Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Neki ez nem jó. Nem ALDL csatija van. 12-es pin az ABS diagszálja OBDII-es csatin.

Hát, volt ma nálam hibakódolvasó, de mit ad Isten, pont az X14XE motort nem tudja..... Mindegy. Jövő héten TECH1 vagy 2-vel megnézetem majd, remélem kiderül mi van vele. Köszönöm a linket egyébként, ebből a mappában lévő fájlokból kiderült, hogy a jeladókat jól raktam fel, megfelelő a légrés (kb. 1mm), a mért feszültség is jónak mondható (itt 30mV-ot ír, nekem volt vagy 100mV), még a mágnes szelepek ellenállását megmérem mindjárt, hátha az is jó, csak akkor nem tudom mi nem az.... :S A hátsó jeladókat még asztalon mértem meg, ott kézzel forgatva is bőven meghaladta a 30mV-ot a jel, és olyan szép sinus volt, mint amit itt rajzol a pdf-ben.

Link to comment
Megosztás:

Hát, volt ma nálam hibakódolvasó, de mit ad Isten, pont az X14XE motort nem tudja..... Mindegy. Jövő héten TECH1 vagy 2-vel megnézetem majd, remélem kiderül mi van vele. Köszönöm a linket egyébként, ebből a mappában lévő fájlokból kiderült, hogy a jeladókat jól raktam fel, megfelelő a légrés (kb. 1mm), a mért feszültség is jónak mondható (itt 30mV-ot ír, nekem volt vagy 100mV), még a mágnes szelepek ellenállását megmérem mindjárt, hátha az is jó, csak akkor nem tudom mi nem az.... :S A hátsó jeladókat még asztalon mértem meg, ott kézzel forgatva is bőven meghaladta a 30mV-ot a jel, és olyan szép sinus volt, mint amit itt rajzol a pdf-ben.

ő izé, mi köze ennek a motorkódhoz? utólag raktad bele nem?

má nem emléxem pontosan, ami nekem volt (kínai klón) abban volt külön ABS diag

az ABS kocka mikori lehet?

én lehet megpróbálnám azt a villogtatást, DE nem vok benne biztos, hogy használ neki, nekem lenne megpróbálnám

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok... van egy omega intervallumos relém, meg egy omega karom egy sedan lépcsős hátú astrába szeretném betenni... A karon csak első ablaktörlő működtethető tehát nem kombi omegából van... Elég csak kicserélni a kart + a relét betenni és kész? Vagy lesz más dolgom is? Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok... van egy omega intervallumos relém, meg egy omega karom egy sedan lépcsős hátú astrába szeretném betenni... A karon csak első ablaktörlő működtethető tehát nem kombi omegából van... Elég csak kicserélni a kart + a relét betenni és kész? Vagy lesz más dolgom is? Köszönöm

Lesz más dolog is. Be kell kötni az áramkörbe a karon levő tekerőt. El kell vágni a műszerfali kötegen valamelyik sárga-feketét (2 van, és nem mindegy melyik, csak már nem emlékszem). Aztán a karon levő (valamelyik) 2 vezetékre rákötni. Pontosan nam emlékszem, régen volt... :) Érdemes sorkapcsozni, mert, ha ki akarod valamiért szedni később, akkor nem kell újra elvágni.

Amúgy itt a fórumon már (szerintem nem egyszer) írták le. Próbáld visszakeresni a hsz-t.;)

Link to comment
Megosztás:

Lesz más dolog is. Be kell kötni az áramkörbe a karon levő tekerőt. El kell vágni a műszerfali kötegen valamelyik sárga-feketét (2 van, és nem mindegy melyik, csak már nem emlékszem). Aztán a karon levő (valamelyik) 2 vezetékre rákötni. Pontosan nam emlékszem, régen volt... :) Érdemes sorkapcsozni, mert, ha ki akarod valamiért szedni később, akkor nem kell újra elvágni.

Amúgy itt a fórumon már (szerintem nem egyszer) írták le. Próbáld visszakeresni a hsz-t. ;)

Okés rendben... Igen valami ilyesmi rémlett nekem is.. A karom lévő 2 vezetéket azt megtalálom csatlakozóm az van gyári... Köszi... Keresgéltem de eléggé átláthatatlan az egész sajnos .

Link to comment
Megosztás:

Annyit tennék még ehhez hozzá, hogy ha nem légzsákos a kormány és sima kürt van, akkor nincs relé sehol. Direktben hajtja.

