Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretném megkérdezni azt hogy F astrából hogyan lehet kiszedni a világítás kapcsolót, mert izzó kéne cserélnem benne....

Válaszokat előre is köszönöm...

Helyzetjelzőt kapcsolsz és kihúzod bekapcsolva a belső világítást, és egy vékony csavarhúzóval, vagy bicajküllővel beböksz a gomb tövénél alul. A gombot így le lehet húzni, majd két oldalt a pöcköket összenyomva kihúzható a kapcsoló. Az összerakás kicsit cumis , de nem vészes ha szét van szedve már ne tekergesd mert kiugrik a két kis golyó és azt fogod kívánni bár hozzá sem nyúltál volna. Rizsszem izzó van beleforrasztva.

1328964-20140125-oQ5JVP.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Böngészgettem az Astra kapcsolási rajzát, és találtam rajta antenna erősítőt. Ezt hol kellene keressem? Tettek mindegyik típusba/modellbe?

Lehetséges, hogy a nem gyári rádiómon ezért gyengébb a jel?

Utólag lehet és érdemes ilyet beletenni?

2002-es Classic-om van, 5 ajtós.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Böngészgettem az Astra kapcsolási rajzát, és találtam rajta antenna erősítőt. Ezt hol kellene keressem? Tettek mindegyik típusba/modellbe?

Lehetséges, hogy a nem gyári rádiómon ezért gyengébb a jel?

Utólag lehet és érdemes ilyet beletenni?

2002-es Classic-om van, 5 ajtós.

Köszönöm!

Ha van akkor a tetőkárpit alatt találod az antennánál.

Link to comment
Megosztás:

Az 5 ajtósnak nem oldalt a kerék felett van az antennája?..csak kérdem.

Valóban.. csak én mindig fehérhátúban gondolkodom, nem szeretem a sedánokat :D

Gondolom a jelet minél közelebb a rádióhoz érdemes erősíteni, ha táp is kell hozzá, az is a rádió mögött van a közelben..

Tulajdonképpen mindegy, hogy hol erősíted, ha bent van akkor már nyert ügyed van. Ha mondjuk a rádióhoz közel teszek akkor eleve egy gyenge jelet erősítesz, viszont ha kint van akkor az erősített jelből esik valamennyi mire a rádióhoz ér, de végeredményben ugyan ott vagy.

Link to comment
Megosztás:

Valóban.. csak én mindig fehérhátúban gondolkodom, nem szeretem a sedánokat :D

Tulajdonképpen mindegy, hogy hol erősíted, ha bent van akkor már nyert ügyed van. Ha mondjuk a rádióhoz közel teszek akkor eleve egy gyenge jelet erősítesz, viszont ha kint van akkor az erősített jelből esik valamennyi mire a rádióhoz ér, de végeredményben ugyan ott vagy.

Elég nagy hiba... :D

Link to comment
Megosztás:

Segítséget kérnék a régebbi gyári rádiósmagnókkal kapcsolatban! Nekem Grundig sc303 van, de szerintem car300 és car400 is még ugyanez.

A problémám, hogy nekem bekapcsolás után is csak a hangerőszabályozó környékén világít. A gombok háttérvilágítása nem megy. Ezekben még izzószálas mini izzók voltak ráforrasztva a nyáklapra. Lehet, hogy ezek már kiégtek vagy lehet/van más oka annak, hogy nem világítanak a gombok?

Link to comment
Megosztás:

És érdemes lehet beleaplikálni? Nem tűnik túl bonyolultnak... :)

Valakinek tapasztalat ezzel?

Köszönöm!

igazándiból nincs ott erősítő (sztem sose volt) csak "lehetne", rádió kapcsolt 12Vja van odavezetve az antennához

egyébként nem van sok értelme, ha veszel bele egy rendes rádiót(pl car400) és az antennád sem 10 cmre van kihúzva, lesz ott jel dögivel

mondjuk persze nem tom merrefelé közlekedsz, a Bakony azért eléggé dimbe-dombos :D

esetleg beruházol egy normális automata antennára vagy felraksz egy erősítős ostort a tetőre (pl C corsa) hátul meg lefalazod

Gondolom a jelet minél közelebb a rádióhoz érdemes erősíteni, ha táp is kell hozzá, az is a rádió mögött van a közelben..

éppen nem pont, a jelet mindig az antenna "végénél" KELL erősíteni, ha gyenge a jel a rádiónál csak a sz@rnak adsz egy pofont, mert az amúgy is gyenge jelet még az odáig vezetett kábel is csillapítja

Link to comment
Megosztás:

igazándiból nincs ott erősítő (sztem sose volt) csak "lehetne", rádió kapcsolt 12Vja van odavezetve az antennához

egyébként nem van sok értelme, ha veszel bele egy rendes rádiót(pl car400) és az antennád sem 10 cmre van kihúzva, lesz ott jel dögivel

mondjuk persze nem tom merrefelé közlekedsz, a Bakony azért eléggé dimbe-dombos :D

esetleg beruházol egy normális automata antennára vagy felraksz egy erősítős ostort a tetőre (pl C corsa) hátul meg lefalazod

éppen nem pont, a jelet mindig az antenna "végénél" KELL erősíteni, ha gyenge a jel a rádiónál csak a sz@rnak adsz egy pofont, mert az amúgy is gyenge jelet még az odáig vezetett kábel is csillapítja

Ámen!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Akku kérdés. 1.4i Astra F Classic Start semmi elektromos kütyü,alap 2001-es évj. A gyári akku az 9 évig bírta,majd ismét Opel akku 22 ropiért,szinte hónapra pontosan 4 év után most beadta az unalmast.Milyen akkut érdemes venni,ár-érték arányra gondolok. Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Akku kérdés. 1.4i Astra F Classic Start semmi elektromos kütyü,alap 2001-es évj. A gyári akku az 9 évig bírta,majd ismét Opel akku 22 ropiért,szinte hónapra pontosan 4 év után most beadta az unalmast.Milyen akkut érdemes venni,ár-érték arányra gondolok. Válaszokat előre is köszönöm.

