Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

2 órája, szabolala írta:

Köszi! Bár 93-as astráé pont nincs. :D Gondolom a 92-esé megfelel.

Ha 93 év végi az autód, akkor 94-es kell. 92-es az leginkább az első szériára igaz. De pl 94-es rajz kell a fél-fészlift változathoz is, de a 96-os rajz már a teljes fészlifthez van. Persze a 96-osban még megvannak a régebbi dolgok is. A 97-es pl totál az enyémhez való, mert az végképp csak fészlift.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

13 órája, daykiller írta:

Ha 93 év végi az autód, akkor 94-es kell. 92-es az leginkább az első szériára igaz. De pl 94-es rajz kell a fél-fészlift változathoz is, de a 96-os rajz már a teljes fészlifthez van. Persze a 96-osban még megvannak a régebbi dolgok is. A 97-es pl totál az enyémhez való, mert az végképp csak fészlift.

93 májusi, szóval az első széria.

Link to comment
Megosztás:

16 órája, daykiller írta:

Ha 93 év végi az autód, akkor 94-es kell. 92-es az leginkább az első szériára igaz. De pl 94-es rajz kell a fél-fészlift változathoz is, de a 96-os rajz már a teljes fészlifthez van. Persze a 96-osban még megvannak a régebbi dolgok is. A 97-es pl totál az enyémhez való, mert az végképp csak fészlift.

Az milyen? :blink:

Link to comment
Megosztás:

30 perce, zotya975 írta:

Az olyan autók amelyek a gyártósor közepén voltak amikor a ráncfelvarrás megtörtént.:-)

Nem arra gondolt, hogy 93 szeptemberében már volt egy módosítás, ami a külsőt nem nagyon érintette? Vki a múltkor ezt írta, asszem a kilométerórák milyensége (hőfok 100 vagy 110es pl) kapcsán.

Illetve látok egy csomószor olyan F astrát, amin még a fényezett maszk van, de már fehér indexszel. Ilyet gyártottak, vagy csak cserebere eredménye az ilyesmi?

Link to comment
Megosztás:

5 perce, szabolala írta:

Nem arra gondolt, hogy 93 szeptemberében már volt egy módosítás, ami a külsőt nem nagyon érintette? Vki a múltkor ezt írta, asszem a kilométerórák milyensége (hőfok 100 vagy 110es pl) kapcsán.

Illetve látok egy csomószor olyan F astrát, amin még a fényezett maszk van, de már fehér indexszel. Ilyet gyártottak, vagy csak cserebere eredménye az ilyesmi?

Vagy átmenet volt, vagy a gyártás végén már felhasználták éppen azt az alkatrészt ami ott volt hogy fogyjon el, ezért vannak ilyen "hibridek". Mondjuk konkrétan az indexet sokan átpakolják mert fehérrel jobban néz ki. De kinek hogy tetszik....meg pölö FPepe kékje sárgával jobban mutat szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, daykiller írta:

Gömbölyű tükrök, B Vectra style külső kilincs, de pl még a régi diag csatlakozó van.

Áhá.

 

MÁS:

Csak úgy plusz infó szolgáltatás gyanánt. Már 2-jára szívom meg opelék remek elektromos bekötésével, miszerint a gyújtáskapcsolóbetéten megy át MINDEN fő áram, így az egyik legnagyobb fogyasztóé a fűtőmotoré is. Ami nem meglepő módon ilyen melegben csutkára fel volt tekerve. Sopron-Gyula akárhogy nézzük 4-5 órás út, na ebből a 2.5 felediknél a gyújtáskapcsló betét úgy gondolta hogy akkor ő most elolvad, ezzel az m5-ös közepén fullra leállítva az autót. Félre gurultam, már ott voltam hogy ellopom a saját autómat, de végül lehűlve újra használható volt. A vectránál korábban nem voltam ilyen szerencsés, ott olyan szinten szétsült az egész betét, hogy alig bírtam lehúzni róla a sarut, bár annál ott éppen volt nálam egy tartalék betét, amit gyakorlatilag gurulás közben dugtam át. :)

Szóval csak jótanács, de én most a vectránál tuti hogy valami baszom nagy relét fogok betenni, az ilyen főbb áramok kapcsolására, hogy ne a gyújtáskapcsolón menjen át minden.