Értem köszönöm szépen a gyors választ. Igen ő teljesen a legalapabb modell ilyen téren. Akkor sajnos újra kábelezés lesz belőle mert a kábelre rá mérve nem jön bele áram már a kormány kapcsolóhoz sem.

Link to comment
Megosztás:

Értem köszönöm szépen a gyors választ. Igen ő teljesen a legalapabb modell ilyen téren. Akkor sajnos újra kábelezés lesz belőle mert a kábelre rá mérve nem jön bele áram már a kormány kapcsolóhoz sem.

Testet kapcsol a dudakapcsoló, bár ettől még kéne feszültséget mutatnia a kapcsoló két pontja között, vagy a sárgaréz érintkező és test között. A dudánál nézzétek meg, hogy oda érkezik e a villany, a csatijába.

Link to comment
Megosztás:

Hello.
Olyan problémám lenne ('94 c14nz) bementem a boltba addig jó volt minden.. mire kijöttem beindult sebességbe tettem aztán leállt. Hiába inditottam nem indult csak tekert, itthon megnéztem az üza pumpát. Rájöttem h nem kap áramot. Amúgy müködik rendesen. Szerintetek mi lehet a baj?? ennek van biztositékja, hol keressem a hibát és hogy tudnám megoldani legalább az ünnepig tudjak járni vele. Aztán megyek villamoságihoz csak ideiglenesen csak hogy tudjak járni vele na meg biztonságosan nem akarom leégetni a kábelokat. Köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Hello.

Olyan problémám lenne ('94 c14nz) bementem a boltba addig jó volt minden.. mire kijöttem beindult sebességbe tettem aztán leállt. Hiába inditottam nem indult csak tekert, itthon megnéztem az üza pumpát. Rájöttem h nem kap áramot. Amúgy müködik rendesen. Szerintetek mi lehet a baj?? ennek van biztositékja, hol keressem a hibát és hogy tudnám megoldani legalább az ünnepig tudjak járni vele. Aztán megyek villamoságihoz csak ideiglenesen csak hogy tudjak járni vele na meg biztonságosan nem akarom leégetni a kábelokat. Köszönöm :)

Szedd le az anyósoldali küszöb burkolatot. Ott találsz egy lila relét, húzd ki és zárd rövidre egy dróttal a 30-87-es kapcsokat. Ha a pumpa elindul akkor a relé a hibás ha nem és a pumpa tényleg jó akkor vezetékszakadás, kontakthiba a pumpa csatijánál vagy indításgátló (ha van benne) szivat.

Link to comment
Megosztás:

Szedd le az anyósoldali küszöb burkolatot. Ott találsz egy lila relét, húzd ki és zárd rövidre egy dróttal a 30-87-es kapcsokat. Ha a pumpa elindul akkor a relé a hibás ha nem és a pumpa tényleg jó akkor vezetékszakadás, kontakthiba a pumpa csatijánál vagy indításgátló (ha van benne) szivat.

Rendben! A pumpát leteszteltem az akksiján. Ott pörgött. Ezt a relés dolgot megnézem. Köszönöm szépen a válaszodat!!! Remélem megoldódik :)

Link to comment
Megosztás:

Rendben! A pumpát leteszteltem az akksiján. Ott pörgött. Ezt a relés dolgot megnézem. Köszönöm szépen a válaszodat!!! Remélem megoldódik :)

Ha a relé a dög, hagyhatod áthidalva, amíg közlekedsz, de utána húzd ki, mert leszívja az akksid. :D Hja és dobdni fog hibakódot rá.

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe,AC pumpa..... :icon1: Mikor a múltkor raktam be az új AC-t,észrevettem hogy a vékonyabb saruja(amire a kék vezeték megy)ki-be csúszkál ..a másik az fix,az nem mozdul,csak ez...össszeraktam,azóta megy a verda,semmi gondja nincs,csak arra lennék kíváncsi hogy ez esetleg okozhat gondot a későbbiekben?? Olyannak tűnik,mintha elfelejtették volna beragasztani vagy rögzíteni a helyére...Találkozott már valaki ilyennel??Már nincs a pof..n bőr visszavinni,mert a múltkor egyet kicseréltem,de arról is kiderült hogy jó,mert akkor szívatott a katalizátorom.. :sick:

