Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát kezdetnek kiveheted megnézni az izzóban a szálat ha öreg kapásból el van deformálódva és nem ad rendesen fényt. ha ez jó és lámpatest foncsora is tökéletes vehetsz emelt fényerejű izzót bele.

Itt egy deformálódott tompított izzószál látható amint kicseréltem sokat javult a fényerő.

1258066-20131125-9kLHdi.jpg

Az izzókat tavaly cseréltem benne, akkor szedjem szét és nézzem meg milyen a belseje?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan jelenségem volt ma a kedves kis kocsimba (F Astra, '96 1.7 Isuzu) , hogy megijedtem. Mentem és égett szagot kezdtem érezni, ez már alapból nem jó jel, de azt hittem kintről jött, el is múlt, nem foglalkoztam vele...azután mentem kb 1 órára rá megint érezni kezdtem valami furcsa égett szagot, kapcsolgatni kezdtem fűtés szabályzót, hogyha jobban érzem a szagot, de onnan nem éreztem, hirtelen ránéztem a kormányra és enyhe fehér füstöt láttam, tapogatni kezdtem mindent de nem volt forró, vagy ilyenek, azóta nem csinálta, de figyelni fogom, vagyis érezni, szerelőhöz meg csak pénteken tudom vinni, de poroltó van a kocsiba :)...
Esetleg valami tipp, hogy miért a kormányból és mi lehet az, vagy valami összefüggés, kocsi nem jelzett semmit...és őszintén egy kicsit félek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan jelenségem volt ma a kedves kis kocsimba (F Astra, '96 1.7 Isuzu) , hogy megijedtem. Mentem és égett szagot kezdtem érezni, ez már alapból nem jó jel, de azt hittem kintről jött, el is múlt, nem foglalkoztam vele...azután mentem kb 1 órára rá megint érezni kezdtem valami furcsa égett szagot, kapcsolgatni kezdtem fűtés szabályzót, hogyha jobban érzem a szagot, de onnan nem éreztem, hirtelen ránéztem a kormányra és enyhe fehér füstöt láttam, tapogatni kezdtem mindent de nem volt forró, vagy ilyenek, azóta nem csinálta, de figyelni fogom, vagyis érezni, szerelőhöz meg csak pénteken tudom vinni, de poroltó van a kocsiba :)...

Esetleg valami tipp, hogy miért a kormányból és mi lehet az, vagy valami összefüggés, kocsi nem jelzett semmit...és őszintén egy kicsit félek.

Légzsákod van?

Link to comment
Megosztás:

T.Tiu!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget ,már müködik is.

Nem gondoltam,hogy ilyen egyszerü adolog és elnézést kérek hogy

nem értettem meg elsőre a válaszodat.

Lenne egy másik kérdésem :Ha például gyujtás hiba keresése miatt az Ac

pumpa reléjének a 30-as vagy a 87-es csatlakozóját lehuzom hogy öninditózás közben ne nyomja

tele benzinnel a katalizátort ,akkor az immo engedi-e az inditást illetve

fog-e hibakódot generálni?Köszi előre is az infót.X14nz.

Nincs mit. ;)

Immo attól még ad gyújtást, ha egyáltalán azt szakítaná meg. :icon1:

A hibakód kit érdekel, ha utána jó lesz, úgyis törlődik. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan jelenségem volt ma a kedves kis kocsimba (F Astra, '96 1.7 Isuzu) , hogy megijedtem. Mentem és égett szagot kezdtem érezni, ez már alapból nem jó jel, de azt hittem kintről jött, el is múlt, nem foglalkoztam vele...azután mentem kb 1 órára rá megint érezni kezdtem valami furcsa égett szagot, kapcsolgatni kezdtem fűtés szabályzót, hogyha jobban érzem a szagot, de onnan nem éreztem, hirtelen ránéztem a kormányra és enyhe fehér füstöt láttam, tapogatni kezdtem mindent de nem volt forró, vagy ilyenek, azóta nem csinálta, de figyelni fogom, vagyis érezni, szerelőhöz meg csak pénteken tudom vinni, de poroltó van a kocsiba :)...

Esetleg valami tipp, hogy miért a kormányból és mi lehet az, vagy valami összefüggés, kocsi nem jelzett semmit...és őszintén egy kicsit félek.

Kifejezetten a kormányból, tehát a légzsák mögül, vagy esetleg a kormány nyakától jött? Elvileg a kormány nyakánál füstölhet az index-reflektor kapcsoló... Jellemző annak a felégése. Kormányból az illesztések esetén meg az a gáz, hogy a légzsák zárlat pukkot okozhat, míg a kürt zárlata állandó kürtölést...

Link to comment
Megosztás:

Kifejezetten a kormányból, tehát a légzsák mögül, vagy esetleg a kormány nyakától jött? Elvileg a kormány nyakánál füstölhet az index-reflektor kapcsoló... Jellemző annak a felégése. Kormányból az illesztések esetén meg az a gáz, hogy a légzsák zárlat pukkot okozhat, míg a kürt zárlata állandó kürtölést...

