Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Kösz akkor megpróbálom én is kimosni őket, a tőkét úgyis lehet cserélni később is, ha esetleg valamiért mégsem lenne elég a csere.

Én nagyon kevés esetben láttam olyat, hogy egyértelműen cserélni kellett volna. Az esetek nagy többségében egy alapos! pucolás segít. :)

Link to comment
Megosztás:

Most újítottam fel a hengerfejemet. A szelepszár szimeringek gyakorlatilag nem voltak a helyükön ( ilyet még nemigazán láttam.....), csak a szelepvezető tetején, de nem voltak ráhúzva, ill. kőkemények voltak. Mióta kijött a gyárból az autó, azóta nem volt szétszedve. Tiszta koksz minden, hidrotőke hang is volt, és az olajat is ette. Felújítás után Mobil olaj az eddigi GM helyett. Hidrotőke hang eltűnt, a motor sokkal csendesebb, szebben jár. Eddig 30km-t mentem vele, nem vettem észre hogy lenne valami baja. Jah, hogy valami értelmeset írjak, én csak kimostam a tőkéket, szétszedtem darabokra a tőkét, valamint a benne lévő magot is, hidegzsíroldó, majd magasnyomású mosó, aztán szárítás. Összerakáskor 1-2 csepp olaj bele, és kész. Csináltam már így párat, és még senkinek nem volt baja vele, így nem látom értelmét egy újnak.

Kétszázezer kilométerrel az még gyerek! Az enyémben óra szerint majd' egy százassal több van és nem volt szétszedve és nem eszi az olajat, (1 l / 10000 km) nem kopog.

Ott valami disznóság történhetett az előéletében!

Link to comment
Megosztás:

Kétszázezer kilométerrel az még gyerek! Az enyémben óra szerint majd' egy százassal több van és nem volt szétszedve és nem eszi az olajat, (1 l / 10000 km) nem kopog.

Ott valami disznóság történhetett az előéletében!

Pedig második tulajok vagyunk, az első egy fogorvos volt, akit ismerünk. Évente kétszer ment vele Németországba, egyébként hétvégi autó volt, vezetett szervíz könyvel. Mióta nálunk volt, szervíz periódusok ugyanúgy betartva. Mindig GM olaj, GM gyertya. Van aki szerint nem a legjobb választás, van aki szerint meg igen, így én nem tudom, most kipróbálom a Mobilt, majd meglátjuk.....

Link to comment
Megosztás:

de akkor legalább relézett volt ugye? és akkor eredetileg a kapcsoló csak az elsőket kapcsolta? vagy hogy nem értem...

Őszintén szólva még azt sem tudom, hogy relézett -e a gyári két első ködös. 9 év óta amióta az enyém, még nem volt semmi problémám vele, azt sem tudom hány wattosak. Én a biztitáblán kötöttem rá az 1 db hátsót és az a +21 watt nem okozott gondot.

Link to comment
Megosztás:

Pedig második tulajok vagyunk, az első egy fogorvos volt, akit ismerünk. Évente kétszer ment vele Németországba, egyébként hétvégi autó volt, vezetett szervíz könyvel. Mióta nálunk volt, szervíz periódusok ugyanúgy betartva. Mindig GM olaj, GM gyertya. Van aki szerint nem a legjobb választás, van aki szerint meg igen, így én nem tudom, most kipróbálom a Mobilt, majd meglátjuk.....

Az első szériás 16 szelepes motoroknak tudtommal ez a típusra jellemző betegsége. Nem mindenki foglalkozik vele, van aki csak gyakrabban ellenőrzi az olajszintet és utánatölt amikor kell. A hidrotőkék esetében pedig lehet kapni hidrotőketisztító adalékot melyet beletöltesz és segíthet. Ha nem akkor persze ki kell szedni, de próba szerencse. A 16 szelepes motorok egyébként érzékenyebbek az olajminőségre és az olajcsere intervallumokra. Magyarországra pedig nem jellemzők a jól karbantartott autók főleg az f astrák táborában, sajnos. Sok autóba a Tescós olajnál nem kerül jobb, a Mobilt még csak hírből sem ismerik és a nagy átlag 2 évente cserél olajat csak amikor műszaki vizsgára amúgy is szervízbe megy. Kivételek persze mindíg vannak pl ezen fórum lakói.

