Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

On 2016. 10. 14. at 7:26, zotya975 írta:

Pislákoló töltésvisszajelzőnél legegyszerűbb először a csavarkötéseket átnézni a generátor, akku, zárhíd, hengerfej között. A visszajelző izzón keresztül kap gerjesztést a generátor indításkor, amikor viszont már forog, onnan is kap egy tápot ezért elalszik. Ha valami oknál fogva a két fesz között különbség van akkor parázslik, vagy valami ilyesmi. 

na még mindig szenvedek ezzel megnéztem a csavarkötéseket is megnéztem másik akkumlátorral és semmi 13 körüli az akku mikor nincs beindítva mikor be van akkor 14,2 ha ráadom a lámpát akkor csökken de mikor gázt adok neki akkor már felmegy 14,7-14,9-re is már másik generátort is raktam bele mit tudok még megnézni ? 14796181_1591150180911092_1149101604_o.jhfg14808031_1591150260911084_1042243006_o.j

Módosítva : kimi1012
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 14. at 7:26, zotya975 írta:

Pislákoló töltésvisszajelzőnél legegyszerűbb először a csavarkötéseket átnézni a generátor, akku, zárhíd, hengerfej között. A visszajelző izzón keresztül kap gerjesztést a generátor indításkor, amikor viszont már forog, onnan is kap egy tápot ezért elalszik. Ha valami oknál fogva a két fesz között különbség van akkor parázslik, vagy valami ilyesmi. 

14808031_1591150260911084_1042243006_o.j

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 10. 19. at 20:56, lombi írta:

és mennyire könnyen jött ki? mert nekem feszül rendesen :), elvileg lelehet szedni enyémet is csak nem akarom eltörni :)

Hát nem feszült, de az állítócsavar tekergetésekor sem lazult azért meg. Úgy érzéssel. (mint a lovak) :goofy:

Nálam volt alatta egy gumi karika is.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, kimi1012 írta:

na még mindig szenvedek ezzel megnéztem a csavarkötéseket is megnéztem másik akkumlátorral és semmi 13 körüli az akku mikor nincs beindítva mikor be van akkor 14,2 ha ráadom a lámpát akkor csökken de mikor gázt adok neki akkor már felmegy 14,7-14,9-re is már másik generátort is raktam bele mit tudok még megnézni ? hfg

Béna kérdés, de a generátor feszítő csavarjára a testet ráhúztad? Más minden működik, rádió-belső világítás? Az egyik bizti kiolvadása is produkál olyat hogy kigyullad a töltésjelző járó motornál. De nem emlékszem melyik az.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, kimi1012 írta:

na még mindig szenvedek ezzel megnéztem a csavarkötéseket is megnéztem másik akkumlátorral és semmi 13 körüli az akku mikor nincs beindítva mikor be van akkor 14,2 ha ráadom a lámpát akkor csökken de mikor gázt adok neki akkor már felmegy 14,7-14,9-re is már másik generátort is raktam bele mit tudok még megnézni ? hfg

Ha gázadásra ennyire megemelkedik a feszültség, akkor ott már szerintem a feszültség szabályzó hibájára lehet következtetni. A töltő fesznek semmilyen esetben nem lenne szabad 14,4 fölé mennie...

Link to comment
Megosztás:

14 órája, kimi1012 írta:

na még mindig szenvedek ezzel megnéztem a csavarkötéseket is megnéztem másik akkumlátorral és semmi 13 körüli az akku mikor nincs beindítva mikor be van akkor 14,2 ha ráadom a lámpát akkor csökken de mikor gázt adok neki akkor már felmegy 14,7-14,9-re is már másik generátort is raktam bele mit tudok még megnézni ? 14796181_1591150180911092_1149101604_o.jhfg14808031_1591150260911084_1042243006_o.j

