Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

4 órája, Razor01 írta:

Véleményem szerint ez így nem teljesen jó megközelítés. Időben valóban tovább tart feltölteni, de az akku nem fogja "mind" az 55Ampert felvenni (erősen fortyogna). Max kb 20A venne fel egy lemerült, de indítóképes nagyobb akku is. Ezt is csak rövid ideig, ahogy nő rajta a fesz úgy csökken a felvett áram. Tehát 20A megy az akkuba, 35A marad minden másra. 10A kell a világításra. 25A-ral még mindig gazdálkodhatunk. Ebből kijön a fűtőmotor+rádió és a motorvezérlés. Szerintem ezek alapján nem okoz gondot egy nagyobb akksi. Persze lehet rossz a gondolatmenetem.

Ez is rossz megközelítés, mivel a generátor alapjárati fordulaton nem tud leadni 55 vagy 70A-t. Azt csak a maximális motorfordulatszám közelében képes. Az akku amúgy csak pár ampert vesz fel töltéskor, azért van akkora belső ellenállása, hogy ne okozzon zárlatos terhelést.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

50 perce, daykiller írta:

Ez is rossz megközelítés, mivel a generátor alapjárati fordulaton nem tud leadni 55 vagy 70A-t. Azt csak a maximális motorfordulatszám közelében képes. Az akku amúgy csak pár ampert vesz fel töltéskor, azért van akkora belső ellenállása, hogy ne okozzon zárlatos terhelést.

Igaz-igaz :). Az akkut csak túlbecsültem, egy 75Ah lemerült akku 5 percig vett fel 12A-t utána kb 10perc alatt leesett 4-5A-ra. De annyit tapasztaltam már, hogy nekem a 100A-es generátor alapjáraton 70-72A le tud adni (3 izzítógyertyás fűtésgyorsító). Papír szerint 3000rpm-100A-14,4V, de ez az én kocsimra vonatkozik, nemtudom a többibe hogy van.

Remélem nem baj, hogy belekotyogok itt az Astra-s topikba, holott nem olyanom van. :blush:

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 11. at 18:24, Razor01 írta:

Igaz-igaz :). Az akkut csak túlbecsültem, egy 75Ah lemerült akku 5 percig vett fel 12A-t utána kb 10perc alatt leesett 4-5A-ra. De annyit tapasztaltam már, hogy nekem a 100A-es generátor alapjáraton 70-72A le tud adni (3 izzítógyertyás fűtésgyorsító). Papír szerint 3000rpm-100A-14,4V, de ez az én kocsimra vonatkozik, nemtudom a többibe hogy van.

Remélem nem baj, hogy belekotyogok itt az Astra-s topikba, holott nem olyanom van. :blush:

Lehet többet is kivenni a generátorból, de annak ára van. Melegszik mint az állat és a feszültség is leesik. Dízeleknél van olyan, hogy míg izzít motor járatása közben, akkor nincs is meg a 12V-os feszültség vagy csak alulról közelíti, de a névleges töltési feszültség nincs meg. Hivatalos F Astra adatokból merítettem a terhelési áram adatait. Pl az én 100A-es generátorom 33A-t tud 900-as fordulatszámnál. A 70A-es 24-et. Le kéne tesztelni valami izmos cekásszal. :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 01. 09. at 21:51, wookie írta:

Hát ez jó szét lett baszva. Ennek alapvetően egy pluszt kell adni, meg egy testet, semmi más nem jön lentről. CSak a motor és a kapcsoló közt fut több kábel, de az ugye alapból bonthatatlan a motor felől.... ez így no comment... 

Végre sikerült eljutnom egy autóvillamossági szerelőhöz. Frankón bekötötte nekem a motort, kiprobáltuk, pörgette oda-vissza, beállítottuk az alaphelyzetet, de sajnos a motor felszerelésekor kiderült, hogy nem igazán passzol oda. Nekiütközik a tetőablak peremének, és így csak ferdén lehet becsavarozni, minek következtében csak az egyik oldalát mozgatja a napfénytetőnek. Valakinek hasonló problémája? Lehet, hogy ez a motor nem is Astrába való? Lehetséges megoldás?o0n2g9oc9mj75joler57.jpg

Módosítva : Csapi
Link to comment
Megosztás:

13 órája, wookie írta:

Azt hogy? Az összes opelben ugyanaz a tetőablak van, tehát a motornak is el kell férnie. Egyedül a müanyag keretben szokott lenni pici difi. Még a g astrának is ugyanaz a mechanikája. 

