Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

On 2016. 06. 16. at 11:08, zotya975 írta:

A kp zár vezérlő mindenképpen kell hozzá, ha csak azzal kötöd be akkor lesz kulcsos, tehát a vezetőoldali ( ha az anyósoldali is 5 vezetékes akkor az is) ajtó kulccsal történő kinyitásakor nyílik az összes ajtó. Ehhez pluszban szerelhető a távnyitó. Legalábbis alapból igy van, ha ez valami kombinált cucc akkor passzolok.

Na bár a központi nem került be de a hétvégi program megvolt azért.. Beraktam az új fejegységemet meg bontóban kutattam rádióállásos gyújtáshoz aljzatot. 4 óra keresés után meg is lett előtte már rendeltem rádióállásos gyújtáskapcsolót.. Nekiáltam bontottam sajnos nem megy fel a régi helyére kicsit más de a fejegywég berakása mellett nekiálltam előkészíteni amit szeretnék kulcsal majd gyújtás nélkül elérni. Fűztem be új vezetéket a rádiónak, tid kijelzőnek kesztyűtartó világításnak, szivargyújtónak. És amíg nem oldom meg gyújtáskapcsolóval fix 12 v ra be van kötve szakszerűen lengőbiztivel és kapcsolóval.

Módosítva : Kispotter
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

14 perce, szabolala írta:

Szia mindenki!

Mikor működtetem a hátsó ablakmosót, elöl is nyomja a cuccot. Eközben hátul töröl folyamatosan, de elől csak dől a lé, ott nem töröl.

Mi okozhatja szerintetek?

Ez érdekes, mert az ablakmosó motor irányváltással működik, az egyik irányba forogva a szivattyú nyomja előre, a másik irányba hátra. Hogy neked hogy tud egyszerre két irányba forogni az rejtély.:blink:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

24 perce, zotya975 írta:

Ez érdekes, mert az ablakmosó motor irányváltással működik, az egyik irányba forogva a szivattyú nyomja előre, a másik irányba hátra. Hogy neked hogy tud egyszerre két irányba forogni az rejtély.:blink:

Háh. :D De akkor gondolom egy ablakmosó-motor csere megoldja a problémát...

Link to comment
Megosztás:

4 perce, szabolala írta:

Háh. :D De akkor gondolom egy ablakmosó-motor csere megoldja a problémát...

Hát nem tudom, mert olyan hiba jött elő ami elméletileg nem létezhet. Húzd le a csatit a mosómotorról, ha van multimétered dugd rá volt mérésben, kapcsolj első-hátsó mosást, látnod kell ahogy felcserélődik a polaritás. Aztán vigyél oda két szál dróttal 12Voltot az akkutól, és pörgesd meg oda-vissza a motort, mindíg csak egy irányba szabad mosnia...zárlatot ne csinálj.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, wookie írta:

Elvileg van abban a motorban egy visszacsapószelep is.

De az is lehet hogy simán sedan pumpa van benne.

Az oda vissza forgóban úgy tudom nincs, sőt ha ledugózod az egyik ágat vagy teszel bele visszacsapó szelepet akkor nem nyom a másik irányban sem legalábbis az utángyári. Tettem bele mert túl későn ér hátra a folyadék, de így nem spriccelt előre.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nem ég a jobb hátsó zárófényem. Elől rendben minden, így nem a biztosíték a baj. Tudom, hogy ez így kevés, délután méricskélek, csak azt szeretném kérdezni, hogy melyik oldalról, és mennyit kell bontani. Ugye, jól sejtem, hogy a bal első küszöbborítást, és a hibát annál a két nagy csatinál keressem?  Köszi.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, pasla09 írta:

Sziasztok! Nem ég a jobb hátsó zárófényem. Elől rendben minden, így nem a biztosíték a baj. Tudom, hogy ez így kevés, délután méricskélek, csak azt szeretném kérdezni, hogy melyik oldalról, és mennyit kell bontani. Ugye, jól sejtem, hogy a bal első küszöbborítást, és a hibát annál a két nagy csatinál keressem?  Köszi.

Leginkább azt kellene megnézni, hogy az égő jó-e benne.

A csomagtartó sarkában le kell venni a rácsos takarót, majd az alatt van a panel, az égőkkel...

Link to comment
Megosztás:

4 órája, pasla09 írta:

Sziasztok! Nem ég a jobb hátsó zárófényem. Elől rendben minden, így nem a biztosíték a baj. Tudom, hogy ez így kevés, délután méricskélek, csak azt szeretném kérdezni, hogy melyik oldalról, és mennyit kell bontani. Ugye, jól sejtem, hogy a bal első küszöbborítást, és a hibát annál a két nagy csatinál keressem?  Köszi.

Nekem gyárilag vezeték sem ment oda nem csak izzó nem volt a foglalatban. Működött az neked valaha?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Gergőőő írta:

Nekem gyárilag vezeték sem ment oda nem csak izzó nem volt a foglalatban. Működött az neked valaha?

Zárófény, a hátsó lámpi...az 5W-os izzó...De a hátsó, jobb ködlámpában igen, nem volt szál se. De azt fűztem. A kontaktot megnézem mindenképp.

 

Módosítva : pasla09
Link to comment
Megosztás:

5 órája, pasla09 írta:

Zárófény, a hátsó lámpi...az 5W-os izzó...De a hátsó, jobb ködlámpában igen, nem volt szál se. De azt fűztem. A kontaktot megnézem mindenképp.

