Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hacsak nem valami elmeroggyant gyári megoldás akkor igen. Az erősítőt is a fejegység szokta kapcsolni, ugyanazzal a szállal.
Valamelyik vakdugó helyére tegyél be egy kapcsolót, ami az antennát tologatja :)
Az erősítő véleményem szerint nemsok mindenre jó. A távoli adók sztereóban ígyis-úgyis zajosak lesznek, vagy menet közben jön egy erősebb adó ami elnyomja, a nagy térerejű adók meg túlvezérlik a rádiót és amiatt lesz zajos a vétel. A transzmitter is úgy lenne az igazi, mint az ősrégi Pioneer cdváltómban, hogy egy relével lekapcsolja a külső antennát és csak a műadót engedi a rádió felé.

Csak jó lenne tudni konkrétan. :D

Magyarul ha megszakítom, az antenna visszamegy?

Több szempontból is érdekelne, az egyik, hogy ha fm transmitterről hallgatok zenét, nem kell hogy kint legyen (bár vicces,mert itt most sopronban az összes adót tudom fogni betolt antennával, otthon meg kihúzva se) másrészt akarok majd egy antenna erősítőt, és akkor annak onnan le is lehetne venni a kapcsolt tápot, hogy csak akkor menjen, ha szükség is van rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

94 Opel Astra F-el 1.4-el az a problémám hogy nincs tompított fényszóró világítás se jobb se bal. Néztem a biztiket azok jó.

Néztem műszerrel hogy ha kapcsolom a tompított kapcsolót akkor a H4-es izzó közepén megjelenik a 12V. A két szélére meg negatív. Jól van ez így?

Mi lehet a baj? A világítás kapcsoló? Van a tompítottnak valahol egy reléje?

Segítsetek kérlek!

Link to comment
Megosztás:

F astrában a kapcsoló kapcsolja a fényszóró áramát ami 8A kórüli érték, itt sajna kihagyták a relét és van akinél idővel ettől szétolvad a kapcsoló aljzattal együtt...

Akkor a kapcsoló lesz a ludas?

Mert a kapcsoló felett a világítás átvált helyzetjelzőről tompítottra...

Link to comment
Megosztás:

Hacsak nem valami elmeroggyant gyári megoldás akkor igen. Az erősítőt is a fejegység szokta kapcsolni, ugyanazzal a szállal.

Valamelyik vakdugó helyére tegyél be egy kapcsolót, ami az antennát tologatja :)

Az erősítő véleményem szerint nemsok mindenre jó. A távoli adók sztereóban ígyis-úgyis zajosak lesznek, vagy menet közben jön egy erősebb adó ami elnyomja, a nagy térerejű adók meg túlvezérlik a rádiót és amiatt lesz zajos a vétel. A transzmitter is úgy lenne az igazi, mint az ősrégi Pioneer cdváltómban, hogy egy relével lekapcsolja a külső antennát és csak a műadót engedi a rádió felé.

Gyári bekötés, meg minden gyári, bár most esik le hogy kábelköteget cseréltem, ebben nem is tudom be van e kövte, de gyanítom igen, mert még az ülésfűtés és bc, sőt a cc is bele van húzva.

Azért ezzel vitatkoznék, amiket szerelek bmw-k azokban is van, és eléggé jól fogják az adókat. Nincs annyi probléma velük mint egy sima fejegységgel.

F astrában a kapcsoló kapcsolja a fényszóró áramát ami 8A kórüli érték, itt sajna kihagyták a relét és van akinél idővel ettől szétolvad a kapcsoló aljzattal együtt...

Ez elég érdekes, mert már többeknél láttam a jelenséget, de érdekes módon se vectrában, se wagyonőrben nem láttam/hallottam még ilyet, pedig ott sincs relézve a cucc. (ellenben mondjuk az izzó csatlakozója nem a házon kívül van, így a kontakt sem sz@ródik el, és nem kezd melegedni a vezeték)

Link to comment
Megosztás:

Ha a cápaantennára gondolsz, ahhoz kell erősítő, mert alapvetően kisebb a nyeresége mint 0dB. A botantenna meg 1-2dB körül van passzívan is. Szerencsésebb lenne a kocsi tetejére tenni, mert így kissé irányérzékeny.

Gyári bekötés, meg minden gyári, bár most esik le hogy kábelköteget cseréltem, ebben nem is tudom be van e kövte, de gyanítom igen, mert még az ülésfűtés és bc, sőt a cc is bele van húzva.

Azért ezzel vitatkoznék, amiket szerelek bmw-k azokban is van, és eléggé jól fogják az adókat. Nincs annyi probléma velük mint egy sima fejegységgel.

Ez elég érdekes, mert már többeknél láttam a jelenséget, de érdekes módon se vectrában, se wagyonőrben nem láttam/hallottam még ilyet, pedig ott sincs relézve a cucc. (ellenben mondjuk az izzó csatlakozója nem a házon kívül van, így a kontakt sem sz@ródik el, és nem kezd melegedni a vezeték)

Link to comment
Megosztás:

Hali! Olyan problémám lenne hogy a hűtőventilátor kicsi fordulaton csattogó hangot ad ki!!! cseréltem és ua. az a gond tehát valami vezérlés? légyszi segítsen valaki! f astra '96 1,6 16v

Üdv, hűtőventi, mármint a vízhűtőnél mögött a kocsi orrában? Nem klímás az autó? Mert akkor mögötte az autó orra fele van még egy hűtő egy másik ventivel tudtommal. Amúgy ezek a vezérléstől teljesen függetlenek.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudja nekem mondani hogy a gyári motoros antennánál a rádió folyamatos tápot ad az antennának, és amint megszűnik az antenna a helyére megy, vagy pedig csak egy impulzus jelet kap az antenna, hogy menjen ki vagy be?

