Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Hát érdekes ez a szemkonktastus írás én még nem nagyon kerültem ilyen helyzetbe, hogy szemkontatus kelljen. Egy kamionnal pl, hogy kerülsz ilyen helyzetben? Szerintem másoknak teljesen felesleges belátnia... Ott az index megállsz ha elsőbbséget kell adnod. Esetleg a rendőr őrei magyarázhatnak, hogy nem látnak be, így könnyen le tudják lőni. Talán a brutálisan rommá fóliázott gagyi fóliás esetben lehet baj, amikor már tényleg nem látsz ki oldalra akkor lehet esetleg baleset veszélyes. A hátulsó 3 ablak meg már Réges rég legális műbizonylattal és tükörrel.

Ha valakit zavar egy fekete doboz mert nem lát át rajta az tanuljon meg vezetni. Egyébként ez elég buta megközelítés mert akkor tiltsuk ki a kamionok, kis teher autókat azon sem látsz át...

Hát ez elég érdekes, mert sok elsőbbségadási szitu ilyen.

Nincs kedvem vitatkozni, de annyit még hozzá tennék, hogy nyilván nem az a lényeg, hogy keresztül látsz-e a kocsin. Hanem az, hogy tudsz-e kommunikálni a vezetőjével, látod-e őt, tudsz-e ebből következtetni a viselkedésére vagy sem.

Ezt hívják defenzív vezetésnek (pontosabban ez is a része), ami a kresz könyv első oldalán van.

Kár, hogy ez neked nem mond semmit, de még van idő bepótolni... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Első ablak fóliázás szerintem egyszerű optikai dolgok miatt szabálytalan. Sétálj este sötétben napszemüvegben! A látást már a sötétség is korlátozza, tehát nem szabad még egy sötétítő szűrőt is ráhúzni. Nem véletlenül buktatnak repedt, karcos szélvédőért, ha a látótérben van, illetve lukas, törött fényszóró, ködlámpa miatt. A látást zavarják, és emberi életek múlhatnak rajta.

Másik ok pedig, hogy a yard nem lát be rád, ha melléd ér, tehát nem tudja, hogy mondjuk pisztolyt fogsz rá, vagy csak vigyorogsz mint a tök.

ET változás... A gyártó garantálja, hogy a jármű, amit forgalomba helyez, azzal a paraméterrel, amit az autó műszaki paraméterei közé írnak, alkalmas közúti közlekedésre, nem veszélyezteti a forgalomban résztvevők életét, stb... A tervezés során a jármű ezekkel a paraméterekkel lett forgalomba helyezve, tehát nem változtatható kényünk kedvünk szerint. XY nem tudja megítélni, hogy az adott változtatás miben, milyen módon befolyásolja a jármű viselkedését. Ettől függetlenül feltehetsz rá más paraméterekkel kereket, gumit, csak nem kell sírni, ha a yard kibaxik veled. Ezen kívül van még a kiálló kerekek miatt egy másik veszély is! A sárvédő szerepe az, hogy a kerekek által felkapott szennyeződést a sárvédőre vágja fel. Ezek lehetnek kavicsok, sár, víz, falevél, stb... Elméletileg mindent leveretsz a kocsidra. Ha a kereked kintebb kerül, a sárvédő mellet elszálló dzsuva, kavics a mögötted haladó, és szembe jövő autóra kerülhet, beütheti a szélvédőt stb... Ezek azért elég fontos szempontok.

Sport dob... utálom! Kicsit igénytelenségre utal. Lukas kipufogó, the king of the road feeling... Nekem nem bejövős! Attól függetlenül tehetsz rá, legfeljebb az az érzésem lesz, hogy feltűnési viszketekséged van, és csak ezzel akarsz a nőknél bevágódni. Manapság azért a modern autóknak egész kellemes csendes hangja van, és kezdünk tendálni affelé, hogy az emberek utálják a zajokat, és kezdik élvezni a hangtalan suhanást... Nekem egy sportdobos autó olyan ha elzúg az úton, mint amikor valaki recsegőset fingik a buszon... nyugalom megzavarására alkalmas.

