Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Autógáz - LPG az Astrában


uhuhu

Recommended Posts

Köszönöm a gyors segítségeteket!

Két ajánlatot kértem eddig, jött is válasz:

Egyik a Pécsi Gázautó Kft (helyileg nem jó, csak a Landi árak miatt): Landirenzo Super Eco, 2 év vagy 100e km gari, nincs sorozatengedély, de intézik a papírokat ->

Super ECO szett beszerelési munkával együtt 218 900 Ft
Toroid tartály felár 10 000 Ft (alapból hengerest adnak...)
Gázcsonk kivezetés 10 000 Ft (ezt szeretnék ha máshol csináltatom is, de nekem drágának tűnik, ált 5-7e-ért látom)
Forgalmi engedély bejegyzés (okmányiroda) 2 300 Ft
Engedélyezés 19 000 Ft
Műszaki vizsga kb. 28 000 Ft
Összesen 288 200 Ft
A másik a debreceni Euroservice Kft. Ők nem sokat írtak, csak annyit, h 169000 Ft + 2000-ért tankolnak bele a próbára. Sorozatengedélyük van Astrára, garancia 2 év km megkötés nélkül, pótkeréktartály alap, ajándék szintjelzővel. Úh írtam még nekik egy levelet, h mennyi lenne a legnagyobb pótkeréktartály, a szelepkenő, gázcsonk kivezetés és mindez mondjuk Landi v Lovato esetén.
Nektek a szintjelző be van kötve a benzinére vagy a LED-eket figyelitek?

hú, a 288E azért húzós. s ehhez még hozzájönne (ha kéred, de a pécsiek szerint nem kell) a flashlube. nekem abból az olcsóbb mechanikust tették be 25E-ért. pótkeréktartályt szerintem eleve a legnagyobbat tennék bele. az nálunk az 53L-es, így is magasabb 2-3 cm-rel a csomagtartó aljától.

nincs a benzinére kötve a szintjelző, olyat még nem láttam. a ledeket - bár pontatlanok - nagyon hamar ki lehet ismerni, pár tankolás, s pontosan tudni fogod mindeg, hogy mennyi gázod van.

Link to comment
Megosztás:

Összesen 288 200 Ft

Ez szerintem k. drága :blink:

Nekem nem is kellett műszaki mikor beszereltettem, de fél évvel később járt le. Mindegy, visszavittem a Medic-be mert amúgy is kellett egy garis ingyenes átvizsgálás, nem fizettem 20e-t a vizsgáért... és a 218-ba az is belefért, hogy megtankolták nekem az autót, pedig akkor még nem lasszózták az ügyfelet...

Engedélyezés - 19.000 - ez mi?? :huh:

Szerintem ez felejtős.

Amúgy szívni akkor nem fogsz vele, ha lelkiismeretesen beállítják (mennek vele, mindenféle terhelésen, összesen több órát (!) és nem szegény keveréken jársz végül.

Nekem hibamentes volt az autó, de elvittem egy kontrollra és kiderült hogy azért messze nem tökéletes (bár a Medic-hez képest állítólag meglepően tűrhető volt...)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors segítségeteket!

Két ajánlatot kértem eddig, jött is válasz:

Egyik a Pécsi Gázautó Kft (helyileg nem jó, csak a Landi árak miatt): Landirenzo Super Eco, 2 év vagy 100e km gari, nincs sorozatengedély, de intézik a papírokat ->

Super ECO szett beszerelési munkával együtt 218 900 Ft
Toroid tartály felár 10 000 Ft (alapból hengerest adnak...)
Gázcsonk kivezetés 10 000 Ft (ezt szeretnék ha máshol csináltatom is, de nekem drágának tűnik, ált 5-7e-ért látom)
Forgalmi engedély bejegyzés (okmányiroda) 2 300 Ft
Engedélyezés 19 000 Ft
Műszaki vizsga kb. 28 000 Ft
Összesen 288 200 Ft
A másik a debreceni Euroservice Kft. Ők nem sokat írtak, csak annyit, h 169000 Ft + 2000-ért tankolnak bele a próbára. Sorozatengedélyük van Astrára, garancia 2 év km megkötés nélkül, pótkeréktartály alap, ajándék szintjelzővel. Úh írtam még nekik egy levelet, h mennyi lenne a legnagyobb pótkeréktartály, a szelepkenő, gázcsonk kivezetés és mindez mondjuk Landi v Lovato esetén.
Nektek a szintjelző be van kötve a benzinére vagy a LED-eket figyelitek?

A Pécsi Gázautó 'késsé' drága. Nem tudom, hogy miért, amikor a beszerelés náluk gáz (vagyis én többen nem vinném hozzájuk...)

