Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Valaki tapasztalt már olyat ,hogy központi zárnak olyan hangja van mint egy kapálógépnek ? (úgy tudom utólag beszerelt, sima kulcsos nem távirányítós, zár és nyit rendesen, csak elég idegesítő)

Valami cserés vagy csak elmozdult ? Mert ha cserés akkor ma nem állok neki :D

A csomagtartó záram szokott olyant csinálni hogy záráskor egy hangos BRRRRR....utóhang volt. Szétszedtem , kitakarítottam újrazsíroztam azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tapasztalt már olyat ,hogy központi zárnak olyan hangja van mint egy kapálógépnek ? (úgy tudom utólag beszerelt, sima kulcsos nem távirányítós, zár és nyit rendesen, csak elég idegesítő)

Valami cserés vagy csak elmozdult ? Mert ha cserés akkor ma nem állok neki :D

A csomagtartó záram szokott olyant csinálni hogy záráskor egy hangos BRRRRR....utóhang volt. Szétszedtem , kitakarítottam újrazsíroztam azóta jó.

Ha nem tud belecsúszni a hüvelybe a rúd akkor ad ilyen hangot, vagy azért mert elgörbült, vagy kilazult valami, vagy mert kiszáradt, ahogy zotyánál is volt.

Próbáld ki te is a zsírzást és kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok. Szétszedtem, de sajnos pár fogat lekapott a műanyagból ami a pálcáról jön. Azért kicsit bezsíroztam, így halkabb lett, de ha csöndet akarok cserélni kell. ( Azért éjszaka még így is lehet vele ijesztgetni a mellette elsétálókat :D )

Link to comment
Megosztás:

Köszi srácok. Szétszedtem, de sajnos pár fogat lekapott a műanyagból ami a pálcáról jön. Azért kicsit bezsíroztam, így halkabb lett, de ha csöndet akarok cserélni kell. ( Azért éjszaka még így is lehet vele ijesztgetni a mellette elsétálókat :D )

Ha utólagos univerzális, akkor ezer forint körüli összegért mennek ezek az UNIX-ban, ha ugyanolyan kell ide mint a hátsó ajtókba.

1390023-20140316-fkgP6S.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az 1507. oldaltól kezdve kérdeztem rá a dologra, ott elég részletesen kifejtik, hogy mit kell csinálni vele.

PÜben küldöm a többit, ha kell, mert priviben beszélgettünk.

Üdv,

Gábor

Megköszönném ha elküldenéd a többit is hátha segít valamit. ;)

Igazából - mint írtam is - meg tudom úgy oldani, hogy bármikor kapcsolható legyen, csak akkor leszívja az akksit. Pedig tulajdonképpen ugyanúgy ikresítem az állandó áram kábelt a fejegység adta gyári lehetőségekkel.

Egyik elektronikában jártas ismerősöm mondta, hogy nemrég szerelt be egy autóba új fejegységet. A tulaj másnap reggel indult volna munkába, de az akksi lemerült. Következő nap vett egy új akkumlátort, de az is lemerült. Kiderült, hogy nála is a fejegység volt a ludas, de ha az előőlapot leveszi akkor a fej nem vesz fel áramot.

Én viszont biztos vagyok benne, hogy kell lenni valami más megoldásnak is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne, hogy adott egy 2002-es 1.4-es Opel Classic autó és az üzemanyag szintjelző sose mutat valós adatot, pl, ha teletankolom akkor sosem megy fel teljesen a mutató hanem megáll előtte egy fél centivel, és ha például csak félig van a tank akkor nem a felénél van hanem már a piros fölött. Ez ellen lehet valamit tenni vagy szintjelzőt kell cserélnem? Köszönöm a válaszokat :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne, hogy adott egy 2002-es 1.4-es Opel Classic autó és az üzemanyag szintjelző sose mutat valós adatot, pl, ha teletankolom akkor sosem megy fel teljesen a mutató hanem megáll előtte egy fél centivel, és ha például csak félig van a tank akkor nem a felénél van hanem már a piros fölött. Ez ellen lehet valamit tenni vagy szintjelzőt kell cserélnem? Köszönöm a válaszokat :icon1:

Üdv, általában nem a szintjelzővel, hanem a műszeregységben a feszültség stabilizálló biszbasszal van a gond, a műszernek 10Volt kell a működéshez..

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg össze vissza mutat, hol sokat, hol kevesebbet. Következő gyújtás ráadáskor meg mint mást mutat.