Nálam az 1.2-esben Excide volt ami 8 évig bírta, most Bosch van bent, ha jól emlékszem 15 körül volt.

Az 1.4-esben szintén Excide van, még mindig húzza.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! A mûszerfal világítás izzóját hogy lehet kibontani? Meg lehet változtatni a világítás színét, ha befestem az izzót?

Kormányburkolat, műszeregység keret le, műszeregység tartó csavarok ki, két csati, kiszed, sebességmérő spirál leakaszt és kijön. Bocs a rövidített verzióért de már sokszor volt téma...amúgy:http://www.opel-magazin.hu/technika/szereld-magad/151/485-muszerfal-atszinezes-zoeldre-astra-f-hez.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

igazándiból nincs ott erősítő (sztem sose volt) csak "lehetne", rádió kapcsolt 12Vja van odavezetve az antennához

egyébként nem van sok értelme, ha veszel bele egy rendes rádiót(pl car400) és az antennád sem 10 cmre van kihúzva, lesz ott jel dögivel

mondjuk persze nem tom merrefelé közlekedsz, a Bakony azért eléggé dimbe-dombos :D

esetleg beruházol egy normális automata antennára vagy felraksz egy erősítős ostort a tetőre (pl C corsa) hátul meg lefalazod

éppen nem pont, a jelet mindig az antenna "végénél" KELL erősíteni, ha gyenge a jel a rádiónál csak a sz@rnak adsz egy pofont, mert az amúgy is gyenge jelet még az odáig vezetett kábel is csillapítja

És hol lehet ilyet szerezni? Állítólag lehetetlen,és ritka, mint a fehér holló...

Valakinek ötlet? Újonnan nem ér 40x ezret... <_<

Amúgy is cserélnem kellene, mert a gyári összerohadt... Ha sikerülne szerezni, automatát tennék bele. Egyébként a felfogatás ugyanaz?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

És hol lehet ilyet szerezni? Állítólag lehetetlen,és ritka, mint a fehér holló...

Valakinek ötlet? Újonnan nem ér 40x ezret... <_<

Amúgy is cserélnem kellene, mert a gyári összerohadt... Ha sikerülne szerezni, automatát tennék bele. Egyébként a felfogatás ugyanaz?

Köszönöm!

Vaterán szoktam látni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

És hol lehet ilyet szerezni? Állítólag lehetetlen,és ritka, mint a fehér holló...

Valakinek ötlet? Újonnan nem ér 40x ezret... <_<

Amúgy is cserélnem kellene, mert a gyári összerohadt... Ha sikerülne szerezni, automatát tennék bele. Egyébként a felfogatás ugyanaz?

Köszönöm!

Hát én anno zsibin vettem, azóta is anyázom magam mé nem vettem meg mind a kettőt(Hirshmann), azóta már eccer cseréltem a belét.

DE ha költséghatékony akarsz lenni(meg keveset szopni vele) veszel 2ezerért(1980) egy utángyártott kézi (teleszkópos) antennát a régi helyére. Ennél arra kell ügyelni hogy 2 lehetőséged van:

1. Kihúzod és úgy hagyod még szét nem rohad

2. Minden nap ki be húzogatod

(1-2hónap után úgy berohad, hogy betoláskor tuti eltörik). Kihúzva(teljesen) a nyeresége akkor mint az automatáé.

Egyébként 1800ért láttam erősítőt, de azt a vezető lábtérbe tudod berakni, mert ott van "normális" antenna csatlakozó, csak ott kergetned majd neki +12V-ot.

Link to comment
Megosztás:

Hát én anno zsibin vettem, azóta is anyázom magam mé nem vettem meg mind a kettőt(Hirshmann), azóta már eccer cseréltem a belét.

DE ha költséghatékony akarsz lenni(meg keveset szopni vele) veszel 2ezerért(1980) egy utángyártott kézi (teleszkópos) antennát a régi helyére. Ennél arra kell ügyelni hogy 2 lehetőséged van:

1. Kihúzod és úgy hagyod még szét nem rohad

2. Minden nap ki be húzogatod

(1-2hónap után úgy berohad, hogy betoláskor tuti eltörik). Kihúzva(teljesen) a nyeresége akkor mint az automatáé.

Egyébként 1800ért láttam erősítőt, de azt a vezető lábtérbe tudod berakni, mert ott van "normális" antenna csatlakozó, csak ott kergetned majd neki +12V-ot.

Nekem most sima van, mert a hirschmannt eltörtem pár éve. Ezt a donor astrából szedtem ki, és kihúzott állapotban volt beállva. Kapott műszerolaj kezelést, és működik. Mondjuk nálam általában be van tolva, mert transmitterről megy a zene. Viszont nem akar berohadni, igaz nem is töröltem le róla az olajfilmet. (szóval nem érdemes fogdosni az antennát, csak a végén a bogyót szoktam megfogni)

Fél évente kicsit megfújom zsírsprével, és kész.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.