Szerintem ezzel szenvedni is fogsz. 1 ève van meg a 92-es astrám nekem is parázslik a töltèsjelző azóta is.. Nekem egyszer elaszállt a generátor vettem bele fesz szabályzót az halt benne meg ki is lett mèrve a generátor tekercsei jók diódák jók szènkefèket is újat kapott. Aztán átcsiszoltam a mozortèrben a test pontokat sőt húztam új testeket mindenhova de semmi eredmènye. Èn feladtam.. Igy marad senki nemtudja mi az oka 14,7 ek tölt hátsó ablak fűtèsnèl ez leesik de szerintem ez normális.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, pszilaj írta:

Ha gázadásra ennyire megemelkedik a feszültség, akkor ott már szerintem a feszültség szabályzó hibájára lehet következtetni. A töltő fesznek semmilyen esetben nem lenne szabad 14,4 fölé mennie...

Ekkor sem szabadna parázslania, akkor parázslik, ha fesz különbség van az izzó két lábán. Azért alszik ugye el, mert indítás előtt csak az akku felől kapja a tápot indítás után már a generátortól is. Ha túltölt akkor az akku felől is a magasabb feszt kapja. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Ekkor sem szabadna parázslania, akkor parázslik, ha fesz különbség van az izzó két lábán. Azért alszik ugye el, mert indítás előtt csak az akku felől kapja a tápot indítás után már a generátortól is. Ha túltölt akkor az akku felől is a magasabb feszt kapja. 

Tudom, hogy nem szabadna ès azt is tudom fesz különbsèg miatt parázslik villszer vagyok de egyszerűen mindent átnèztem mèrtem is ès minden okès. Generátor meg blok között 1 tized volt van meg a kasztnihoz nèzve is az sztem bőven jò úgyhogy feladtam.. De tölt rendesen sosem merült le aksim benne.

Link to comment
Megosztás:

16 perce, Kispotter írta:

Tudom, hogy nem szabadna ès azt is tudom fesz különbsèg miatt parázslik villszer vagyok de egyszerűen mindent átnèztem mèrtem is ès minden okès. Generátor meg blok között 1 tized volt van meg a kasztnihoz nèzve is az sztem bőven jò úgyhogy feladtam.. De tölt rendesen sosem merült le aksim benne.

Hát innentől kezdve akkor csak próbálkozni lehet, kiveszed a műszeregységet, kicseréled az izzót, de az izzó helyére beköthetsz egy multimétert már járó motornál és nézd meg hogy ott mérhető-e fesz, valszeg igen, ha ugye parázslik. Behúzol egy másik szálat a műszeregységhez a generátortól..pölö.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

Hát innentől kezdve akkor csak próbálkozni lehet, kiveszed a műszeregységet, kicseréled az izzót, de az izzó helyére beköthetsz egy multimétert már járó motornál és nézd meg hogy ott mérhető-e fesz, valszeg igen, ha ugye parázslik. Behúzol egy másik szálat a műszeregységhez a generátortól..pölö.

Ne csak a test szálakat nézegessétek.Mivel az izzó egyik fele 12 voltot kap,a másik 12 voltot a generátortól kapja,így ezeken eső feszültség is bejátszik.Méregetni kellene a generátor és az akksi között a vastag töltő szálat, szerintem itt esélyes,hogy vagy a generátornál,vagy az akkunál valamelyik saru krimpelése oxidos vagy laza lehet.

Kisebb az esély rá,de lehet kontaktos az izzóhoz menő fix 12 volt pl. a műszeregység csatlakozójánál,vagy valahol a biztitáblánál.Erre jó az akksi pozitív sarutól  behúzni egy derótot a műszeregységig és hozzáérinteni az izzóhoz direktben,a foglalatnál hozzá lehet férni.

Akár a bizti is lehet szar.Nem autónál ,hanem egy műszerben szoptam vele,hogy egy kiolvadt bizti helyére tettem mindenben azonos biztit.Mint utólag kiderült bizti és bizti között dolgozó lány nagy különbségek vannak az ellenállásukat illetően...