Kipufogó vég... Ízlések és pofonok, de azt lehet csendes dobra is rakatni. Szerintem elegáns tud lenni egy krómozott pöfögő vég, de csak ha nem túl hivalkodó. Egy a gyárinál nem sokkal nagyobb még gusztusos lehet, de egy hajókürt szélességűt nem tennék fel.

Lámpa... Lásd a látás részt! És itt tenném hozzá, hogy vannak lámpák amik tetszenek, de sosem tenném fel. A gyári az gyári! :)

Egyébként mindenki azt csinál, amit akar, de ha miatta nekem károm lesz... hát Isten mentse!

Link to comment
Megosztás:

Hát érdekes ez a szemkonktastus írás én még nem nagyon kerültem ilyen helyzetbe, hogy szemkontatus kelljen. Egy kamionnal pl, hogy kerülsz ilyen helyzetben? Szerintem másoknak teljesen felesleges belátnia... ...

hogy mik vannak :omg:

sztem itt nem a kamionra gondolt a kolléga

de mondjuk egy körbe jobbkezesnél vagy körforgalomnál én is bizony megnézem, hogy a másik esetleg a telefonját nyomogatja vagy kotorászik vagy éppen erre felé néz és látja-e, hogy jé itt egy másik kocsi

egyénként nekem hátul kicsit nagyobb ET van, de tök véletlenül ez adták csak néhány mm (talán 5) van kijjebb, de mondjuk akinek kilóg a kerékjáratból az elmehet a pics@ba............az ember sz@phatja utána a felvert vizet.....(ami lefencs nélkül is elég nagy tud lenni, az meg ugye mostanában nem divat)

Link to comment
Megosztás:

Hát, ugye fólia, nem olyan rég vizsgáztam és mintha lett volna olyan dolog, hogy jó előre nézzük az utat, ne csak az előttünk haladót, ha felvillannek a féklámpák(éjjel) készüljünk fel a fékezésre...amikor megtoltam a passatot (egyértelmű követési távolság be nem tartása..) akkor sem láttam át rajta mert fóliázva volt . Szemkontaktus....3 gyerekes apuka vagyok a csajok sokat mennem ide-oda zebrán átt egyedül , úgy van tanítva nekik, hogy megáll körülnéz, ha az autó lassítt-megáll ÉS a bácsi-néni őt nézi akkor mehet átt. A feleségem lökte már úgy fel autó cangával, hogy elsőbbsége volt a kocsi lassított, a vezető intett (bár mint mondtam a nejemnek volt elsőbbsége) de amikor áthaladt előtte az autó nekiment. Mint kiderült, a vezető nem vette észre csak úgy lassított és gesztikulálva beszélt ezért intett. Mivel ezt a játékot a túlélésre játszák és mindenkinek csak egy élete van ezért fontos a szemkontaktus. Utólag meg huhára semmit nem számítt kinek volt igaza. Bár lehet ez csak az én véleményem....

Link to comment
Megosztás:

Hát, ugye fólia, nem olyan rég vizsgáztam és mintha lett volna olyan dolog, hogy jó előre nézzük az utat, ne csak az előttünk haladót, ha felvillannek a féklámpák(éjjel) készüljünk fel a fékezésre...amikor megtoltam a passatot (egyértelmű követési távolság be nem tartása..) akkor sem láttam át rajta mert fóliázva volt . Szemkontaktus....3 gyerekes apuka vagyok a csajok sokat mennem ide-oda zebrán átt egyedül , úgy van tanítva nekik, hogy megáll körülnéz, ha az autó lassítt-megáll ÉS a bácsi-néni őt nézi akkor mehet átt. A feleségem lökte már úgy fel autó cangával, hogy elsőbbsége volt a kocsi lassított, a vezető intett (bár mint mondtam a nejemnek volt elsőbbsége) de amikor áthaladt előtte az autó nekiment. Mint kiderült, a vezető nem vette észre csak úgy lassított és gesztikulálva beszélt ezért intett. Mivel ezt a játékot a túlélésre játszák és mindenkinek csak egy élete van ezért fontos a szemkontaktus. Utólag meg huhára semmit nem számítt kinek volt igaza. Bár lehet ez csak az én véleményem....