Sikerrel jártam, gondoltam megosztom tapasztalataim, hátha valakinak majd ilyen jellegű problémája lesz. Nos a fő gond az volt, hogy nekem egy 92-es ferdehátú Astra GSi-m van gyári tekerős napfénytetővel. Utánajártam a bontottan vásárolt elektromos motornak, és kiderült, hogy azt a 94-től gyártott Astrákba szerelték. Majd a neten megnéztem pár eladó kiszerelt állapotban levő napfénytetőt, és rá kellett jönnöm, hogy bizony vannak lényeges eltérések. Ahova a fogoaskerék ül bele a napfénytetőbe, elötte van egy olyan kis öböl szerű kialakítás, ami az Én eseteben kisebb mint más általam a neten talált napfénytetőkön. Valamint ami nem olyan nagy probléma, hogy nincs is meg a helye annak a két patentnek, ami a panelt rögzítené fel (a két csavar helye szerencsére stimmel, így végülis nem olyan nagy gond). Tehát a megoldás végülis az öböl nagyítása vagy az elektromos motor műanyag burklolatának "megnyesése" jelentheti. Mivel nekem már bent volt a tetőablak szerkezete, így a motor burkolatából flexeltem le 4 cm hosszúságban. Összeszereltem, visszatettem gondosan mindent, és most nagyon szuperen üzemel. Játszottam vele kicsit, hogy meggyőződjem róla, hogy milyen. Most már jöhet a nyár! :-)

4z53ha9zzk015ez81tbk.jpgk0ybe0zzfpbp1dgu6toz.jpg03mf5sts7k1d1jeh38ka.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Csapi írta:

Sikerrel jártam, gondoltam megosztom tapasztalataim, hátha valakinak majd ilyen jellegű problémája lesz. Nos a fő gond az volt, hogy nekem egy 92-es ferdehátú Astra GSi-m van gyári tekerős napfénytetővel. Utánajártam a bontottan vásárolt elektromos motornak, és kiderült, hogy azt a 94-től gyártott Astrákba szerelték. Majd a neten megnéztem pár eladó kiszerelt állapotban levő napfénytetőt, és rá kellett jönnöm, hogy bizony vannak lényeges eltérések. Ahova a fogoaskerék ül bele a napfénytetőbe, elötte van egy olyan kis öböl szerű kialakítás, ami az Én eseteben kisebb mint más általam a neten talált napfénytetőkön. Valamint ami nem olyan nagy probléma, hogy nincs is meg a helye annak a két patentnek, ami a panelt rögzítené fel (a két csavar helye szerencsére stimmel, így végülis nem olyan nagy gond). Tehát a megoldás végülis az öböl nagyítása vagy az elektromos motor műanyag burklolatának "megnyesése" jelentheti. Mivel nekem már bent volt a tetőablak szerkezete, így a motor burkolatából flexeltem le 4 cm hosszúságban. Összeszereltem, visszatettem gondosan mindent, és most nagyon szuperen üzemel. Játszottam vele kicsit, hogy meggyőződjem róla, hogy milyen. Most már jöhet a nyár! :-)

 

 

 

Ha már úgyis benne vagy, magát a komllett tetőablakot csak tetőkárpit bontás után lehet kiszedni? 

 

Nekem is lessz vele kalandom hamarosan, nem akar mozogni...

 

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

27 perce, aholy írta:

 

 

Ha már úgyis benne vagy, magát a komllett tetőablakot csak tetőkárpit bontás után lehet kiszedni? 

 

Nekem is lessz vele kalandom hamarosan, nem akar mozogni...

 

Köszi!

Igen, csak úgy. Az üveg kijön külön is, de szerintem az neked nem lesz elég. 

Link to comment
Megosztás:

Vasárnapi Opel minitali tomi-official és tuskes cartársakkal :cool:
2452032-20170124-13L1zM.jpg

daykiller: ha majd valamikor opcomozol mostanság, a BLM értéket nézd már meg pls, mert tuskes-nek 128-ról lemegy egészen 100-ig, gyanús hogy valami benzinnyomás probléma van, mert minden más nagyjából jó. Hibakód (már) nincs, ellenben a szonda kicsit kormos.

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Bundee írta:

Vasárnapi Opel minitali tomi-official és tuskes cartársakkal :cool:


daykiller: ha majd valamikor opcomozol mostanság, a BLM értéket nézd már meg pls, mert tuskes-nek 128-ról lemegy egészen 100-ig, gyanús hogy valami benzinnyomás probléma van, mert minden más nagyjából jó. Hibakód (már) nincs, ellenben a szonda kicsit kormos.

Amint lesz üzemképes autóm, megnézem. :) Injektor nem hugyozik? Az okozhat ilyet.

