Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Én is a fórumról gyűjtöttem be az infókat. Elég sokat kellett visszaolvasni. :)

Első lépésben a vásárolni kívánt fordszámmérős óra áttételének számát kell pontosan kiválasztani.

Ez a régi órán megtalálható W= szám. Ha nem egyezik, akkor nagyon rossz sebességeket fog mutatni.

Nekem például X14XE motorom van (W=1102), diesel óráj apontosan a dupláját mutatta a valódinak (W=1111).

A dízel fordulatmérő rendeset mért, vagy csak 1-2 ezerig?

Link to comment
Megosztás:

Knight: sztem a W-számnak nem sok köze lehet ahhoz, hogy az autó diesel, vagy benzines-e. A sebességmérő a hajtását a sebváltótól kapja, úgyhogy sztem a W-szám igazából a sebességváltó kihajtásának áttételi arányától függhet :)

Pl. az enyém is W=1111.

A fordszámmérő már más dolog, ott valóban a diesel/benzin a különbség oka :D

Link to comment
Megosztás:

Knight: sztem a W-számnak nem sok köze lehet ahhoz, hogy az autó diesel, vagy benzines-e. A sebességmérő a hajtását a sebváltótól kapja, úgyhogy sztem a W-szám igazából a sebességváltó kihajtásának áttételi arányától függhet :)

Pl. az enyém is W=1111.

A fordszámmérő már más dolog, ott valóban a diesel/benzin a különbség oka :P

Igazad van, de ÉN nem is mondtam ilyet :D ;) ;)

Már csak azért sem mondanék, mivel én is láttam már 1111-es benzinest.

Link to comment
Megosztás:

A dízel fordulatmérő rendeset mért, vagy csak 1-2 ezerig?

A diesel fordmérő máshonnan veszi a jelet. (generátortól)

Nekem nem mutatott semmit, mert akkor még nem tudtam a zöld vezetékről, és nem kötöttem be.

(szauter74 @ 2006 Jan 18, 07:37 AM)

Én óra cserénél a sebesség csalását is korrigáltam az órának. Ugyanis az Fastra mindig többet mutatt a valós sebességnél. Engem zavart, hogy 50-es sebességnél 60-at mutatott.

Ezt hogy?

Elvitted kalibraltatni?

Nem, magam csináltam. Úgy állítottam be, hogy 50 km/h-nál pontosan 50 km/h-t mutasson.

Ez sem 100, de legalább közelebb vagyok a valósághoz.

Arra azért figyelni kell, hogy más mocihoz más a computer is (pl 1.4 XE és NZ).

Delco-VDO-t úgy lehet megkülönböztetni, hogy a VDO 50-et jelző piros csíkja vastagabb, mint pl a 70-es fehér, míg a Delco-nál ugyanolyan vékony (ha jól emlékszem). De akit érdekel keressen rá, írtam anno más ismertetőjeleket is.

Más motorról nincs tapasztalatom computer ügyben.

Viszont Knight cartárs hozzászólása igen hasznos volt a típus kiválasztásában.

Knight: sztem a W-számnak nem sok köze lehet ahhoz, hogy az autó diesel, vagy benzines-e. A sebességmérő a hajtását a sebváltótól kapja, úgyhogy sztem a W-szám igazából a sebességváltó kihajtásának áttételi arányától függhet :)

Pl. az enyém is W=1111.

A fordszámmérő már más dolog, ott valóban a diesel/benzin a különbség oka :D

Benzinest még nem láttam W=1111 számmal, viszont sok dízelt néztem, mindnek az volt a száma.

De szerintem is a sebváltótól függ. Viszont szvsz azonos motorhoz azonos áttétel tartozik.

De azt azért figyeljétek, hogy a dieselnek más a fordszámtartománya.

