Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát igen... mondjuk max annyit tudok tenni,h inteligens töltövel 2heti 1xer felrakom tölteni és kész... na majd látom még sok tanár villamos mérnök megy nagy végzettségű egyén nem ajánlotta, de a hifi miatt lehet csak belerakom :)

Jártam vele 2-hétig Grazban melózni, reggelente -15 fok volt és csak 3 kilóméterre jártunk dolgozni a szállástól. Az utolsó napokban már lassabban tekert de még gond nélkül indított. Pont most reggel bikáztam be vele egy Ford Tranzitot abban 80 Ah-ás volt. :D Kicsit furán néztek ahogy a teherautót bikázom egy benzines kocsiból. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jártam vele 2-hétig Grazban melózni, reggelente -15 fok volt és csak 3 kilóméterre jártunk dolgozni a szállástól. Az utolsó napokban már lassabban tekert de még gond nélkül indított. Pont most reggel bikáztam be vele egy Ford Tranzitot abban 80 Ah-ás volt. :D Kicsit furán néztek ahogy a teherautót bikázom egy benzines kocsiból. :rolleyes:

Én a vectrával unokatesóm 2.5-ös trafficját bikáztam be. :) Igaz belesírt a generátor.

Link to comment
Megosztás:

Jártam vele 2-hétig Grazban melózni, reggelente -15 fok volt és csak 3 kilóméterre jártunk dolgozni a szállástól. Az utolsó napokban már lassabban tekert de még gond nélkül indított. Pont most reggel bikáztam be vele egy Ford Tranzitot abban 80 Ah-ás volt. :D Kicsit furán néztek ahogy a teherautót bikázom egy benzines kocsiból. :rolleyes:

akkor csak van benne valami,h felesleges a nagyobb aksi?

Link to comment
Megosztás:

akkor csak van benne valami,h felesleges a nagyobb aksi?

Én abból indulok ki, hogy ha télen nagy hidegben sokat áll és veszít a töltöttségéből akkor még mindíg több marad a nagyban mint a kicsiben. Ha bármiért sokat kell kerregetni akkor jobb ha nagy van. Ez a bármi meg a 19.-évben azért már előfordul nem is ritkán.

Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Néhány napja vettem egy 1994-es Opel Astra F 1.7D Caravan-t és természetesen átnéztem A_Z-ig mindent rajta. A fórum segítségével sikerült is olyan hibákat orvosolnom, mint pl. azt, hogy a 2. sebességi fokozatot nehezen vette.

Most egy olyan hibába futottam bele, amihez nem találtam leírást.

A hiba: ha bekapcsolom a világítást, akkor nincs műszerfal világítás és a középkonzolon lévő kijelző is sötét. (Ha nincs világítás, akkor a középkonzoli kijelző - idő, dátum, hőmérséklet - szépen világít, tehát nem az égő ment ki.)

Szétkaptam a műszerfalat, órák ki, foglalatos rizsszemizzók cserélve - eredmény nulla. (Természetesen előtte ellenőriztem a biztosítékokat is, de nincs hiba, a kontroll lámpák üzemelnek is.)

Kivettem a világítás kapcsolót és akkor láttam, hogy a kapcsoló alatti fényerő szabályzóban valami fehér műanyag (?) lapka van, ami darabokra van törve és a mellette lévő csúszóérintkezőn sincs vezeték. (Gondolom az előző tulajnak is gondja volt vele, csak b......tt szólni)

Namármost! Én nem ragaszkodom hozzá, hogy a műszerfal fényereje állítható legyen, de világítson! Van arra mód, hogy a világítás kapcsolón keresztül a műszerfal világítás is üzemeljen? Ha igen, hogyan?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Néhány napja vettem egy 1994-es Opel Astra F 1.7D Caravan-t és természetesen átnéztem A_Z-ig mindent rajta. A fórum segítségével sikerült is olyan hibákat orvosolnom, mint pl. azt, hogy a 2. sebességi fokozatot nehezen vette.

Most egy olyan hibába futottam bele, amihez nem találtam leírást.

A hiba: ha bekapcsolom a világítást, akkor nincs műszerfal világítás és a középkonzolon lévő kijelző is sötét. (Ha nincs világítás, akkor a középkonzoli kijelző - idő, dátum, hőmérséklet - szépen világít, tehát nem az égő ment ki.)

Szétkaptam a műszerfalat, órák ki, foglalatos rizsszemizzók cserélve - eredmény nulla. (Természetesen előtte ellenőriztem a biztosítékokat is, de nincs hiba, a kontroll lámpák üzemelnek is.)