Nekem is fennáll ez a hibalehetőség is, de többet nem szokott mutatni, leállítom és a legközelebbi indításkor már jóval kevesebbet mutat :omg:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is fennáll ez a hibalehetőség is, de többet nem szokott mutatni, leállítom és a legközelebbi indításkor már jóval kevesebbet mutat :omg:

Azt okozhatja, hogy hőtágulás miatt nagyobb a térfogata az üzemanyagnak. Benzin esetén 1 fok 0.1% hőtágulást okoz. A tankban miért melegszik a benzin?? Mert a felesleget visszavezetik a motortól, így folyamatosan melegíti fel az üzemanyagtartályban lévő nedűt... Minél kevesebb van benne, annál nagyobb a szintkülönbség a hideg, és a meleg közt. Nem tudom, hogy mennyire jelentkezik ez a műszeren, de biztosan van rá hatása. Céges diesel Fabia esetén láttam, hogy leállításkor még vonalon volt, másnap már alatta. Ott érzékelhető.

A másik, hogy maga a szintjelző is másként reagál a lötykölődő üzemanyagra, és valószínűleg nem folyamatosan méri az állását, különben folyamatosan föl-le járna, hanem bizonyos időközönként változhat. Valószínűleg a lötykölődő üzemanyag valóságos tetejétől magasabban van a szintjelző. Elvileg időzített mintavételezés lehet, és így előfordulhat, hogy magasabb szintet mér, mint a valós. Nem néztem még az elektronikáját a visszajelzőnek.

Link to comment
Megosztás:

Azt okozhatja, hogy hőtágulás miatt nagyobb a térfogata az üzemanyagnak. Benzin esetén 1 fok 0.1% hőtágulást okoz. A tankban miért melegszik a benzin?? Mert a felesleget visszavezetik a motortól, így folyamatosan melegíti fel az üzemanyagtartályban lévő nedűt... Minél kevesebb van benne, annál nagyobb a szintkülönbség a hideg, és a meleg közt. Nem tudom, hogy mennyire jelentkezik ez a műszeren, de biztosan van rá hatása. Céges diesel Fabia esetén láttam, hogy leállításkor még vonalon volt, másnap már alatta. Ott érzékelhető.

A másik, hogy maga a szintjelző is másként reagál a lötykölődő üzemanyagra, és valószínűleg nem folyamatosan méri az állását, különben folyamatosan föl-le járna, hanem bizonyos időközönként változhat. Valószínűleg a lötykölődő üzemanyag valóságos tetejétől magasabban van a szintjelző. Elvileg időzített mintavételezés lehet, és így előfordulhat, hogy magasabb szintet mér, mint a valós. Nem néztem még az elektronikáját a visszajelzőnek.

Nem hiszem hogy ennyire fejlett lenne az astrában a szintjelzés, egyszerűen arról lehet szó, hogy a műszer lustán reagál, ezért nem látod ugrálni ha például kanyarodsz. Ha megfigyeled gyujtáskor is lassan kúszik fel, nem hirtelen.

Link to comment
Megosztás:

Megnézhetnéd kérlek az elektronikáját a visszajelzőnek. :) Köszi. :)

Nekem hidegen is össze vissza mutat. :)

Azt okozhatja, hogy hőtágulás miatt nagyobb a térfogata az üzemanyagnak. Benzin esetén 1 fok 0.1% hőtágulást okoz. A tankban miért melegszik a benzin?? Mert a felesleget visszavezetik a motortól, így folyamatosan melegíti fel az üzemanyagtartályban lévő nedűt... Minél kevesebb van benne, annál nagyobb a szintkülönbség a hideg, és a meleg közt. Nem tudom, hogy mennyire jelentkezik ez a műszeren, de biztosan van rá hatása. Céges diesel Fabia esetén láttam, hogy leállításkor még vonalon volt, másnap már alatta. Ott érzékelhető.

A másik, hogy maga a szintjelző is másként reagál a lötykölődő üzemanyagra, és valószínűleg nem folyamatosan méri az állását, különben folyamatosan föl-le járna, hanem bizonyos időközönként változhat. Valószínűleg a lötykölődő üzemanyag valóságos tetejétől magasabban van a szintjelző. Elvileg időzített mintavételezés lehet, és így előfordulhat, hogy magasabb szintet mér, mint a valós. Nem néztem még az elektronikáját a visszajelzőnek.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy Zotya mondja, eleve csillapított, pont azért hogy ne ugráljon fel-alá. Egyébként faék egyszerű hődrótos/bimetálos műszerek, nincs semmi komoly bennük.
Ha összevissza mutat, az lehet azért is akár mert szorul maga a műszer, de lehet kontakthiba, vagy stab IC (bár akkor a vízhőfok sem rendesen mutat), vagy kopott a tankjeladó ellenállása ;)

Nem hiszem hogy ennyire fejlett lenne az astrában a szintjelzés, egyszerűen arról lehet szó, hogy a műszer lustán reagál, ezért nem látod ugrálni ha például kanyarodsz. Ha megfigyeled gyujtáskor is lassan kúszik fel, nem hirtelen.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy ennyire fejlett lenne az astrában a szintjelzés, egyszerűen arról lehet szó, hogy a műszer lustán reagál, ezért nem látod ugrálni ha például kanyarodsz. Ha megfigyeled gyujtáskor is lassan kúszik fel, nem hirtelen.

