Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem meg szet kene szedni az ajtokat, es megnezni miert rezegnek/rezonalnak be menet kozben... Erdemes valamit cserelni ha mar szetszedem?

Attól függ, mi zörög. Nekem pl. a jobb első ajtó zörgésén a felső csapszeg cseréje segített, ott zörgött kicsit. Ha a kárpitot leveszed, érdemes pótolni a törött bolhákat, meg a párazáró fóliát.

Link to comment
Megosztás:

Ennyire talán nem, de egy 10-es simán megvan... A km óra szerinti +10 nálam is meg szokott lenni, de elvileg mehetnél még többel is... 50-es táblánál pl. ha jól tudom 64-től büntetnek, ha 10-et csal az óra, akkor elvileg 73-mal mehetsz... :) 90-nél 105 talán, itt is úgy szoktam menni, hogy kicsivel 100 fölött a mutató, nem kaptam még soha büntetést, 130-nál pedig asszem 147 a határ, vagyis óra szerint 157 kb, ezt az én astram majdnem csak akkor lépi túl, ha lejtőn, hátszéllel, lábbal rásegítve mész. :D

Ezek a régi mechanikus órák mind ilyenek, nem csak az opelnél. De nem az a baj, hogy csalnak alapból 10-et, (fölémér) hanem hogy nem lineárisan. Minél gyorsabban megy az ember annál többet. Nálam a vectrában 110ig 10-et, fölötte 20 körül, a 130 az óra szerint 150 és 160 közt van, 207-nél meg leforgatja az órát:

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/538939_168196489984251_1737846318_n.jpg

(nem, a fordulatszámérő nemmegy, mert még épp nem volt bekötve, /mondjuk mióta be van se, de az egy másik kérdés/)

Link to comment
Megosztás:

Ezek a régi mechanikus órák mind ilyenek, nem csak az opelnél. De nem az a baj, hogy csalnak alapból 10-et, (fölémér) hanem hogy nem lineárisan. Minél gyorsabban megy az ember annál többet. Nálam a vectrában 110ig 10-et, fölötte 20 körül, a 130 az óra szerint 150 és 160 közt van, 207-nél meg leforgatja az órát:

http://sphotos-c.ak....737846318_n.jpg

(nem, a fordulatszámérő nemmegy, mert még épp nem volt bekötve, /mondjuk mióta be van se, de az egy másik kérdés/)

Digitális is csal, de az fixen ötöt. Legalábbis az eddig vezetett VW-kben pontosan ötöt a GPS-emhez képest.

Link to comment
Megosztás:

Digitális is csal, de az fixen ötöt. Legalábbis az eddig vezetett VW-kben pontosan ötöt a GPS-emhez képest.

Az Opel digije is csal de nem is csoda, hiszen 8 vagy 16 impulzusos jeladója van és ugyanúgy a váltó kmó kihajtásról alakítja át, mint a másiknál az óra. Nem vettem észre lényeges különbséget a kettő között. A km számlálója viszont pontos.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom miért jön újra és újra elő ez a "csal az órám" kérdés. Annak szabvány szerint csalnia KELL felfelé. Hogy pontosan mennyit azt nem tudom de ha jól emlékszem legalább 5%-ot (az enyém kb 8-10%-ot csal). Persze ha valaki nem váltóméretes gumit rak fel, vagy cserélgeti az órát a nem megfelelő W számúra akkor csalhat ennél sokkal többet.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom miért jön újra és újra elő ez a "csal az órám" kérdés. Annak szabvány szerint csalnia KELL felfelé. Hogy pontosan mennyit azt nem tudom de ha jól emlékszem legalább 5%-ot (az enyém kb 8-10%-ot csal). Persze ha valaki nem váltóméretes gumit rak fel, vagy cserélgeti az órát a nem megfelelő W számúra akkor csalhat ennél sokkal többet.

Ez így van, de mint mondtam nem az a probléma hogy csal, hanem hogy nem lineárisan. (az új full elektromosok már persze azok)

Link to comment
Megosztás:

16 ;) http://www.blue-lcd....n/lcdeinbau.htm

Most nem szedem szét, hogy lefényképezzem, de ráírva is 16 IMP van.

(Inkább a 8 -> 6) :blush: De ilyenem nincs, szerencsére ugyanaz jó volt a BC-hez is és az órához is, nem kellett kettő.

Enyémen 15 van írva. ;) Most olvastam el, hogy a Digitálisról van szó. :D Annál lehet. :P A mechanikus viszont 8 vagy 15.

Link to comment
Megosztás:

Kormány magasságállítás.