Kivettem a világítás kapcsolót és akkor láttam, hogy a kapcsoló alatti fényerő szabályzóban valami fehér műanyag (?) lapka van, ami darabokra van törve és a mellette lévő csúszóérintkezőn sincs vezeték. (Gondolom az előző tulajnak is gondja volt vele, csak b......tt szólni)

Namármost! Én nem ragaszkodom hozzá, hogy a műszerfal fényereje állítható legyen, de világítson! Van arra mód, hogy a világítás kapcsolón keresztül a műszerfal világítás is üzemeljen? Ha igen, hogyan?

Köszönöm!

2-3 ezer körülért hozzádvágnak egy komplett világítás kapcsolót, fényerőszabályzóval együtt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

2-3 ezer körülért hozzádvágnak egy komplett világítás kapcsolót, fényerőszabályzóval együtt. :rolleyes:

Biztosan, bár nálunk sokkal többet mondtak árra. Ha nem muszáj nem cserélném, nem kell, hogy állítható legyen a fényerő, csak működjön! Arra nincs mód?

Link to comment
Megosztás:

Biztosan, bár nálunk sokkal többet mondtak árra. Ha nem muszáj nem cserélném, nem kell, hogy állítható legyen a fényerő, csak működjön! Arra nincs mód?

Keresd meg melyik két láb megy a világítás kapcsolóban a csúszóérintkező két feléhez és kösd össze őket. Szerintem így jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésem lenne az urakhoz!

A lámpamagasság állító szerkezetnek van külön biztije?

Szerintem nincs, mert nekem nem volt, de ki volt kábelezve. Kapcsolóüt szereztem hozzá egyből pisláklt ahogy bedugtam tehát valszeg működik is( a lámpa maradt maniális) . Biztit nem dugtam be külön, és nem hiszem hogy egy nem működő ármakört külön levédtek volna...

Bocs a béna írásért de pont bort iszom. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Próbáltam rákeresni itt pár dologra, nem találtam, aztán végigolvastam vagy fél év termését az elektromos témában, de végül csak megkérdezem.

1996-os X14XE (Ecotec) Astra F Caravan a gépjárművem, és mondhatjátok, hogy én még nem ültem jó autóban, mert én ezt szeretem vezetni, néha "dinamikusan", ahogy mondani szokás, néha nyugisan (utasoktól függ ;) ).

1. Nyáron produkálja, főleg országúton, hogy cicereg valami a kormány mögött (bocs - ha én ülök a kormány mögött, akkot kormány ELŐTT ugye a műszerfalban), 1-2 másodpercig tart, néha rövidebb. Olyan hang, mintha drótkefét húznék odébb mondjuk egy vasfűrészlap élén. Gondolom elektromos szikra húz át valahol. Próbáltam figyelni mikor, hát olyankor tudja pl. amikor elveszek a gázból pl. 120-nál 5-ikben azaz talán 3-3ezer5-ös fordulaton. Előidézni direktben még nem sikerült. A villanyászt kérdeztem, a fejét vakargatja, hogy mi lehet ez. Néha városban is csinálja, de csak meleg/forró időben. Mi lehet, mennyire foglalkozzak vele?

2. Klímásnál voltam, meséltem neki, hogy meghalt nemrég az aksi, mondta, biztos nem tölt az autó. Amíg ment bele a gáz, járó motorral, aszongya mindjárt megmérjük, és rögtön le is kapta az egyik sarut úgy járó motornál. Nekem felállt a maradék hajam, hogy ez tönkrevágja a vezérlést itt nekem - vagy ezt szabad? Namost vagy azóta csinálja - vagy csak azóta tűnik fel - időnként ugyanott a kormány mögött időnként kattan valami relé, ami korábban csöndben volt. Meg van hogy megállok stoptáblánál, benyomom a kuplungot, váltom az 1-est, majdnem leáll a motor, de aztán oké. Vagy hidegen hullámzik az alapjárat, megyek le egy lejtőn és ütemesen van-nincs motorfék, kinyomom a kuplungot, hát 900 és 1400 között játszik a fordulat. Aztán ezeket abbahagyja, és minden normális. Aggódjak/lesz...jam?

3. Negyvenedik szülinapomra azzal kedveskedett a gépjármű, hogy a 11 hónapos AC pumpa megállt benne (péntek du. csúcsforgalomban a Budaörsi úton). Tavaly az eredetije rohadt le, a csere után pedig kopogott az a 17.500 Ft-os amit beletettek, visszavittem, kértem "jobbat", azzal jártam majd egy évet. Most vajon számítsak-e arra, hogy ez a pumpa is megáll jövőre? (A saját szűrője és a tank melletti szűrő is cserélve lett.) Ja, most sem Bosch pumpát kértem bele, én az ócsójános.

Előre is köszönettel, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Keresd meg melyik két láb megy a világítás kapcsolóban a csúszóérintkező két feléhez és kösd össze őket. Szerintem így jó lesz.

Köszi a segítséget! Sikerült megoldanom a problémát, bár nem csupán a kapcsoló fényerő szabályzója volt rossz.

