Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Mondjuk nekem már több éve ki van iktatva, mert feleslegesnek tartottam. Annyit nem számít amúgy sem. Több értelme lenne szerintem, ha a vízhűtés belső körét keringetnék a leömlőnél, mert az sokkal hamarabb felmelegítené a vizet, így a motort is. Biztos lenne rá megoldás, csak az lenne a necces, ha pl egy termosztát vezérelné és tönkre megy. Mondjuk akkor úgy csinálnám meg, hogy ha tönkremegy ez termosztát, akkor pl sosem keringetné arra a vizet.

Végülis a saját termosztátnál is megvan a hibalhetőség ha zárva marad nagyon hamar megfőzöd a motort.

Link to comment
Megosztás:

Nehézkes indulás, üzemanyag viszaesés, visszacsapószelep. Nos a történet úgy kezdődött, hogy az AC-m megadta magát. Sebaj, 1 hétig gázzal indítva jártam, és mikor megjött az AC, szerelő ismerős cserélte aknából. Régi csak pisilt, ráadásul annyira szorult, hogy elolvadt a biztosítékja. Ezt követően először minden rendben. Bejött a "fűtési szezon" Na egyből fűtést feltekertem, és úgy közlekedtem. Másnap nehezen indult az autó (8 óra állás után 3-4 indítózás). Vissza ment az üzemanyag. Zotya ajánlott egy visszacsapó szelepet. Megvettem beraktam, és bejött a jóidő... Utána jól is indult. Majd egy idő után ismét szórakozni kezdett, ahogy lehűlt. Sejtésem volt, hogy nem a betáplálás felé meg vissza a benzin, hanem a visszafolyóágon. Az injektor sor végén lévő nyomásszabályozó hibájára gyanakodtam. Igaz csak egy rugó, meg egy membrán, de hátha... Hogy miért arra? Mert mindent rendben találtam azon kívül. Nézegettem, de újonnan nem találtam sehol normális áron. Múlt héten aztán arra lettem figyelmes, hogy a fűtés lekapcsolása után ismét jó lett az autó. A lényeg, hogy a fűtéscsaphoz menő vákuumcső a kormánymű mögött megy be az utastérbe... Kihúztam. Szépen meg volt csócsálva a merev műanyag cső! Nyest barátunk étvágya miatt egyszerűen nem volt vákuum, ami a nyomásszabályozót megtarthatta volna álló állapotban. A fűtéscsap hideg állapotában elzárja a vákkuumot, és nem tud elmenni a nyomás. Érdekes, hogy a tűhegynyi lyuk nem okozott a szervón érezhető változást, de példul fogyi terén voltak érdekes adatok.

Link to comment
Megosztás:

Nehézkes indulás, üzemanyag viszaesés, visszacsapószelep. Nos a történet úgy kezdődött, hogy az AC-m megadta magát. Sebaj, 1 hétig gázzal indítva jártam, és mikor megjött az AC, szerelő ismerős cserélte aknából. Régi csak pisilt, ráadásul annyira szorult, hogy elolvadt a biztosítékja. Ezt követően először minden rendben. Bejött a "fűtési szezon" Na egyből fűtést feltekertem, és úgy közlekedtem. Másnap nehezen indult az autó (8 óra állás után 3-4 indítózás). Vissza ment az üzemanyag. Zotya ajánlott egy visszacsapó szelepet. Megvettem beraktam, és bejött a jóidő... Utána jól is indult. Majd egy idő után ismét szórakozni kezdett, ahogy lehűlt. Sejtésem volt, hogy nem a betáplálás felé meg vissza a benzin, hanem a visszafolyóágon. Az injektor sor végén lévő nyomásszabályozó hibájára gyanakodtam. Igaz csak egy rugó, meg egy membrán, de hátha... Hogy miért arra? Mert mindent rendben találtam azon kívül. Nézegettem, de újonnan nem találtam sehol normális áron. Múlt héten aztán arra lettem figyelmes, hogy a fűtés lekapcsolása után ismét jó lett az autó. A lényeg, hogy a fűtéscsaphoz menő vákuumcső a kormánymű mögött megy be az utastérbe... Kihúztam. Szépen meg volt csócsálva a merev műanyag cső! Nyest barátunk étvágya miatt egyszerűen nem volt vákuum, ami a nyomásszabályozót megtarthatta volna álló állapotban. A fűtéscsap hideg állapotában elzárja a vákkuumot, és nem tud elmenni a nyomás. Érdekes, hogy a tűhegynyi lyuk nem okozott a szervón érezhető változást, de példul fogyi terén voltak érdekes adatok.

Nem tudom mi viszi rá ezeket a férgeket, hogy ilyen lehetetlen dolgokat megrágjanak. Felénk is van nyest de a pocok és a mezei egér a jellemző, szerencsére még nem volt rágcsálók miatt üzemzavarom. Kopp kopp kopp

Link to comment
Megosztás:

Azért a kipuffból jövő 700-1200 fokos gázok hamar bemelegítik azt a kis vasat. A hűtővíz kb 3 liternyi mennyiségének elég nagy tehetetlensége van, melegedési szempontból.

Mondjuk érdekes, hogy a hengerenkéntiseken ilyen nem van... :)

Azért mert ott a folytósuelepházban us kering a hűtővíz.

Link to comment
Megosztás:

Kis lökésre vagy matatásra egyet csippanik a riasztóm, pl. ha macska felugrik a kocsira vagy ilyesmi.
Amíg nem volt befújva, sokszor hallottam hogy jelez, de kinézve nemláttam semmit. A fujkálás után egy hónapig kb csönd van, szóval valamire csak jó :D Unixos egyébként és kicsit édeskés illata van.

