Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nahh először belenézek, én is a jó nem jóra gondoltam, csak mielőtt még azzal rontanám el gondoltam kisebb bajt csinálok ha kipróbálom a másik felébe. Addig már eljutotta hogy 2 csavarhúzóval levettem az ablaktekerőt, elvileg a nehezén már túl vagyok! :lol: Csak ki kell várnom a hétvégét mert hétközbe parkoló van hétvégén meg ha lesz rá idő akkor udvar. :rolleyes:

http://www.grando.hu/5-szalas-kozponti-zar-motor-1481683680

602HUF egy 5 szálas zár.....

Link to comment
Megosztás:

http://totalcar.hu/m...ossag/2/#szoveg

Mindig is tudtam, hogy kamu... :)

Tesco-s izzónál nincs jobb! :P

Ez "csak" egy teszt, annak is csak az eleje, ami semmit nem jelent. ;)

Akinek van, az látja a különbséget. 20 éve nekem sem kellett, 20 év múlva Neked is fog kelleni. ;) (reméljük, hogy nem)

Lehet nincs 90%, de akinek kell egy kis plusz fényerő annak megéri a Tesco-s 2270.-Ft-ért. (mint tesztgyőztes és nem annyiért ami ott le van írva, annyiért nekem sem kellene) :icon1:

Szerintem még mindig jobb megoldás, mint a mindenféle xar illegal xenonok amivel jönnek szembe esténként, lassan már napszemüvegben kell vezetni éjjel is. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Én szeretem. Sokkal jobb, fehérebb fénye van, mint bárminek amit eddig használtam. Pont lesz.rom, hogy hány százalék :D (és jóval több mint 2 évet használtam aktívan, nappal is állandóan, mire kiégett :) ) Nekem megéri :D

Igen ezek a Megalight-ok jók!Mondjuk én most vettem GE sportlight 60%-ost és most azt tesztelem!Sötétbe még nem próbáltam!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múltkor már írtam róla, hogy 90 fok körül felvillan a diagnosztika lámpa. (hűtő kapcsol rendesen ahol kell) Kivillogtattam a hiba kódot ami 13-as volt ez elvileg a lambda szondát jelenti.

Kicseréltem a szondát egy újjra (a régi elég fekete volt már) de a diagnosztika lámpa még mindíg felvillan. Tegnap a környező csatlakozókat befújtam kontakt sprével de az sem segített.

Van valakinak ötlete mi lehet még?

Köszi!

Nekem is csinálta a csere után. Melegen utána kell húzni a szondának. Akkor elmúlik a hiba. :)
Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik elromlott a kormánykapcsolóm. Tompítottal haladva rendszeresen átkapcsolgat ill. mellé kapcsolja a fényszórót. Az indexkart megmozgatva abbahagyja, de csak egy darabig, aztán újra kezdi. Szóval cserélném.

A következők közül választhatok:

- febi bilstein 5573Ft (azt hittem a febi futomű alkatrészeket gyárt csak :o )

- ERA 3119Ft

- Hans piers 2815Ft

Szerintetek melyiket? nem szeretnék az olcsó húsnak... csabdájába esni. Gyári beszállító ki lehet?

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik elromlott a kormánykapcsolóm. Tompítottal haladva rendszeresen átkapcsolgat ill. mellé kapcsolja a fényszórót. Az indexkart megmozgatva abbahagyja, de csak egy darabig, aztán újra kezdi. Szóval cserélném.

A következők közül választhatok:

- febi bilstein 5573Ft (azt hittem a febi futomű alkatrészeket gyárt csak :o )

- ERA 3119Ft

- Hans piers 2815Ft

Szerintetek melyiket? nem szeretnék az olcsó húsnak... csabdájába esni. Gyári beszállító ki lehet?

Nemtom, de nekem az éppen legolcsóbban kaphatóval 3. éve semmi gondom nincs :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik elromlott a kormánykapcsolóm. Tompítottal haladva rendszeresen átkapcsolgat ill. mellé kapcsolja a fényszórót. Az indexkart megmozgatva abbahagyja, de csak egy darabig, aztán újra kezdi. Szóval cserélném.

A következők közül választhatok:

- febi bilstein 5573Ft (azt hittem a febi futomű alkatrészeket gyárt csak :o )

- ERA 3119Ft

- Hans piers 2815Ft

Szerintetek melyiket? nem szeretnék az olcsó húsnak... csabdájába esni. Gyári beszállító ki lehet?

