Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Lehetséges, gyárilag ugyanis többet szokott mutatni biztonsági okokból. De a mutató leszedéséve, és arrébb rakásával lehet rajta állítani, az is lehetséges, hogy már belenyúlkáltak. Írd le a motokódod, évjáratot, a W számot, aztán megnézik a típustársak az övékben milyen számú van.

Azt írta, hogy neki kevesebbet mutat és nem többet mint másoknak!

Link to comment
Megosztás:

Szép estét mindenkinek!

Új vagyok erre,néztem a hozzászólásokat és gondoltam nálam jobban értő emberekhez fordulnék.

A ford.mérős témában kaptam a GYik linket.Szeretnék műszercsoportot cserélni ford mérősre.

Átolvastam a kapcsolódó témát és benne egy érdekesség megütötte a kis buksimat.....

"Másik műszeregység behelyezése esetén ügyelni kell rá, hogy egyforma legyen a két egységen, a km/h skála nullája alatt található W szám (nem azonos W számú óra behelyezése esetén fals értéket fog mutatni)."

Na épp ez az.A kocsi vétele óta észre vettem,hogy a km órám egy tizessel kevesebbet mutat mint más kocsiké,vagy közúti mérőpaneleké.Lehet,hogy nem a gyári van benne és ezért?

Más mint a gyári ehhez való számozású?Mert ugye van több féle,gondolom a bóvden kihajtási értéke változik ezeknél.Lehet,hogy marhaságot írok,de lehet benne valami..... :oops:

Na erre varrjunk gombot közösen

Köszi

Azt írta, hogy neki kevesebbet mutat és nem többet mint másoknak!

Erre írtam, hogy lehetséges, mert az eredeti gyárilag többet mutat.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint akkor nem is a gyári órája figyel engem:D.A rohadt.Na akkor kezdhetek agyalni.

Mert ha nem 1111-es akkor nem jó amire cserélni akartam.Hm.Akkor a km állás sem valós:(

Gondolatébresztő.Na nem baj.Nézem a jó oldalát.Ha cserélem,akkor megvan a helyes szám amivel talán jobb lehet,de átnézem

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint akkor nem is a gyári órája figyel engem:D.A rohadt.Na akkor kezdhetek agyalni.

Mert ha nem 1111-es akkor nem jó amire cserélni akartam.Hm.

Gondolatébresztő.Na nem baj.Nézem a jó oldalát.Ha cserélem,akkor megvan a helyes szám amivel talán jobb lehet,de átnézem

Köszi

Szerintem célszerű először kipróbálni egy 1102-est. Ha azzal többet mutat mint a valós, akkor olyan fordulatszámmérőset kell venni. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem célszerű először kipróbálni egy 1102-est. Ha azzal többet mutat mint a valós, akkor olyan fordulatszámmérőset kell venni. :devlish:

Végülis ha azonos típust vesz DELCO, vagy VDO akkor lehet csereberélni melyikkel mér pontosan. De akkor a távolságot is rosszul mérné nem?

Link to comment
Megosztás:

Mármint a kilométert? Azt egyik se méri pontosan, mert ugye alapból többet mutat a műszer. :devlish:

Hmmm...azt hittem nincs összefüggés a seb. csalás, és a távolság mérés között. Ha a seb. mérést többre állították a rugófeszítéssel, attól még a távolság lehetne pontos nem?

Link to comment
Megosztás:

Hmmm...azt hittem nincs összefüggés a seb. csalás, és a távolság mérés között. Ha a seb. mérést többre állították a rugófeszítéssel, attól még a távolság lehetne pontos nem?

Nem tudom, nem értek hozzá, de nem mér pontosan. Anno Gergő kocsijában is bebizonyosodott, mikor a Gabi féle BC kevesebb km-t mutatott, mint az óra.

Link to comment
Megosztás:

1n.

Tuti, hogy többet mér. Ha olyan gumit raksz fel, amivel pontos a GPS-szel az óra, akkor már pontosan mutat a számláló is. :devlish:

Már nem, mert állítottam rajta, most a sebességmérő majdnem pontos. A távolságot majd egyszer benézem pályán táblánál, persze ha azok pontosak... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Már nem, mert állítottam rajta, most a sebességmérő majdnem pontos. A távolságot majd egyszer benézem pályán táblánál, persze ha azok pontosak... :lol:

Szerintem hiába állítottál a mutatón, a km számláló továbbra is csal. :devlish:

Azok pontosak, a főúton lévők nem igazán.