Aha...Értem! Köszönöm! ;)

Más téma: Egy kollégámnak is X14XE van, de egy olyan problémát ecsetelt ma, amivel én még nem találkoztam. Pedig nekem is X14XE van már 6.éve! Elmondása szerint szó szerint ídézem: rángat az autó, erőtlen...mint régen a zsigulinál, ha nem ment az egyik henger! Azt mondja 2ezres fordulatig nagyon gyenge az autó, mintha le akarna fulladni! Mondjuk X14XE-ről beszélünk, szóval 2ezres fordulat felett sem egy Ferrari, elvégre 90ló....de mindegy, nagyon szidja...és ma délután láttam is az autót! Tényleg fura hangja is van, olyan dadogós, meg szerintem nagyon füstől is! Én inkább ahoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy karbis mocit túlszívat az ember....Mi lehet a gondja fiúk? Van tippetek? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Aha...Értem! Köszönöm! ;)

Más téma: Egy kollégámnak is X14XE van, de egy olyan problémát ecsetelt ma, amivel én még nem találkoztam. Pedig nekem is X14XE van már 6.éve! Elmondása szerint szó szerint ídézem: rángat az autó, erőtlen...mint régen a zsigulinál, ha nem ment az egyik henger! Azt mondja 2ezres fordulatig nagyon gyenge az autó, mintha le akarna fulladni! Mondjuk X14XE-ről beszélünk, szóval 2ezres fordulat felett sem egy Ferrari, elvégre 90ló....de mindegy, nagyon szidja...és ma délután láttam is az autót! Tényleg fura hangja is van, olyan dadogós, meg szerintem nagyon füstől is! Én inkább ahoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy karbis mocit túlszívat az ember....Mi lehet a gondja fiúk? Van tippetek? :icon1:

Nézze meg a vezérlést, lehet átugrott pár fogat a szíj.

Link to comment
Megosztás:

Aha...Értem! Köszönöm! ;)

Más téma: Egy kollégámnak is X14XE van, de egy olyan problémát ecsetelt ma, amivel én még nem találkoztam. Pedig nekem is X14XE van már 6.éve! Elmondása szerint szó szerint ídézem: rángat az autó, erőtlen...mint régen a zsigulinál, ha nem ment az egyik henger! Azt mondja 2ezres fordulatig nagyon gyenge az autó, mintha le akarna fulladni! Mondjuk X14XE-ről beszélünk, szóval 2ezres fordulat felett sem egy Ferrari, elvégre 90ló....de mindegy, nagyon szidja...és ma délután láttam is az autót! Tényleg fura hangja is van, olyan dadogós, meg szerintem nagyon füstől is! Én inkább ahoz tudnám hasonlítani, mint amikor egy karbis mocit túlszívat az ember....Mi lehet a gondja fiúk? Van tippetek? :icon1:

Nekem is csinált ilyet az Xe. Túldúsítás jellemzően hőfok jeladó hiba,különösen ha üzemmelegen durvul a helyzet. MIL-t sem gyújt elhiszi a jeladónak,hogy hideg a motor közben meg nem.

Link to comment
Megosztás:

Ezt néztem én is, de... szerintem azért durva, hogy 19000 km alatt ennyire le lett amortizálva az alufelni. Kíváncsi lennék hány tollal írták a szervizkönyvet...

Hol van leamortizálva a felni? Teljesen hibátlan, csak a gumifelrakásnál használt fekete vazelintől néz ki hibásnak.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is csinált ilyet az Xe. Túldúsítás jellemzően hőfok jeladó hiba,különösen ha üzemmelegen durvul a helyzet. MIL-t sem gyújt elhiszi a jeladónak,hogy hideg a motor közben meg nem.

Az biztos nem lehet, elöször arra tippeltem én is, még én hozztam neki jeladót az Unixtól, kb 1 hónapja. Lambda-szonda is cserélve lett.... Még ezt a vezérlés dolgot amit a Pepe írt nem néztük....hmmm próba cseresznye!

Link to comment
Megosztás:

Az biztos nem lehet, elöször arra tippeltem én is, még én hozztam neki jeladót az Unixtól, kb 1 hónapja. Lambda-szonda is cserélve lett.... Még ezt a vezérlés dolgot amit a Pepe írt nem néztük....hmmm próba cseresznye!

Előre szólok, nem vagyok autószerelő. :icon1:

Gyertyákat néztétek? Mikor voltak cserélve, hőrtékük megfelelő? Gyújtáskábelek nem szakadtak?

Link to comment
Megosztás:

Hol van leamortizálva a felni? Teljesen hibátlan, csak a gumifelrakásnál használt fekete vazelintől néz ki hibásnak.

Egyébként motorházfedél illesztés, meg hűtőmaszk illesztés elég tré... Nálam párhuzamos a lámpa a hűtőmaszkommal... Szerintem gyárilag ennyire nem gyártanak selejtes autót! Ez szerintem telibe van fújva...

Link to comment
Megosztás:

Egyébként motorházfedél illesztés, meg hűtőmaszk illesztés elég tré... Nálam párhuzamos a lámpa a hűtőmaszkommal... Szerintem gyárilag ennyire nem gyártanak selejtes autót! Ez szerintem telibe van fújva...

Ez már classic, amit a (asszem) lengyeleknél vagy hol gyártottak, ezekről meg köztudott hogy elég trehány módon lettek összehányva, a németes precízitásnak nem sok nyoma maradt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.