Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az EPC az Opel Elektronikus Alkatrész Katalógusa, a beszerzése hivatalosan nagyon drága. :) Többet így nem mondhatok róla. :)

Akartam írni, hogy ha faceliftes lenne a Vekid, lenne rá esély, hogy hasonló lenne, mint Errantnál, hogy csak rá kéne tolnod egy sarut, de erre vajmi kevés esély van szvsz.

Ez engem is érdekel, akkor most pl nekem elég, ha gyújt.kapcs. betétet cserélek és benne lesz a W állás?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a fáradozást! Akkor már csak az az egy kérdésem van, hogy mi a fene az az EPC, mert többen is emlegették már itt. Ja, és hol lehet ahhoz hozzájutni? :)

Az én autóm 90-es, ráadásul annyira fapados, hogy mikor a központit szereltem be, a fél belteret ki kellett pakolnom, mert semmilyen vezeték nem volt benne, egy komplett kábelköteget bele kellett húznom.

Ha jól értem akkor neked a vezeték már benne volt a műszerfalban? Mert ha igen, akkor csak egy relé, biztosíték, kapcsoló meg a két lámpa kell. S minden plug and play.

Nem, nekem semmilyen vezeték nem volt benn sem a műszerfalnál, sem a kocsi elejében. A kapcsolóhoz külön kötöttem be azt a vezetéket, amivel a relét vezérlem, és úgy van kihúzva előre, majd a ködlámpa vezetékei is szépen be-gégecsövezve a lököshöz. Azért írtam le, ha valaki hasonló cipőben járna, így meg lehet oldani. Egyébként pedig gyári bekötés sem lenne szabályos, mert semmi sem tiltja benne, hogy a fényszóróval együtt menjen a ködlámpa. Tudomásom szerint (lehet rosszul tudom) pedig a ködlámpának le kell kapcsolni, ha fényszórót használunk, én ezért is csináltam meg így!

Link to comment
Megosztás:

Nem, nekem semmilyen vezeték nem volt benn sem a műszerfalnál, sem a kocsi elejében. A kapcsolóhoz külön kötöttem be azt a vezetéket, amivel a relét vezérlem, és úgy van kihúzva előre, majd a ködlámpa vezetékei is szépen be-gégecsövezve a lököshöz. Azért írtam le, ha valaki hasonló cipőben járna, így meg lehet oldani. Egyébként pedig gyári bekötés sem lenne szabályos, mert semmi sem tiltja benne, hogy a fényszóróval együtt menjen a ködlámpa. Tudomásom szerint (lehet rosszul tudom) pedig a ködlámpának le kell kapcsolni, ha fényszórót használunk, én ezért is csináltam meg így!

Ettől függetlenül szabályos. Nem a kocsi oldja meg a kresz szabály betartását, hanem a kedves sofőrre van bízva. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem, nekem semmilyen vezeték nem volt benn sem a műszerfalnál, sem a kocsi elejében. A kapcsolóhoz külön kötöttem be azt a vezetéket, amivel a relét vezérlem, és úgy van kihúzva előre, majd a ködlámpa vezetékei is szépen be-gégecsövezve a lököshöz. Azért írtam le, ha valaki hasonló cipőben járna, így meg lehet oldani. Egyébként pedig gyári bekötés sem lenne szabályos, mert semmi sem tiltja benne, hogy a fényszóróval együtt menjen a ködlámpa. Tudomásom szerint (lehet rosszul tudom) pedig a ködlámpának le kell kapcsolni, ha fényszórót használunk, én ezért is csináltam meg így!

Rosszul tudod, pont nemrég volt téma és a KRESZ szerint fényszóróval és távfényszóróval együtt is üzemeltethető a ködfényszóró.

"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."

Link to comment
Megosztás:

Gondolom arra gondolsz, hogy levett gyújtással de nem lezárt kormányzárnál is működjön a rádió.