Link to comment
Megosztás:

Szia Wookie!

Szerintem jobban jársz, ha egy pár nagyobb áramú fogyasztót külön relézel ki, mint egy nagy lób@sz^ relével. Könnyebb a hibabehatárolás is, és nem csak egy dolognak kell elromlania, hogy minden letérdeljen. Igaz nagyobb meló egy relédoboz kiépétése, főleg az  elhegyezése úgy, hogy kúltúrált is legyen.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, wookie írta:

Áhá.

 

MÁS:

Csak úgy plusz infó szolgáltatás gyanánt. Már 2-jára szívom meg opelék remek elektromos bekötésével, miszerint a gyújtáskapcsolóbetéten megy át MINDEN fő áram, így az egyik legnagyobb fogyasztóé a fűtőmotoré is. Ami nem meglepő módon ilyen melegben csutkára fel volt tekerve. Sopron-Gyula akárhogy nézzük 4-5 órás út, na ebből a 2.5 felediknél a gyújtáskapcsló betét úgy gondolta hogy akkor ő most elolvad, ezzel az m5-ös közepén fullra leállítva az autót. Félre gurultam, már ott voltam hogy ellopom a saját autómat, de végül lehűlve újra használható volt. A vectránál korábban nem voltam ilyen szerencsés, ott olyan szinten szétsült az egész betét, hogy alig bírtam lehúzni róla a sarut, bár annál ott éppen volt nálam egy tartalék betét, amit gyakorlatilag gurulás közben dugtam át. :)

Szóval csak jótanács, de én most a vectránál tuti hogy valami baszom nagy relét fogok betenni, az ilyen főbb áramok kapcsolására, hogy ne a gyújtáskapcsolón menjen át minden.

Nyáron nekem is olykor forró a kulcstoll, mikor kiveszem. Ámbár ez csak klímaüzemnél szokott előfordulni (méghogy a fűtőventi a legnagyobb fogyasztó... :D), mivel ugye mindkettő ventilátor megy ekkor, minimum kettesen a befúvó venti. Amúgy biztos, hogy a levegő befújó ventilátor a legnagyobb fogyasztó? Ha csak a tompítottat nézzük, az 110W, ami közel 9A és akkor még ott vannak a helyzetjelzők, ami 20W még rá. Bár sosem mértem a ventilátor áramfelvételét.

Viszont abban egyetértek, hogy az nagy hülyeség, hogy a gyújtáskapcsolón ott a direkt akku villany, aztán onnan ágazik le a különféle áramkörök, köztük a 15-ös gyújtás főáramkör is. Relézésen már agyaltam én is.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

9 órája, wookie írta:

Jha hát nyilván nem egy relére gondoltam. Megy vagy 2-3 nagy áramú kábel a gyújtáskapcsolóba, mindegyik kap egyet. Szerencsére a vectrában van a  biztitábla mögött egy szép nagy relétartó keret.

Akkor már plusz inditásgátlót is építhetsz :D

Amúgy indítózáskor nektek is leáll a ventilátor? Ez bug vagy fícsör akar lenni? A Vectrában a motortérben is van relédoboz ;)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Bundee írta:

Akkor már plusz inditásgátlót is építhetsz :D

Amúgy indítózáskor nektek is leáll a ventilátor? Ez bug vagy fícsör akar lenni? A Vectrában a motortérben is van relédoboz ;)

Igen leáll. Még a külső ventik is leállnak indítózáskor. Ez feature, mert asszem a 15A áramkörről mennek, amit indítási pozícióban a gyújtáskapcsoló megszakít. F Astrában is van relédoboz, de felszereltség függő, hogy mennyi relé van benne. Pl ott van a klímakompi reléje.