Nem vagy egyedül ezzel!

Link to comment
Megosztás:

Engem speciel nem érdekel a szemkontaktus. Mást se érdekeljen... Megállok ezzel jelzem, hogy megadom az elsőbbséget. Egyébként meg én senkiben nem bízok nem izgat az ilyen bizalmi elv jobb kezesben is inkább állóra fékezem az autót.... még ha elsőbbségem van akkor is ha látom, hogy túl nagy sebességel jön vagy veszélyes a helyzet. Engem nem érdekelnek az emberek a járművek mozgását figyelem. Egyébként az első szélvédőm átlátni.... Az oldalon miért is kéne? Már uram bocsáss de miért is kéne a nekem jobb kézre egyenrangú kereszteződésben jövő embernek a szemét nézegetnem? Neki miért kéne jelezni bármit is? Álljon meg ez a dolga. Hangsúlyozom előre belátni látnak mindent.. Oldalra teljesen felesleges. Ha meg besorolni szeretnék akkor az indexet használom nem pislogok a másikra.... Nyilván lehet veszélyes a 2 oldalsó ablak full sötétre fóliázása de közel sem annyira mint amennyire köcsögöznek vele.. Ez inkább lehúzás nem a mi biztonságunkat szolgálja. Elég sokat vezetek napi szinten a belvárosban de ezt amúgy sem kell bizonygatni.. Nincsenek gondjaim... Próbálok ésszerűen óvatosan közlekedni az meg, hogy mikor van elsőbbségem az sem érdekel... mert sajnos magyarországon akkor van ha megadják..

A felni téma továbbra is lerágott csont kb 3x írtam le, hogy értelmes keretek között nem lóg ki a sárvédőn túl az eleve ocsmány...

Attól mert sportdob, nem kell beszakítani a dobhártyádat nem a homasitás repedt fazék dobokról volt szó... Meg lehet ez közelíteni más szempontból is nem ázért kell átmenő dobot felrakni, hogy üvöltsön mint az állat, hanem azért mert, hogy gyorsabban örüljön a rendszer... Bocs nyilván lúzer vagy, hogy egy C20NE-nél megmertem ilyet tenni ez nem egy C14NZ..

A lámpák is lerágott csont téma...

A kamiont és a kis teherautókat példának hoztam fel miért is butaság, hogy át kell látni minden autón.... Ja és ráadásul azokkal is nehéz lesz a szemkontaktus + a belátás...

Nagyjából ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a szemkontaktus dolgot én dobtam fel, de látom jó kis gumicsont lett belőle. :D

Szerintem a többség érti, hogy miről szólna ez. Nem az a lényeg, hogy mindenképp azt kell nézni, hogy ki vezeti a kocsit. Hanem az, hogy bizonyos helyzetekben fontos. Zebrára lépés előtt pl erősen ajánlott, ugyanis azt jelenti, hogy a vezető észrevett. És az nagyon nem mindegy.

Ja és persze elsőbbséget sem az autónak adsz, hanem a vezetőjének.

Na de most már tényleg befejezem, mert kár lenne Dáwidért. :D :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell félteni Dáwidot. :D

Úgysem lehet igazságot tenni, de az biztos, hogy bizonyos helyzetekben kell a szemkontaktus, esetenként pedig semmi szükség rá. Biztos senki nem fog úgy végégmenni pl. az Üllői úton a zöld lámpánál, hogy minden kereszteződésben megáll, mert ki tudja hátha elindul valaki a pirosnál, de a jobbkezes dolgot teljesen megértem. Itt Kaposváron már nincs is jobbkezes utca, (amíg volt egy T alakú kereszteződésben, addig sűrűn volt is baleset) gondolom máshol sincs sok, Budapesttel ellentétben. Így sajnos azt szokják meg az emberek (akik nem találkoznak mással), hogyha nincs tábla, akkor elsőbbségük van, és abban a pillanatban amikor jobbkezes helyzettel találkoznak, kész a baj. Ezért teljesen jó módszernek tartom a jobbkezes kereszteződésben a bizalmi elv figyelmen kívül hagyását.