Valami bibi van az órák mögötti áramkörrel is, valószínűleg meg van szakadva valahol.

Lehet kapni ilyen fóliás áramkört külön is? Ha igen, akkor hol és mennyiért - már ha valaki tudja?!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Próbáltam rákeresni itt pár dologra, nem találtam, aztán végigolvastam vagy fél év termését az elektromos témában, de végül csak megkérdezem.

1996-os X14XE (Ecotec) Astra F Caravan a gépjárművem, és mondhatjátok, hogy én még nem ültem jó autóban, mert én ezt szeretem vezetni, néha "dinamikusan", ahogy mondani szokás, néha nyugisan (utasoktól függ ;) ).

1. Nyáron produkálja, főleg országúton, hogy cicereg valami a kormány mögött (bocs - ha én ülök a kormány mögött, akkot kormány ELŐTT ugye a műszerfalban), 1-2 másodpercig tart, néha rövidebb. Olyan hang, mintha drótkefét húznék odébb mondjuk egy vasfűrészlap élén. Gondolom elektromos szikra húz át valahol. Próbáltam figyelni mikor, hát olyankor tudja pl. amikor elveszek a gázból pl. 120-nál 5-ikben azaz talán 3-3ezer5-ös fordulaton. Előidézni direktben még nem sikerült. A villanyászt kérdeztem, a fejét vakargatja, hogy mi lehet ez. Néha városban is csinálja, de csak meleg/forró időben. Mi lehet, mennyire foglalkozzak vele?

2. Klímásnál voltam, meséltem neki, hogy meghalt nemrég az aksi, mondta, biztos nem tölt az autó. Amíg ment bele a gáz, járó motorral, aszongya mindjárt megmérjük, és rögtön le is kapta az egyik sarut úgy járó motornál. Nekem felállt a maradék hajam, hogy ez tönkrevágja a vezérlést itt nekem - vagy ezt szabad? Namost vagy azóta csinálja - vagy csak azóta tűnik fel - időnként ugyanott a kormány mögött időnként kattan valami relé, ami korábban csöndben volt. Meg van hogy megállok stoptáblánál, benyomom a kuplungot, váltom az 1-est, majdnem leáll a motor, de aztán oké. Vagy hidegen hullámzik az alapjárat, megyek le egy lejtőn és ütemesen van-nincs motorfék, kinyomom a kuplungot, hát 900 és 1400 között játszik a fordulat. Aztán ezeket abbahagyja, és minden normális. Aggódjak/lesz...jam?

3. Negyvenedik szülinapomra azzal kedveskedett a gépjármű, hogy a 11 hónapos AC pumpa megállt benne (péntek du. csúcsforgalomban a Budaörsi úton). Tavaly az eredetije rohadt le, a csere után pedig kopogott az a 17.500 Ft-os amit beletettek, visszavittem, kértem "jobbat", azzal jártam majd egy évet. Most vajon számítsak-e arra, hogy ez a pumpa is megáll jövőre? (A saját szűrője és a tank melletti szűrő is cserélve lett.) Ja, most sem Bosch pumpát kértem bele, én az ócsójános.

Előre is köszönettel, Csaba

Valószinűleg egy relé cicereg a biztosítéktáblában. Járó motornál soha nem vesszük le az aksikábelt ez pedig alapdolog. A pumpa meg olyen hogy tart ameddig tart, nekem egy 8000Forintos van benne már vagy 5 éve...60Ezer kilóméter óta és még működik.

Köszi a segítséget! Sikerült megoldanom a problémát, bár nem csupán a kapcsoló fényerő szabályzója volt rossz.

Valami bibi van az órák mögötti áramkörrel is, valószínűleg meg van szakadva valahol.

Lehet kapni ilyen fóliás áramkört külön is? Ha igen, akkor hol és mennyiért - már ha valaki tudja?!

Köszi!

Szerintem nem nagyon, inkább nézz egy bontott órát.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, Zotya. Én is ott tapogatom, amikor cicereg, de nem "éreztem" ott semmit. Az is lehet, hogy a motortérben középen lévő dobozban van. csak behallatszik? Napfelkelte után (mivelhogy utcán szerelek) végignézem mi van ott. Aksikábel: na sejtettem, és ez egy profi volt, aki még oktat is. Benzinpumpát meg lehet, hogy hordanom kéne magammal, mint a tükröt (amióta megvan a kocsi, 4 tükrömet törték le ebben a k. városban).