A legdrágább is 5+ év után ugyanerre a sorsra fog jutni mint a gyári kapcsoló, mivel nem relén keresztül kapcsolja a fényszórókat, hanem direktben. Vagyis az izzó árama a kapcsolón megy keresztül egy az egyben.

Link to comment
Megosztás:

A legdrágább is 5+ év után ugyanerre a sorsra fog jutni mint a gyári kapcsoló, mivel nem relén keresztül kapcsolja a fényszórókat, hanem direktben. Vagyis az izzó árama a kapcsolón megy keresztül egy az egyben.

Nekem a gyári 16 év és 160ekm-t kibírt. Szóval a legdrágább (gyári) azért csak többet bír. Az más kérdés hogy 5 évnél tovább nem tervezek ezzel az autóval... szóval maradok az olcsónál :)

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Ismét a segítségeteket kérném, mert a szomszédomnak megint akadt egy kis elektromos godja. (A múltkori ventillátor problémát is a tisztelt fórumozó társak segítségével oldottam meg. Akkor a ventillátor motorja volt a hibás. Egy bontottat tettünk be helyette, tökéletes lett. Ezúton köszönöm a segítséget.)

Az autó egy keveset használt 11 éves Astra 1,4-es motorral, amelynek most az utólagosan beszerelt elektromos ablakemelője kínlódik, néha mindkét oldalon, de nem mindíg.

A hiba: az ablak lefelé mindíg tökéletesen működik, míg felfelé csak úgy indul el, hogyha azt előbb lefele engedem, majd hirtelen felfelé kapcsolom. A kárpitot leszereltük és az előbb felsorolt tünetek mellett az látszik, hogy a felfelé indításnál az ablak nem mozdul, de a motoron látszik (hallatszik is) egy egyszeri erőkifejtés. Az erőkifejtés átmegy a motort és a mechanikus ablaktekerő kar csonkját összekötő "csőborításra" is, tehát az is megmozdul, de az ablak nem. Abban a pillanatban, hogy a kapcsolóval megmozdítom lefelé, majd hirtelen felfelé váltok, az ablak elindul.

Kérem, hogy aki tapasztalt már ilyen hibát, az írja meg nekem, az okát.

Köszönettel:benkoa

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Ismét a segítségeteket kérném, mert a szomszédomnak megint akadt egy kis elektromos godja. (A múltkori ventillátor problémát is a tisztelt fórumozó társak segítségével oldottam meg. Akkor a ventillátor motorja volt a hibás. Egy bontottat tettünk be helyette, tökéletes lett. Ezúton köszönöm a segítséget.)

Az autó egy keveset használt 11 éves Astra 1,4-es motorral, amelynek most az utólagosan beszerelt elektromos ablakemelője kínlódik, néha mindkét oldalon, de nem mindíg.

A hiba: az ablak lefelé mindíg tökéletesen működik, míg felfelé csak úgy indul el, hogyha azt előbb lefele engedem, majd hirtelen felfelé kapcsolom. A kárpitot leszereltük és az előbb felsorolt tünetek mellett az látszik, hogy a felfelé indításnál az ablak nem mozdul, de a motoron látszik (hallatszik is) egy egyszeri erőkifejtés. Az erőkifejtés átmegy a motort és a mechanikus ablaktekerő kar csonkját összekötő "csőborításra" is, tehát az is megmozdul, de az ablak nem. Abban a pillanatban, hogy a kapcsolóval megmozdítom lefelé, majd hirtelen felfelé váltok, az ablak elindul.

Kérem, hogy aki tapasztalt már ilyen hibát, az írja meg nekem, az okát.

