Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Lenne két kérdésem a tisztelt cartársakhoz:

- ha a sebességváltó bizonyos sebességeket nehezen kapcsol (jellemzően a 2-est), főleg visszaváltásnál, és menet közben kicsit zörög a váltórudazat, annak a javításához elég, ha veszek a Csergő-ben egy "sebváltórudazat javító készlet A-F"-et (Csz:0758223600), vagy komolyabb dologra készüljek fel?

- az eredeti 13"-os acélfelnik mögé max. mekkora féktárcsa fér be előre? A 256-os még befér, vagy maradjak a 236-osnál (természetesen Brembo)?

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

-Az nem a szinkrongyűrű című történet lesz?

-236-os a max. Sztem cseréld a 13-mas felnit. Nálam az utolsó szezonja. ;)

Ha szinkrongyűrű lesz, az kicsit macerás dolog, remélem nem :) Mondjuk "bíztató", hogy a váltórúd zörög, váltókar kicsit lötyög, így még lehet a műanyag alkatrészek hibája is...

Szívesen tennék alá 14-15-ös alufelnit, de sajna erre most nincs keret... ;)

Link to comment
Megosztás:

A 2-est nekem is nagyon nehezen vesz a kocsi visszaváltásnál, de leginkább csak hideg motor esetén. 2-3 km után már nincs ilyen problémám. Lehet hogy ez nem természetes, és nem oldható meg egy váltómű-olajcserével?

Ez nálam főleg 3.-nál jelentkezik, de csak néha, olyankor zavar, de tényleg ritka.

Hidegben az egyest nem szereti, de ez rövid (motor melegedéssel arányos) idő után megszűnik.

Link to comment
Megosztás:

Ha hőmérsékletfüggő a dolog, akkor szerintem nem a rudazat, vagy a stift lesz a hibás. Nekem is rosszul vette a kettest, 3-4 nap múlva meguntam és UHU akciósan kicserélte a stiftet, azóta nincs gond. De az én problémám nem volt hőmérsékletfüggő...

Link to comment
Megosztás:

Ha hidegen nehéz csak váltani, akkor az természetes. Javítani lehet kicsit az állapoton, ha olajcserét

csinálsz, illetve még egy kicsit lehet javítani a Meta GT adalékkal.

Ha mindig nehéz váltani, akkor valszeg a váltórudazat van megkopva, érdemes egy ilyen stiftcserét

megejteni, aztán megvizsgálni mennyit használt.

Link to comment
Megosztás:

Bp. XIII. Jász u.-ban van egy gyártó. Mindig kapsz újat, használt is előfordul.

Kössz a címet, megnézem!!

Az üzemanyagtartályon szerintetek van-e leeresztési lehetőség?? :)

AC-pumpa-csere előtt állok, sztán javasolták a tisztítást a pumpaáruló emberek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdésem a következő lenne, adott ugye a masina amiben lassacskán 60e km lesz. A motorkódja X14NZ, kérdés a következő, ennél a típusnál is a vezérműszíj hajtja a vízpumpát és a pumpa feszít, vagy itt külön van és egy görgő feszít?

Ezt mint laikus kérdezem!

Mindkét kijelentés igaz. A vízpumpa excenteres kialakításával tudod megfeszíteni a szíjat, és van egy rugós feszítőgörgő, ami mindig igyekszik feszesen tartani. Vezérműszíjcserénél cserélni kell : a vezérműszíjat, a feszítőgörgőt és a vízpumpát is, és mindegyikből csak gyárit venni!!

És majd elfelejtettem: az ékszíjat is érdemes!

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék milyen pótféklámpát érdemes venni??

Milyen árban van és hol érdemes venni?

Nekem a ledest ajánlották.

Szia!

Itt Győrben egy időben könnyen fellelhető termék volt a Valeo által gyártott AUDI-pótféklámpa(itt a gyár).

Nekem megvan ez a LED-es már kb.4-éve, de nagyon állat. Lámpánál állva nem szoktam a mögöttem állót idegesíteni, inkább leszállok a fékről.

Nemrég a kadettot lenyugdíjazva kivettem és most az astrába került.

A maszkját sikerült szinte tökéletesen az üveg ívére igazítanom, hogy ne szűrődjön ki alóla a fény, de a KPM-műszakin még így is belekötöttek, mert nagyon-nagyon kevés fény megjelent a kalaptartómon.

A boltokban meg kapni jónéhány TÜV és CE és egyéb minősítéseket feltüntető pótféklámpákat, amelyeknek semmilyen maszkjuk sincs az üvegig, hiszen a kalaptartó fölé kell a levegőbe felfogatni és egy fékezésnél kítűnően tükröződik, ha az ember a középső tükörbe néz, meg valószínűleg a kalaptartóját látja visszatükrözve.

Jómagam mindenképpen az üvegig takaró maszkos(meg egyébként is ez a szabályos), és LED-es lámpát javaslok. Nagyobb múlttal rendelkező gyártónál nagy esély van arra is, hogy nem szívja ki a nap a búráját fehérre, mint pl a Marutin.

Karesz

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Itt Győrben egy időben könnyen fellelhető termék volt a Valeo által gyártott AUDI-pótféklámpa(itt a gyár).

Nekem megvan ez a LED-es már kb.4-éve, de nagyon állat. Lámpánál állva nem szoktam a mögöttem állót idegesíteni, inkább leszállok a fékről.

Nemrég a kadettot lenyugdíjazva kivettem és most az astrába került.

A maszkját sikerült szinte tökéletesen az üveg ívére igazítanom, hogy ne szűrődjön ki alóla a fény, de a KPM-műszakin még így is belekötöttek, mert nagyon-nagyon kevés fény megjelent a kalaptartómon.

A boltokban meg kapni jónéhány TÜV és CE és egyéb minősítéseket feltüntető pótféklámpákat, amelyeknek semmilyen maszkjuk sincs az üvegig, hiszen a kalaptartó fölé kell a levegőbe felfogatni és egy fékezésnél kítűnően tükröződik, ha az ember a középső tükörbe néz, meg valószínűleg a kalaptartóját látja visszatükrözve.

Jómagam mindenképpen az üvegig takaró maszkos(meg egyébként is ez a szabályos), és LED-es lámpát javaslok. Nagyobb múlttal rendelkező gyártónál nagy esély van arra is, hogy nem szívja ki a nap a búráját fehérre, mint pl a Marutin.

Karesz

Köszi!!!

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék milyen pótféklámpát érdemes venni??

Milyen árban van és hol érdemes venni?

Nekem a ledest ajánlották.

Az árak pedig 2000-től felfelé vannak.

Biztos van olcsóbb is de az már nagyon gagyi lehet.

Nekem volt egy ledes 3000-et adtam érte, olyan is volt, gyorsan továbbadtam.

Link to comment
Megosztás:

Érdeklődnék milyen pótféklámpát érdemes venni??

Milyen árban van és hol érdemes venni?

Nekem a ledest ajánlották.

Vegyél olyan szárnyat, amiben benne van. Abba nem tudnak belekötni és annak a fényereje is korrekt (nem lehet, azt hiszem a normál féklámpa 60%-nál erősebb fényű).

Link to comment
Megosztás:

Vegyél olyan szárnyat, amiben benne van. Abba nem tudnak belekötni és annak a fényereje is korrekt (nem lehet, azt hiszem a normál féklámpa 60%-nál erősebb fényű).

Na igen ez sem rossz ötlet, csak ennek az anyagi oldala kb 25-30000 Ft és akkor még nincs festve, és felrakva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.