Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Tegnap elszállt a generátorom,kiszerelve semmiféle utalást nem találtam a típusára,az alkatrészkereső viszont dob rá 70A és 100A-est is.Honnan lehet megtudni,hogy milyen volt benne,vagy vehetek-e hozzá 100A-est alapból(ha esetleg eredetileg 70-es volt benne)?  C18xe,delco-remy - szerintem javíthatatlan:

Vehetsz bele nyugodtan nagyobbat, van aki direkt azért cseréli, mert sok elektromos fogyasztót épített be pluszban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ez a táviranyiti belső egy gemini 1160 rsd riasztóé. Korabban talaltam egy nyomogombos kapcsolot a labter alatt . fentebb megtalaljatok. Az is ehhez a riasztohoz van kötve. Ki be lehet kapcsolni a riasztot. A lényegére nem jöttem rá hogy az miért van. Viszont azota hogy azzal kapcsolgattam most a tavkapcsra nem reagal semmit.  Ujra kell tanitani? Vagy mivan vele? Elem nincs lemerülve.. Ujra kell tanitani? Am a masik kerdesem hogy a tav. Alaplapjan az a kék frekvencia állito? Olvastam olyat hogy valaki azt tekergette es megjavult a riasztojam. Merr am is kezdetektöl baromi gyenge volt azberzekeles. Meg az antennat akarom kibogaraszni hova van kötve..

IMG_20151025_123741.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ez a táviranyiti belső egy gemini 1160 rsd riasztóé. Korabban talaltam egy nyomogombos kapcsolot a labter alatt . fentebb megtalaljatok. Az is ehhez a riasztohoz van kötve. Ki be lehet kapcsolni a riasztot. A lényegére nem jöttem rá hogy az miért van. Viszont azota hogy azzal kapcsolgattam most a tavkapcsra nem reagal semmit.  Ujra kell tanitani? Vagy mivan vele? Elem nincs lemerülve.. Ujra kell tanitani? Am a masik kerdesem hogy a tav. Alaplapjan az a kék frekvencia állito? Olvastam olyat hogy valaki azt tekergette es megjavult a riasztojam. Merr am is kezdetektöl baromi gyenge volt azberzekeles. Meg az antennat akarom kibogaraszni hova van kötve..

 

A kék trimmerrel a táv antennáját lehet kihangolni, elsőre nem érdemes eltekergetni, gyárilag jó az úgy. Vagy jelöld meg filccel hol állt, utána tekergesd.

 Az a gomb meg lehet pánikgomb vagy szervíz üzemmód vagy ilyesminek a kapcsolója érdemes lenne használatit túrni hozzá. A riasztó antennája általában egy sehová nem vezető drótdarab szokott lenni. A műszerfal mögé érdemes kihúzni minél hosszabban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Ez a táviranyiti belső egy gemini 1160 rsd riasztóé. Korabban talaltam egy nyomogombos kapcsolot a labter alatt . fentebb megtalaljatok. Az is ehhez a riasztohoz van kötve. Ki be lehet kapcsolni a riasztot. A lényegére nem jöttem rá hogy az miért van. Viszont azota hogy azzal kapcsolgattam most a tavkapcsra nem reagal semmit.  Ujra kell tanitani? Vagy mivan vele? Elem nincs lemerülve.. Ujra kell tanitani? Am a masik kerdesem hogy a tav. Alaplapjan az a kék frekvencia állito? Olvastam olyat hogy valaki azt tekergette es megjavult a riasztojam. Merr am is kezdetektöl baromi gyenge volt azberzekeles. Meg az antennat akarom kibogaraszni hova van kötve..

 

Lehet Szerviz kapcsoló. Az arra való ha leadod vhol a kocsit szerelőhöz, akkor azzal ki tudod iktatni, ez pl akkor hasznos, ha magától élesedős a riasztó.

Minidig vevő oldalon kell okoskodni, ha gyenge a "jel". "A" oszlopbacis fel lehet vezetni, vagy ki a  motortérbe a lényeg, hogy kevés fém takarja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  Akadt egy kis problémám: az autót úgy vettem, hogy a ventillátor direkt kapcsolóra volt kötve. Ez eddig nem is volt gond, mert a vízhőfok visszajelzőn láttam mikor kell bekapcsolni, a gond onnan ered, hogy valami oknál fogva a vízhőfok visszajelzőm megadta magát. Eleinte csinált olyat, hogy hirtelen felugrott 90 fokra és onnantól kezdve mutatta rendesen, viszont mostmár egyáltalán nem mozdul meg, teljesen le van esve. Mit kellene cserélnem, hogy mutassa rendesen a hőőmérsékletet?