Link to comment
Megosztás:

Rendben.Úgy lesz.Majd guberálok valamilyet:D

Lehet hogy már megjárták vele a fél világot és sok volt benne a km azért cserélte a kis furfangos.

No de a 255 sem kevés:D

ÁÁÁÁÁÁ :lol:

Meg kinek mekkora kerék van fenn ugye.Mert az úthenger kerék és a 12-es közt is van némi difi:D

:devlish: Aprópopó! A gumi! Jó hogy emlited. Egyáltalán váltóméretesek a papucsok a kocsin? Az is okoz ám eltérést ha nem a gyári méretűek!

Egyébként meg csak azért mert kevesebb km-t akartak veled elhitetni nem hiszem, hogy műszert cseréltek volna. Simán visszapörgethető. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérlek segitsetek kozponti zar temaban.

A kocsimban (szerintem) nem eredeti kozponti zar van, amit valoszinuleg az elozo tulaj epithetett be.

(tavirányitassal mukodtetheto kozponti zarrol van szo)

A kozponti zar csak a 4 utasajtot nyitja/zarja, a csomagtartot és a tanksapkafedot nem. A kozponti zar nyitas/zaras hatasara egy riasztot is ki/be kapcsol.

Kulccsal valo nyitas-zaras:

Sajnos a vezeto oldali ajtoba hiaba dugom be a kulcsot, azt nem tudom elforditani, a kulcsot meg inkabb nem torom bele... Az anyosules feloli ajtot tudom kulccsal nyitni-zarni, de ezzel csak azt az 1 ajtot nyitom ki (igy a kozponti zar nem mukodik, es a riasztot sem tudom kikapcsolni). A riaszto vinnyogo kabelet mar kikotottem, hogy ne vinnyogjon, de ha riaszto mukodesbe van (ha mar nem is vinnyog) akkor az elakadasjelzo villog, es a motort sem tudom elinditani.

A taviranyito igy nez ki:

http://kepfeltoltes.hu/view/100508/DSC0341...ltoltes.hu_.jpg

Taviranyitoval mukodtetheto a kozpontizar, es ezzel a riaszto is ki/be kapcsolhato, de sajnos taviranyito eleg rossz allapotban van. (szerintem eleg bovlinak nez ki ez a taviranyito). A zold gomb nem csinal semmit, a fekete gombbal nyithato/zarhato a kocsi. Sajnos ez a gomb mar teljesen szet van nyomkodva, alig mukodik...

Kerdes: Hogyan tudnam legegyszerubben potolni ezt a taviranyitot??

Link to comment
Megosztás:

Tuti, hogy többet mér. Ha olyan gumit raksz fel, amivel pontos a GPS-szel az óra, akkor már pontosan mutat a számláló is. :devlish:

Érdekes, az nekem nem mér annyival többet, max 3-4 km eltérés 500 Km-en. Direkt figyeltem a fogyasztás miatt!;) (szerintem a Zotya féle elgondolásban lehet valami :P vagy egy másik lehetőség: babrálták már az én órámat is. De az eredetivel is ugyanezt produkálta, a mutató sokat csalt, a napi számláló, meg alig egy kicsit!)

De az tuti, hogy erőssen gumiméretfüggő! ;)

Na akkor majd pályán sasolok.

Szerezz inkább egy GPS-t ;) ( a múltkor haladok az úton, nézem a táblát, még 44 km-t írt a célig, mentem 6 Km-t, akkor meg 45 Km-t mutat :lol: , újabb 2 km után 36 Km. Hát ennyit a pontosságról. :lol: :lol:

(ha neked is úgy csal az óra, mint nekem - mármint a napi számlálója, akkor max pár deci lehet az eltérés pl 500 km-en max 0,5 L)

;) Aprópopó! A gumi! Jó hogy emlited. Egyáltalán váltóméretesek a papucsok a kocsin? Az is okoz ám eltérést ha nem a gyári méretűek!

Egyébként meg csak azért mert kevesebb km-t akartak veled elhitetni nem hiszem, hogy műszert cseréltek volna. Simán visszapörgethető. ;)

Picit nagyobb gumi kell alá, és akkor nem fog úgy csalni! ;)

Nekem mégse sikerül előrepörgetni. (mondjuk fogalmam sincs, hogy hogy is kell) :lol: Mert amikor kicseréltem a fordulatmérős órát, akkor benne akartam hagyni azt amit a fordulatmérőssel adtak, mert az csendesebb volt... csak abból meg hiányzott 30.000 Km... Így átraktam a régit az enyémből.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérlek segitsetek kozponti zar temaban.

