Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ilyen hideg téli napokon én "infúzióra" szoktam kötni a kocsit: mikor a garázsban áll, egy kis adapterből készített csepptöltő van az akksira csíptetve. Nem tud sok áramot adni (~150mA), de arra pont elég, hogy reggelre ne gyengüljön úgy le az akksi.

Amúgy aksit tölteni hogy a jobb? ha kocsiból kiveszem vagy hagyhatom benne? Máhogy arra gondolok hogy pl rácsiptetem kocsiba akkor nem zavar össze valamit? "compúter" vagy stb? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Amúgy aksit tölteni hogy a jobb? ha kocsiból kiveszem vagy hagyhatom benne? Máhogy arra gondolok hogy pl rácsiptetem kocsiba akkor nem zavar össze valamit? "compúter" vagy stb? :huh:

Jobb, ha legalább az egyik saru le van kötve töltésnél az akksiról.

Link to comment
Megosztás:

Jobb, ha legalább az egyik saru le van kötve töltésnél az akksiról.

Mindegy hogy melyik? vagy célszerű a pozitívat vagy amelyik könyebben lejön? amúgy ha kiveszem és visszateszem akkor milyen sorrenbe is kell rárakni? vagy pozitívat rakom rá utoljára vagy pont fordítva? mert jogsi tanfolyamon tanították csak már nem emlékszem, régen volt! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Mostanság fincsi dolgok történnek velem. Ahogy csökkent a hőmérsklet és beállt a hideg idő, úgy csökkent a központi zár teljesítménye. Elsőnek a bal hátsó ajtót nem zárta le, majd a jobb hátsót, most pedig ha lezárja a jobb elsőt, akkor nem húzza fel. Nyári hónapokban semmi baja nem volt. Lehet, hogy amikor nem zárta le hátul és lenyomkodtam - többet ártottam vele, mint használtam. A gáz az, hogy az ember ideje nem mindig engedi meg, hogy azonnal végére járjon a problémának. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, lehet a központi zár kis motorja a gyenge és ezért nem húzza le az összes ajtónál a gombokat.

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Mostanság fincsi dolgok történnek velem. Ahogy csökkent a hőmérsklet és beállt a hideg idő, úgy csökkent a központi zár teljesítménye. Elsőnek a bal hátsó ajtót nem zárta le, majd a jobb hátsót, most pedig ha lezárja a jobb elsőt, akkor nem húzza fel. Nyári hónapokban semmi baja nem volt. Lehet, hogy amikor nem zárta le hátul és lenyomkodtam - többet ártottam vele, mint használtam. A gáz az, hogy az ember ideje nem mindig engedi meg, hogy azonnal végére járjon a problémának. Egy szerelő ismerősöm azt mondta, lehet a központi zár kis motorja a gyenge és ezért nem húzza le az összes ajtónál a gombokat.

Szerintetek?

A hátsó ajtókhoz menő gumi átvezetőben nézd meg a kábeleket, gyakori hiba hogy kidörzsölődik és 1-2 maradék szálon megy át a táp, a hideg meg csak ront rajta.

Link to comment
Megosztás:

Üdv fórumozók!

Jó régen írtam már ide, de most szükségem lenne tanácsra. Sajna ma reggel megszívatott az akksim... nem újkeletű a probléma, 2 éves a noname akksim, az indítóáram gondolom nem egy "úthenger" méretű benne. Rámsóztak anno valami olcsót... nem emlékszem pontosan, de nem volt több az akksi 12 000 pengőnél.

Szóval. Ideje újat vennem, a kérdésem pedig, hogy milyet ajánlotok? (Keret 30 000 Ft max!)

Üdv

Norbi

Milyen van benne? 44Ah?

Tehetsz bele nagyobbat is 55 vagy akár 74 Ah-at is.

Nekem a 74-es majd 8 évet húzott ki benne. :huh:

Most is 55-ösöm van. Novemberben volt 2 éves. Ja, és a sokak által lenézett Jászakku. :whistle:

Link to comment
Megosztás:

Köv aksim ZAP márkájú lesz az tuti mert már többet ajánlották. Én autóm is ilyen hidegekbe igaz, hogy még elsőre indúl de azért picit tovább kell már neki tekerni. Így is még a gyári aksi van benne ami már 9éves! De remélem az idei telet még ki fogja bírni. Amúgy aksit meddig kell tölteni 12 vagy 24órát folyamatosan? Régi orosz töltőm van ami még tuti, de az állíthatósága a tekerő már nem igazán működik rajta. Bár másik aksit amikor töltöttem sokáig, akkor autómatice lejebb ment a mutató az aksitöltőn.

