Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ahol én nézegetem a hibakódokat,ott ezt írja rá:

Oxigén szenzor Levegő / üzemanyag keverék túl gazdag

Megy,azzal nincs gond,csak idegesít a hibajelző lámpa világítása.Így gyújtáscuccok cseréje után kíváncsi leszek a fogyasztásomra is.Még a hibák előtt max 6 liter volt 100-on vegyes fogyasztással.Mióta dobálja itt a hibákat nekem,azóta 10 liter felé ment.

ezt mondtam én is, lambaszonda

viszont ha nagy a fogyasztása azóta amióta lámpázik, ako egy elég jó tipp, a lambda csere

Link to comment
Megosztás:

Ugye a nagy kérdés, hogy ha a szonda hibakódját villogja, akkor A.: rossz a szonda és ki kell cserélni, vagy B.: a szondának semmi baja, és a keverék tényleg túl dús azért vernyákol. :icon14:

hupszi, igazad vala!!!

olyannyira, hogy nagyon :D

akkor lambda mérés, aztán meg a tök tudja, akkor végül is egy likas vákumcső is lehet a hiba....

Link to comment
Megosztás:

hupszi, igazad vala!!!

olyannyira, hogy nagyon :D

akkor lambda mérés, aztán meg a tök tudja, akkor végül is egy likas vákumcső is lehet a hiba....

Az érdekes az egészben,hogy hidegen első indításnál lámpázik,utána újraindítva már nincs lámpa.És ez egész nap így van,ha visszahűlt,hidegen elsőre van lámpa,utána nincs..Ma átnézem a csöveket,és amit úgy látok,cserélem.A lambda az motorfüggő,vagy próbára be lehet tenni egy 1.4-esét?Vezetéke ugyan az,ilyet tudnák kölcsönkérni.

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

Az érdekes az egészben,hogy hidegen első indításnál lámpázik,utána újraindítva már nincs lámpa.És ez egész nap így van,ha visszahűlt,hidegen elsőre van lámpa,utána nincs..Ma átnézem a csöveket,és amit úgy látok,cserélem.A lambda az motorfüggő,vagy próbára be lehet tenni egy 1.4-esét?Vezetéke ugyan az,ilyet tudnák kölcsönkérni.

Szerintem nyugodtam belepróbálhatod, még ha nem passzolna akkor sem lesz baja tőle.

Link to comment
Megosztás:

Hol és hogyan lehet a legpontosabban megmérni az autó nyugalmi áramfelvételét? Mi az elfogatható érték?

Valami copja az aksimat!

Közvetlen az akkumulátornál, multiméterrel ha közbe iktatod és amper mérésre állítod, de max 10 amperig megy a legtöbb, vagy lakatfogó multiméterrel bontás nélkül.

Középkonzol kijelző vehet fel valamennyit illetve, ha éles a riasztó, de együtt max 4-500mA lehet.

Ha több akkor egyenként húzkodd ki a biztiket ahol leesik ott a fogyasztó és be lehet azonosítani.

Link to comment
Megosztás:

Közvetlen az akkumulátornál, multiméterrel ha közbe iktatod és amper mérésre állítod, de max 10 amperig megy a legtöbb, vagy lakatfogó multiméterrel bontás nélkül.

Középkonzol kijelző vehet fel valamennyit illetve, ha éles a riasztó, de együtt max 4-500mA lehet.

Ha több akkor egyenként húzkodd ki a biztiket ahol leesik ott a fogyasztó és be lehet azonosítani.

Az sem árt ha átdugja az egyik mérőcsúcsot egyenáram mérésére, mert alapból általában váltóáramon vannak. A mérés kezdete után meg le kell kapcsolni a középkijelzőt, mert az be fog kapcsolni dátum-idő beállítása céljából, és meghamisítja az eredményt. Én 0.04 Ampert mértem.

Link to comment
Megosztás:

Az sem árt ha átdugja az egyik mérőcsúcsot egyenáram mérésére, mert alapból általában váltóáramon vannak.

Valóban, nálam ez természetes dolog, illetve mindig ki van húzva belőle a mérőkábel és el van rakva úgyhogy oda teszem ahova kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Az érdekes az egészben,hogy hidegen első indításnál lámpázik,utána újraindítva már nincs lámpa.És ez egész nap így van,ha visszahűlt,hidegen elsőre van lámpa,utána nincs..Ma átnézem a csöveket,és amit úgy látok,cserélem.A lambda az motorfüggő,vagy próbára be lehet tenni egy 1.4-esét?Vezetéke ugyan az,ilyet tudnák kölcsönkérni.

Mivel a lambdát elvileg csak üzemi hőfokon nézi a motorvezérlő, inkább azt kéne kideríteni, miért jelez rá hibát hideg motornál. A motorhőfok-jeladó mondja meg a motorvezérlőnek, milyen meleg a motor...