Jut eszembe, egy megfigyelés: esőben párásodik a szélvédő + elrohad az ablaktörlőmotor előtét-ellenállása + büdös a pollemszűrő => ok: beázik a köténylemez-szélvédő illesztése, meg a köténylemez-alsó "vízvető" műanyagcucc illeszkedésénél IS. Nálam hab a tortán, hogy a teteje is beázott szegénynek a tetősíncsavaroknál... de már kapott szilikont.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, Zotya. Én is ott tapogatom, amikor cicereg, de nem "éreztem" ott semmit. Az is lehet, hogy a motortérben középen lévő dobozban van. csak behallatszik? Napfelkelte után (mivelhogy utcán szerelek) végignézem mi van ott. Aksikábel: na sejtettem, és ez egy profi volt, aki még oktat is. Benzinpumpát meg lehet, hogy hordanom kéne magammal, mint a tükröt (amióta megvan a kocsi, 4 tükrömet törték le ebben a k. városban).

Jut eszembe, egy megfigyelés: esőben párásodik a szélvédő + elrohad az ablaktörlőmotor előtét-ellenállása + büdös a pollemszűrő => ok: beázik a köténylemez-szélvédő illesztése, meg a köténylemez-alsó "vízvető" műanyagcucc illeszkedésénél IS. Nálam hab a tortán, hogy a teteje is beázott szegénynek a tetősíncsavaroknál... de már kapott szilikont.

Nem hiszem hogy a motortérből behallatszik, inkább a műszarfal alól jön a hang szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Kp-zár szerelés közben paradoxonba botlottam. Tönkrement a régi először behalt a vezérlő ami ezután leégette a motorokat ugye impulzusra vannak tervezve nem állandó 12Voltra. Vettem egy kábé ugyanolyat olcsó unixos gagyitron. Mivel ugye ki volt kábelezve gondoltam sima ügy lesz max a csatikat cserélem hát nem az lett. A vezetőoldali valamiért csak zárni akar nyitni nem. Kicseréltem a zármotort, összeérintettem a vezetékeket imitálva a mikrokapcsoló működését először az ajtóban majd magánál a vezérlőnél is de csak zárás van. De viszont az anyósoldalról lehet nyitni-zárni itt még a régi leégett zármotor van de a vezérlő része működik. Mivel a két első ajtóban lévő 5 vezetékes zármotor egy vezetékezésen található kibacottul nem értem a dolgot. :blink: Az eső miatt beszorultam a beálló alá itt viszont nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót kaja után hátrajárok az udvarban rohadt kiváncsi vagyok rá.

Link to comment
Megosztás:

Kp-zár szerelés közben paradoxonba botlottam. Tönkrement a régi először behalt a vezérlő ami ezután leégette a motorokat ugye impulzusra vannak tervezve nem állandó 12Voltra. Vettem egy kábé ugyanolyat olcsó unixos gagyitron. Mivel ugye ki volt kábelezve gondoltam sima ügy lesz max a csatikat cserélem hát nem az lett. A vezetőoldali valamiért csak zárni akar nyitni nem. Kicseréltem a zármotort, összeérintettem a vezetékeket imitálva a mikrokapcsoló működését először az ajtóban majd magánál a vezérlőnél is de csak zárás van. De viszont az anyósoldalról lehet nyitni-zárni itt még a régi leégett zármotor van de a vezérlő része működik. Mivel a két első ajtóban lévő 5 vezetékes zármotor egy vezetékezésen található kibacottul nem értem a dolgot. :blink: Az eső miatt beszorultam a beálló alá itt viszont nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót kaja után hátrajárok az udvarban rohadt kiváncsi vagyok rá.

Nekem csak észrevételem van.

Záráskor valamiért nem mindig zárja be a jobb oldali hátsó ajtót. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Kp-zár szerelés közben paradoxonba botlottam. Tönkrement a régi először behalt a vezérlő ami ezután leégette a motorokat ugye impulzusra vannak tervezve nem állandó 12Voltra. Vettem egy kábé ugyanolyat olcsó unixos gagyitron. Mivel ugye ki volt kábelezve gondoltam sima ügy lesz max a csatikat cserélem hát nem az lett. A vezetőoldali valamiért csak zárni akar nyitni nem. Kicseréltem a zármotort, összeérintettem a vezetékeket imitálva a mikrokapcsoló működését először az ajtóban majd magánál a vezérlőnél is de csak zárás van. De viszont az anyósoldalról lehet nyitni-zárni itt még a régi leégett zármotor van de a vezérlő része működik. Mivel a két első ajtóban lévő 5 vezetékes zármotor egy vezetékezésen található kibacottul nem értem a dolgot. :blink: Az eső miatt beszorultam a beálló alá itt viszont nem tudom kinyitni egyszerre a két ajtót kaja után hátrajárok az udvarban rohadt kiváncsi vagyok rá.

ez mindegyik utángyártott (nem gyári) ugye?

nem cserélted fel a kapcsoló vezetékeit? ugye ott 3érintkező egy váltókapcsolóé, 2meg a motoré

nem lehet, hogy a 3nál nem a közöst raktad "középre"

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.