Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Na, hát köszi mindenkinek. A gyári gondolom aranyáron van. Boscht vettem egyszer kint, az nagyon jó volt, de 10 perc múlva elhagytuk az autópályán... :(

Most valami 3 euros német lidl-s noname van rajta, kb egy évet bírt, mondjuk annyiért sztem jó. Mostmár viszont lassan cserélnem kell.

Nekem a sierrámon volt bosch sokáig, csak elég drága

De mi az a gyári ablaktörlő? Az egy sima valeo, nem?

Amúgy én még kimondottan jó ablaktörlőt nem találtam, valeo pár hónapig jó, bosch vacak volt, noname volt még a legjobb ár/érték arányú

Az Opelon GM volt sokáig, de mióta megjelent a Valeo ilyen OEM csomagolásban azt rakom rá

mehogy GM is Valeo vagy fordítva :D

télen sem lesz kemény, szépen billeg ide-oda

mondjuk én naon lucskossan törlök, meg lefagyva sem szevedtetem, ez sokad ad hozzá az élettartalmához

Link to comment
Megosztás:

Sokáig veszegettem boscht, csámpiont, valeot, aztán meguntam, hogy 2 év után offos mindegyik. Ha évente veszek gagyit, és az első csíkozásnál lecserélem, akkor is olcsóbban kijövök. Vettem 700-ért a madaras teszkóban, akciós egybegumi lapátot, mer' olyanom még úgyse volt. "Ennyiért lesz.rom azt is, ha egy telet tud" alapon, ezzel kapartam a jeget, ezzel mostam a 3 napos rászáradt madárkulát. 2,5 év után kezdett el csíkozni... :D Akkor még használtam egy nyarat, de gondoltam, hogy be kéne vásárolni belőle, mert ez qrvajó volt. Vettem még 2 pakkot. következő télre lecseréltem, tavaszra már csíkozott. Föltettem a 3. pakkot, fél év múlva leszakadt a penge része középen, ahol a legjobban rányomódik a jobb oldali lapát. Mostmár totál hűtlen vagyok az összeshez. Bemegyek, megkeresem az első normálisan kinézőt, mert a nagyon hulladékot azért nem vagyok hajlandó föltenni, aztán kész. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

A munkahelyemen először lemoshattam magasnyomásúval az autómat, csak valszeg kicsit túl erős a mosó. Hátúlról lenyomtam az Opel jelent... Szerencsére nem tört el, de mivel érdemes visszaragasztani? Vagy kétoldalú rahasztóval ami ilyen cellux szerű (ilyenem van otthon) vagy inkább ami kicsit vastagabb szivacsos? Vagy más ajánlat? Nem szeretném útközben elhagyni.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

A munkahelyemen először lemoshattam magasnyomásúval az autómat, csak valszeg kicsit túl erős a mosó. Hátúlról lenyomtam az Opel jelent... Szerencsére nem tört el, de mivel érdemes visszaragasztani? Vagy kétoldalú rahasztóval ami ilyen cellux szerű (ilyenem van otthon) vagy inkább ami kicsit vastagabb szivacsos? Vagy más ajánlat? Nem szeretném útközben elhagyni.

Valami jóféle szivacsossal. 3M vagy ilyesmi. Nekem is azzal van a felirat feltéve, nem akar leesni, és a mosó se hozza le.

Link to comment
Megosztás:

Írtam az adok-veszekbe is de hátha azt nem mindenki nézi. Érdekelne 2002-es évjáratú Astra F-hez balos fényszóró motoros állítású, (nins benne a motor nem gond mert az van) vagy csak a búra. Rendes márkásat. Lehetőleg ne Depos- legyen. Jelenleg Valeo van rajta.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Az előző maradványait mivel érdemes lekaparni? Ill mivel szedjem le?

A ragasztómaradványokat a folttisztító benzin szépen lehozza. Utána egy vizes ruhával érdemes még letörölni, biztos ami biztos. Bár amúgy elég gyorsan párolog és nem hagy nyomot.

Link to comment
Megosztás:

Helló Mindenki!