......

Van olyasmivel foglalkozó cég is, ahol "másolnak távirányítókat".

Gondolom csak ezt az egy távirányítót kaptad az autóhoz. :lol:

De szerintem baj lehet az első központizárakkal is, mert azoknak elvileg vezérlősnek kellene lenniük.

mindkét elsőnek nyitni kéne mindent! (vagy valami nagyon olcsó cuccot pakoltak bele, és csak a bal oldali a vezérlős :devlish: )

Az indulásnál letilt a riasztó, biztosan Immós az autód, ezért nem indítható!

Ha a központizárak jók voltak, akkor szerintem csak egy új riasztócucc kellene neked (akapsz hozzá 2db távirányítót). Már lehet kapni 10.000 körül komplett riasztócuccot. :lol: Nézz szét itt, csak az árak miatt is.

Én inkább ezt cserélnék, mert a távirányító másolás is belekerül jópár ezerbe... és akkor még mindíg csak egy lesz belőle, mert ez ami most van rossz ugyebár.

Link to comment
Megosztás:

:devlish: Aprópopó! A gumi! Jó hogy emlited. Egyáltalán váltóméretesek a papucsok a kocsin? Az is okoz ám eltérést ha nem a gyári méretűek!

Egyébként meg csak azért mert kevesebb km-t akartak veled elhitetni nem hiszem, hogy műszert cseréltek volna. Simán visszapörgethető. :lol:

A kocsin 175/70R13 gumik vannak.Igazán nem nagyon van jelentősége a műszert forszírozni.Kora reggel szétszedtem,nem hagyott nyugodni.Leakasztottam a km spirált,visszatettem,mentem vele egy kört.Most úgy tűnik,hogy nagyjából reális,ha az általatok említett +10 et nézem.Most 50-nél mutat 60-at.Igazatok lehetett,hogy nem illeszkedett rendesen,mert full retek volt az egész,ki kellett pucolni.Most akár jó is lehet.Nem lényeg,azért nem veszek egy zsák különféle számozású műszert,hogy úgy mutasson,ahogy meg vagyon írva:D

Majd a fakabátok megmérik nekem szívesen:D és még levelet is kapok amiben közlik.Hehe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérlek segitsetek kozponti zar temaban.

Az ajtó nyitás probléma...valószínűleg elég régen volt nyitva/zárva a kulccsal így tele lehet oxiddal és kosszal, ezért nem mozdul..áztasd meg mondjuk wd40-el...ha így sem kezd dolgozni, akkor sajnos ki kell szerelni és úgy ha ez sem megoldás, akkor vagy elfogadod aígy vagy zár garnitura csere....

Éles riasztónál nem indul...telejesen normális jelenség..tehát funkciójában jól működik a szerkezet...vagy az üzemnyag ellátót(=szivattyú vagy szelep) bénítja vagy pl önindító behúzó tekercs áramkörét ...az immót hadjuk, mert annak a körét nem illik szaggatni...az külön védelem...

távirányító...próbáld meg olyan helyen ahol autóriasztót szerelnek....lehet pár ezer forintért megoldják...

ha az ötödik ajtót is záratni akarod, akkor viszont lehet riasztó csere lesz, mert a központi egysége nem biztos, hogy 5 egységet tud kezelni...+motor az 5.ajtóba...ez a legdrágább verzió...

Link to comment
Megosztás:

Igen, de nem mindegy milyen nyomáslengésre van méretezve a kipuff rendszer. Hiszen ha jól van megtervezve (és gyárilag általában igen) akkor a nyomáslengések miatt kipufogáskor segíti a töltetcserét a rendszer. Ezért nem jó baszakodni a jól megcsinált gyári megoldásokkal, mert ha nem hozzáértő csinálja, akkor ront ezen a dolgon, ha meg hozzáértő csinál f@sza dolgot, akkor az meg rohadt drága.

Mellesleg a fojtás nem "LY"-vel íródik. :devlish:

Ha a katalizátor megvan, az elég a motornak fojtásnak. Nekem amikor a hátsó dobot a csomagtartóban cipeltem, akkor sem lett nagyobb hangja. A fogyasztás sem változott.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.