Én most a szervizdíjakon akadtam ki, amit küldtek... Akkor örök ragrancia sem kell (az 50e, ha náluk csináltatom a szervizt, de ha nem, akkor nem lehet, de így az 50e lenne majdnem 75e + a 400km kocsikázás Pécsre)...

Szerviz (15.585 Ft, Gázfázisú szűrő csere 6200Ft, gyertya csere 7920Ft).

Vettem szűrőt 2600Ft-ért +2 bilincs 160Ft, 5 perc alatt beraktam, gyertyákat Bosh Bosch FR7DC+ 4db volt 4400Ft...) Szóval kissé lehúzós a dolog...

Link to comment
Megosztás:

A 2-3 centi nagyon zavaró? Mert ha az, akkor lehetne szerintem vágatni OSB lapból a kárpit alá azzal megegyező formát, és jó is lenne!

Persze, ígyis-úgyis jobb a debreceni, közel is van, és a szervíz miatt nem mindegy.

Gázszűrő amúgy mi pénz és milyen időközönként kell cserélni?

Nekem is az 53l-es van benne, magasabb tényleg, de a kisebb tartály is zavar, ha ez a 2-3cm zavar... Kissé elemeli, de sztem nem gond. Így több LPG fér bele. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is az 53l-es van benne, magasabb tényleg, de a kisebb tartály is zavar, ha ez a 2-3cm zavar... Kissé elemeli, de sztem nem gond. Így több LPG fér bele. :)

A kisebb miért zavarná?

Ráadásul így pont befér oldalra a 14es vw mankókerék állítva, ha emelsz egy fél centit is az alján akkor már nem :(

Persze azt is mérlegelni kell hogy van-e gázkút a közelben stb.

Link to comment
Megosztás:

A kisebb miért zavarná?

Ráadásul így pont befér oldalra a 14es vw mankókerék állítva, ha emelsz egy fél centit is az alján akkor már nem :(

Persze azt is mérlegelni kell hogy van-e gázkút a közelben stb.

Nekem is oldalt bent van a mankókerék. A szőnyeg hajik, úgyhogy a nagyobb tartállyal sem problémásabb.

A kisebb tartály is elemeli valamennyire a szőnyeget...

Link to comment
Megosztás:

Akkorhát, írt a debreceni szervíz, az egyik. Nem túl szimpatikus, de van még, ahol foglalkoznak gázzal.

Ezt kérdeztem:

Érdeklődnék, hogy az ár milyen szettre vonatkozik.

Illetve mennyiben változna az ár, ha:

- Landirenzo szettet szeretnék (vagy Lovatot)

- kellene egy felső szelepkenő

- legnagyobb elérhető pótkeréktartály, ha jól tudom, Astrába 50-52L körüli

- tanksapka melletti beömlőnyílás

A G Astra Önöknél ugye sorozatengedélyes?
Válasz:
Sorozatengedélyes,viszont Ac-stag rendszerrel,LandiRenzo vagy Lovato rendszerrel egyedi terv és NKH Műszaki vizsga is szükséges.

A G Astrába 45l-es pótkeréktartály fér el,a töltőcsonk fentre +7000 Ft

A Felső kenés rásegítő +25000 ft,de ez is megoldható.

Akkor:
169e
2e első tank
7e csonk
25e felső kenés rásegítő
2.3e forgalmi
20e vizsga
Ez: durván 225e Ft. Ejj... És állításuk szerint nincs nagyobb tartály.
Jöhet a harmadik szervíz.

A forgalmi, mivel cserélni kell, az 6e Ft!

Nekem a lökhárítóban van a töltőcsonk, nem akartam a benzin betöltő mellé, így a lökhárítóba nem fog korrodálni, ha valamit rosszul kezelnek le...

Link to comment
Megosztás:

Ma cseréltem a gyertyákat 40e gázos km után...

Az egyik gyertya szinte ellenállás nélkül jött ki, gondolom beszereléskor elfelejtették meghúzni.... :( A tömítőalátéten is látszott, hogy ott kicsit kifújt. :( Még egy érv, hogy többet Pécsre sose...

Link to comment
Megosztás:

Szeretzetm a Bluetoothos OBD2-es egységet....

Azzal mértem a vízhőfokot, és 66Cfoknál kapcsol át benzinről gázra az LPG vezérlő. Tudom, hogy a reduktor meszebb van a benzines ECU hőmérőjétől, de ennyi különbség lehet? A LandiRenzo ECU-ja 40Cfokra van beállítva.

Ez így jó, vagy a szenzorom pontatlan? Mert ha igen akkor jó lenne valamit kezdeni vele, mert úgy benzint lehetne spórolni. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is oldalt bent van a mankókerék. A szőnyeg hajik, úgyhogy a nagyobb tartállyal sem problémásabb.

