Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hogy lehet szétszedni a C16NZ gyújtáselosztóját úgy, hogy hozzáférjek a tekercshez? Ezt a stiftet akartam kiszedni, hogy felfelé kihúzzam a tengelyt, de nemakarta az igazságot.

Márpedig azt kell kiütni. Nem jön ki egykönnyen. Jó cuccok kellenek hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom nem illő itt kérdezni más autóról!:-)

de lenne egy seat ibiza (2001) infocenteres, és valami baja lett a rádió részének, van hogy bekapcsol benne miközbe áll az autó, és van mikor csak a tape felíratott írja ki (miközbe nincs is benne a kazetta rész) és mikor ezt írja ki semmit nem tudok neki csinálni, csak lehúzni a hátlapjáról a csatit h ne kapjon jelet, csak ugye akkor semmit nem lehet állítani (levegő.. stb)

Válaszokat köszönöm :-)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom nem illő itt kérdezni más autóról!:-)

de lenne egy seat ibiza (2001) infocenteres, és valami baja lett a rádió részének, van hogy bekapcsol benne miközbe áll az autó, és van mikor csak a tape felíratott írja ki (miközbe nincs is benne a kazetta rész) és mikor ezt írja ki semmit nem tudok neki csinálni, csak lehúzni a hátlapjáról a csatit h ne kapjon jelet, csak ugye akkor semmit nem lehet állítani (levegő.. stb)

Válaszokat köszönöm :-)

Szia!

Szerintem vagy van valahol egy csúnya zárlat, vagy megbolondult szegény "agya". A zárlatokat könnyen ellenőrizheted, a kábelek "kicsipogásával", kimérésével. Az is lehet meg van törve valamelyik, és párásabb időben húz át stb...

Akksit nem szívja le? (mármint arra gondolok, ha nem kapcsol be magától, mert akkor persze, hanem "alapból")

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Szerintem vagy van valahol egy csúnya zárlat, vagy megbolondult szegény "agya". A zárlatokat könnyen ellenőrizheted, a kábelek "kicsipogásával", kimérésével. Az is lehet meg van törve valamelyik, és párásabb időben húz át stb...

Akksit nem szívja le? (mármint arra gondolok, ha nem kapcsol be magától, mert akkor persze, hanem "alapból")

Nem szívja le az aksit semmi. sajna a csipogtatáshoz nem értek még egyenlőre :-) arra gondoltam még hogy nem e azért mert nincs benne a kazetta rész, és azt keresi, csak vajon hogy bírom rávenni hogy ne keresse? :-)

Link to comment
Megosztás:

Nem szívja le az aksit semmi. sajna a csipogtatáshoz nem értek még egyenlőre :-) arra gondoltam még hogy nem e azért mert nincs benne a kazetta rész, és azt keresi, csak vajon hogy bírom rávenni hogy ne keresse? :-)

Ha szerencséd van, csak ki kell kötni belőle ezt a részt. Ha kevésbé, akkor szoftveresen kell kikapcsolni belőle. :icon1:

A csipogtatás annyi lenne, hogy kapcsolási rajz alapján egy multiméterrel megnézed, hogy csak az vezet-e és csak azzal amivel neki kell.

De ne haragudj meg, ha ennyire nem tiszta a dolog, akkor lehet érdemes lenne villamosságishoz vinni, vagy netalán kicserélni azt az egységet.

Link to comment
Megosztás:

Ha szerencséd van, csak ki kell kötni belőle ezt a részt. Ha kevésbé, akkor szoftveresen kell kikapcsolni belőle. :icon1:

A csipogtatás annyi lenne, hogy kapcsolási rajz alapján egy multiméterrel megnézed, hogy csak az vezet-e és csak azzal amivel neki kell.

De ne haragudj meg, ha ennyire nem tiszta a dolog, akkor lehet érdemes lenne villamosságishoz vinni, vagy netalán kicserélni azt az egységet.

Akkor elsőnek is keresek egy rajzott róla, hogy mi melyik kábel benne :-), és megpróbálom kiiktatni belőle, hátha szerencsém lesz.

De szerencsére most mondják (mivel én is csak segítek nekik) (én is opelos vagyok egyébként :-) ) hogy elötte benne volt a magnó, ők szették ki belőle, de akkor is ezt csinálta, és olvastam olyat, hogy valakinek megoldotta a gondot, hogy egyszerűen csak bele rakott egy kazettát és jó lett, de ez itt nem jött össze sajna.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Egy kis problem...leveszem a gyújtást, a kijelzőről eltűnik a dátum, az idő marad...azt viszont non-stop megvilágítja...jobbnak láttam lekötni az lcd-t. Ha mizera képpen állítgatom a dátumot, pár másodperc után eltűnik, de az idő ugyanúgy marad...?

Link to comment
Megosztás:

Hi! Egy kis problem...leveszem a gyújtást, a kijelzőről eltűnik a dátum, az idő marad...azt viszont non-stop megvilágítja...jobbnak láttam lekötni az lcd-t. Ha mizera képpen állítgatom a dátumot, pár másodperc után eltűnik, de az idő ugyanúgy marad...?