Le kell szedni a kormány burkolatát, ha megint füstölni jobban látszik honnan jön.

Link to comment
Megosztás:

Kifejezetten a kormányból, tehát a légzsák mögül, vagy esetleg a kormány nyakától jött? Elvileg a kormány nyakánál füstölhet az index-reflektor kapcsoló... Jellemző annak a felégése. Kormányból az illesztések esetén meg az a gáz, hogy a légzsák zárlat pukkot okozhat, míg a kürt zárlata állandó kürtölést...

Kormány nyakából jött( ez a rész ahol forog a kormány), viszem szerelőhöz, nézze át, meg úgyis meg kell csináltatni 1-2 dolgot.

Remélem nem fog pukkani, index, meg refi működik. Akkor egyre valószínűbb a légzsák?

Link to comment
Megosztás:

Kormány nyakából jött( ez a rész ahol forog a kormány), viszem szerelőhöz, nézze át, meg úgyis meg kell csináltatni 1-2 dolgot.

Remélem nem fog pukkani, index, meg refi működik. Akkor egyre valószínűbb a légzsák?

Légzsákot én elég valószínűtlennek tartom. Normál üzemi körülmények között annak a vezetékein annyira minimális áramok folynak, hogy attól semmi nem gyulladhat meg, ráadásul az is csak azért, hogy a vezérlő ellenőrizni tudja a légzsák működőképességét, ha ott zárlat lenne, azonnal dobná a hibát, és egyúttal le is tiltaná az egész rendszer működését. De arra se látok reális esélyt, hogy csak úgy elpukkanjon, esetleg csak abban az esetben ha egy mellette futó másik vezeték gyullad meg és ég össze vele, de ahhoz már nagy tűz kell. Mindenesetre engem is nyugtalanítana ha füstöl valami, az mindenképpen tűzveszélyes. Ha találgatni kéne én még megnézném a világításkapcsolót, igaz az nem pont a kormányoszlop, de azok szeretnek megégni. De ezt így távgyógyításban nem fogjuk tudni megmondani, szinte bármi lehet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tegnap vettem és beszereltem f astambe egy univerzális kozponti zárat ha helyzet az vvele h lezaras után fogja és egy fel másodperc alatt felnyit. Pedig minden a leírtak szerint lett bekötve.

A vezérlős motor szerintem nem tudja behúzni magát végállásba. Ha kiakasztod a pálcát belőle, és úgy próbálod meg zárni, akkor ott marad?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan jelenségem volt ma a kedves kis kocsimba (F Astra, '96 1.7 Isuzu) , hogy megijedtem. Mentem és égett szagot kezdtem érezni, ez már alapból nem jó jel, de azt hittem kintről jött, el is múlt, nem foglalkoztam vele...azután mentem kb 1 órára rá megint érezni kezdtem valami furcsa égett szagot, kapcsolgatni kezdtem fűtés szabályzót, hogyha jobban érzem a szagot, de onnan nem éreztem, hirtelen ránéztem a kormányra és enyhe fehér füstöt láttam, tapogatni kezdtem mindent de nem volt forró, vagy ilyenek, azóta nem csinálta, de figyelni fogom, vagyis érezni, szerelőhöz meg csak pénteken tudom vinni, de poroltó van a kocsiba :)...

Esetleg valami tipp, hogy miért a kormányból és mi lehet az, vagy valami összefüggés, kocsi nem jelzett semmit...és őszintén egy kicsit félek.

Esélyes lehet a gyújtáskapcsoló elektromos részének a felmelegedése.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Légzsákot én elég valószínűtlennek tartom. Normál üzemi körülmények között annak a vezetékein annyira minimális áramok folynak, hogy attól semmi nem gyulladhat meg, ráadásul az is csak azért, hogy a vezérlő ellenőrizni tudja a légzsák működőképességét, ha ott zárlat lenne, azonnal dobná a hibát, és egyúttal le is tiltaná az egész rendszer működését. De arra se látok reális esélyt, hogy csak úgy elpukkanjon, esetleg csak abban az esetben ha egy mellette futó másik vezeték gyullad meg és ég össze vele, de ahhoz már nagy tűz kell. Mindenesetre engem is nyugtalanítana ha füstöl valami, az mindenképpen tűzveszélyes. Ha találgatni kéne én még megnézném a világításkapcsolót, igaz az nem pont a kormányoszlop, de azok szeretnek megégni. De ezt így távgyógyításban nem fogjuk tudni megmondani, szinte bármi lehet.

Mindenképp megírom, mi volt a hiba, amint megnézte a szerelő, köszönöm a tippeket.