Hali! A fűtés kapcsolók nem világítanak az alapból nem világít vagy csak az enyémbe romlott el?  Havernak Corsa van abban világítás.

Hali! Csak a tiédben nem jó világítania kell :)

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  Akadt egy kis problémám: az autót úgy vettem, hogy a ventillátor direkt kapcsolóra volt kötve. Ez eddig nem is volt gond, mert a vízhőfok visszajelzőn láttam mikor kell bekapcsolni, a gond onnan ered, hogy valami oknál fogva a vízhőfok visszajelzőm megadta magát. Eleinte csinált olyat, hogy hirtelen felugrott 90 fokra és onnantól kezdve mutatta rendesen, viszont mostmár egyáltalán nem mozdul meg, teljesen le van esve. Mit kellene cserélnem, hogy mutassa rendesen a hőőmérsékletet?

Hali! Csak a tiédben nem jó világítania kell :)

 

Keresd meg a jeladót, (egyvezetékes kábelsarú megy rá) valószinűleg leszakadt a kábelsarúról a vezeték, amikor letestelt akkor ment ki végállásba a mutató amikor elmozdult a testtől akkor meg már nem mutat semmit. Motortípustól függ hogy hol van, például piros nyíl:

2014824-20151026-H1tB3z.jpg

Link to comment
Megosztás:

Keresd meg a jeladót, (egyvezetékes kábelsarú megy rá) valószinűleg leszakadt a kábelsarúról a vezeték, amikor letestelt akkor ment ki végállásba a mutató amikor elmozdult a testtől akkor meg már nem mutat semmit. Motortípustól függ hogy hol van, például piros nyíl:

2014824-20151026-H1tB3z.jpg

rendben köszi holnap megnézem

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Stabok berepültek a caravanomba! :) Mondjuk az első akkor megy be, ha megy hozzá az XE, vagy LET motor+váltó, mert egyenlőre az 1.6-os alá jó a gyári is. Hátsót anno sokat kerestem... szinte csak autóval kapható... nagyobb a hiáány belőle, mint GSI lökösből... :S

Ohh akkor mákom van. Itt egy méh telepen adtak le egy GSi kasztnit és vas árban hoztam el a hátsó stab rúdat. :) x16xel caravanom van, még nem néztem meg mekkora elől a stab rúd. A GSi-n mekkora elől? 

Link to comment
Megosztás:

nu lehet hogy megdöglött az akksim,  már mondták rá régebben, hogy 60%-os (BOSCH Silver S4 60Ah 540A), 5éves most

mondjuk úgy néz ki van földelési problémám is, remélem még kibírja a telet

fura mód nem reggel pislákol a töltésjelző, hanem munka után, pedig akkor kevesebbet áll

Link to comment
Megosztás:

Nincs vkinek fiatal(abb) kábel(kötege), ami a akku saruról a önindítóra megy? Igazán a generátor akku közti testelést kellene javítanom, de nem akarok mokolni.

Hát figyelj, ha veszel új kábelt , hozzá akkusarút az önindítóhoz meg olyan szemes sarút az szerintem nem mókolás, és akkor vadi új lesz. Sokat esik a fesz ezen a részen?

Link to comment
Megosztás:

Mivel az önindító és akkumulátor között nem kevés áram folyik, így ott sokszorosa az elöregedési rátának, mint máshol. Veszel megfelelő keresztmetszetű vezetéket, meg kettő sarut és rányomod. Persze hozzá való nyomóval, nem kombinált fogóval! Aztán megint örök élet lesz 23 évig. Bár a mostani vezetékek szigetelései jobbak, mint a 90-es évekbelieké. Mármint környezeti hatások ellen jobban bírják, de a szigetelési feszültség már nincs meg. Bár a réginek sem. :D

Link to comment
Megosztás:

Keresd meg a jeladót, (egyvezetékes kábelsarú megy rá) valószinűleg leszakadt a kábelsarúról a vezeték, amikor letestelt akkor ment ki végállásba a mutató amikor elmozdult a testtől akkor meg már nem mutat semmit. Motortípustól függ hogy hol van, például piros nyíl:

2014824-20151026-H1tB3z.jpg

ma volt időm megnézni, meg is találtam azt a bizonyos sarus kábelt, viszont abban nem vagyok biztos, hogy hova kellene csatlakoztatni

így néz ki (a nyíl a sarus kábelt jelöli, a kör pedig a feltételezett helyet ahova mennie kéne szerintem) :

http://kepfeltoltes.hu/view/151030/DSC_0049_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/151030/DSC_0050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

egyenlőre ellenőrizni nem tudom, hogy mit csinál ha oda csatlakoztatom, mert még összeszerelés alatt áll a motor tömítés csere miatt, meg nem is nagyon merem összevissza kötögetni amíg nem vagyok benne biztos. Erre a csavarszerű részre csatlakozna?