Rádióállás 96 utániakban van és a kormányzár vezérli gyakorlatilag (W jelű táp). A légzsákos gyújtáskapcsoló nem merőleges a kormányoszloppal, de tudtommal a nemlégzsákos és nem rádióállásos gyújtáskapcsolók is tartalmazzák ezt a funkciót, csak nincs kivezetve belőlük. Mindenesetre egy classic astrában, ami nem légzsákos, már tartalmazzák ezt a funkciót. Tehát nem csak légzsákosok tudják ezt a rádióállást.

A kompatibilitásról viszont nem tudok. Opel EPC külön számon veszi őket, viszont maga a kormány az kompatibilis a kormányrúddal.

Állítható kormányosról nem tudok nyilatkozni.

Affene akkor pont az enyémből hagyták ki? Enyém 2002-es és kb 2 hete akartam volna levenni úgy a gyújtást hogy a rádió még menjen, de nem akart. Igaz a két kábel ami a memóriához szükséges az meg van benne fordítva lehet hogy azért nincs nekem ez a funció? Elég gáz úgy hallgatni a rádiót hogy gyújtáson a kocsi. (Apró kattanásokig veszem le a gyújtást akkor is elhallgat a rádióm). :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Affene akkor pont az enyémből hagyták ki? Enyém 2002-es és kb 2 hete akartam volna levenni úgy a gyújtást hogy a rádió még menjen, de nem akart. Igaz a két kábel ami a memóriához szükséges az meg van benne fordítva lehet hogy azért nincs nekem ez a funció? Elég gáz úgy hallgatni a rádiót hogy gyújtáson a kocsi. (Apró kattanásokig veszem le a gyújtást akkor is elhallgat a rádióm). :icon11:

most csak viccelsz ugye? hogyhogy nincs benne? van a gyújtáskapcsolón W betű? (ott ahol az "I II III" van)

akkor most össze-vissza meg vagyok keverve

akkor ezek szerint nem elég betétet cserélni, kell kapcsolót is, de az sem lehet pl évjáratra meg határozni?

vagy eldrótoztál vmit...

Link to comment
Megosztás:

most csak viccelsz ugye? hogyhogy nincs benne? van a gyújtáskapcsolón W betű? (ott ahol az "I II III" van)

akkor most össze-vissza meg vagyok keverve

akkor ezek szerint nem elég betétet cserélni, kell kapcsolót is, de az sem lehet pl évjáratra meg határozni?

vagy eldrótoztál vmit...

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Így néz ki. Na most kipróbálni nem tom mert nincs benne aksi. De amikor próbálgattam akkor lefele is meg felfele is próbálgattam minden kattanó állást. De majd lesz benne aksi akkor megnézem csak az 1-est hogy pl ki be kapcsolni lehet e rajta a rádiót. Gyújtáson autómatice bekapcsol ha nem lett gyújtás levételkór kikapcsolva. Vagy most ezen kellene lennie másik betűnek is?

Link to comment
Megosztás:

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

Így néz ki. Na most kipróbálni nem tom mert nincs benne aksi. De amikor próbálgattam akkor lefele is meg felfele is próbálgattam minden kattanó állást. De majd lesz benne aksi akkor megnézem csak az 1-est hogy pl ki be kapcsolni lehet e rajta a rádiót. Gyújtáson autómatice bekapcsol ha nem lett gyújtás levételkór kikapcsolva. Vagy most ezen kellene lennie másik betűnek is?

ja kellene, nekem is ilyen pedig évszázadokkal öregebb a jószág (92es)

ezen hiába próbálgatod, mondjuk ha CAR400asod van be állíthatod, hogy ne kapcs. ki ha elmegy a gyújtás

Na találtam egyet:

http://www.eautosbolt.hu/images/products/0129%20001.jpg

Ott van az a nyamvadt "B" állás.

Link to comment
Megosztás:

Elvileg az I-nek kellene a rädióälläsnak lennie.

Nem.

