Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Az hogy van, hogy törvényileg be lehet hajtani mélygarázsba, de amúgy pedig nem?

Pl a MOM parkba tilos, ott lenne dolgom, de így meg nem lehet...

Szerintem az nincs törvénybe foglalva, hogy a MOM-garázsba lemehetsz...

A törvényben az van, hogy nem tilos, de szerintem a tulajdonos döntése hogy kit enged be a saját területére.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az nincs törvénybe foglalva, hogy a MOM-garázsba lemehetsz...

A törvényben az van, hogy nem tilos, de szerintem a tulajdonos döntése hogy kit enged be a saját területére.

De nem értem, hogy miért nem, a benzines kocsi sokkal veszélyesebb.

Link to comment
Megosztás:

De nem értem, hogy miért nem, a benzines kocsi sokkal veszélyesebb.

Szerintem ennek csak bürökráciai okai vannak ami eléggé messzire vezethet:

pl. drágábban tudná biztosítani az épületet, mert ilyen a biztosító hozzáállása, tűzoltóságnak olyan speciális előírásai vannak amikkel nem akar vesződni, stb. ezért inkább kirakja a táblát.

Ha odajön a staff akinek nincs lehetősége mérlegelni csak betartatja a házirendet, akkor nincs értelme vitázni :(

Nálunk a melóhelyen sem szedték le a táblát, de mielőtt átalakítottam az autót megkérdeztem hogy akkor ez hogyan van, azt mondták nem probléma, menjek le nyugodtan. Ennyi.

Link to comment
Megosztás:

A gázos a sokkal veszélyesebb! A benzin, folyékonyan nem ég! (csak a gőze)

Amennyiben a gázrendszered sérült, engedi a gázt!!!

Ami bármikor előfordulhat, még rendszeresen karbantartott, szervizelt járművel is.

Egy repedés, egy lyuk. Az autó rendkívül megvisel mindent ami benne van. Folyamatos rezgés, rázkódás, hirtelen, és szélsőséges hő különbségek, stb...

Szóval, ha beengednek, egy zárt, parkolóházba, és szivárog a gáz. Ami légnemű, igaz, nehezebb a levegőnél, ezért "lefolyik" a legalsó szintre. Ott összegyűlik, és itt a baj.

-1: valaki elájul tőle, összeesik, és ott már nincs elég oxigén, megfullad.

-2: koncentráltan összegyűlt gázt szinte bármi begyújthatja. Elektromos lámpa, műszálas ruha, elektrosztatikusság (autó karosszéria E.S.D.), öngyújtó, gyufa, csikk stb...

Egy zárt térben történt robbanás, sokkal veszélyesebb!

Ezért, kazánházakba, erőművekben nagy üveg felületek vannak. Az üveg összetörik a robbanáskor, de az épület statikai elemei épek maradnak! Nem dől össze!!!

Ezzel szemben egy zárt, mélygarázs, összedőlhet egy kisebb baleset során is.

Ezért, a gáz sokkal veszélyesebb!!!

Mondjuk az is igaz, hogy ma már szerintem nem építhetsz/használhatsz olyan mélygarázst ami nem felel meg a bizonyos biztonsági előírásoknak (pl a levegő minőség monitorozása és megfelelő szellőztetőrendszer).

Ugyanígy vonatkoznak elég szigorú előírások a gázautóra is, az tényleg benne van, hogy szivárog (nekem is volt, észrevettem, kijavíttattam) de arra hogy ez olyan mértékű legyen ami bajt csinál nincs több esély mint hogy egy normál benzines autó leég melletted...

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az is igaz, hogy ma már szerintem nem építhetsz/használhatsz olyan mélygarázst ami nem felel meg a bizonyos biztonsági előírásoknak (pl a levegő minőség monitorozása és megfelelő szellőztetőrendszer).

Ugyanígy vonatkoznak elég szigorú előírások a gázautóra is, az tényleg benne van, hogy szivárog (nekem is volt, észrevettem, kijavíttattam) de arra hogy ez olyan mértékű legyen ami bajt csinál nincs több esély mint hogy egy normál benzines autó leég melletted...

De gondolom akkor szivárgott amikor ment a kocsi, ha áll a multiszelep nem enged ki gázt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újdönsült tulajdonosa vagyok egy 2004-es, Z14XE motoros G Astrának, amibe szeretnék gázt szereltetni. Nagyjából utánaolvastam a témának általánosságban, az érdekelne, hogy konkrétan ehhez a motorhoz mennyire passzol a gáz, milyen márkájú, típusú gázszettek, amik beváltak hozzá, valamint Budapesten hol van megbízható, jó műhely, ahol normális áron beletennék.

Előre is köszi!

Zsombor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újdönsült tulajdonosa vagyok egy 2004-es, Z14XE motoros G Astrának, amibe szeretnék gázt szereltetni. Nagyjából utánaolvastam a témának általánosságban, az érdekelne, hogy konkrétan ehhez a motorhoz mennyire passzol a gáz, milyen márkájú, típusú gázszettek, amik beváltak hozzá, valamint Budapesten hol van megbízható, jó műhely, ahol normális áron beletennék.

Előre is köszi!

Zsombor

én még mindig a medic car-t ajánlom mint beszerelő

landi renzo rendszert (azzal van a legkevesebb probléma )

szerintem :)

Link to comment
Megosztás:

Hogy érted a 168e Ft-os megtérülést? Ha jól látom, 218e-ért szerelik be a szekvenciális rendszert. Van valami külön trükkje, hogy 6.8 literest fogyasztást hozol gázzal? Vagy csak jól van beállítva...? :)

Ha benzint tankoltam volna bele, nem gázt, akkor az annyival lett volna drágább ( 6.03l/100km-es benzinfogyasztással számolva).

