Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Folyamatosan informálódok a NET-en..

Jol teszed.

Ha opelt keresel szánj rá kis időt és olvasd át az itteni topikokat.

Olvastam, hogy az állapot a lényeg, nem a futott km.

Ez igaz. De a motor állapota nem biztos, hogy látszik. A rozsda azonban igen (vagy legalábbis jobban).

Erre mondta (igy utólag nagyon helyesen) coupe klubtárs, hogy inkább a kasztni legyen full rendben mert "motort kapok 150ért kompletten". És ő a 2.0 16v-ről beszélt.

Még utánnanézek, hogy melyek a fontos szempontok egy használt autó megvizsgálásakor..

Tudok példákat mondani?

Igen. Tele van példákkal a fórum és a topik. Van értelme olyat ideirni, hogy nézd meg a rozsdát. Nincs. :rolleyes:

Tudom, hogy nem túl Opel-fórumos a kérdés, de szerintetek mennyire érdemesebb Opel Astra-t (A régi kerekhátós "tojás" típust) venni a hasonló kategóriájú egyéb márkák típusai helyett?

Úgy értem, biztos vannak szemlélet/márka/típushibák az egyes modellekben -így az Opel-ben is- kérdés, hogy mellyek ezek és kinek a javára billen pozitívan a mérleg.

Erre lehet nem mi vagyunk a legjobb társaság. Próbálj ki 1-2 autót, gondold végig mivel van tapasztalatod. Hiába jó tesztek, meg papirforma meg ilyenolyan tapasztalatok alapján valami ha nem érzed benne jól magad.

És továbbra is tanácsolom: olvass, olvass, olvass.

Nem mindig lesz fenn olyan ember aki tud érdemben válaszolni. Aztán meg várhatod az infót fölöslegesen.

Olvasni, olvasni, olvasni. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Utálom a gyorshajtókat lakott területen. Sajnos elég sok van belőlük.

Lakott területen kívül már nem vagyok ennyire szigorú. Egyre gyakrabban találkozom márkafüggetlen vezetőkkel akik amikor megyek a faluban 50-el (na jó, legyen 55) rámrohannak hátulról 75-80 al és néha még tol is, előz ha tud., szorítja a kormányt cefetül. Sikerült megelőznie engem! Kiérünk a faluból az országútra, és a sűrű szembeforgalomban tartja az eddig beváltat, a 75-öt. Előzni nem lehet, mert ameddig a szem ellát szemből jönnek. Ő meg a „biztonságos vezető” 75-el! Beérünk a következő lakott területre ahol lassítok, ő meg száll tovább 70-el. Szerintem meg van győződve, hogy ő legjobb széles e határban. Sok közülük kalapban vezet, de ezeket legalább mindenki ismeri már és felkészülhet rá. Érdekelne, hogy másfelé is sok a „kalapos” vezető?

:)

Link to comment
Megosztás:

Jol teszed.

.........

És továbbra is tanácsolom: olvass, olvass, olvass.

Nem mindig lesz fenn olyan ember aki tud érdemben válaszolni. Aztán meg várhatod az infót fölöslegesen.

Olvasni, olvasni, olvasni. :)

Te Norbi! Hol tanultál idézni?? ;) ;) Vagy mitől ilyenek a hsz-edben az idézetek?

Ja, kimaradtak a "post=...." részek.

Link to comment
Megosztás:

Utálom a gyorshajtókat lakott területen. Sajnos elég sok van belőlük.

Lakott területen kívül már nem vagyok ennyire szigorú. Egyre gyakrabban találkozom márkafüggetlen vezetőkkel akik amikor megyek a faluban 50-el (na jó, legyen 55) rámrohannak hátulról 75-80 al és néha még tol is, előz ha tud., szorítja a kormányt cefetül. Sikerült megelőznie engem! Kiérünk a faluból az országútra, és a sűrű szembeforgalomban tartja az eddig beváltat, a 75-öt. Előzni nem lehet, mert ameddig a szem ellát szemből jönnek. Ő meg a „biztonságos vezető” 75-el! Beérünk a következő lakott területre ahol lassítok, ő meg száll tovább 70-el. Szerintem meg van győződve, hogy ő legjobb széles e határban. Sok közülük kalapban vezet, de ezeket legalább mindenki ismeri már és felkészülhet rá. Érdekelne, hogy másfelé is sok a „kalapos” vezető?

:)

Ismerős az ilyen túrista felénk is!

Link to comment
Megosztás:

Érdekelne, hogy másfelé is sok a „kalapos” vezető?

:)

Vannak azok mindenütt, a megoldás: vissza 3 padló ;) (persze ha meleg a moci).

Engem a múltkor evett meg a guta, full jég (ónos eső esett) isaszeg-pécel között hússzal !!! ment a kocsisor és nem lehetett előzni mert jöttek mindig szembe, és tényleg baromira csúszott. De 40-el simán lehetett volna menni. Tudnám miért ül este tízkor kocsiba az ilyen...