A futómű és ET kérdésben is azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy nem voltak a csúcson az Opel mérnökei, amikor ezeknek az Astáknak a futóművét megalkották. (ha a GSi futóművet tették volna a többihez is, akkor nem mondom..., de sajnálták azt a pár kg vasat) A Kadetthez képest módosított csapágyazás is engedne nagyobb hatásvonal eltérést mint a kúpgörgős konstrukció. Mégis maradt az ET49 nagyobb részt (igaz voltak már olyan szériák is amelyek ET46-tal jöttek ki). Persze itt is a szélsőség mint az ET13 már túlzás és tényleg nem biztos, hogy "befér" a geometriába.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell félteni Dáwidot. :D

Úgysem lehet igazságot tenni, de az biztos, hogy bizonyos helyzetekben kell a szemkontaktus, esetenként pedig semmi szükség rá. Biztos senki nem fog úgy végégmenni pl. az Üllői úton a zöld lámpánál, hogy minden kereszteződésben megáll, mert ki tudja hátha elindul valaki a pirosnál, de a jobbkezes dolgot teljesen megértem. Itt Kaposváron már nincs is jobbkezes utca, (amíg volt egy T alakú kereszteződésben, addig sűrűn volt is baleset) gondolom máshol sincs sok, Budapesttel ellentétben. Így sajnos azt szokják meg az emberek (akik nem találkoznak mással), hogyha nincs tábla, akkor elsőbbségük van, és abban a pillanatban amikor jobbkezes helyzettel találkoznak, kész a baj. Ezért teljesen jó módszernek tartom a jobbkezes kereszteződésben a bizalmi elv figyelmen kívül hagyását.

A futómű és ET kérdésben is azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy nem voltak a csúcson az Opel mérnökei, amikor ezeknek az Astáknak a futóművét megalkották. (ha a GSi futóművet tették volna a többihez is, akkor nem mondom..., de sajnálták azt a pár kg vasat) A Kadetthez képest módosított csapágyazás is engedne nagyobb hatásvonal eltérést mint a kúpgörgős konstrukció. Mégis maradt az ET49 nagyobb részt (igaz voltak már olyan szériák is amelyek ET46-tal jöttek ki). Persze itt is a szélsőség mint az ET13 már túlzás és tényleg nem biztos, hogy "befér" a geometriába.

Az ET46 volt az eredeti felnije, talán a faceliftig ezzel jöttek ki, aztán gondolom egységesítés végett ugyanaz került rá, mint a Corsákra, ET49-es.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, Tiu, hogy te érted mire céloztam. (nyilván nem 1 üllői útra írtam a kereszteződéses sztorit)

Dave te meg még mindig nem érted. Zebrára lépéskor én látom a sofőr szemét ugyanis az első ablak nincs lefóliázva de ezt írom már kb 3 hozzászólás óta.... Nem arról magyarázok, hogy nem kell nézni a sofőr reakciót hanem azt, hogy a Fólia nem nagyon korlátoz ebben... Este sötétben lehet veszélyes esetleg... Meg a rendőr hivatkozhat arra, hogy nem látja, hogy pl fegyvert tartasz rá. Egy két kötözködő egyén vissza olvashatna, akkor rájönne, hogy nem hülyeségeket írok. Arról van szó, hogy vannak értelmes átalakítások amit nem kellene tiltani és máshol nem is tiltanak ennyi. Senkit nem arról akartam meggyőzni, hogy mindent építsen át ész nélkül... Ez nem a FAST AND FURIOUS.. Elnézést ha megzavart a nyugalmat.