A Tied többet fog enni, mivel a Z14XE szomjasabb minimum 1l-el. (kollegámnak 9-10l-t eszik a Z14XE benzinből)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, így már értem! Enniyt számít a Twinport...? :( No mindegy, ezen már kár keseregnem, XE-s autót tudtam nagyon jó állapotút venni. Indexes fórumon meg pont a lengyel rendszereket ajánlják, és többek közt a dunakeszi műhellyel (meg a törökbálintival) nem elégedettek. Nehéz lesz okosnak lenni... :)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, így már értem! Enniyt számít a Twinport...? :( No mindegy, ezen már kár keseregnem, XE-s autót tudtam nagyon jó állapotút venni. Indexes fórumon meg pont a lengyel rendszereket ajánlják, és többek közt a dunakeszi műhellyel (meg a törökbálintival) nem elégedettek. Nehéz lesz okosnak lenni... :)

Inkább olasz, és Landi, ahhoz minden LPG szervizben értenek, és még pl a skodánál is, ha véletlenül valahol behalna, és nem lenne lpg szerviz...

Én sokat nézegettem, és nemhiába Landi lett (Opel, Skoda gyárilag ezekkel a szettekkel jön ki!)

Link to comment
Megosztás:

Mint beszerelőt én is ajánlom a Medic-Cart, csak aztán nehogy valami garanciális probléma lépjen fel, mert azzal jobb ha nem is mész hozájuk. Hülyére vesznek, mellébeszélnek és nem fogják megcsinálni.

Csak hogy legyen ellenpélda is, nekem kellett visszamennem, korrektek voltak semmi gond nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén kirándulgattam.

Szombaton 290km, lightos országút (~80) és autópálya (100-110) = 7.3 L/100km

Vasárnap 310km, szinte végig pálya (110-120) = 7.85 L/100km

A szombatit még 7re vagy kissé alá vártam (tényleg nagyon finoman mentem, és hasonló túrát benzinnel már abszolváltam 5.5 literből), úgyhogy a vasárnapin végül már nem lepődtem meg.

Úgy látszik, ezt tudja a technika...

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ, így már értem! Enniyt számít a Twinport...? :( No mindegy, ezen már kár keseregnem, XE-s autót tudtam nagyon jó állapotút venni. Indexes fórumon meg pont a lengyel rendszereket ajánlják, és többek közt a dunakeszi műhellyel (meg a törökbálintival) nem elégedettek. Nehéz lesz okosnak lenni... :)

Valóban azokat ajánlgatják, de ha megnézed azokkal van a legtöbb gond is. Állandóan nyöszörög valaki, hogy gázzal nem teljesen jó a verdája. A 39767-es hozzászólásban is valaki panaszkodik, hogy az Astrájában katalizátor hibát dob a rendszer. Nem hiszem, hogy pár (tíz)ezer forintnyi spórolás megéri azt az ideget ami a hasonló problémák előjövetelével jár. Nekem is Landi rendszer van beszerelve. Lassan "belemegy" a hétezredik gázos kilométer és semmi gondom nincs.

Link to comment
Megosztás:

A Landi nekem is szimpatikus, az oldalukat nézve három budapesti, vagy környéki parnterük van, a budapesti Duna autó, a törökbálinti Hetényi Kft. és a dunakeszi Medic-Car. Az indexes fórumon is arra panaszkodtak, hogy a garanciális problémákkal már nem foglalkoznak olyan lelkesedéssel... Bombero, neked hol tették be a Landit?

Link to comment
Megosztás:

A Landi nekem is szimpatikus, az oldalukat nézve három budapesti, vagy környéki parnterük van, a budapesti Duna autó, a törökbálinti Hetényi Kft. és a dunakeszi Medic-Car. Az indexes fórumon is arra panaszkodtak, hogy a garanciális problémákkal már nem foglalkoznak olyan lelkesedéssel... Bombero, neked hol tették be a Landit?

Szerintem neked ez messze lesz. Egyébként Szegeden a Berkóéknál. Egy kicsit féltem tőlük mert az idén kezdték a beszerelést. Én voltam a hatvan valahanyadik. Viszont csak ők kínáltak sorozatengedélyt. Mindenütt másutt a környéken még meg kellett volna terveztetni a rendszert plusz húszezerért. Viszont panaszom nem lehet mert eddig kitűnően működik a rendszer. 7,3-8,3 liter közötti gázfogyasztással száz kilométeren.

Link to comment
Megosztás:

Kértem árajánlatot a dunakeszi műhelytől, meg is jött, egészen kellemes. Viszont az árajánlatban azt említik, hogy nélkülözhetetlen ehhez a motorhoz a felsőkenő rendszer beépítése. Mit gondoltok erről? A Landi Renzo magyar oldalának fórumában pont az én motorkódommal kérdezett rá valaki ennek szükségességére, ott azt írták, nem kell bele...

Link to comment
Megosztás:

Kértem árajánlatot a dunakeszi műhelytől, meg is jött, egészen kellemes. Viszont az árajánlatban azt említik, hogy nélkülözhetetlen ehhez a motorhoz a felsőkenő rendszer beépítése. Mit gondoltok erről? A Landi Renzo magyar oldalának fórumában pont az én motorkódommal kérdezett rá valaki ennek szükségességére, ott azt írták, nem kell bele...

Kicsit tekerj vissza, mert jó párszor kiveséztük a témát :)

Január-februárban biztosan.

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.