konkrétan állando 12v van rajta, ha a rádio on
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a ludas, ha ilyen nyári időszakban egyszer-kétszer gyújtás ráadásnál villog a hiba lámpa önindító inkább csak teker és kb. 3.ik indításra kapja csak el. (Ezt hűvösebb időben soha nem csinálja) Igazából nem egy nagy halál mert egy hónapban 1x vagy még annyiszor se fordul elő, de azért nem szeretném,hogy egyszer valahol ott ragadjak :D Villogtassam ki a hibakódot, vagy azt így el se tárolja ? (utolsó óta 2-3-at indítottam normálisan)

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a ludas, ha ilyen nyári időszakban egyszer-kétszer gyújtás ráadásnál villog a hiba lámpa önindító inkább csak teker és kb. 3.ik indításra kapja csak el. (Ezt hűvösebb időben soha nem csinálja) Igazából nem egy nagy halál mert egy hónapban 1x vagy még annyiszor se fordul elő, de azért nem szeretném,hogy egyszer valahol ott ragadjak :D Villogtassam ki a hibakódot, vagy azt így el se tárolja ? (utolsó óta 2-3-at indítottam normálisan)

ha minden igaz immobiliser hiba

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a ludas, ha ilyen nyári időszakban egyszer-kétszer gyújtás ráadásnál villog a hiba lámpa önindító inkább csak teker és kb. 3.ik indításra kapja csak el. (Ezt hűvösebb időben soha nem csinálja) Igazából nem egy nagy halál mert egy hónapban 1x vagy még annyiszor se fordul elő, de azért nem szeretném,hogy egyszer valahol ott ragadjak :D Villogtassam ki a hibakódot, vagy azt így el se tárolja ? (utolsó óta 2-3-at indítottam normálisan)

ha minden igaz immobiliser hiba

Az immonak saját hibakódja van, de ha jól tudom az AC-tápját szakítja meg, és azt is eltárolja "AC-pumpa fesz túl alacsony" vagy valami hasonló.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a ludas, ha ilyen nyári időszakban egyszer-kétszer gyújtás ráadásnál villog a hiba lámpa önindító inkább csak teker és kb. 3.ik indításra kapja csak el. (Ezt hűvösebb időben soha nem csinálja) Igazából nem egy nagy halál mert egy hónapban 1x vagy még annyiszor se fordul elő, de azért nem szeretném,hogy egyszer valahol ott ragadjak :D Villogtassam ki a hibakódot, vagy azt így el se tárolja ? (utolsó óta 2-3-at indítottam normálisan)

Ez nekem inkább főtengely jeladó gyanús... Az szokott a melegben rakoncátlankodni, és kb az az egyetlen jeladó, ami nélkül nem tud beindulni.

Link to comment
Megosztás:

Gyári bekötés, meg minden gyári, bár most esik le hogy kábelköteget cseréltem, ebben nem is tudom be van e kövte, de gyanítom igen, mert még az ülésfűtés és bc, sőt a cc is bele van húzva.

Azért ezzel vitatkoznék, amiket szerelek bmw-k azokban is van, és eléggé jól fogják az adókat. Nincs annyi probléma velük mint egy sima fejegységgel.

Ez elég érdekes, mert már többeknél láttam a jelenséget, de érdekes módon se vectrában, se wagyonőrben nem láttam/hallottam még ilyet, pedig ott sincs relézve a cucc. (ellenben mondjuk az izzó csatlakozója nem a házon kívül van, így a kontakt sem sz@ródik el, és nem kezd melegedni a vezeték)

én azt ajánlom, hogy ha FM traszmittert akarsz hajtani róla, akkor relézd

nekem anélkül megy és csutka hangerőn(CR400) újraindul a transzmitter, mert leesik a fesz-t, azon a szálon (gondolom pár tizedet, de mindenesetre FM rebootol)

a cápaantennában, meg az új ostorantennákban (pl ami a C corsán is van), aktív erősítő van, ott fent(!) az antenna végén és tápfeladós az antenna koax

http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/kiegeszito_tartozek/opel_vw_stb_fakra_tapfelado_fantomtap_antennahoz_1917454262.html

ha lent erősíted akkor már a koax csillapítása miatt, már nincs mit és sz@r se ér

egy C corsás ostorantenna sztem jobb választás tetőre(meghát mégis Opel), igaz nem olyan menő, mit egy cápauszony

Link to comment
Megosztás:

Néhány 100mA-nél jobban nem illik terhelni a kapcsolószálat, de az antennának úgyis kell fix 12V.

én azt ajánlom, hogy ha FM traszmittert akarsz hajtani róla, akkor relézd

nekem anélkül megy és csutka hangerőn(CR400) újraindul a transzmitter, mert leesik a fesz-t, azon a szálon (gondolom pár tizedet, de mindenesetre FM rebootol)

a cápaantennában, meg az új ostorantennákban (pl ami a C corsán is van), aktív erősítő van, ott fent(!) az antenna végén és tápfeladós az antenna koax

http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/kiegeszito_tartozek/opel_vw_stb_fakra_tapfelado_fantomtap_antennahoz_1917454262.html

ha lent erősíted akkor már a koax csillapítása miatt, már nincs mit és sz@r se ér

egy C corsás ostorantenna sztem jobb választás tetőre(meghát mégis Opel), igaz nem olyan menő, mit egy cápauszony

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.