Link to comment
Megosztás:

A sebességváltótól nem igazán függ az áttétel, mivel rögtön a difiházon van

a spirál áttételezése, és úgy tudom hogy mindegyik váltóban ugyanaz a 8cm körüli

belső átmérőjű spirálhajtó fogaskoszorú van. De ha nem is így van, max kétféle

létezhet. Ami befolyásolja a műszer skálázását, az a gyári kerékátmérő, és a műszer

előfeszítése.

Link to comment
Megosztás:

Benzinest még nem láttam W=1111 számmal, viszont sok dízelt néztem, mindnek az volt a száma.

Öö... na az enyémben azthiszem W=1111-es óra van. És benzines a verda. Ez egy újabb apró bizonyíték arra, hogy az autóm valaha dízeles lett volna?! ;) létezik ilyen? Na mert a hűtőmaszkomon 1.7DT matrica van... ezt a szerelőm se értette. Bár szerinte cserélve volt, és ilyet raktak bele. De akkor a 1111-es óra? De ez nembiztos, majd megnézem, de mintha 1111-es rémlene, mert egyszer direkt megnéztem. De könnyen lehet, hogy keverem.

De amúgy létezhet ilyen, hogy egy eredetileg dízelt átépítenek benzinesre? 2003-ban lett behozva németből az autó, tehát a 10 éves előéletét nemismerem! Annyit tudok, hogy törve volt, valszeg akkor került rá a dízeles autóról származó maszk. Vagy annyira szétment a motor, hogy benzinesítették? :) De gondolom ez lehetetlen.

Nyílván nem lehetséges ilyen, legalábbis az autómmal tuti nem ez történt :D Pont korának megfelelő állapotban van a motor, de mint érdekesség érdekelne, hogy lehet e ilyet csinálni egyáltalán komolyabb átalakítás nélkül?!

Link to comment
Megosztás:

A sebességváltótól nem igazán függ az áttétel, mivel rögtön a difiházon van

a spirál áttételezése, és úgy tudom hogy mindegyik váltóban ugyanaz a 8cm körüli

belső átmérőjű spirálhajtó fogaskoszorú van. De ha nem is így van, max kétféle

létezhet. Ami befolyásolja a műszer skálázását, az a gyári kerékátmérő, és a műszer

előfeszítése.

Nektek biztosan igazatok van. Ezt csak feltételeztem, mert a váltó felöl jön a spirál.

Link to comment
Megosztás:

De amúgy létezhet ilyen, hogy egy eredetileg dízelt átépítenek benzinesre? 2003-ban lett behozva németből az autó, tehát a 10 éves előéletét nemismerem! Annyit tudok, hogy törve volt, valszeg akkor került rá a dízeles autóról származó maszk. Vagy annyira szétment a motor, hogy benzinesítették? :D De gondolom ez lehetetlen.

Most komolyan gondolod, h aki rászán akkora összeget, amibe egy ilyen műtét kerül, az c14nz-t tesz bele? :)

Amúgy nekem is W1111-es az órám.

De én az egyszerűbb, és jobb utat választottam, BC ment a vasba. ;)

Link to comment
Megosztás:

Van 2 kérdésem:

- ha az eddigi műszerfalamban nem volt üzemanyag kifogyását jelző lámpácska, de az újban van, elég az izzót beletennem, és máris műxik, vagy más is kell hozzá?

- hogyan lehet levenni a kilométeróra mutatóját? Javítanék a pontosságán :) Csak simán húzni kell? Nem akarok kárt tenni benne ... :D

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Van 2 kérdésem:

- ha az eddigi műszerfalamban nem volt üzemanyag kifogyását jelző lámpácska, de az újban van, elég az izzót beletennem, és máris műxik, vagy más is kell hozzá?

- hogyan lehet levenni a kilométeróra mutatóját? Javítanék a pontosságán :) Csak simán húzni kell? Nem akarok kárt tenni benne ... :D

Köszi!