Köszönettel:benkoa

Lehet hogy egy picit szorul az ablak, és amikor megpróbálja megmozdítani, egyszerűen "önvédelemből" le is áll, mert túlterhelést érez. (azért van benne, mert így egyrészt nem hal meg, ha felhúzott ablaknál a fölfelé gombot megnyomják, meg nem vágja le a kutya fejét, ha kint felejti a blöki :D " Első körben, ki kéne takarítani szerintem, a mechanikát kicsit megkenni, és az ablaktömítést, is eltörölgetni, (esetleg egy egész picit szilikonos, ruhával) próbáld meg hogy félig leengedett ablaknál, kézzel picit elkezded húzni az üveget fölfele, és csak utána megnyomni a gombot. Ha a kézi segítséggel, már elindul elsőre, akkor szerintem csak takarítás-kenés lesz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy egy picit szorul az ablak, és amikor megpróbálja megmozdítani, egyszerűen "önvédelemből" le is áll, mert túlterhelést érez. (azért van benne, mert így egyrészt nem hal meg, ha felhúzott ablaknál a fölfelé gombot megnyomják, meg nem vágja le a kutya fejét, ha kint felejti a blöki :D " Első körben, ki kéne takarítani szerintem, a mechanikát kicsit megkenni, és az ablaktömítést, is eltörölgetni, (esetleg egy egész picit szilikonos, ruhával) próbáld meg hogy félig leengedett ablaknál, kézzel picit elkezded húzni az üveget fölfele, és csak utána megnyomni a gombot. Ha a kézi segítséggel, már elindul elsőre, akkor szerintem csak takarítás-kenés lesz :rolleyes:

Szia!

Az alkatrészek szárazak. Az alsó sín, amiben a kis műanyag csúszkák vannak, az csont száraz. Holnap megpróbálom az általad ajánlott technikát. Köszönöm.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Úgy tűnik elromlott a kormánykapcsolóm. Tompítottal haladva rendszeresen átkapcsolgat ill. mellé kapcsolja a fényszórót. Az indexkart megmozgatva abbahagyja, de csak egy darabig, aztán újra kezdi. Szóval cserélném.

A következők közül választhatok:

- febi bilstein 5573Ft (azt hittem a febi futomű alkatrészeket gyárt csak :o )

- ERA 3119Ft

- Hans piers 2815Ft

Szerintetek melyiket? nem szeretnék az olcsó húsnak... csabdájába esni. Gyári beszállító ki lehet?

Gurulj be egy bontóba, és egy ezresért veszel gyári bontottat. Ott bele is rakhatod kipróbálni, mert egy mozdulat az egész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régóta rosszalkodik a világítás kapcsolóm,már ki is kellett 1x cserélni,de újra előjött a hiba 2 évre a cserére:

Megég a csatlakozó egyik lába és megég a kapcsoló is. Van valakinek ötlete, hogyan lehetne orvosolni a hibát végleg?

dsc0020sg.jpg

dsc0023bga.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Régóta rosszalkodik a világítás kapcsolóm,már ki is kellett 1x cserélni,de újra előjött a hiba 2 évre a cserére:

Megég a csatlakozó egyik lába és megég a kapcsoló is. Van valakinek ötlete, hogyan lehetne orvosolni a hibát végleg?

Szia!

Szerintem rossz az érintkezés a két csati között. Ha jól megnézed, akkor az alsó képen lévő megégett saru jobban ki van nyílva mint a többi.

Igazából érdemes lenne az azon a csatin lévő vezetéket végig nézni, hogy nincs-e rajta valami "pici" zárlat, ami megnöveli az áramfelhasználást...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gondom lenne hogy ha sokat áll az autó kb 1-2 nap nehezen indul reggelente de ha megyek vele és leállok kb 3 óra múlva is pöcre indul. most akartam beindítani de semmi hiába pörgettem. Megnéztem a rotorból középen kijövő gyújtáskábelt ami a trafóba megye de nem adott szikrát a kábel jó.Akkumulátort 2 napja vettem gyertyák 0km-esek most lettek cserélve a hall jeladó vagy hogy nevezik is kb 1 hónapja cseréltem. Kocsi opel astra f kombi c16nz.

Gondolom hogy a rotornál lesz a gond vagy kábel szakadás mivel melegbe kitágul és összeér vagy pedig az a tekercs amiből 2 kábel jön ki de ezeket csak tippelem. Hogy kezdjek hozzá valaki tudna adni valami tanácsot vagy volt már ilyen gondja?

419539_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

415854_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy olyan gondom lenne hogy ha sokat áll az autó kb 1-2 nap nehezen indul reggelente de ha megyek vele és leállok kb 3 óra múlva is pöcre indul. most akartam beindítani de semmi hiába pörgettem. Megnéztem a rotorból középen kijövő gyújtáskábelt ami a trafóba megye de nem adott szikrát a kábel jó.Akkumulátort 2 napja vettem gyertyák 0km-esek most lettek cserélve a hall jeladó vagy hogy nevezik is kb 1 hónapja cseréltem. Kocsi opel astra f kombi c16nz.