A kisebb tartály is elemeli valamennyire a szőnyeget...

Hát nemtom, nekem nem emel fel semennyit.

De a kollega azt tervezte, hogy vág be körbe OSB lapot alá, úgy már van érezhető helycsökkenés.

Link to comment
Megosztás:

A forgalmi, mivel cserélni kell, az 6e Ft!

Nekem a lökhárítóban van a töltőcsonk, nem akartam a benzin betöltő mellé, így a lökhárítóba nem fog korrodálni, ha valamit rosszul kezelnek le...

csak duma, hogy forgalmit cserélni kell. okmányirodáknak ki van adva "nagyonfentről", hogy csere, mert kell a bevétel, de NEM KELL!!! viazont esélyed csak úgy van, ha nagyon-nagyon ismerős az ügyintéző.

ha a benzinsapka alatt van a betöltő...leszeded a 150 ft-os LPG matricát a szélvédőről, s a kutya meg nem mondja, hogy gázos az autód.

Link to comment
Megosztás:

Akkorhát, írt a debreceni szervíz, az egyik. Nem túl szimpatikus, de van még, ahol foglalkoznak gázzal.

Ezt kérdeztem:

Érdeklődnék, hogy az ár milyen szettre vonatkozik.

Illetve mennyiben változna az ár, ha:

- Landirenzo szettet szeretnék (vagy Lovatot)

- kellene egy felső szelepkenő

- legnagyobb elérhető pótkeréktartály, ha jól tudom, Astrába 50-52L körüli

- tanksapka melletti beömlőnyílás

A G Astra Önöknél ugye sorozatengedélyes?
Válasz:
Sorozatengedélyes,viszont Ac-stag rendszerrel,LandiRenzo vagy Lovato rendszerrel egyedi terv és NKH Műszaki vizsga is szükséges.

A G Astrába 45l-es pótkeréktartály fér el,a töltőcsonk fentre +7000 Ft

A Felső kenés rásegítő +25000 ft,de ez is megoldható.

Akkor:
169e
2e első tank
7e csonk
25e felső kenés rásegítő
2.3e forgalmi
20e vizsga
Ez: durván 225e Ft. Ejj... És állításuk szerint nincs nagyobb tartály.
Jöhet a harmadik szervíz.

gyöngyösi vagyok, itt is van beszerelő műhely, én sem ezt választottam. s nem is bántam meg...kicsi ország ez, egy odautat kell bevállalnod, vissza már olcsó gázzal autózol úgyis... :D

Link to comment
Megosztás:

csak duma, hogy forgalmit cserélni kell. okmányirodáknak ki van adva "nagyonfentről", hogy csere, mert kell a bevétel, de NEM KELL!!! viazont esélyed csak úgy van, ha nagyon-nagyon ismerős az ügyintéző.

ha a benzinsapka alatt van a betöltő...leszeded a 150 ft-os LPG matricát a szélvédőről, s a kutya meg nem mondja, hogy gázos az autód.

És miért akarod titkolni, hogy LPG-s. :omg:

Így is leveszed, s ki tudja, hogy mi az....

Link to comment
Megosztás:

Laikusként ha a tanksapka mellett van a betöltőnyílás akkor annak annyi hátránya lehet hogy ahogy fentebb is írták, ha nem kezelik le rendesen a lemezt ahol kivágták, akkor elkezd rozsdásodni, előnye pedig csak annyi hogy ott kulturáltabban néz ki. Ha a lökösben van a betöltőnyílás akkor ugyanez vice-versa, azaz előnye hogy olcsóbb és nem rozsdásodik a lemez akkor sem ha trehányul vágják ki a töltőcsonk helyét, viszont vannak akiknek nem tetszik a lökösben hagyott töltőnyílás, nagyon utólagos benyomást kelt. Igazából ízlés (és pénz) kérdése.
Baleset esetén abszolút semmiféle hátrányt nem szenved a gázos autó a gáztartály miatt, legalábbis nem nagyobbat mint a simán benzines: ezeket letesztelik ilyen szempontból is mielőtt engedélyeztetik. Ha balesetveszélyes lenne, nem is engednék forgalmazni.

Link to comment
Megosztás:

Hú, pedig ezt milyen sokan nem tudják, még maguk az épületeket tervezők sem. Mostanában fog megnyílni erre mifelénk egy új szálloda. A mélygarázs bejáratánál fent is van a behajtani tilos tábla az LPG-s autók számára.

sajnos igen ....

de idáig se szolt sehol senkinek ;)

Link to comment
Megosztás:

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.