Az ü.a. lámpa nekem automatikusan működött műszeregység csere után, semmit nem kellett heggeszteni rajta ;)

A km óra mutató nehéz dolog, van hogy lejön egyben, van hogy nem, de egyébként a legjobb módszer az ha 2 kis teáskanál fej részével aláfeszítesz szemben egymással és nyomod lefelé egyformán mindkettő nyelét. de nagyon figyelj, nehogy tengelyestől sikerüljön kivenni.

akkor zene senki semmit nemtud?????

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=98

Szerintem itt elég részletesen ki van tárgyalva!

Link to comment
Megosztás:

Van 2 kérdésem:

- ha az eddigi műszerfalamban nem volt üzemanyag kifogyását jelző lámpácska, de az újban van, elég az izzót beletennem, és máris műxik, vagy más is kell hozzá?

- hogyan lehet levenni a kilométeróra mutatóját? Javítanék a pontosságán :) Csak simán húzni kell? Nem akarok kárt tenni benne ... :D

Köszi!

Az izzóval egyből működik a kifogyás jelző.

A mutatót elég nehéz levenni.

Én másképp csináltam.

Át kell emelni a megakasztón. Bejelölni, hogy pontosan hol áll ilyenkor. Ez az elméleti 0.

Az óra járásával ellentétesen forgattam kb 1,5 fordulatot. Amikor visszaengedtem megfigyeltem, hogy jó helyre állt be. Ha nem újra forgattam, kicsit többet. Ha már túlforgattam, akkor ellenkezőleg kell 1,5 fordulatot forgatni.

Utánna meg próbakörre mentem, sebességméréssel.

Elég pontosan állítottam be így az 50 km/h-t.

Link to comment
Megosztás:

Öö... na az enyémben azthiszem W=1111-es óra van. És benzines a verda. Ez egy újabb apró bizonyíték arra, hogy az autóm valaha dízeles lett volna?! ;) létezik ilyen? Na mert a hűtőmaszkomon 1.7DT matrica van... ezt a szerelőm se értette. Bár szerinte cserélve volt, és ilyet raktak bele. De akkor a 1111-es óra? De ez nembiztos, majd megnézem, de mintha 1111-es rémlene, mert egyszer direkt megnéztem. De könnyen lehet, hogy keverem.

De amúgy létezhet ilyen, hogy egy eredetileg dízelt átépítenek benzinesre? 2003-ban lett behozva németből az autó, tehát a 10 éves előéletét nemismerem! Annyit tudok, hogy törve volt, valszeg akkor került rá a dízeles autóról származó maszk. Vagy annyira szétment a motor, hogy benzinesítették? :) De gondolom ez lehetetlen.

Nyílván nem lehetséges ilyen, legalábbis az autómmal tuti nem ez történt :D Pont korának megfelelő állapotban van a motor, de mint érdekesség érdekelne, hogy lehet e ilyet csinálni egyáltalán komolyabb átalakítás nélkül?!

Szerintem könnyebb egy órát meg egy maszkot cserélni mint egy motort. ;)

De az óra nem hinném hogy neked dízeles lenne mert akkor nem mutatnia jól.

Egyébként elvileg mindent meg lehet csinálni, csak kérdés hogy mennyi értelme van.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a leírást Szauter74!

De sajna lehet, hogy muszáj lesz levennem a mutatót mégis, mert számlpot kellene cserélnem az órán, amit vettem, annak kicsit "hámlik" némelyik számjegyének a festése.

Bár még lehet, hogy átteszem a régi órát, csak nem emléxem, ugyanilyen gyártmányú-e, mert az még az autóban van :)

Egyébként megnéztem, amit írtál, és annyival egészíteném ki, hogy én pl. nem emeltem át a mutatót az akasztón, hanem egy fogóval kihúztam az akasztót a helyéről, így egyszerűbb :D

Link to comment
Megosztás:

Az ü.a. lámpa nekem automatikusan működött műszeregység csere után, semmit nem kellett heggeszteni rajta :)

A km óra mutató nehéz dolog, van hogy lejön egyben, van hogy nem, de egyébként a legjobb módszer az ha 2 kis teáskanál fej részével aláfeszítesz szemben egymással és nyomod lefelé egyformán mindkettő nyelét. de nagyon figyelj, nehogy tengelyestől sikerüljön kivenni.