A munkahelyemen először lemoshattam magasnyomásúval az autómat, csak valszeg kicsit túl erős a mosó. Hátúlról lenyomtam az Opel jelent... Szerencsére nem tört el, de mivel érdemes visszaragasztani? Vagy kétoldalú rahasztóval ami ilyen cellux szerű (ilyenem van otthon) vagy inkább ami kicsit vastagabb szivacsos? Vagy más ajánlat? Nem szeretném útközben elhagyni.

Én pillanatragasztóval tettem fel kb. 1 éve és még áll, pedig csak nagynyomásúval mosom.

Itthon is, meg a kézi mosóban is habbal, vízzel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar.

Köszönöm a válaszokat!

Ha csak hidegindításnál füstöl, első körben a szelepszár-szimmeringek a gyanúsak. Egy hengerfej felújítással nem ártasz sokat neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kedves kis autóm mostanában egyre több olajat fogyaszt a drága benzin mellé, így el kell gondolkodnom a motorfelújításon. Hideg indításkor van egy kis füst, melegen semmi. Mi éri meg jobban, venni egy használt bontott, típus azonos motort, vagy felújítani a jelenlegit? Van elég jó kedvezményem az unixnál, így az alkatrészek egész korrekt áron meglennének. Melyik a gyakoribb, az hogy az olajfogyasztás a gyűrűk kopottsága és a szelepszár szimeringek elöregedése miatt magas, vagy az, hogy a hüvelyek hordós kopása miatt? A kocsit használtan vettük, vezetett szervízkönyve volt, 10000km-enként kapott új GM olajat, és Mann filter szűrőt. Semmilyen más hibát nem produkál, hidegen melegen gyönyörűen megy. Ill. ha a felújítás után, ha már nem fog olajat fogyasztani, érdemes rá venni új EGR szelepet? Mert jelenleg az ki van kötve, a magas olajfogyasztás miatt úgyis elkoszolódna hamar.

Köszönöm a válaszokat!

Mennyi olajból a fogyid?? mármint 10ezren mennyit töltesz rá?

Link to comment
Megosztás:

Mennyi olajból a fogyid?? mármint 10ezren mennyit töltesz rá?

650km után töltöttem rá 6dl-ert..... Elég sok. Azért nem csak szimeringezném a fejet, mert van műhely, ahol megcsinálom magamnak a síkolást, mindent amit kell. Az olajfogyasztás meg szerintem túl magas ahhoz, hogy csak szimering legyen. De egy kompressziót mérek majd azért. Mennyinek kellene lennie kb. 12-13bar?

Link to comment
Megosztás:

650km után töltöttem rá 6dl-ert..... Elég sok. Azért nem csak szimeringezném a fejet, mert van műhely, ahol megcsinálom magamnak a síkolást, mindent amit kell. Az olajfogyasztás meg szerintem túl magas ahhoz, hogy csak szimering legyen. De egy kompressziót mérek majd azért. Mennyinek kellene lennie kb. 12-13bar?

Az nem biztos, hogy bármit mond... Az olajlehúzó gyűrű nem vesz részt tulajdonképpen a kompresszióképzésben. Ismerősömnek a 3-as dugattyúba szorult be az olajlehúzó. :S Lehet, hogy olajlehúzó kopott, esetleg besült a dugattyúba. Vedd ki a gyújtógyertyákat, és nézd meg, hogy melyik olajsáros. Aztán lehet, hogy valamelyik szimering a főtengelyen könnyezik. Ha a váltó felé nyomja el, azt lehet észre sem veszed egy darabig. Aztán az is lehet, hogy már nehezen mozog a kosztól az olajlehúzó a dugattyúdon, így hidegen beszorul, hidegen zabál, melegen elmúlik. Mióta eszi?

Link to comment
Megosztás:

Az nem biztos, hogy bármit mond... Az olajlehúzó gyűrű nem vesz részt tulajdonképpen a kompresszióképzésben. Ismerősömnek a 3-as dugattyúba szorult be az olajlehúzó. :S Lehet, hogy olajlehúzó kopott, esetleg besült a dugattyúba. Vedd ki a gyújtógyertyákat, és nézd meg, hogy melyik olajsáros. Aztán lehet, hogy valamelyik szimering a főtengelyen könnyezik. Ha a váltó felé nyomja el, azt lehet észre sem veszed egy darabig. Aztán az is lehet, hogy már nehezen mozog a kosztól az olajlehúzó a dugattyúdon, így hidegen beszorul, hidegen zabál, melegen elmúlik. Mióta eszi?