Módosítva : daykiller
Link to comment
Megosztás:

11 órája, tomi-official írta:

... regenyt lehetne irni a diagnosztikai kalandjainkrol, de vegre sikerult. Meg egyszer koszi, tenyleg. ;) Es legalabb kiprobaltad most mar ezt a valtot is.:icon13:

Az Opcom kapcsirajz egyes részeit fejből rajzolom fel azóta :-)

Az injektort épp nem néztük, de bezinszűrő csere már javallott, ha utána is rendetlenkedik akkor marad az.

Link to comment
Megosztás:

Hátha valaki tud segíteni ...mert én már ebben is tanácstalan vagyok...mostanában sok a lyukra futás....

A problémám a következő tavaly menet közben rántott kettőt a KM/H mutatóm majd kidőlt nullára...itthon kiszedtem a váltóból a kis fehér kihajtást amibe megy a spirál az volt eltörve. Meg is vettem belőle a gyári GM újat. Minden működött patikán, aztán most talán 3 hete elkezdett a mutató remegni 80-120 között, de úgy szépen. Rendeltem is egy zsír új gyári GM spirált, de láss csodát a hiba maradt. Elküldtem az óracsoportot pestre ide http://automuszer.eu/ ahonnan felhívott a i, hogy a próbapadon tökéletesen működik a mutató semmi baja. Az ő tanácsára újra kiszedtem a kis fehér meghajtást a váltóból megtakarítottam leellenőriztem, de nincs hiba a fogaskeréken, nincs törés rajta. 

A kérdésem az lenne, hogy ami magában a váltóban van fogaskerék ami a kis fehér műanyagot meghajtja az is műanyag ott bent? illetve, most hogy kiszedtem benyúltam az ujjammal és a belső fogaskereket előre hátra tudtam picit mozdítani ez normális dolog?? 

2453633-20170126-5tIWAu.jpg

Link to comment
Megosztás:

20 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Hátha valaki tud segíteni ...mert én már ebben is tanácstalan vagyok...mostanában sok a lyukra futás....

A problémám a következő tavaly menet közben rántott kettőt a KM/H mutatóm majd kidőlt nullára...itthon kiszedtem a váltóból a kis fehér kihajtást amibe megy a spirál az volt eltörve. Meg is vettem belőle a gyári GM újat. Minden működött patikán, aztán most talán 3 hete elkezdett a mutató remegni 80-120 között, de úgy szépen. Rendeltem is egy zsír új gyári GM spirált, de láss csodát a hiba maradt. Elküldtem az óracsoportot pestre ide http://automuszer.eu/ ahonnan felhívott a i, hogy a próbapadon tökéletesen működik a mutató semmi baja. Az ő tanácsára újra kiszedtem a kis fehér meghajtást a váltóból megtakarítottam leellenőriztem, de nincs hiba a fogaskeréken, nincs törés rajta. 

A kérdésem az lenne, hogy ami magában a váltóban van fogaskerék ami a kis fehér műanyagot meghajtja az is műanyag ott bent? illetve, most hogy kiszedtem benyúltam az ujjammal és a belső fogaskereket előre hátra tudtam picit mozdítani ez normális dolog?? 

 

Kábé a videó közepén van:

 


 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 perce, C5oNtkov4c5 írta:

Hátha valaki tud segíteni ...mert én már ebben is tanácstalan vagyok...mostanában sok a lyukra futás....

A problémám a következő tavaly menet közben rántott kettőt a KM/H mutatóm majd kidőlt nullára...itthon kiszedtem a váltóból a kis fehér kihajtást amibe megy a spirál az volt eltörve. Meg is vettem belőle a gyári GM újat. Minden működött patikán, aztán most talán 3 hete elkezdett a mutató remegni 80-120 között, de úgy szépen. Rendeltem is egy zsír új gyári GM spirált, de láss csodát a hiba maradt. Elküldtem az óracsoportot pestre ide http://automuszer.eu/ ahonnan felhívott a i, hogy a próbapadon tökéletesen működik a mutató semmi baja. Az ő tanácsára újra kiszedtem a kis fehér meghajtást a váltóból megtakarítottam leellenőriztem, de nincs hiba a fogaskeréken, nincs törés rajta. 

A kérdésem az lenne, hogy ami magában a váltóban van fogaskerék ami a kis fehér műanyagot meghajtja az is műanyag ott bent? illetve, most hogy kiszedtem benyúltam az ujjammal és a belső fogaskereket előre hátra tudtam picit mozdítani ez normális dolog?? 

 

Egy csigakerék van felpréselve a differenciálmű házra. Igen, szintén műanyag. Az nem mozoghat rajta, szerintem az a tányérkerék holtjátéka, amit érzel. Az még simán lehet, hogy letört egy fog arról.