Meg kellene vizslatni azt a biztit ,aminek a kiolvadása ilyen izzóparázslást okoz,fejből nem tudom melyik ez de itt a fórumon esett már szó róla.Próbára be kell ide tenni egy sokkal nagyobbat(20-25A),és ha erre gyógyul,akkor keresni egy terhelhetőségben belevalót,de minőségre jobbat.(csak próbára!!!)

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Szabadij írta:

Ne csak a test szálakat nézegessétek.Mivel az izzó egyik fele 12 voltot kap,a másik 12 voltot a generátortól kapja,így ezeken eső feszültség is bejátszik.Méregetni kellene a generátor és az akksi között a vastag töltő szálat, szerintem itt esélyes,hogy vagy a generátornál,vagy az akkunál valamelyik saru krimpelése oxidos vagy laza lehet.

Kisebb az esély rá,de lehet kontaktos az izzóhoz menő fix 12 volt pl. a műszeregység csatlakozójánál,vagy valahol a biztitáblánál.Erre jó az akksi pozitív sarutól  behúzni egy derótot a műszeregységig és hozzáérinteni az izzóhoz direktben,a foglalatnál hozzá lehet férni.

Akár a bizti is lehet szar.Nem autónál ,hanem egy műszerben szoptam vele,hogy egy kiolvadt bizti helyére tettem mindenben azonos biztit.Mint utólag kiderült bizti és bizti között dolgozó lány nagy különbségek vannak az ellenállásukat illetően...

Meg kellene vizslatni azt a biztit ,aminek a kiolvadása ilyen izzóparázslást okoz,fejből nem tudom melyik ez de itt a fórumon esett már szó róla.Próbára be kell ide tenni egy sokkal nagyobbat(20-25A),és ha erre gyógyul,akkor keresni egy terhelhetőségben belevalót,de minőségre jobbat.(csak próbára!!!)

Az F7-es biztin kap áramot a gerjesztő izzó, ha ez kiolvad akkor gyenge a töltés( és magasabb fordulaton jön meg) és egyfolytában világít a töltésjelző.  Előfordulhat hogy nincs teljesen kiolvadva, ugye már szinte mind a kínai ipar remeke.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, zotya975 írta:

Az F7-es biztin kap áramot a gerjesztő izzó, ha ez kiolvad akkor gyenge a töltés( és magasabb fordulaton jön meg) és egyfolytában világít a töltésjelző.  Előfordulhat hogy nincs teljesen kiolvadva, ugye már szinte mind a kínai ipar remeke.

És még mi megy erről a biztiről?? Ezt az egyet kipróbálom még eddig nem próbáltam!!

Link to comment
Megosztás:

Megtörtént a generátor csapágy csere..sima liba volt, satuval kipréseltem a régit, az újat viszont úgy kocogattam bele. Annyi a különbség, hogy én műanyag porvédőset vettem, de a céges lakatosok szerint tökmindegy, nem kap akkora hőt hogy gond lenne belőle. Annyit viszont tanácsoltak, hogy pattintsam le a porvédőt és tömjek bele még hőálló zsírt, mert alapból alig van benne. A réginek sem volt végülis semmi baja, csak kiszáradt, SKF-volt amúgy.

2366366-20161023-242Pgt.jpg

2366365-20161023-wjgs03.jpg

2366364-20161023-NrfgQq.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Rakott már be valaki B Vekiből multi kormányt CDR500hoz F Astrába? Mindene megvan, légzsák átvezető szalag is, de az nem világos, hogy a CDR500on melyik szálakra kell kötni a gombokat vagy hogy hogy van ez az egész.

Kapcsólási rajzot igaz még nem néztem, gondoltam először kérdezek itt hátha valaki már csinált ilyet. :)

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A biztosítéktábla mögött van egy külön biztosíték, fehér színű(számára nem emlékszem) és két fehér vezeték megy hozzá és a biztin még egy műanyag kupak is van. Nem tudjátok minek lehet a biztije. Az utólagosan (nem általam) beépített indításgátlóra gondolok, de ez csak tipp és a villamossági szerelő sem tudta. Astra f C14SE('94-es). Néha nem indul az autó és majdnem biztos vagyok benne, hogy az indításgátló blokkolja a pumpát(nem kap áramot).