Link to comment
Megosztás:

Az sem árt ha átdugja az egyik mérőcsúcsot egyenáram mérésére, mert alapból általában váltóáramon vannak. A mérés kezdete után meg le kell kapcsolni a középkijelzőt, mert az be fog kapcsolni dátum-idő beállítása céljából, és meghamisítja az eredményt. Én 0.04 Ampert mértem.

Megmérve 0,06A. Gondoltam az utólagos riasztó + Kpzár vezérlő kínai elektronikája eszi az áramot,de nem! Igazából ez nem lehet az oka a lemerülő akksimnak! Akkuval lessz a gond,csak elötte kiakartam zárni ezt a hibalehetőséget!

Egy napos töltés után is csak 12,85V mértem rajta. Két napot állt a meleg lakásban már csak 12,55V tudott. Mostani melegebb időkben is 12,35V a max rajta! Télen a -5, +5 fokokban három nap allatt lemerült, úgy hogy indítani már nem tudta az autót, az izzítás teljesen lemerítette! E van <_<

Link to comment
Megosztás:

Megmérve 0,06A. Gondoltam az utólagos riasztó + Kpzár vezérlő kínai elektronikája eszi az áramot,de nem! Igazából ez nem lehet az oka a lemerülő akksimnak! Akkuval lessz a gond,csak elötte kiakartam zárni ezt a hibalehetőséget!

Egy napos töltés után is csak 12,85V mértem rajta. Két napot állt a meleg lakásban már csak 12,55V tudott. Mostani melegebb időkben is 12,35V a max rajta! Télen a -5, +5 fokokban három nap allatt lemerült, úgy hogy indítani már nem tudta az autót, az izzítás teljesen lemerítette! E van <_<

Az semmi, akkor biztos, hogy vége az akksidnak, ha töltsére sem szedi össze magát akkor annyi. Valószínűleg cellazárlatos, vagy szimplán elfáradt, mondjuk cellazárlatnál a fesz is alacsonyabb.

Cserélni kell, nincs értelme küzdeni vele.

Link to comment
Megosztás:

Mivel a lambdát elvileg csak üzemi hőfokon nézi a motorvezérlő, inkább azt kéne kideríteni, miért jelez rá hibát hideg motornál. A motorhőfok-jeladó mondja meg a motorvezérlőnek, milyen meleg a motor...

Annyit sikerült kiderítenem,hogy hideg indításnál dadog a motor ha kicsit emelem a fordulatot.Teljes gázadásnál kicsit dadog még,majd kisimul a járása és ilyenkor nincs hibajelzés.Gyertyát cseréltem már 1-4-hengernél,de nem javított a problémán.Átnéztem az összes gyertyát,de mind egyformán van égve.Sötétben néztem,kábel nem húz át.Arra kellene rájönnöm,hogy a sok benzin miatt,vagy mi miatt csinálja ezt...Más kérdés:hogy is van akkor ezzel a műszeregységgel?Ha vdo akkor mindeggy a w száma?Csak azért kérdezem,mert lenne most lehetőségem szerezni egy fordulatszámmérőst,de az enyém w1111,az pedig w1102.

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van egy 97' Opel Astra F 1.6 16V - val, hogy a műszerfal világítás és az óra világítása hol működik, hol nem, mi szokott a baj forrása lenni? Világítás kapcsoló? Vagy esetleg a fényerő állító potméter? Vagy az izzók kontaktosak? (Ez nem hiszem mert párhuzamosan kel lhogy legyenek, és egyszerre megy el az egész világítás). Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám van egy 97' Opel Astra F 1.6 16V - val, hogy a műszerfal világítás és az óra világítása hol működik, hol nem, mi szokott a baj forrása lenni? Világítás kapcsoló? Vagy esetleg a fényerő állító potméter? Vagy az izzók kontaktosak? (Ez nem hiszem mert párhuzamosan kel lhogy legyenek, és egyszerre megy el az egész világítás). Előre is köszönöm!

A potméter ha jól tudom csak felkapcsolt fényszóróknál működik, lámpa nélkül is diszkózik?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbiak közül melyik a jobb generátor?

a1_2014_3_4_q8zvshvuim.jpg

(mondjuk igazából már fent is van az autón, de érdekelne hogy hülyeséget csináltam e. :D ) na meg mondjuk Delco mindkettő, szóval max a kisebbik rosszat lehetett választani. :D

Módosítva : wookie
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbiak közül melyik a jobb generátor?

(mondjuk igazából már fent is van az autón, de érdekelne hogy hülyeséget csináltam e. :D ) na meg mondjuk Delco mindkettő, szóval max a kisebbik rosszat lehetett választani. :D

Mindegyik jó ha működik és tölt rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Azt lehet tudni hogy melyik hány amperes? Ráírva nincs semmi amiből kiderülne.

Hát elméletileg az ellenállásból lehet számolni áramerősséget mert ugye tudjuk a feszültséget, de hogy ez generátor esetében működik-e azt nem tudom. Ha látsz rajta valami sorozatszámot, arra ráguglizva talán kidob valami infót.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.