Link to comment
Megosztás:

Utálom a gyorshajtókat lakott területen. Sajnos elég sok van belőlük.

Lakott területen kívül már nem vagyok ennyire szigorú. Egyre gyakrabban találkozom márkafüggetlen vezetőkkel akik amikor megyek a faluban 50-el (na jó, legyen 55) rámrohannak hátulról 75-80 al és néha még tol is, előz ha tud., szorítja a kormányt cefetül. Sikerült megelőznie engem! Kiérünk a faluból az országútra, és a sűrű szembeforgalomban tartja az eddig beváltat, a 75-öt. Előzni nem lehet, mert ameddig a szem ellát szemből jönnek. Ő meg a „biztonságos vezető” 75-el! Beérünk a következő lakott területre ahol lassítok, ő meg száll tovább 70-el. Szerintem meg van győződve, hogy ő legjobb széles e határban. Sok közülük kalapban vezet, de ezeket legalább mindenki ismeri már és felkészülhet rá. Érdekelne, hogy másfelé is sok a „kalapos” vezető?

:)

Ezek engem rendkívül zavarnak. Belerondítanak a dinamikus vezetés lehetőségébe. De ez csak az egyik fajtájuk. Vannak még akik kígyózó sort húznak maguk mögött, vagy akik indokolatlanul lassan mennek kanyarban, vagy akik nem képesek jobbramenni ha az ég szakad rájuk akkor sem, vagy akik rövid lámpaváltásnál jó ha zöldnél berakják sebességbe (ő elsőként úgyis átjut hova siessen), vagy aki akkor jön rá hogy előzni akar amikor én már mellette vagyok (általában ezeknél az index csak díszítő jelleggel van az autón), vagy aki fél óráig gyorsít fel a haladási sebességre miután kivágott elém, stb...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy nagy kérésem, opel f-astra csapotthátum van és múltkor kaptam a kalaptartóba hangszórókat poetrytől mégegyszer köszönet és opel16v-nek is. Az a gondom nem igazán tudok elmenni találkozókra ill. a környékünkön nem igazán van opeles bolt v. normális bontó. Két csatlakozó dugót keresnék a kalaptartós gyári hangszórók aljzatába, ami speckó. Két vékony fémlap van középen az aljzatba és egyik oldalán lehet becsatizva rögzíteni a dugót. A régi tulaj mindent kiszedett, ráadásul a magnót is átcserélte.

Ha valaki tudna küldeni term. a költségeket állom azt nagyon megköszönném!!!

Elöre is köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy nagy kérésem, opel f-astra csapotthátum van és múltkor kaptam a kalaptartóba hangszórókat poetrytől mégegyszer köszönet és opel16v-nek is. Az a gondom nem igazán tudok elmenni találkozókra ill. a környékünkön nem igazán van opeles bolt v. normális bontó. Két csatlakozó dugót keresnék a kalaptartós gyári hangszórók aljzatába, ami speckó. Két vékony fémlap van középen az aljzatba és egyik oldalán lehet becsatizva rögzíteni a dugót. A régi tulaj mindent kiszedett, ráadásul a magnót is átcserélte.

Ha valaki tudna küldeni term. a költségeket állom azt nagyon megköszönném!!!

Elöre is köszi!!!

Aljzatról tudnál képet küldeni?

Link to comment
Megosztás:

azt mondták opelos csatlakozó, haveromnak is gyári van bent, neki is ilyen. képet csak holnap tudok felrakni.

Nekem is gyári van bent. Akkor olyat keresek.

Megkérdezem a boltost, mennyibe kerülne. (Nem opel bolt)

Jövő héten meglesz a válasz. Ha addig nem kapsz, segíthetek.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is gyári van bent. Akkor olyat keresek.

Megkérdezem a boltost, mennyibe kerülne. (Nem opel bolt)

Jövő héten meglesz a válasz. Ha addig nem kapsz, segíthetek.

A dugó hasonló, mint a számtech-be a tápdugó ami belemegy a floppy ill. cd-rom-ba, nagyjából.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az lenne a kérdés hogy, hátsó fékhenger csere volt (dobfék)és a fékpedált járó motornál "szerintem" könnyebben be lehet tövig nyomni mert előtte sokkal nehezebbenlehetett benyomni és keményebb is volt, most ez a jelenség betudható annak hogy ujjak a hengerek és könnyebben mozognak vagypedig maradt egy kis levegő valahol? Namost a levegővel csak az a probléma hogy már azóta 2x lett légtelenitve és sehogysem akar felkeményedni ugyhogy sztem nem levegős de ha valaki tud v.mi okosat az jó lenne. köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az lenne a kérdés hogy, hátsó fékhenger csere volt (dobfék)és a fékpedált járó motornál "szerintem" könnyebben be lehet tövig nyomni mert előtte sokkal nehezebbenlehetett benyomni és keményebb is volt, most ez a jelenség betudható annak hogy ujjak a hengerek és könnyebben mozognak vagypedig maradt egy kis levegő valahol? Namost a levegővel csak az a probléma hogy már azóta 2x lett légtelenitve és sehogysem akar felkeményedni ugyhogy sztem nem levegős de ha valaki tud v.mi okosat az jó lenne. köszi