Link to comment
Megosztás:

Bundee a veciben azért nem olyan nagyon jellemző a relédoboz. :D Eddig egy kezemen meg tudom számolni mennyiben láttam. Ebből kettő a mienk. :)
Astrában kb mindben van.

Am meg építsen be indításgátlót akinek két anyja van. A jelenlegi is ki lesz iktatva rövid időn belül. (egy se-sítéssel) :D

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 27. at 21:29, szabolala írta:

No, akkor az enyém nagyon be lehet rohadva, mert már két napja próbálom kiütni a tengelyt. Egy pár mm-t jön, aztán onnan nem akaródzik tovább. Az az érdekes, hogy ha ütöm a hajtásház felé, akkor ott a pár milli után meg is szorul, tehát ott már nem forog. Most azt próbálom hogy a fogaskerék alatt fújtam be védét, és úgy hagytam (eddig főleg a menetes külső vég felől fujkodtam). 

Na de akkor ezek szerint a türelem remélhetőleg tengelyt terem, úgyhogy nem adom fel. :D Amúgy műanyagvégű kalapáccsal ütöm, eddig nem bántotta a menetet. 

Hát,akkor valóban sokat csámcsoghatott ott a rozsda.Egyébként a tengely(kilátszó) végétől kb.20mm-re egy kb szintén 20mm-es bronz perselyben "fut" ,és ott van berohadva.A további részen már nincs kontakt.Mindkét végéről adtam neki csavarlazítót,és kocogtattam oldalról is és a vége felől is.Sikerült kiütni úgy,hogy nem sérült.Én kb 1 éve vettem az Astrát,és már akor sem működött a hátsó ablaktörlő.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Borzol írta:

Hát,akkor valóban sokat csámcsoghatott ott a rozsda.Egyébként a tengely(kilátszó) végétől kb.20mm-re egy kb szintén 20mm-es bronz perselyben "fut" ,és ott van berohadva.A további részen már nincs kontakt.Mindkét végéről adtam neki csavarlazítót,és kocogtattam oldalról is és a vége felől is.Sikerült kiütni úgy,hogy nem sérült.Én kb 1 éve vettem az Astrát,és már akor sem működött a hátsó ablaktörlő.

Alapból hátul is kell lenni olyan védőkupaknak mint elől. Ha ez hiányzik akkor szokott a víz bejutni és berohadni a tengely. Ha megvan akkor passz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Van egy F astrám. (motorkód stb szerintem most mindegy) Nem működik benne az első ablaktörlő és az ablakmosó. A hátsó ablaktörlő működik de az ablakmosó nem.Ablakmosó se elől se hátul nem megy.

 

Szerintetek merre keressem a hibát? Biztosítékokat átnéztem.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

16 perce, zotya975 írta:

Alapból hátul is kell lenni olyan védőkupaknak mint elől. Ha ez hiányzik akkor szokott a víz bejutni és berohadni a tengely. Ha megvan akkor passz.

A röhely az,hogy opelék duplán is kupakoltak.Egy van a nagy anyára húzva,ami elvileg szorosan illaszkedne a tengelyre,mint egy szimering.A másik védő "kupak" a lapátra megy(a tengelyvégre) és mégis képes beszivárogni a nedű.Sajnos.

Link to comment
Megosztás:

9 perce, ftamas78 írta:

Sziasztok!

 

Van egy F astrám. (motorkód stb szerintem most mindegy) Nem működik benne az első ablaktörlő és az ablakmosó. A hátsó ablaktörlő működik de az ablakmosó nem.Ablakmosó se elől se hátul nem megy.

 

Szerintetek merre keressem a hibát? Biztosítékokat átnéztem.

Köszönöm

Nézd meg eljut-e a táp a mosómotorig, és a törlőmotorig. Lehúzod a csatit, próbalámpát vagy multimétert dugsz rá, Működteted a kart és figyelsz. Az ablak törlő motornál a barna szál a test, és a narancssárga meg a fehér a táp. Ha jön a táp akkor az adott alkatész rossz ha nem jön akkor kar, kábel vagy relé hiba. Adhatsz közvetlenül 12Voltot is az adott alkatrésznek csak vigyázz ne csinálj zárlatot.