Nemrég vettem észre, hogy ennyire fal, eddig a füst sem látszódott..... Az biztos, hogy a főtengely egyik végén sem könnyezik, teljesen száraz minden. De az egr már egy ideje rossz, azért is kötöttem ki, úgyhogy nem mostanában kezdett el csipegetni az olajból. A kompressziómérést csak azért kérdeztem, hogy ha megmérem, és nem megfelelő, akkor úgyis gyűrűzni kell.

Link to comment
Megosztás:

Nemrég vettem észre, hogy ennyire fal, eddig a füst sem látszódott..... Az biztos, hogy a főtengely egyik végén sem könnyezik, teljesen száraz minden. De az egr már egy ideje rossz, azért is kötöttem ki, úgyhogy nem mostanában kezdett el csipegetni az olajból. A kompressziómérést csak azért kérdeztem, hogy ha megmérem, és nem megfelelő, akkor úgyis gyűrűzni kell.

Hát én nem biztos, hogy gyűrűzném... mennyit futott?? 200 ezer környékén már csak kakinak a tasli... Lényeg, hogy a gyűrű nem csak oldal irányba kopik, hanem a horony magasságába is, és ugyan akkor kopik vele a dugattyúd is. A kiverődött gyűrűhoronyban szépen fel-le mozog a gyűrű, és ha mondjuk időlegesen nem is eszi az olajat, a további mozgás (mivel megnőtt a gyűrű mozgástere) egyszerűen kikoptatja az új gyűrűt is. Ekkor már érdemes lenne dugózni, csapágyazni, tehát felújítani komplett a motorodat, vagy venni másikat.

Link to comment
Megosztás:

Hát, ahogy az aláírásomban van, 203ezer van benne. A corsánkban 250van, és meggyűrűztük azt is, annak a hornyában az új gyűrű tökéletesen hozta a gyári hézagértéket. Az a baj, hogy ha dugót is cserélek, az már rengeteg pénz, viszont ha használt motort veszek, azt sem tudom, annak milyen előélete volt. Ez így ördögi kör.

Link to comment
Megosztás:

Hát, ahogy az aláírásomban van, 203ezer van benne. A corsánkban 250van, és meggyűrűztük azt is, annak a hornyában az új gyűrű tökéletesen hozta a gyári hézagértéket. Az a baj, hogy ha dugót is cserélek, az már rengeteg pénz, viszont ha használt motort veszek, azt sem tudom, annak milyen előélete volt. Ez így ördögi kör.

Mindegyik lutri... A bosszantó, mikor mindent végig csinálsz, és sok pénzed rá megy, aztán semmi változás. Egyébként nézted, hogy jön-e ki a nívópálcánál kartergáz?

Link to comment
Megosztás:

Mindegyik lutri... A bosszantó, mikor mindent végig csinálsz, és sok pénzed rá megy, aztán semmi változás. Egyébként nézted, hogy jön-e ki a nívópálcánál kartergáz?

Mikor kell nézni? Hidegen vagy melegen? Általában ilyen 30km-nél nagyobb távokon megyek. Se a beöntősapkán se a nívópálcán nincsen semmilyen habos lerakódás, és kartergázt sem vettem észre, de még hétvégén ránézek.

Link to comment
Megosztás:

Biztosan nem bontanám meg. Egy 16V HF normális felújítása,értsd: szelepek-vezetők-szimeringek,síkolás 80rugó,ebből 50 az anyag.

Ennyiért lehet kapni kipróbálható ilyen motort,ami ha hidegen-melegen nem füstöl,jó a hangja akkor nincs nagy baja.

Elkezded a hf-el aztán gyűrű,csapágy és jó eséllyel továbbra is szar vagy néhány ezer km múlva lesz megint szar. Ilyenkor megunják a feneketlen pénztemetőt és megy fel a huhu-ra "tavaly teljes motorgenerálon esett át" szöveggel.

Link to comment
Megosztás:

Nekem elég durva olajfogyást okozott, amikor két szívószelepen szét volt szakadva a szimering. Szerintem elsőkörben azt érdemes megnézni.

Csak ugye ezt nem nagyon lehet bontás nélkül legalábbis én nem állnák neki.Ha meg már bontva van akkor nem érdemes félmunkát csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.