Csatlakozón W, előröl meg "B" sztem.

http://www.skandiasa...F/Plan/0100.jpg

Esetleg vki akinek van is benne? :icon1:

Enyémben van. Elég az I-ig elforgatnom a kulcsot és már van rádióállásom. Mivel ugye I állásban oldod a kormányzárat. A gyújtáskapcsolón W jelzésű a rádióállás, oda kéne kötni a rádió gyújtás vezetékét és mindaddig nem szűnik meg ott a 12V, amíg ki nem húzod a kulcsot.

A rajzolvasás nem nagyon megy neked szerintem. :D A B jelzés az, hogy alaphelyzetben van a gyújtáskapcsoló. Az a kis ábra azt akarja mutatni, hogy melyik állásban van villany a gyújtáskapcsoló adott pontján. Jobb oldalt olvasható le, hogy melyiken mikor van. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

C14NZ helyére szeretnék C16NZ-t tenni, de nem szeretnék gyujtást, kábelköteget, és ECU-t cserélni.

Azt tudom, hogy a befecskendező furata nagyobb az 1.6-ban, szereztem egyet.

Tudja-e valaki konkrétan, hogy az 1.6-os pillangószelepe nagyobb-e?

hogy tovább tart-e nyitva a befecskendező?

hogy mi az a szívótorok nyomásesés? (állítólag az alapjárot ettől függ, de nem tudom mi méri...)

hogy magasabb nyomású-e az üzemanyagszivattyú? (a nyomáskapcsolón tudok játszani)

hogy sikerülhet-e egy ilyen egyveleg autót létrehozni, ami jó is? :)

Ezekre a kérdésekre szerintem csak egy Opel sufnituninngos tud válaszolni...

Nagyon sok mindenkit megkérdeztem már a témában, de még mindig nem jutottam dűlőre, ha valaki tud valami konkrétat, segítsen :)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

A c14nz és a c16nz alapvetően elég hasonló, különbség a gyújtás (1.6 induktív, 1.4 hallos) meg az 1.6-on van egr szelep.

Üzemi nyomás ugyanaz. Egyébként olyannyira kompatibilisek hogy én több mint egy évig jártam 1.4-es vezérlőegységgel az 1.6-ban.

A pillangószelep természetesen nagyobb, mint ahogy a hozzátartozó szívósor is.

Link to comment
Megosztás:

Hát szétkaptam ma a gyújtáskapcsolót (rohadjon meg k*va nehéz volt kiszedni a hátsó kis rögzítőcsavart, meg vagy 10x olyan nehéz visszatenni) és sajnos még csak utalás sincs benne arra, hogy lenne benne rádióállás. Szóval aki ilyet akar, annak keresni kell egy 95 utáni kapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan, hogy ha rárakom I-es állásra, bekapcsol a rádió, és amíg nem veszem ki a kulcsot, addig bekapcsolva is marad. Tehát vissza lehet fordítani 0 állásba a kulcsot, csak nem kell kihúzni. Egy Pioneer MVH1400UB a fejegység egyébként, és nálam is meg van cserélve a piros és sárga vezeték. Tehát ennek így kéne működnie.

Másik: A műszeregységen láttam olyan visszajelzőt, ami az öv becsatolására figyelmeztet. Ehhez kell valami elektronika, vagy egyébként tudja az autó, csak TECH-el engedélyezni kell/egyszerűen izzót kell pótolni?

(Semmi értelme, de ha egyszerűen megcsinálható, jó lenne tudnom, hogy milyen okos a gépezet:D)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan, hogy ha rárakom I-es állásra, bekapcsol a rádió, és amíg nem veszem ki a kulcsot, addig bekapcsolva is marad. Tehát vissza lehet fordítani 0 állásba a kulcsot, csak nem kell kihúzni. Egy Pioneer MVH1400UB a fejegység egyébként, és nálam is meg van cserélve a piros és sárga vezeték. Tehát ennek így kéne működnie.

Másik: A műszeregységen láttam olyan visszajelzőt, ami az öv becsatolására figyelmeztet. Ehhez kell valami elektronika, vagy egyébként tudja az autó, csak TECH-el engedélyezni kell/egyszerűen izzót kell pótolni?