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=98

Szerintem itt elég részletesen ki van tárgyalva!

ohh köszi

ujvok itt viszonyleg és még nem talélok dolgokat

de köszi tényleg sok oksság van irva oda

Link to comment
Megosztás:

Köszi a leírást Szauter74!

De sajna lehet, hogy muszáj lesz levennem a mutatót mégis, mert számlpot kellene cserélnem az órán, amit vettem, annak kicsit "hámlik" némelyik számjegyének a festése.

Bár még lehet, hogy átteszem a régi órát, csak nem emléxem, ugyanilyen gyártmányú-e, mert az még az autóban van :)

Egyébként megnéztem, amit írtál, és annyival egészíteném ki, hogy én pl. nem emeltem át a mutatót az akasztón, hanem egy fogóval kihúztam az akasztót a helyéről, így egyszerűbb :D

Szevasz!

A vaterán van számlap, tegnap véletlenül ráakadtam...

A sebességváltótól nem igazán függ az áttétel, mivel rögtön a difiházon van

a spirál áttételezése, és úgy tudom hogy mindegyik váltóban ugyanaz a 8cm körüli

belső átmérőjű spirálhajtó fogaskoszorú van. De ha nem is így van, max kétféle

létezhet. Ami befolyásolja a műszer skálázását, az a gyári kerékátmérő, és a műszer

előfeszítése.

Szia Opel16V

Az a kérdésem: órákat állt motornál a motorolaj felszínén fehér takonyszerű anyag van. Régóta tudom, hogy szar az egr-szelepem. Mindíg tisztítom, de...

Nos, van-e még neked jól működő eladó?

Astra 1.4 16V 96'

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint csak kérdés.

Mikor indításhoz elfordítom a kulcsot, az auto hamar beindul ugyan, de a közvetlen beindulást megelőző 1-2 másodpercben a motorból furcsa kattogást hallok. Aztán minden rendben lesz.

Még egy kérdés: Indítás UTÁN, mikor elkezd járni a motor, akkor kezdem csak hallani, hogy beindul valami motor/szivattyú(esetleg az üzemanyagszivattyú), és megy egy darabig.(kb 20 másodpercig).Az a kérdésem, nem kell-e ennek már akkor beindulnia, amikor a gyújtást ráadom?? (Azért kérdezem, mert ha jól gondolom, ez a szivattyú biztosítja az üzemanyag-ellátó rendszer üzemi nyomásának elérését, és ezek szerint én már akkor beindítom a motort, mikor még el sem kezdődött, be sem állt a nyomás??) Lehet, hogy az indítási kattogás is emiatt van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megint csak kérdés.

Még egy kérdés: Indítás UTÁN, mikor elkezd járni a motor, akkor kezdem csak hallani, hogy beindul valami motor/szivattyú(esetleg az üzemanyagszivattyú), és megy egy darabig.(kb 20 másodpercig).Az a kérdésem, nem kell-e ennek már akkor beindulnia, amikor a gyújtást ráadom?? (Azért kérdezem, mert ha jól gondolom, ez a szivattyú biztosítja az üzemanyag-ellátó rendszer üzemi nyomásának elérését, és ezek szerint én már akkor beindítom a motort, mikor még el sem kezdődött, be sem állt a nyomás??) Lehet, hogy az indítási kattogás is emiatt van?

Szerintem ez inkább a szekunder levegő kompresszor lesz.

Az AC-nek jobb esetben nem hallod a hangját és különben is az hátul van. A reléje esetleg kattanhat egyet a gyújtás ráadásokor, az meg az anyósulés-lábtérnél leledzik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.