 

Gyárilag csak az északi piacosokban van bekötve. De nem elég a kábel, mert a foglalatból az érintkező is ki van hagyva. Valszeg azért nem megy.

Link to comment
Megosztás:

14 perce, wookie írta:

Gyárilag csak az északi piacosokban van bekötve. De nem elég a kábel, mert a foglalatból az érintkező is ki van hagyva. Valszeg azért nem megy.

Nem a hátsó ködlámpiról volt szó...én még zárófényként tanultam hivatalosan a hátsó világítást. De csak oxidáció volt, aztán ahol lehetett kontakt spray+ csiszkálás..Jó lett.:icon13:

Link to comment
Megosztás:

9 órája, wookie írta:

Vagyúgy.

Háttőő, zárófénynek pedig a ködzárót szokták hívni. Érdekes hogy valaha maásképp tanították. Bár belegondolva, a ladákon, trabikon stb nem volt alap a ködzáró mint manapság.

Vasúton is zárfénynek hívják az utolsó vagon piros világítását.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos ablakemelőt szeretnék beszerelni, korábban már volt benn, meg is van a szerkezet, csak ki lett szerelve, mert a kapcsolók elromlottak.
Most vannak kapcsolóim, és nézegetem a kapcsolási rajzot, meg próbálom kitalálni, hogy a kapcsolókon mi a pinkiosztás. Az anyósoldali kapcsolón van kábelkorbács, ott gyári színek vannak, az egyértelmű, de a sofőroldali kapcsoló tök más rendszerű (ilyen nyáklapos csoda), és ott nincsenek kábelek rajta.

Namindegyis, az a lényeg, hogy nem igazán értem, a két szerkezet megvan, de mind2őn csak két csati jön a motorról, pedig a kapcsolási rajz szerint a sofőroldalin négynek kéne lennie... Ja nincs semmi az emelőkön, csak a motor, szóval gondolom nem komfortelektronikás.

Ez így tud valahogy működni szerintetek?
 

Link to comment
Megosztás:

No, hát az előző kérdésem elég összevisszára sikerült. 
Na de akkor érthetően. :) Tehát már volt benne, csak ki lett szerelve.
Megnéztem, utólagos elektronyos ablakemelőm van, vmi olasz gyártmány, így néz ki:
https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMUXFJcTBqdjBUcGlGMFhKNWpzOGVtcmRDVzFB
https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMdkNaNTVYTDZvOWZEY3lXQnlNbm9vc282VFRn

A motorokon 2-2 érintkező, közvetlen akksiról próbáltam, ment mind2, mindkét irányba.

A bal ajtóban 4 vezeték van: 
https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMTXZyNWtNYnNWYzV6bERkYlhhbi10RzVxaWpF

A jobb oldalon 3: 
https://drive.google.com/open?id=0ByAfDJgXE9xMcGJhSGZXc2VqZU9jVWV2UF9QNk1MOEllWXJZ

Ez így sehogysem áll össze nekem.

Tettem biztit a 10-es helyre, és gyújtás mellett néztem a kábeleket multiméterrel, egyikben sem mutatott delejt...
Namost, a biztitáblámat már korábban mutattam, így néz ki a 10es bizti helye:
https://drive.google.com/file/d/0ByAfDJgXE9xMNy0tX1dxWllPLUk/view?usp=sharing

Gyanítom hogy ott lehet a gond, mivel ilyen szépen szét van olvadva. A biztosítéktáblát hogy lehet kifordítani? Ugye nem kell hozzá levenni a burkolatot? A múltkor relét cseréltem benne, ahhoz egy kicsit kifordítottam, de teljesen sehogy sem akart kijönni, nagyon feszegetni meg nem mertem.

A bekötéssel kapcsolatban tudna vki segíteni? A gyiket olvastam, de mivel itt nem gyári a vezetékelés, kicsit meg vagyok kavarva. :)
Bal oldalon ilyen kapcsolóm van: opel-astra-f-ablakemelo-emelo-elso-kapcsCAM01381.jpg

A jobb oldalon pedig bontóból, gyári, 6 gyári színű vezetékkel (2x szürke-zöld, 2x piros-fekete, 1-1 barna és fekete), szögletes csatiba foglalva.

Link to comment
Megosztás:

Ez egyáltalán nem gyári. Ilyeneket a késői 98-as szériákba és klasszikokba raktak.

A gyárinál nem nyák van, hanem minden nyomógombtól külön vezeték jön, forrasztott kötéssel egyből a csatlakozóig. A komfortos motor amúgy 5 érintkezős, a nem komfortos de gyári négy. Jellemzően régebbi szériákban (94 előtti) pedig az anyós oldali csak két érintkezős.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

https://drive.google.com/file/d/0B62l0LW-Q9N5ck9Ic3lNTDRGS00/view?usp=sharing

ez a kábel micsoda?

Történt ugyanis a következő: Egyszer útközben a motorhőfok mutató kiakadt a felső holtponton. Vizfelforrásnak nyoma sem volt. Megálltam, és utána néztem a neten, hogy NTK van benne tehát szakadás okozhat ilyet. Én arra azt gondoltam, hogy az az ami a képen van, levettem a motorburkolatot megmozgattam és jó lett.

Hazaértem azét kíváncsi voltam, lehúztam azt a kábelt és ugyanúgy a jó hőmérsékletet mutatta. Akkor az micsoda és hol van pontosan a jeladó? Szerintem csak csatlakozó kontakt lehetséges, vagy a gomba okoz ilyen hibát?

Köszönöm

Módosítva : ftomi28
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.