(Semmi értelme, de ha egyszerűen megcsinálható, jó lenne tudnom, hogy milyen okos a gépezet:D)

A Vectrákban van ilyen lehetőség, mivel azok gyári üléseiben ott van a kis mikrokapcsoló a biztonsági övcsatban. :) Tehát cserélsz ülést A Vekire, bevezetékezed, izzó és működni fog. :) Gyárilag ilyen nem volt Astrában.

Link to comment
Megosztás:

A Vectrákban van ilyen lehetőség, mivel azok gyári üléseiben ott van a kis mikrokapcsoló a biztonsági övcsatban. :) Tehát cserélsz ülést A Vekire, bevezetékezed, izzó és működni fog. :) Gyárilag ilyen nem volt Astrában.

Úristen! Marad ez ilyen, azt hittem valami könnyebb dolog lesz. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem.

Enyémben van. Elég az I-ig elforgatnom a kulcsot és már van rádióállásom. Mivel ugye I állásban oldod a kormányzárat. A gyújtáskapcsolón W jelzésű a rádióállás, oda kéne kötni a rádió gyújtás vezetékét és mindaddig nem szűnik meg ott a 12V, amíg ki nem húzod a kulcsot.

A rajzolvasás nem nagyon megy neked szerintem. :D A B jelzés az, hogy alaphelyzetben van a gyújtáskapcsoló. Az a kis ábra azt akarja mutatni, hogy melyik állásban van villany a gyújtáskapcsoló adott pontján. Jobb oldalt olvasható le, hogy melyiken mikor van. :)

elhiszem, hogy 300as is tudja

Azt meg tudod mondani, hogy "J" jelölés milyen kiépítést jelent? 572es poz.ban

http://www.skandiasauna.de/opel/astra/F/Plan/0500.jpg

me ha jól értem (bár nemtok kapcs. rajzot olvasni ugye) nekem a J (áthúzva) bekötésem van, ami a rádió 2 lábát ráköti (F7 biztin keresztül) a 15sre, ami ugye csak a gyujt.kapcs II és III állásában van fesz alatt. Na most ha én átkötöm W-re a rádiót (ami I-ben is fesz alatt van) akkor halleluja van, nem?

Már ha van W lába, ahhoz szét kell szednem, de ha nincs akkor elég kapcs. betét cserélnem a kapcsoló alján?

Link to comment
Megosztás:

elhiszem, hogy 300as is tudja

Azt meg tudod mondani, hogy "J" jelölés milyen kiépítést jelent? 572es poz.ban

http://www.skandiasa...F/Plan/0500.jpg

me ha jól értem (bár nemtok kapcs. rajzot olvasni ugye) nekem a J (áthúzva) bekötésem van, ami a rádió 2 lábát ráköti (F7 biztin keresztül) a 15sre, ami ugye csak a gyujt.kapcs II és III állásában van fesz alatt. Na most ha én átkötöm W-re a rádiót (ami I-ben is fesz alatt van) akkor halleluja van, nem?

Már ha van W lába, ahhoz szét kell szednem, de ha nincs akkor elég kapcs. betét cserélnem a kapcsoló alján?

J = Japán

Meg van SA is, az meg Szaúd-Arábia.

Azt meg ne kérdezd, hogy miért ezek vannak külön, talán az elérő szabályok, szokások miatt...

Link to comment
Megosztás:

A Vectrákban van ilyen lehetőség, mivel azok gyári üléseiben ott van a kis mikrokapcsoló a biztonsági övcsatban. :) Tehát cserélsz ülést A Vekire, bevezetékezed, izzó és működni fog. :) Gyárilag ilyen nem volt Astrában.

és... az övcsatba az ember meg behekkelhetne a mikrókapcsolót... de ugye talán kell egy-egy az ülésekbe is, hogy ne sipákoljon, ha pl az anyósülésben nem ül senki...

Erre van valakinek beépítési ötlete?... ha már valamikor rászánom magam az ülés szétszerelésére és ülésfűtés-beszerelésre...

esetleg eject gomb az anyósülésre? :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.