Vagy levegős maradt a rendszer mégis, vagy az utánállítód nincs a helyzet magaslatán. Mondjuk ez utóbbitól még keménynek kéne lennie a végpontnak! HOgyan légtelenítetted? Mármint a folyamat érdekelne... lehetséges, hogy valamit nem jól csináltatok! :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy levegős maradt a rendszer mégis, vagy az utánállítód nincs a helyzet magaslatán. Mondjuk ez utóbbitól még keménynek kéne lennie a végpontnak! HOgyan légtelenítetted? Mármint a folyamat érdekelne... lehetséges, hogy valamit nem jól csináltatok! :)

Vagy esetleg behalt a főfékhenger is.Mert ilyenkor az is benne van a pakliban.Sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Vagy levegős maradt a rendszer mégis, vagy az utánállítód nincs a helyzet magaslatán. Mondjuk ez utóbbitól még keménynek kéne lennie a végpontnak! HOgyan légtelenítetted? Mármint a folyamat érdekelne... lehetséges, hogy valamit nem jól csináltatok! ;)

Mi ugy csináltuk hogy a bal hátsó fékkel kezdtük utánna hátsó jobb majd jobb első és bal első, nemtom számit-e a sorrend ugytudom igen de lehet hogy nemjól tudom, a tecnikai része meg a következő: haver pumpál(álló motornál,fékolaj tarály teletöltve+kupak letekerve) aztán nyomva tart majd én meg kiengedem a légtelenitőnél és figyelem a buborékokat,ha nem jött több akkor még 3xugyanez utánna/kerék a biztonság kedvéért és sajna még mndig nem keményedik föl a vége de viszont blokkol rendesen,ugyhogy nemértem.. :)

Link to comment
Megosztás:

Mi ugy csináltuk hogy a bal hátsó fékkel kezdtük utánna hátsó jobb majd jobb első és bal első, nemtom számit-e a sorrend ugytudom igen de lehet hogy nemjól tudom, a tecnikai része meg a következő: haver pumpál(álló motornál,fékolaj tarály teletöltve+kupak letekerve) aztán nyomva tart majd én meg kiengedem a légtelenitőnél és figyelem a buborékokat,ha nem jött több akkor még 3xugyanez utánna/kerék a biztonság kedvéért és sajna még mndig nem keményedik föl a vége de viszont blokkol rendesen,ugyhogy nemértem.. :)

;) Habosítasz vagy légtelenítesz? Ne pumpáljon, csak tapossa és tartsa úgy... ;) A pumpálással azt éred el, hogy eloszlatod a levegőt (esetleg habosítod az fékfolyadékot)! Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

:) Habosítasz vagy légtelenítesz? Ne pumpáljon, csak tapossa és tartsa úgy... ;) A pumpálással azt éred el, hogy eloszlatod a levegőt (esetleg habosítod az fékfolyadékot)! Szerintem...

Okés akkor megpróbáljuk igy is, tehát ha jól értem akkor csak 1xkell lenyomni és nyomva tartani és akkor kiereszteni?

Az nem lehet hogy, a fékfolyadék régi(kb4-5éves biztos van ugye ilyenkor már nem olyan a viszkozitása mint a friss oljanak) és attól nem keménydedik fel a pedál vége?

Link to comment
Megosztás:

Okés akkor megpróbáljuk igy is, tehát ha jól értem akkor csak 1xkell lenyomni és nyomva tartani és akkor kiereszteni?

Az nem lehet hogy, a fékfolyadék régi(kb4-5éves biztos van ugye ilyenkor már nem olyan a viszkozitása mint a friss oljanak) és attól nem keménydedik fel a pedál vége?

Azt hittem új fékfolyadékkal pótolod! :)

Link to comment
Megosztás:

Okés akkor megpróbáljuk igy is, tehát ha jól értem akkor csak 1xkell lenyomni és nyomva tartani és akkor kiereszteni?

Az nem lehet hogy, a fékfolyadék régi(kb4-5éves biztos van ugye ilyenkor már nem olyan a viszkozitása mint a friss oljanak) és attól nem keménydedik fel a pedál vége?

Szerintem is pumpálni kell, mert akkor dolgozza ki a levegőt a végére. Legalábbis én is így csináltam, és nálam működött a módszer.

Fékolajat 2 évente kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.