5 perce, Borzol írta:

A röhely az,hogy opelék duplán is kupakoltak.Egy van a nagy anyára húzva,ami elvileg szorosan illaszkedne a tengelyre,mint egy szimering.A másik védő "kupak" a lapátra megy(a tengelyvégre) és mégis képes beszivárogni a nedű.Sajnos.

Úgy rémlik a nagyobbik kupak inkább a bódénál szigetel nem?

Link to comment
Megosztás:

1 perc, zotya975 írta:

Nézd meg eljut-e a táp a mosómotorig, és a törlőmotorig. Lehúzod a csatit, próbalámpát vagy multimétert dugsz rá, Működteted a kart és figyelsz. Az ablak törlő motornál a barna szál a test, és a narancssárga meg a fehér a táp. Ha jön a táp akkor az adott alkatész rossz ha nem jön akkor kar, kábel vagy relé hiba. Adhatsz közvetlenül 12Voltot is az adott alkatrésznek csak vigyázz ne csinálj zárlatot.

Úgy rémlik a nagyobbik kupak inkább a bódénál szigetel nem?

Végülis mindkettő kívülről kéne hogy szigeteljen,ill.védjen az eső és hó ellen.Kupak kupak hátán.A nagyobbik az alsót is fedi.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Borzol írta:

Hát,akkor valóban sokat csámcsoghatott ott a rozsda.Egyébként a tengely(kilátszó) végétől kb.20mm-re egy kb szintén 20mm-es bronz perselyben "fut" ,és ott van berohadva.A további részen már nincs kontakt.Mindkét végéről adtam neki csavarlazítót,és kocogtattam oldalról is és a vége felől is.Sikerült kiütni úgy,hogy nem sérült.Én kb 1 éve vettem az Astrát,és már akor sem működött a hátsó ablaktörlő.

Nos, azóta sem jött ki, bár igazából feladtam a próbálkozást. Vettem bontóból egy működőt, (a réginek a motorja le van égve) úgyhogy most majd az lesz soron. Még nem tudom hogy szétszedem-e. :) Lehet hogy csak kap kívülről egy jóadag védét, meg bezsírozom a tengely tövét, hogy a nedvességet kicsit távol tartsa. 
Viszont úgy tűnik vmi a kábelezésben is bibis lehet, mert a hátsó ajtónál az ablaktörlő csatijában a multiméter csak 8,5 voltot mutat. Na meg ha rádugom az egyébként működő motort, nem akaródzik. 

Még a kapcsolónál kellene kutakodnom, el tudom képzelni h a leégett motor állandóan leverte a biztit, és ezért ki lett kötve inkább a kapcsolónál...

Link to comment
Megosztás:

11 perce, szabolala írta:

Nos, azóta sem jött ki, bár igazából feladtam a próbálkozást. Vettem bontóból egy működőt, (a réginek a motorja le van égve) úgyhogy most majd az lesz soron. Még nem tudom hogy szétszedem-e. :) Lehet hogy csak kap kívülről egy jóadag védét, meg bezsírozom a tengely tövét, hogy a nedvességet kicsit távol tartsa. 
Viszont úgy tűnik vmi a kábelezésben is bibis lehet, mert a hátsó ajtónál az ablaktörlő csatijában a multiméter csak 8,5 voltot mutat. Na meg ha rádugom az egyébként működő motort, nem akaródzik. 

Még a kapcsolónál kellene kutakodnom, el tudom képzelni h a leégett motor állandóan leverte a biztit, és ezért ki lett kötve inkább a kapcsolónál...

Nekem 9,5V a fesz a csatin mérve, és működik amit beraktam.Érdekes volt,hogy asztalon, 12V ,20A-es tápegységről nem indult el.A helyére téve az autóban működik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.