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe,AC pumpa..... :icon1: Mikor a múltkor raktam be az új AC-t,észrevettem hogy a vékonyabb saruja(amire a kék vezeték megy)ki-be csúszkál ..a másik az fix,az nem mozdul,csak ez...össszeraktam,azóta megy a verda,semmi gondja nincs,csak arra lennék kíváncsi hogy ez esetleg okozhat gondot a későbbiekben?? Olyannak tűnik,mintha elfelejtették volna beragasztani vagy rögzíteni a helyére...Találkozott már valaki ilyennel??Már nincs a pof..n bőr visszavinni,mert a múltkor egyet kicseréltem,de arról is kiderült hogy jó,mert akkor szívatott a katalizátorom.. :sick:

A tankon belüli saruról van szó? Annak nem szabad mocorognia, mert ha ott valami szikra képződik akkor csúnya dolgokat tud művelni... Valami képpel tudod illusztrálni esetleg?
Link to comment
Megosztás:

A tankon belüli saruról van szó? Annak nem szabad mocorognia, mert ha ott valami szikra képződik akkor csúnya dolgokat tud művelni... Valami képpel tudod illusztrálni esetleg?

Az AC pumpa eleve szikrát képez, a szénkeféinél és mégsem robban be. Sőt a benzin konkrétan át is megy a motor forgórészén, szénkeféin, mert az hűti. :) A tömény benzingőz nem fog berobbanni, amíg nincs megfelelő mennyiségű oxigén.

Link to comment
Megosztás:

Jut eszembe,AC pumpa..... :icon1: Mikor a múltkor raktam be az új AC-t,észrevettem hogy a vékonyabb saruja(amire a kék vezeték megy)ki-be csúszkál ..a másik az fix,az nem mozdul,csak ez...össszeraktam,azóta megy a verda,semmi gondja nincs,csak arra lennék kíváncsi hogy ez esetleg okozhat gondot a későbbiekben?? Olyannak tűnik,mintha elfelejtették volna beragasztani vagy rögzíteni a helyére...Találkozott már valaki ilyennel??Már nincs a pof..n bőr visszavinni,mert a múltkor egyet kicseréltem,de arról is kiderült hogy jó,mert akkor szívatott a katalizátorom.. :sick:

Mozog nekem is főleg mert forrasztottam és kicsit megolvadt a műanyag.

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor az égadta világon semmi bajom nem lesz attól,hogy mozog az AC saruja? :icon1: Csak azért kérdeztem,hogy nehogy a benzin a saru mellett befollyon olyan helyre ahova nem kéne.... :goofy:

Mint például?

Korábban írtam, hogy az AC pumpán keresztül megy az üzemanyag, amit szivattyúzik.

Link to comment
Megosztás:

Testet kapcsol a dudakapcsoló, bár ettől még kéne feszültséget mutatnia a kapcsoló két pontja között, vagy a sárgaréz érintkező és test között. A dudánál nézzétek meg, hogy oda érkezik e a villany, a csatijába.

Hello,

sajna oda se érkezik már semmi. Kezdésnek röktön ott lett lemérve. De ezzel sokat segítettél hogy test kapcsol. Laikusan végig gondolva akkor azzal a szállal lesz valami ahol a pluszt kapná a duda az gondolom a bizti táblából kéne jöjön ha nem lesz ilyen rossz idő majd végig követem a duda szállát. Én nem értek sokat az autokhoz ez az első auto de apám autószerelő majd vele átfutjuk a dolgokat.

És köszi szépen az eddigi segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Mint például?

Korábban írtam, hogy az AC pumpán keresztül megy az üzemanyag, amit szivattyúzik.

Jól van na.. :omg: Végülis Húsvét van,este csak meg kellett kóstolni ezt azt... :smartass: :D És jó locsolkodást mindenkinek+sok locsolót :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki! Hol is kell mérni a testelést? Vagyis én ezeket mértem. Akksi pozitív és motor között 12,12V. Testcsatlakozó és motor között is 12.12V Nemtudom hol is kell mérni hogy jol van e letestelve?

Valójában az autó összes fém alkatrésze testnek tekinthető. A motor mivel gumibakokon nyugszik vastag barna kábellal van összekötve a kasztnival, a kasztni meg szintén barna kábellal az akku negatív sarkával.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olyan problémám lenne a kocsival,hogy mikor kinyitom a jobb első és jobb hátsó ajtót nem villan fel a belső világítás.

De a ha bal oldalt nyitom ki az ajtót akkor felvillan.

Az ajtóknál a kapcsolót megnéztem ott nem láttam hibát.

Szerintetek mi lehet vele?Mit nézzek meg rajta?

Előre is köszönöm.

zozo

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.