Valószínűleg téged is elért a "konktakthiba átok", ki kell venni a kijelzőt, szétbontani panelig, és hátul a csatlakozót a panelra leforrasztani, egyenként minden lábát, utána nagy valószínűséggel jó lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali. A kijelzőm mindig lenullázza magát. Beálítom az időt meg a dátumot, nèha jó 1-2 napig nèha csak 1-2 órát aztán gondol egyet ès indul nulláról. Mi a fene van vele?

Nekem is volt ilyen, kontakthibás volt a csatija. Széthúztam, picit feszítettem oldalra a lábakon, azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Találkoztatok már azzal a hibával, hogy a motor bemelegedése után a következő hiba miatt világít a check engine: 13 Oxygen Sensor, No Change in voltage, Open Circuit.
Kábelköteg cserén túl vagyok a motoron, nem oldotta meg, az "új" kábelköteg egy B Corsából van. Kimértem minden kábelt, mielőtt betettem, minden jó és még sem. Lambdaszonda már a 3. benne, vettem újat is és két használt de működő is volt benne, amit minden nap használt kocsikból szedtünk ki, az enyémben nem, azokban működik. További furcsaság hogy az autó leállítása után a fordulatszámmérő csak szépen lassan esik le, nem azonnal, mint ahogy normális lenne. Testeléseket átnéztem, minden biztosítékom a helyén, elvileg jó is és mégsem. Mi lehet a probléma? Próbáltam már egy másik ECU-t is, azzal 93 Quad Drive module ( in ECU ) hibakódot kapok, de szerintem az ECU hiba lehet, illetve neten utánaolvasva testelés gondra utal, de mint mondottam, azzal nincs baj. Egyébként a kocsi jól fut és jól fogyaszt, de a Check Engine folyamatosan világít és nagyon irritáló.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Találkoztatok már azzal a hibával, hogy a motor bemelegedése után a következő hiba miatt világít a check engine: 13 Oxygen Sensor, No Change in voltage, Open Circuit.

Kábelköteg cserén túl vagyok a motoron, nem oldotta meg, az "új" kábelköteg egy B Corsából van. Kimértem minden kábelt, mielőtt betettem, minden jó és még sem. Lambdaszonda már a 3. benne, vettem újat is és két használt de működő is volt benne, amit minden nap használt kocsikból szedtünk ki, az enyémben nem, azokban működik. További furcsaság hogy az autó leállítása után a fordulatszámmérő csak szépen lassan esik le, nem azonnal, mint ahogy normális lenne. Testeléseket átnéztem, minden biztosítékom a helyén, elvileg jó is és mégsem. Mi lehet a probléma? Próbáltam már egy másik ECU-t is, azzal 93 Quad Drive module ( in ECU ) hibakódot kapok, de szerintem az ECU hiba lehet, illetve neten utánaolvasva testelés gondra utal, de mint mondottam, azzal nincs baj. Egyébként a kocsi jól fut és jól fogyaszt, de a Check Engine folyamatosan világít és nagyon irritáló.

Előre is köszi

Lehet, hogy a kipufogócsonk és a hengerfej közötti érintkezéssel van gond, ugyebár azon keresztül kapna tetstet a szonda.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Találkoztatok már azzal a hibával, hogy a motor bemelegedése után a következő hiba miatt világít a check engine: 13 Oxygen Sensor, No Change in voltage, Open Circuit.

Kábelköteg cserén túl vagyok a motoron, nem oldotta meg, az "új" kábelköteg egy B Corsából van. Kimértem minden kábelt, mielőtt betettem, minden jó és még sem. Lambdaszonda már a 3. benne, vettem újat is és két használt de működő is volt benne, amit minden nap használt kocsikból szedtünk ki, az enyémben nem, azokban működik. További furcsaság hogy az autó leállítása után a fordulatszámmérő csak szépen lassan esik le, nem azonnal, mint ahogy normális lenne. Testeléseket átnéztem, minden biztosítékom a helyén, elvileg jó is és mégsem. Mi lehet a probléma? Próbáltam már egy másik ECU-t is, azzal 93 Quad Drive module ( in ECU ) hibakódot kapok, de szerintem az ECU hiba lehet, illetve neten utánaolvasva testelés gondra utal, de mint mondottam, azzal nincs baj. Egyébként a kocsi jól fut és jól fogyaszt, de a Check Engine folyamatosan világít és nagyon irritáló.

Előre is köszi

próbáltad már úgy, hogy a lambdát kiveszed és direktbe letesteled (meg persze rajt hagyod a csatiját) aztán mész vele

tényleg hány vezetékes a szonda? (ha több mint 1 elméletileg nem lehet testelési baja)

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Srácok,mitől van az hogy a gyújtógyertyáim színe a pólusoknál ezüst szürke,a peremük meg körben kormos???Gyári GM gyertyák vannak a motorban..Lehet hogy a sok rövidtávú városi használat(2-5km)??Vagy esetleg nem megfelelő mégsem a gyertya neki?? Sokan az NGK BPR5ES gyertyára esküsznek...Vagy gondoltam még esetleg rossz gyújtás beállításra is...előgyújtás stb... :unsure: Mert szerintem őzbarnának kéne lenniük nem? Hmmm...Szerintetek??

Módosítva : zolpat
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.