Link to comment
Megosztás:

Ha már füstöl, akkor ott bazi nagy a baj. Azt marhagyorsan meg kell nézni, mert jobb esetben csak az arcodba pukkantja a lufit, rosszabb esetben meg kigyullad az autó, ami meg kb olthatatlan. Egyébként nem kell ahhoz tűz, hogy úgy összeolvadjanak a kábelek hogy oda is jusson áram, ahova nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

Na meg volt a bibi a kozpontivel ugye a bal ajtobe 5 vezeték megy a motorhoz kek zöld ezek mennek a többi ajtóhoz is van neki egy fekete ami test azt hiszem és meg egy fehér és barna ezek a vegallas kapcsolok ha a barna vezeték nincs bekötve tökéletesen tökéletesen működik. illetve ha a barna vezeték is be van kötvee és nem a gyári kabelkotegen megy akkor is jól működik ha viszont a gyarin megy a vezerlohoz akkor lezar és egybol felnyit. Jelenleg most le van húzva a barna vezeték és így jól működik csak a kulcsra nyitassal csak a bal eslo nyillik bár ez most nem baj. De ha így van okozhat valami problémát vagy kivaghat valamit ?

Link to comment
Megosztás:

Na meg volt a bibi a kozpontivel ugye a bal ajtobe 5 vezeték megy a motorhoz kek zöld ezek mennek a többi ajtóhoz is van neki egy fekete ami test azt hiszem és meg egy fehér és barna ezek a vegallas kapcsolok ha a barna vezeték nincs bekötve tökéletesen tökéletesen működik. illetve ha a barna vezeték is be van kötvee és nem a gyári kabelkotegen megy akkor is jól működik ha viszont a gyarin megy a vezerlohoz akkor lezar és egybol felnyit. Jelenleg most le van húzva a barna vezeték és így jól működik csak a kulcsra nyitassal csak a bal eslo nyillik bár ez most nem baj. De ha így van okozhat valami problémát vagy kivaghat valamit ?

Ha elsőre nem vág ki biztit akkor később sem fog. Szeintem itt valami szinek vannak felcserélve....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap délután közlekedtem utoljára a járgánnyal, és ma délután már egyáltalán nem indult, sőőőt a belső világítás is éppen hogy pislákolt (pedig LED-es).

Létezik, hogy 4 nap alatt lemerül totál egy akksi? Központizárral volt lezárva direkt, nem riasztóval. Van benne egy erősítő, 1 Farad-os tápkondenzátorral. Bekötése természetesen előírás szerint... :icon1:

Most feltettem tölteni, remélem reggel már tudom indítani!

Ötletek, hogy hogyan keressem a hiba esetleges okát? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vasárnap délután közlekedtem utoljára a járgánnyal, és ma délután már egyáltalán nem indult, sőőőt a belső világítás is éppen hogy pislákolt (pedig LED-es).

Létezik, hogy 4 nap alatt lemerül totál egy akksi? Központizárral volt lezárva direkt, nem riasztóval. Van benne egy erősítő, 1 Farad-os tápkondenzátorral. Bekötése természetesen előírás szerint... :icon1:

Most feltettem tölteni, remélem reggel már tudom indítani!

Ötletek, hogy hogyan keressem a hiba esetleges okát? Köszönöm!

Álló helyzetben meg kellene mérni mennyi az áramfolyás. Beteszel egy egyenéram mérésére állított multimétert az egyik polus és az akkusaru közé. Ezután lekapcsolod a középkijelzőt (ugye ez be fog kapcsolni dátum-idő beállításához ahogy visszakapja az autó az akkut) és megnézed hány ampert eszik. Inkább csak századokat szabad neki nekem úgy rémlik 0.04Amper volt.

Link to comment
Megosztás:

Folytatódott a kalandunk a kicsi kocsival!
Volt szerelőnél, és az égegyadta világon, semmi bajt nem kapott, átnézett minden vezetéket és sehol semmi gond, se égés jel se semmi, se biztosítótábláknál sehol...
Viszont a vicc az az, hogy tegnap előtt valami leszívta az akkumulátort (hozzá teszem az aksi nincs egy éves a generátor sincs egy éves, vadi új volt amikor vettem és mérések szerint jól tölt), ott volt náluk a kocsi éjszakára is, és reggel nézték, hogy volt-e áram felvétel és nem volt, teljesen jók az értékek....
Tipp :) ?
Kíváncsi vagyok, hogy a következő napokban, hogy fog viselkedni.

Link to comment
Megosztás:

Folytatódott a kalandunk a kicsi kocsival!

Volt szerelőnél, és az égegyadta világon, semmi bajt nem kapott, átnézett minden vezetéket és sehol semmi gond, se égés jel se semmi, se biztosítótábláknál sehol...

Viszont a vicc az az, hogy tegnap előtt valami leszívta az akkumulátort (hozzá teszem az aksi nincs egy éves a generátor sincs egy éves, vadi új volt amikor vettem és mérések szerint jól tölt), ott volt náluk a kocsi éjszakára is, és reggel nézték, hogy volt-e áram felvétel és nem volt, teljesen jók az értékek....

Tipp :) ?

Kíváncsi vagyok, hogy a következő napokban, hogy fog viselkedni.

Az a Ledes belső világítás nem világított véletlen 4 napig folyamatosan?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.