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem az nem gyári, de majd a fórumtársak megerősítenek, vagy megcáfolnak ebben.

Ha nincs kedved méricskélni, és kábelt követni, vedd ki a biztit, és rögtön megtudod, hogy mi nem működik.

Mifelénk immobilizét általában csak feketével cibálnak, hogy nehezebb legy visszafejteni, melyik madzagon mi mászkál, de ez nyilván nem törvényszerű.

Link to comment
Megosztás:

Lengő bizti gyárilag nincs sehol, mint ahogy fehér vezetéke is csak a refinek van. Szóval az egyértelműen valami utólagos mókolás. 
Immo-t ha ki akarod iktatni, akkor érdemes körülnénzni a biztitábla mögött, meg a jobb lábtérben a motorvezérlőnél, ezen a két helyen lehet a legkönyebben hozzáférni az ac vezetékéhez, általában itt szokták elcsípni a gyári kábelt és közé iktatni az immo-t. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! F Astram van 98as. A ventilátor kapcsoló 1' és 2' állásban nem csinál semmit de 3', 4'-esben működik. Kiszedtem a kapcsolóbetétet, szétszedtem kipucoltam semmi. Lebontottam a műszerfalat, kiszabaditottam az elektromos csatit. Rövidre zártam a különböző állásokat 1, 2 semmi, 3, 4 működik, tehát biztos hogy nem a kapcsoló a rossz. Az lenne a kérdésem nagy tisztelettel, hogy lehetséges az h maga a ventilátor nem hajlandó dolgozni csak 3astol felfelé? Vagy mi lehet még? Kábelek is szépek, épnek tűnnek.

Köszönöm a segítséget!

Viktor

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Drummerviktor írta:

Sziasztok! F Astram van 98as. A ventilátor kapcsoló 1' és 2' állásban nem csinál semmit de 3', 4'-esben működik. Kiszedtem a kapcsolóbetétet, szétszedtem kipucoltam semmi. Lebontottam a műszerfalat, kiszabaditottam az elektromos csatit. Rövidre zártam a különböző állásokat 1, 2 semmi, 3, 4 működik, tehát biztos hogy nem a kapcsoló a rossz. Az lenne a kérdésem nagy tisztelettel, hogy lehetséges az h maga a ventilátor nem hajlandó dolgozni csak 3astol felfelé? Vagy mi lehet még? Kábelek is szépek, épnek tűnnek.

Köszönöm a segítséget!

Viktor

Fűtőventi ellenállás halt meg. Vehetsz bontottat is, de nem biztos, hogy az jó lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy olyan problémám, hogy a kopogásérzékelő szenzor hibát jelez. Csak terhelés alatt és csak 2500fordulat fölött. 1-es 2-es hengeren a gyertyák nagyon kormosak 2-es 3-as szürke. Gyertyakábelek cserélve, gyújtásmodul cserélve. Szívósor nincs eltömődve. A motor idén tavasszal lett felújítva komressió 15 15.1 15 15. Kartergáz alig van. Ha leveszem a kopogásérzékelőt, csati rajtahagyva és megjáratom akkor is knock senzor hibát dob. Ez a szenzor nem igazán szokott meghibásodni. Szerintetek mindent kizártam és tuti a szenzor vagy van még valami ötlet? X16SZR 97-es

Esetleg Budapesten hányódik valakinél egy kopogásérzékelő szenzor? 

Módosítva : palllevi
Link to comment
Megosztás:

Pontosan milyen hibát ír ki? CSak mert általában nem azt szokta kidobni hogy rossz a kopogásérzékelő (gyakorlatilag soha nem romlik el) hanem hogy inkább azt, hogy hibás jel. Mi volt a pontos hibakód? 

 

Próbáltál magasabb oktánszámú benzint tankolni? Elég magas az a 15-ös kompresszió, egy gagyibb 95-ös lehet hogy már bekopog vele. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.