csatlakozón látom hogy belekötöttél, de az elektromos rajzon a CC bekötésénél az X4-es csatlakozóba is mennek vezetékek. (Tompított jobb és bal oldal.)

Köszi.

Hali! Én is néztem ezt a dolgot, de szerintem a 2 csati az egy. A nagy csati szét van osztva, 20 láb van a kisebbik csatiban, ebbe vannak kötve a féklámpa, helyzetjelző stb. A nagyobbik 21 láb tól levő csatiban van a 2 fényszóró kötve. Kimérni is vezetékszín, multiméter ellenállás, és egy pc táppal próbáltam ki mindent.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.