Miután több tecsós töltőm is kipurcant már, 3 éve elővettem a 30 éves magyar gyártmányú szelénes töltőmet, és azzal működök kifogástalanul. Igaz, csak 2-3 ampert tud, de időm annyi mint a pelyva! :)

Ez nem is állítható, mégse lesz semmi baja az akksinak ha rajta marad a töltés akár 2 - 3 napig is, ha maga az akkumulátor nem melegszik túl. Ez kb. 40 fokos hőmérsékletet jelent. Ezt kell figyelni, no meg a savszintet! Nálam még azt se, mert zárt akkum van. Ilyen kemény hidegben akinek garázsa van legjobban teszi, ha hetente legalább egyszer egész éjjelre ráakasztja a töltőt az akkura.

Én még a sarukat sem veszem le. Eddigi hosszú pályafutásom alatt ebből semmi baja a kocsiknak nem lett.

Link to comment
Megosztás:

hali!nem tudja valaki h a lámpa kapcsolót és a ködlámpa kapcsolókat h lehet leszedni és izzót cserélni benn?

A lámpakapcsolót, belső világítás állásban (kihúzott forgó-gombbal) alulról meg kell piszkálni, hogy a gomb lejöjjön., ugyan úgy, ahogy a ventillátor gombja is lejön. Utána látsz alul-fölül 2 kis fülecskét, azokat kell összenyomni, és kihúzni a kapcsolót..

Link to comment
Megosztás:

hali!nem tudja valaki h a lámpa kapcsolót és a ködlámpa kapcsolókat h lehet leszedni és izzót cserélni benn?

A ködlámpa kapcsolót meg magad felé kell húzni és kész. Egy baja van, hogy nehéz megfogni. Én kivettem a műszerfalnak azt a panelét és hátulról kinyomtam.

Az izzócseréhez szét kell szedni a kapcsolókat, ami elég nehéz. Pl a lámpakapcsolóra pattintsd vissza a forgókapcsolót mielőtt szétszeded! Különben jön a meglepi... :D

Link to comment
Megosztás:

A ködlámpa kapcsolót meg magad felé kell húzni és kész. Egy baja van, hogy nehéz megfogni. Én kivettem a műszerfalnak azt a panelét és hátulról kinyomtam.

Az izzócseréhez szét kell szedni a kapcsolókat, ami elég nehéz. Pl a lámpakapcsolóra pattintsd vissza a forgókapcsolót mielőtt szétszeded! Különben jön a meglepi... :D

:lol: Az jóó játék pedig :D Tényleg el is felejtettem szólni :ninja:

Link to comment
Megosztás:

köszi szépen,hnap megprobálkozom velem!már mindenhol sikerült kicserélnem,azt nem néz ki vmi jól h más a szine neki:D csak összejön!ledeket akarok a helyére forrasztani,mindenhova kell ellenállás is hozzá igaz?

Igen, és a világításkapcsolóba elég trükkösen kell bele alkotni, mert a fény vezető rész miatt, nem tud elfordulni a kapcsoló, ha nem sikerült nagyon laposra alkotni az ellenállatozást. Utána összerakni se egyszerű, de 4-5 próbálkozás után már menni fog :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van némi gond az indításommal. Ami lehet, a -15 fok miatt is, de sajnos én másra gyanakszom. Volt olyan, hogy reggel a mínusz 10-ben simán beindult és aznap délután már szinte nem is forgatta az öníndító. Esélyes az akkumulátor de két éves, igaz jászaku :( Töltés rendben van.

Szeretnék róla meggyőződni, hogy nem öndító hiba. Tudna nekem valaki segíteni Budapesten vagy környékén aki rendelkezik egy egyenáramű lakatfogóval megmérni az indítóáramot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van némi gond az indításommal. Ami lehet, a -15 fok miatt is, de sajnos én másra gyanakszom. Volt olyan, hogy reggel a mínusz 10-ben simán beindult és aznap délután már szinte nem is forgatta az öníndító. Esélyes az akkumulátor de két éves, igaz jászaku :( Töltés rendben van.