Hatékony??

Link to comment
Megosztás:

Én pont így jártam 2011-ben. Megvettem a család által anno újonnan vett és féltett 2002-es 1.4 8V 5 ajtós Cassic-ot, erre egy idióta benézte a lámpát és meglökött. Eredmény: Fenéklemez gyűrődött, hátfal bement (pedig volt vonóhorog), csomiajtó kuka, mert megroppant, és nem is lehetett lezárni. Mint kiderült kicsit "kinyílt" a hátulja, konkrétan a kalaptartó beesett a csomagtartóba. Szlovák volt a delikvens, Allianz-os.

Felmérte a kárszakértő az autót, kihozták hogy ér 500-600 körül (már pontosan nem tudom), kár túl nagy ezért gtk. A "roncsért" adtak volna 200 egynehányezret...

Végeredmény: Megcsináltattam szakszervizben, hogy normális legyen. Húzatópadon visszahúzták a hátulját, csomagtartó ajtó csere, padlólemez egyengetés, hátfal csere, lökhárító csere, üveget át tudták tenni, új lámpák, új vonóhorog, kipufogó javítás (az ütés után kifújt) kasztnis meló, festés stb...

Talán észrevenni picit, de tényleg első osztályú minőségi lett, viszont rá kellett fizetnem vagy 180 ezret a biztosító által adott pénzhez. Én meg mehettem a sóhivatalba.

Gusztustalan dolog ebbe az országba, hogy egy marha nem figyel, beléd megy, és a megkímélt állapotú autódnak annyi, vagy fizethetsz rá, hogy megcsinálják. Pesten csináltattam, sokak szerint olcsóbban is kijött volna...

Sok sikert, nem irigyellek. Nem elrémisztés akart lenni, csak tapasztalat, hogy manapság mire számíthat az adófizető állampolgár...

Jah és 3 hónap alatt lett kész...

Ma jött egy levél az allianztól, ha megkapják a rendőri határozatot 260at adnak a kárra!!:D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ritkán járok erre, most viszont segítséget szeretnék kérni!

Másodikán Gyopároson a fürdő öltözőből megfújták a komplett fotós cuccomat! A kár értéke közel. 350 ropi! wb.gif
Ide is beírom a gyári számokat. Hátha belefut valaki! Az egész egy keresztpántos fotós hátizsákban volt.

Segítsetek légyszi! Ha láttok valahol ilyesmit egyben, akkor szóljatok!

Külön-külön sok hasonló cucc van a hirdetési oldalakon, de ha egyben van ilyen gép és obi, akkor már érdekes lehet a dolog!

Nikon D90 s/n.:6329823
Tamron AF 17-50mm f/2.8 XR SP Di-II LD Asp IF , s/n.: 288113
Tamron Nikon 70-300/F4-5.6 SP Di VC USD s/n.: 112666
Yongnuo YN-568EX vaku s/n: 630017416

Link to comment
Megosztás:

Én kiporoltam csak úgy is sokkal szebb lett. Szerintem a sima 5 kilós mosógépben nem tud rendesen pörögni, pedig ugye kettévágtam középen. Nem a mosógépet a szőnyeget. :D

Mindenképp vizet akarok használni a takarításnál. Mosógép felejtős és nem is vágom szét. :D Pont ezért felejtős.

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp vizet akarok használni a takarításnál. Mosógép felejtős és nem is vágom szét. :D Pont ezért felejtős.

Középen vágtam ketté a kardánbox alatt. Egészben ki tudod venni? Le kelll szedni a műszarfal megtámasztó konzolokat is, és talán a váltó műanyag házát is bár erre nem emlékszem már. Meg ha jól tudom a légzsákindító kábele is felette megy. Vagy az már a hátsó szőnyeg fölött van? Ja igen az már a hátsónál van.

1654273-20141114-8nuRVE.jpg

Link to comment
Megosztás:

Középen vágtam ketté a kardánbox alatt. Egészben ki tudod venni? Le kelll szedni a műszarfal megtámasztó konzolokat is, és talán a váltó műanyag házát is bár erre nem emlékszem már. Meg ha jól tudom a légzsákindító kábele is felette megy. Vagy az már a hátsó szőnyeg fölött van? Ja igen az már a hátsónál van.

Ennyi egyébként. A műszerfal lábai, meg a váltó kar alsó 4 csavarja. Egész sz.r megemel, és hátrafelé kihúz. Sima szőnyegtisztítóval, meg kárpittisztítóval is nagyon szépen takarítható, csak kiterít, lefúj, átkefél (én csak ruhatisztító kefével szoktam, de a hab biztos jól síkosít, úgyhogy ízlés szerint... xD ) aztán porszívó. 2-3 ilyen kör után teljesen jó, és nincs is sz.rrá áztatva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A közeljövőben(kb. jövő tavasszal) szeretnék venni egy saját autót, a családi Astra mellé. Két típus között nem tudok dönteni, az egyik kiszemelt Opel Vectra C 1,9 CDTI motorral, a másik Volkswagen Passat B5,5 1,9 PDTDI. Sok véleményt elolvastam, ezek között voltak jók és rosszak is, sokkal előrébb nem lettem. Igazából formára mindkettő tetszik, a Passat egy kicsit jobban, de félek a PD elemtől, sok rémtörténetet hallani róla. Az Opel motorjáról, ami tulajdonképpen Fiat, nem olvastam annyi rosszat. A dízelhez viszont mindenképp ragaszkodom. Ez késői Vectra még mindig hajlamos a rohadásra? Remélem nem gond, hogy itt kérdeztem, köszönöm előre is a tanácsokat.

Üdv.: Zsolt

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.