Cseréje, gyerekjáték, de nem leányálom.

Módosítva : HaPetya
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, HaPetya írta:

Egy csigakerék van felpréselve a differenciálmű házra. Igen, szintén műanyag. Az nem mozoghat rajta, szerintem az a tányérkerék holtjátéka, amit érzel. Az még simán lehet, hogy letört egy fog arról.

Cseréje, gyerekjáték, de nem leányálom.

Ha maga a difi kottyan, az a mozgás nem okozhat spirál-mutató remegést? 

Link to comment
Megosztás:

13 perce, zotya975 írta:

Ha maga a difi kottyan, az a mozgás nem okozhat spirál-mutató remegést? 

A diffin mit értesz? Maga a ház, amire a tányérkerék van felcsavarozva nem nagyon szokott lógni. Ezt az egészet a két kúpgörgős csapágy fogja. Azzal nem szokott baj lenni. Inkább a kúpkerekek verődnek ki a házban, az már okoz lógást a házban és holtjátékot a hajtásban. Illetve a kihajtó tengely fogaskereke és a tányérkerék között is van/kell lennie foghézagnak, de az szinte minimális. De attól, nem ugrál a spirál.

Inkább, ha egy fog megsérült, esetleg letört, akkor az simán lehet, hogy 80-120 km/h között minden egyes fordulatnál gerjeszti az egész lótüdőt és az okozza az ugrálást.

De ez csak jóslás. Le kell pattintani a fedelet és egy váltóolaj cserével egybekötött ellenőrzést érdemes csinálni.

Módosítva : HaPetya
Link to comment
Megosztás:

5 perce, HaPetya írta:

A diffin mit értesz? Maga a ház, amire a tányérkerék van felcsavarozva nem nagyon szokott lógni. Ezt az egészet a két kúpgörgős csapágy fogja. Azzal nem szokott baj lenni. Inkább a kúpkerekek verődnek ki a házban, az már okoz lógást a házban és holtjátékot a hajtásban. Illetve a kihajtó tengely és a tányérkerék között is van/kell lennie hézagnak, de az szinte minimális. De attól, nem ugrál a spirál.

Inkább, ha egy fog megsérült, esetleg letört, akkor az simán lehet, hogy 80-120 km/h között minden egyes fordulatnál gerjeszti az egész lótüdőt és az okozza az ugrálást.

De ez csak jóslás. Le kell pattintani a fedelet és egy váltóolaj cserével egybekötött ellenőrzést érdemes csinálni.

Arra a lógásra gondolok amit a kúpgörgős csapágy külső házának a meghúzásával lehet mérsékelni. Amitől a féltengely fel-le mozgás is csökken.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, zotya975 írta:

Arra a lógásra gondolok amit a kúpgörgős csapágy külső házának a meghúzásával lehet mérsékelni. Amitől a féltengely fel-le mozgás is csökken.

A belső csuklónak van egy köszörült felülete ferde hornyokkal. Ez a felület van illesztve a differenciálmű ház furatába. Gyakorlatilag ennek a kopása okozza a lógást. Ennek a lógását nem lehet kompenzálni, így sajnos a belső kúpkerekek is megsínylik, mert azok meg a tengely végén vannak konzolosan ha úgy tetszik csapágyazva.

A kúpgörgős csapágy előfeszítésének állítás nincs hatással a féltengely lógására. Ez két különböző dolog.

Link to comment
Megosztás:

15 perce, HaPetya írta:

A belső csuklónak van egy köszörült felülete ferde hornyokkal. Ez a felület van illesztve a differenciálmű ház furatába. Gyakorlatilag ennek a kopása okozza a lógást. Ennek a lógását nem lehet kompenzálni, így sajnos a belső kúpkerekek is megsínylik, mert azok meg a tengely végén vannak konzolosan ha úgy tetszik csapágyazva.

A kúpgörgős csapágy előfeszítésének állítás nincs hatással a féltengely lógására. Ez két különböző dolog.

Az oké, csak volt nálam egy fórumtárs akinek kuplung csere után ömlött az olaj a váltóból. A féltengely jelentős mértékben kotyogott a szimering ki volt verődve. A kúpgörgő külső háza szemre is ki volt tekerve. Visszatekertük amennyire mertük-tudtuk, csökkent a lógás és az új szimering is a helyén maradt. Ez mondjuk ugye nem kopásból adódó hanem helytelen szerelésből keletkező lógás volt. Sose fogok rájönni miért kezdte el kitekerni azt a mester és miért nem tekerte vissza amikor rájött nem ott kell bontani. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.