Szeretnék róla meggyőződni, hogy nem öndító hiba. Tudna nekem valaki segíteni Budapesten vagy környékén aki rendelkezik egy egyenáramű lakatfogóval megmérni az indítóáramot?

Mit állapítasz meg az indítóáram értékéből? Szerintem semmit lényegeset nem tudsz. Ha indítózol és a visszajelzők közben elalszanak akkor az akku a szar. Indítózás közben hallod hogy lassan forog az indítómotor akkor lehet hogy oxidos valamelyik csatlakozás...esetleg a perselyek kiszáradtak, Lehet hogy a generátorod nem tölt rendesen. Egyébként benzines vagy dízel? Az se teljesen mindegy...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a bal oldali bajusz kapcsolónál, ha akarom használni a fénykürtöt akkor nem elég addig visszahúzni, mint alapesetben, hanem sokkal tovább, és akkor sem villan fel teljesen, hanem csak olyan haloványosan szerintem. Ez a kapcsoló miatt van? Vagy inkább belsőbb vezeték lehet a ludas? Elvileg a refi a rendben van, mert jól ég...csak a fénykürtnél nem akarna láthatóan világítani.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a bal oldali bajusz kapcsolónál, ha akarom használni a fénykürtöt akkor nem elég addig visszahúzni, mint alapesetben, hanem sokkal tovább, és akkor sem villan fel teljesen, hanem csak olyan haloványosan szerintem. Ez a kapcsoló miatt van? Vagy inkább belsőbb vezeték lehet a ludas? Elvileg a refi a rendben van, mert jól ég...csak a fénykürtnél nem akarna láthatóan világítani.

Előre is köszönöm!

Valószínűleg a kapcsoló hibája.

Link to comment
Megosztás:

Hellótok!

Na most nekem is lenne pár kérdésem. Van valami szabály hogy aksi kivételnél melyik sarut kell előbb levenni pozitív vagy negatív ill hogy feltöltött állapotban melyiket kell utoljára?

Namost kivettem az aksit ahoz képest hogy 8éves gyári Opel cucc még így is volt benne 12,35körül pedig vasárnap délután használtam utoljára vasárnap reggel elsőre de azért köhögősen indúlt. Most rátettem a jó kis orosz töltőre mire ugye tekerője nem jó elvileg 2-esen tölt (kép illusztrálva) ha netán van valakinek ilyen töltője. A lényeg mire megcsavargattam meg stb rámértem már 17,75-nél tartott, ez gondolom nem túl jó hír. Bár levettem újra ráraktam és pár perc után a töltés visszament 17,15-re és folyamatosan megy lefele. Remélem azé nem durran el az aksi. Meg nem cseszek ki vele. Vagy lehet először melegen kellett volna tárolni az aksit hogy szobahőmérsékleten legyen töltve, vagy annyira nem érzékeny?

Saru visszahelyezésre majd lécci valamit hogy milyen sorrendbe nehogy épp azon a ponton csesszek ki az autóval, vagy a beállításaival.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg <--- Aksi töltőm.

Jókor gondolkozok én is mármint hogy remélem a gáz beállításaim nem törlődnek mert mintha , azzal is lett volna valami gubanc mármint hallásból.

Remélem nem lesz baja. :unsure:

(Most már csak 16,70 atöltés)

Link to comment
Megosztás:

.....

Jókor gondolkozok én is mármint hogy remélem a gáz beállításaim nem törlődnek mert mintha , azzal is lett volna valami gubanc mármint hallásból.

Remélem nem lesz baja. :unsure:

(Most már csak 16,70 atöltés)

Töltőm nekem is ilyen, én csak 1 Amperral szoktam tölteni, de azt legalább 12órán át de ha mód van rá akár 24et is. Lassú töltés jobb és kíméli az aksit is!

A 16-17 volt az viszont sok! Annak 15V felé nem illene mennie tudtommal, de ebben lehet nincs igazam!

saruk le és feltételét a negatívval érdemes kezdeni, mivel ha utána teszed fel/veszed le a pozitívat, az kasztnihoz érve zárlatot okozhat ami ugye nem szerencsés, más oka különösebben nincs ennek a sorrendnek sem tudtommal.