 

Link to comment
Megosztás:

ma volt időm megnézni, meg is találtam azt a bizonyos sarus kábelt, viszont abban nem vagyok biztos, hogy hova kellene csatlakoztatni

így néz ki (a nyíl a sarus kábelt jelöli, a kör pedig a feltételezett helyet ahova mennie kéne szerintem) :

http://kepfeltoltes.hu/view/151030/DSC_0049_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/151030/DSC_0050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

egyenlőre ellenőrizni nem tudom, hogy mit csinál ha oda csatlakoztatom, mert még összeszerelés alatt áll a motor tömítés csere miatt, meg nem is nagyon merem összevissza kötögetni amíg nem vagyok benne biztos. Erre a csavarszerű részre csatlakozna?

 

Igen, oda kell csatlakoztatni. Teszel a végére egy kábelsarut ( ha nincs ott) , és ráhúzod, az van rajta gyárilag is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

Ma reggel minden előzmény nélkül nem indult be a kis aranyos 1.4-es benzines Astrám. Aksi ki, feltölt (félig volt a töltő szerint) majd aksi vissza. Nem indul, csak tekert egyet, majd ráindításnál csak az önindító kattanó hangja, és aztán már tekerés nélkül csak a kattanó hang. Betoltuk, mentem vele vagy 2 km-t. Leállok, visszaindít és indul pöccre akárhányszor. Akksi jónak tűnik, mert nem halványul el semmi indításkor. Önindító bronzkefe hiba lehet esetleg? Vagy mire tippeltek?

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

Ma reggel minden előzmény nélkül nem indult be a kis aranyos 1.4-es benzines Astrám. Aksi ki, feltölt (félig volt a töltő szerint) majd aksi vissza. Nem indul, csak tekert egyet, majd ráindításnál csak az önindító kattanó hangja, és aztán már tekerés nélkül csak a kattanó hang. Betoltuk, mentem vele vagy 2 km-t. Leállok, visszaindít és indul pöccre akárhányszor. Akksi jónak tűnik, mert nem halványul el semmi indításkor. Önindító bronzkefe hiba lehet esetleg? Vagy mire tippeltek?

Köszönöm előre is!

Az önindítóban van egy "kapcsoló" a behúzótekercs indítja magát a forgórészt, amikor behúz, közben meg kilöki a fogaskereket a lendkerék mellé. Ha csak kattan de nem kezd el forgatni akkor lehet ez koszos vagy elkopott. ha nem is kattan akkor be sem húz akkor meg a behúzótekercs akad meg, ilyenkor lehet kocogatni, aztán meg kitakarítani. Rá lehet mérni az akkura is indítózás közben hogy mennyire esik le a fesz.

Link to comment
Megosztás:

Hát figyelj, ha veszel új kábelt , hozzá akkusarút az önindítóhoz meg olyan szemes sarút az szerintem nem mókolás, és akkor vadi új lesz. Sokat esik a fesz ezen a részen?

Mivel az önindító és akkumulátor között nem kevés áram folyik, így ott sokszorosa az elöregedési rátának, mint máshol. Veszel megfelelő keresztmetszetű vezetéket, meg kettő sarut és rányomod. Persze hozzá való nyomóval, nem kombinált fogóval! Aztán megint örök élet lesz 23 évig. Bár a mostani vezetékek szigetelései jobbak, mint a 90-es évekbelieké. Mármint környezeti hatások ellen jobban bírják, de a szigetelési feszültség már nincs meg. Bár a réginek sem. :D

valójában nekem a töltéssel van gondom, de a akku ugye le van testelve a karosszériához, illetve vastag kábellel megy az ön indítóhoz, ami ugye közelebb van generátorhoz, gondolom azzal van a baj. vagyis többet segítene annak a cserélje

még meg kell mérnem pontosan, de pár tized Volt volt 

áram folyik a generátortól (lakatfogóval), aksi kicsit kehés nem veszi fel a töltést, talán megnőtt a belső ellenállása, ez a kevés is segítene

Link to comment
Megosztás:

 

valójában nekem a töltéssel van gondom, de a akku ugye le van testelve a karosszériához, illetve vastag kábellel megy az ön indítóhoz, ami ugye közelebb van generátorhoz, gondolom azzal van a baj. vagyis többet segítene annak a cserélje

még meg kell mérnem pontosan, de pár tized Volt volt 

áram folyik a generátortól (lakatfogóval), aksi kicsit kehés nem veszi fel a töltést, talán megnőtt a belső ellenállása, ez a kevés is segítene

Lehet csak némi desztillált vizet kéne beletölteni az akksiba.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.