Link to comment
Megosztás:

Engem speciel nem érdekel a szemkontaktus. Mást se érdekeljen... Megállok ezzel jelzem, hogy megadom az elsőbbséget. Egyébként meg én senkiben nem bízok nem izgat az ilyen bizalmi elv jobb kezesben is inkább állóra fékezem az autót.... még ha elsőbbségem van akkor is ha látom, hogy túl nagy sebességel jön vagy veszélyes a helyzet. Engem nem érdekelnek az emberek a járművek mozgását figyelem. Egyébként az első szélvédőm átlátni.... Az oldalon miért is kéne? Már uram bocsáss de miért is kéne a nekem jobb kézre egyenrangú kereszteződésben jövő embernek a szemét nézegetnem? Neki miért kéne jelezni bármit is? Álljon meg ez a dolga. Hangsúlyozom előre belátni látnak mindent.. Oldalra teljesen felesleges. Ha meg besorolni szeretnék akkor az indexet használom nem pislogok a másikra.... Nyilván lehet veszélyes a 2 oldalsó ablak full sötétre fóliázása de közel sem annyira mint amennyire köcsögöznek vele.. Ez inkább lehúzás nem a mi biztonságunkat szolgálja. Elég sokat vezetek napi szinten a belvárosban de ezt amúgy sem kell bizonygatni.. Nincsenek gondjaim... Próbálok ésszerűen óvatosan közlekedni az meg, hogy mikor van elsőbbségem az sem érdekel... mert sajnos magyarországon akkor van ha megadják..

A felni téma továbbra is lerágott csont kb 3x írtam le, hogy értelmes keretek között nem lóg ki a sárvédőn túl az eleve ocsmány...

Attól mert sportdob, nem kell beszakítani a dobhártyádat nem a homasitás repedt fazék dobokról volt szó... Meg lehet ez közelíteni más szempontból is nem ázért kell átmenő dobot felrakni, hogy üvöltsön mint az állat, hanem azért mert, hogy gyorsabban örüljön a rendszer... Bocs nyilván lúzer vagy, hogy egy C20NE-nél megmertem ilyet tenni ez nem egy C14NZ..

A lámpák is lerágott csont téma...

A kamiont és a kis teherautókat példának hoztam fel miért is butaság, hogy át kell látni minden autón.... Ja és ráadásul azokkal is nehéz lesz a szemkontaktus + a belátás...

Nagyjából ennyi.

Minden lerágott csont... jól is van úgy. :D

Én nem akarlak meggyőzni, mindenki azt csinál amit akar, ez ennyire egyszerű. Aki érti a dolgok okát, az érti, aki nem, az szeret szembemenni velük. Ez ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Minden lerágott csont... jól is van úgy. :D

Én nem akarlak meggyőzni, mindenki azt csinál amit akar, ez ennyire egyszerű. Aki érti a dolgok okát, az érti, aki nem, az szeret szembemenni velük. Ez ilyen.

Igen persze. Nyilván csak az a jó amit te írsz meg te állítasz másnak nem lehetnek elképzelései... A világ számos pontján lévő emberek átalakították az autójukat és köszönik szépen jól megvannak vele. Ráraktak alufelnit és nyugodt szívvel eljárnak vele. Kutyát sem érdekli, mit tesz a futóművel, ugyanis ez egy használati cikk... Ha majd tönkre megy vesz másikat. Lerágott csont igen, azért mert, dolgozol xyz autós cégnél már nem kell beállítani, hogy te mindent jobban tudsz és csak az a jó. Örüljél, hogy te gyári felnit tettél fel és, hogy milyen jó vagy azt ennyi. Fentebb írtam, hogy nem akartam megzavarni a nyugalmat. Te meg írtad, hogy nem szólsz hozzá. Akkor ennyi nincs miről kommunikálnunk :) Hordjál szemellenzőt és ragaszkodj mindenhez ami le van írva. Ennyi. Unalmas kis egyed maradsz mindig is ebben a világban. Más szeret kreatívoskodni elérni valamit és fejleszteni mindig jobbat és jobbat.. Ahogy írtam kinek a pap kinek a papné. Mindent csinálj úgy ahogy megmondják! Lapozhatunk következő fejezet.