A gázost megtalálod a topikjában :)

Link to comment
Megosztás:

Töltőm nekem is ilyen, én csak 1 Amperral szoktam tölteni, de azt legalább 12órán át de ha mód van rá akár 24et is. Lassú töltés jobb és kíméli az aksit is!

A 16-17 volt az viszont sok! Annak 15V felé nem illene mennie tudtommal, de ebben lehet nincs igazam!

saruk le és feltételét a negatívval érdemes kezdeni, mivel ha utána teszed fel/veszed le a pozitívat, az kasztnihoz érve zárlatot okozhat ami ugye nem szerencsés, más oka különösebben nincs ennek a sorrendnek sem tudtommal.

A gázost megtalálod a topikjában :)

Az a bajom hogy baromira hiába tekerem a tekerőjét nem változik a dolog így is úgyis a 2ampernél van a mutatója, igaz most közel hajolva az aksihoz bazira hallom hogy pezseg a cucc, mintha pezsgőtabletta lenne benne, de mivel zárt aksi így a kupakokat se tudom leszedni. Remélem nem fog elszállni, bár valszeg melóba indulás előtt azért leveszem biztos ami biztos. Vagy mivel nem tudom lejebb tekerni lehet ideje lenne valami csepptöltőt vennem. ismi mondta hogy 4-5ezerért nem érdemes venni ami normális az 12-14ezer körül van, vélemény tapasztalat vagy jó lesz az olcsó akciós T*scos is 2500-ért? :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Az a bajom hogy baromira hiába tekerem a tekerőjét nem változik a dolog így is úgyis a 2ampernél van a mutatója, igaz most közel hajolva az aksihoz bazira hallom hogy pezseg a cucc, mintha pezsgőtabletta lenne benne, de mivel zárt aksi így a kupakokat se tudom leszedni. Remélem nem fog elszállni, bár valszeg melóba indulás előtt azért leveszem biztos ami biztos. Vagy mivel nem tudom lejebb tekerni lehet ideje lenne valami csepptöltőt vennem. ismi mondta hogy 4-5ezerért nem érdemes venni ami normális az 12-14ezer körül van, vélemény tapasztalat vagy jó lesz az olcsó akciós T*scos is 2500-ért? :unsure:

Hehe, én egy kb. 1000Ft-os adapterből csináltam csepptöltőt, jelenleg is rajta van az akksin. Sokat segít a reggeli indításnál.

Link to comment
Megosztás:

Mit állapítasz meg az indítóáram értékéből? Szerintem semmit lényegeset nem tudsz. Ha indítózol és a visszajelzők közben elalszanak akkor az akku a szar. Indítózás közben hallod hogy lassan forog az indítómotor akkor lehet hogy oxidos valamelyik csatlakozás...esetleg a perselyek kiszáradtak, Lehet hogy a generátorod nem tölt rendesen. Egyébként benzines vagy dízel? Az se teljesen mindegy...

Jajjajaj nem ilyen egyszerű!

Lehet baj a szénkefékkel, nem érintkezik rendesen, lehet baj a csapágy/persellyel, ekkor nehezebben tekeri és pl. hideg motornál derül ki stb... ilyen esetben nagyobb az áramfelvétele. Van viszonyítási alapom. Meleg motornál mérve 180-200 Amper körül volt az indítóáram. (egy csatlakozót lehúztam, hogy ne induljon be) ha most ez mondjuk 300A meleg motornál akkor valami gond van.

Ja és próbáld ki, tedd sebességbe fékezz és indíts. Akkor is kialszanak a lámpák pedig az akksi jó, csak éppen az önindító "szorult" meg. Ugye? Már is uagynolyan mintha csapágy probléma lenne. Szóval ha kialszanak a lámpák még nem biztos, hogy az akksi szar. Mindegy kösz a segítséget, megoldom másképp. (veszek akksit úgyis 99%, hogy az a baj)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap reggel engem is cserbenhagyott az akksim!Nem akart beindulni a verda!Bikázva vagy a 10-re nagy nehezen indult be!Tegnap bent a melóhelyemen töltöttem egész nap az akksim!Hazafele indult!Majd most reggel kiderül,hogy mit csinál!

De lehet,hogy ebből akksi csere lesz!

Szerintetek milyet érdemes venni?Tesco vagy Auchan helyeken érdemes venni?

Nem akarok nagyon drágát!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.