Gondolom hogy a rotornál lesz a gond vagy kábel szakadás mivel melegbe kitágul és összeér vagy pedig az a tekercs amiből 2 kábel jön ki de ezeket csak tippelem. Hogy kezdjek hozzá valaki tudna adni valami tanácsot vagy volt már ilyen gondja?

amint látom gyújtásmodult már cseréltél, az a kábel középen NEM kijön az elosztóba, HANEM bemegy(logikailag), szóval azon meg BE a vellany a trafótól, ha nincs benne szikra, akkor a trafónál van vmi(persze lehet a modul nem gyújtja, de az új nem?)

az a tekercs a fejben az induktív jeladó, ha megméred 680Ohm kőrül kéne lennie az ellenállásának

Link to comment
Megosztás:

amint látom gyújtásmodult már cseréltél, az a kábel középen NEM kijön az elosztóba, HANEM bemegy(logikailag), szóval azon meg BE a vellany a trafótól, ha nincs benne szikra, akkor a trafónál van vmi(persze lehet a modul nem gyújtja, de az új nem?)

az a tekercs a fejben az induktív jeladó, ha megméred 680Ohm kőrül kéne lennie az ellenállásának

A trafóból mekkora feszültségnek kell jönnie ha rámérek? amúgy azt is cseréltem kb 4 hónapja. Igen a modul az új. Hogyan tudom rendesen megnézni hogy a gyújtókábel ami a trafóból megy a rotorhoz müxik-e rendesen rámérek vagy elég ha közel teszem a csatlakozóhoz gondolok a távolságra vagy dugjak bele valami fémdarabot hogy áthuz-e?

Link to comment
Megosztás:

A trafóból mekkora feszültségnek kell jönnie ha rámérek? amúgy azt is cseréltem kb 4 hónapja. Igen a modul az új. Hogyan tudom rendesen megnézni hogy a gyújtókábel ami a trafóból megy a rotorhoz müxik-e rendesen rámérek vagy elég ha közel teszem a csatlakozóhoz gondolok a távolságra vagy dugjak bele valami fémdarabot hogy áthuz-e?

Még fém darab se kell bele, rakd közel bármilyen testhez! át kell húznia!

Link to comment
Megosztás:

A trafóból mekkora feszültségnek kell jönnie ha rámérek? amúgy azt is cseréltem kb 4 hónapja. Igen a modul az új. Hogyan tudom rendesen megnézni hogy a gyújtókábel ami a trafóból megy a rotorhoz müxik-e rendesen rámérek vagy elég ha közel teszem a csatlakozóhoz gondolok a távolságra vagy dugjak bele valami fémdarabot hogy áthuz-e?

hát arra rá NE mérj!!! most nem tudom pontosan, DE nem emberi feszkó van ott

Link to comment
Megosztás:

Még fém darab se kell bele, rakd közel bármilyen testhez! át kell húznia!

Megnéztem nem adott szikrát a trafóból menő kábel, cseréltem is másikra hátha de semmi, majd 4. próbálkozásra

beindult de gondolom azért mert a napon állt az autó viszont megnéztem a gyújtás kábeleket mindegyik jó. A rotorhoz menő kábelek sincsenek megszakadva.A trafó meg elvileg jó. 3 kábel van rákötve 2 megy a rotorhoz 1 meg valahonnan az utastérből jön vagy megy passz.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem nem adott szikrát a trafóból menő kábel, cseréltem is másikra hátha de semmi, majd 4. próbálkozásra

beindult de gondolom azért mert a napon állt az autó viszont megnéztem a gyújtás kábeleket mindegyik jó. A rotorhoz menő kábelek sincsenek megszakadva.A trafó meg elvileg jó. 3 kábel van rákötve 2 megy a rotorhoz 1 meg valahonnan az utastérből jön vagy megy passz.

A trafót(hogy legyen szikra) a gyújtásmodul vezérli, ha a trafó jó, akkor a modul nem mondja neki hogy "nosza szikrát"

Ezt találtam:

A vizsgálathoz inkább egy digit multira lenne szükség, mert a trafót ellenállásellenörzéssel ki lehet szűrni.

1. gyújtótekercs testzárlat: 15-ös kapocs és test között végtelen(digiten 1)

2. primer ellenállás: 1-es és 15-ös kapocs között 0,4 ohm

3. szekunder ellenállás: 1-es és 4-es (ide megy a gyújtókábel az elosztóról) 4-7 kiloohm

ha megy a gép mind a 4 henger megy?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.