Link to comment
Megosztás:

Igen persze. Nyilván csak az a jó amit te írsz meg te állítasz másnak nem lehetnek elképzelései... A világ számos pontján lévő emberek átalakították az autójukat és köszönik szépen jól megvannak vele. Ráraktak alufelnit és nyugodt szívvel eljárnak vele. Kutyát sem érdekli, mit tesz a futóművel, ugyanis ez egy használati cikk... Ha majd tönkre megy vesz másikat. Lerágott csont igen, azért mert, dolgozol xyz autós cégnél már nem kell beállítani, hogy te mindent jobban tudsz és csak az a jó. Örüljél, hogy te gyári felnit tettél fel és, hogy milyen jó vagy azt ennyi. Fentebb írtam, hogy nem akartam megzavarni a nyugalmat. Te meg írtad, hogy nem szólsz hozzá. Akkor ennyi nincs miről kommunikálnunk :) Hordjál szemellenzőt és ragaszkodj mindenhez ami le van írva. Ennyi. Unalmas kis egyed maradsz mindig is ebben a világban. Más szeret kreatívoskodni elérni valamit és fejleszteni mindig jobbat és jobbat.. Ahogy írtam kinek a pap kinek a papné. Mindent csinálj úgy ahogy megmondják! Lapozhatunk következő fejezet.

Ember miről beszélsz? Nem dolgozom autós cégnél, hanem tanulok, ahogy azt írtam is. Nem vagyok szemellenzős, csak vannak bizonyos dolgok, amikben másképp gondolkodunk, Ennyi. ;)

Attól, hogy valaki szereti a gyári megoldásokat, még nem lesz unalmas. Sőt....

Attól, hogy valaki átalakít dolgokat nem azt jelenti hogy fejleszti és jobb lesz ahogy mondtad, hanem átalakítva és vagy jobb lesz vagy nem. Ez egy ilyen játék. De igazából édesmindegy.

Link to comment
Megosztás:

Ember miről beszélsz? Nem dolgozom autós cégnél, hanem tanulok, ahogy azt írtam is. Nem vagyok szemellenzős, csak vannak bizonyos dolgok, amikben másképp gondolkodunk, Ennyi. ;)

Attól, hogy valaki szereti a gyári megoldásokat, még nem lesz unalmas. Sőt....

Attól, hogy valaki átalakít dolgokat nem azt jelenti hogy fejleszti és jobb lesz ahogy mondtad, hanem átalakítva és vagy jobb lesz vagy nem. Ez egy ilyen játék. De igazából édesmindegy.

Unalmas vagy. :D Az is unalmas, hogy egy F Astrát gyári alkatrészekből olyan full extrás autóvá lehet varázsolni, hogy a mai kocsik is megirigyelnék. Max fedélzeti GPS nem lenne benne, meg színes kijelző. :D Uncsi. :D

Link to comment
Megosztás:

Unalmas. Hetente látom, azt' mindig ugyan úgy néz ki :D (viszont a képre dobjál föl egy logót, hogy legyen majd mit levágni róla :lol: ) fogadunk, hogy beszól valaki az "osztókörmósosítóra" ?

Lehet kipróbálom az oldalon található jelentés funkciót....meg szólok Andrisnak is, mert ez így nem pálya.

Link to comment
Megosztás:

Caravanon miért van megemelve a tető? :) Szolgál valami plusz pozitívummal? Meg miért csak a felétől, akkor már miért nem az egész magasabb?

Nem találok benne logikát :D

Belül is meg van az a kiemelkedés --> Nagyobb fejtér, nagyobb kutyatér, nagyobb dinnyetér stb. Plusz a Kölyök ellen jobban tart... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.