Bezzeg mikor 10 liter körül van benne, akkor a szegénységjelző reagál a kanyarokra. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Nekem olyan problémám lenne, hogy adott egy 2002-es 1.4-es Opel Classic autó és az üzemanyag szintjelző sose mutat valós adatot, pl, ha teletankolom akkor sosem megy fel teljesen a mutató hanem megáll előtte egy fél centivel, és ha például csak félig van a tank akkor nem a felénél van hanem már a piros fölött. Ez ellen lehet valamit tenni vagy szintjelzőt kell cserélnem? Köszönöm a válaszokat :icon1:

Nálam is ugyan ez van. De még mindig jobb mintha többet mutatna.

Én már megtanultam vele együtt élni,..... a napi km számláló nem hazudik ... :D

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Olyat kérdeznék, hogy mikor ráadom a gyújtást és beidítom (pöccre indúl) de már 3-4napja első indításnál mintha egy pillanatra hegesztés utáni szag lenne. Ott van valami ami esetleg zárlatos tud lenni? Másodszor indítom vagy sokadjára akkor nincs semmi szag. Meg lassan fordítom a kulcsot akkor olyan hangja van mintha a sarut mikor rárakják a kicsit lemerült aksira vagy csak képzelődöm és simán csak a zár recsegését hallom? Szóval van valami vezeték ami esetleg zárlatos tud lenni? Még mielőtt leégetem a kocsit. Nem lett még szerintem sose ott szétbontva és küldtem bele kis WD-40-et. Egyéb tanács?

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

Olyat kérdeznék, hogy mikor ráadom a gyújtást és beidítom (pöccre indúl) de már 3-4napja első indításnál mintha egy pillanatra hegesztés utáni szag lenne. Ott van valami ami esetleg zárlatos tud lenni? Másodszor indítom vagy sokadjára akkor nincs semmi szag. Meg lassan fordítom a kulcsot akkor olyan hangja van mintha a sarut mikor rárakják a kicsit lemerült aksira vagy csak képzelődöm és simán csak a zár recsegését hallom? Szóval van valami vezeték ami esetleg zárlatos tud lenni? Még mielőtt leégetem a kocsit. Nem lett még szerintem sose ott szétbontva és küldtem bele kis WD-40-et. Egyéb tanács?

Üdv...igazából szerintem nem a zárszerekezet része hegeszt hanem az elektromos része, oda meg nem jut el a WD-40.

1391964-20140318-HWolmT.jpg

Ezen is volt valami esemény.

Link to comment
Megosztás:

Igen... Igazából az 50 literes teszt eredménye, már másodszor. Szóval 50-25ig pikk pakk eltűnik a benya, 25-10ig már lassabban, s 10 litertől alig akar lemenni, ez mind a mutatót ahogy nézem. 10nél rátankolva, kiszámolva még van benne vígan 15-17 liter...

Próbálj ki egy másik műszerfalat, az is hülyeséget mutat?

Link to comment
Megosztás:

Na bekerült az elektromos óra, s egy problémám van vele, a fordulatszám, 500al kevesebbet mutat. V6 Caliból van az elektromos óra, eredeti meg W1102es volt. Vízhőfok mérő is hülyeséget mutatott, azt átraktam a W1102ből, de a fordulatszám mérőt nem tudom, mert a nyáklap része nagyon frankón bele van rakva a szalag kábelba. Szóval valakinek valami ötlet, hogy hogyan lehetne megoldani, hogy jól mutasson a fordulatszámmérő?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy ennyire fejlett lenne az astrában a szintjelzés, egyszerűen arról lehet szó, hogy a műszer lustán reagál, ezért nem látod ugrálni ha például kanyarodsz. Ha megfigyeled gyujtáskor is lassan kúszik fel, nem hirtelen.

Azt lehet rugóval érik el. Nem? Vagy mi csillapít?? Még sosem néztem. A lényeg, hogy nem ragál elég gyorsan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.