Link to comment
Megosztás:

Az első szériás 16 szelepes motoroknak tudtommal ez a típusra jellemző betegsége. Nem mindenki foglalkozik vele, van aki csak gyakrabban ellenőrzi az olajszintet és utánatölt amikor kell. A hidrotőkék esetében pedig lehet kapni hidrotőketisztító adalékot melyet beletöltesz és segíthet. Ha nem akkor persze ki kell szedni, de próba szerencse. A 16 szelepes motorok egyébként érzékenyebbek az olajminőségre és az olajcsere intervallumokra. Magyarországra pedig nem jellemzők a jól karbantartott autók főleg az f astrák táborában, sajnos. Sok autóba a Tescós olajnál nem kerül jobb, a Mobilt még csak hírből sem ismerik és a nagy átlag 2 évente cserél olajat csak amikor műszaki vizsgára amúgy is szervízbe megy. Kivételek persze mindíg vannak pl ezen fórum lakói.

Szerelő srác, akihez régebben hordtam az autót, mesélte, hogy egyszer egy nő ment hozzá egy Astrával, hogy kanyarban felvillan az olajlámpa. Csóri autóból 1.5 liter olajat sikerült leengedni, az is szinte darabos volt... vannak ilyenek sajna.

Link to comment
Megosztás:

Szerelő srác, akihez régebben hordtam az autót, mesélte, hogy egyszer egy nő ment hozzá egy Astrával, hogy kanyarban felvillan az olajlámpa. Csóri autóból 1.5 liter olajat sikerült leengedni, az is szinte darabos volt... vannak ilyenek sajna.

Én a nagyon gondos, és rendkívül okos tulajjal találkoztam. Autópályán hazafelé bevillant az S80-as checkengine-je, ő rögtön leállította és üresben még pont begurult egy kútig. Vett aranyért egy flakon olajat, és teletöltötte. Már úgy tele, hogy a betöltő nyílás pereméig. A srác bent könnyes szemmel röhögve mesélte a munkafelvevőnek, hogy eddig 3 litert szedtek le belőle, és még mindig sok :D Jah, az autó lábon jött be még 20 km-ről, csurig töltve olajjal. Csak világított a műszerfal mint akarácsonyfa :lol:
Link to comment
Megosztás:

5 ajtós Astra F csomagtartó nyitását meg lehet oldani mágneses ajtónyitóval, hogy picit kipattintsa a csomagtér ajtót? Mert van a központi zár vezérlőmön egy külön kimenet amivel csak a csomagtartót tudnám nyitni, de nem tudom ezt hogyan tudnám megoldani?

Megoldani meg lehet, csak kell egy extra motor, ami meghúzza a nyitó "fület", viszont az már problémásabb, hogy mivel pattintod fel, ugyanis a hátsó ajtó önnön mivoltánál fogva csukott állapotba kényszeríti saját magát. Igazából ennek sedanoknál van jelentősége/értelme, mert ott fel tud nyílni magától, míg a ferdehátúnál a súly lefele húzza.

Link to comment
Megosztás:

Megoldani meg lehet, csak kell egy extra motor, ami meghúzza a nyitó "fület", viszont az már problémásabb, hogy mivel pattintod fel, ugyanis a hátsó ajtó önnön mivoltánál fogva csukott állapotba kényszeríti saját magát. Igazából ennek sedanoknál van jelentősége/értelme, mert ott fel tud nyílni magától, míg a ferdehátúnál a súly lefele húzza.

Köszönöm! Hát akkor ez a funkció lehet nem lesz használva sajnos :(

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! Hát akkor ez a funkció lehet nem lesz használva sajnos :(

Igazából arra jó, hogy a gombot ne kelljen megnyomnod a csomagtartón, ha fixen zárod. Ha úgy szeretnéd, hogy felpattanjon, akkor azt is meg lehet oldani.

http://img04.aprod.hu/images_aprodhu/19943587_1_1000x700_csomagter-zar-siofok.jpg

Ez egy Fabia csomagtér zár. A lényege, hogy a zár karmantyúja mellett látsz egy fekete henger alakú valamit. Ez egy rugós tag, ami végül is felnyomja a Fabia csomagtartójának az ajtaját. Ez a trükkje a felpattanó hátsóajtónak. Egy ilyen zárról ha le tudod szedni ezt a rugós tagot, akkor némi trükközéssel megoldható. Nálam példul van 2 db gumi, ami a hátsó ajtó felfekvéséért felel. Ha mondjuk oda építed be, akkor is ugyan úgy fel fogja pattintani. A lényeg, hogy egy erős rugó nyomja fel a teleszkóppal szemben az ajtót. Hátránya, hogy kicsit erősebben kell lecsukni a csomagtérajtódat. Egyébként minden felpattanós ajtónál ez a trükk lényege.

Link to comment
Megosztás:

Igazából arra jó, hogy a gombot ne kelljen megnyomnod a csomagtartón, ha fixen zárod. Ha úgy szeretnéd, hogy felpattanjon, akkor azt is meg lehet oldani.

http://img04.aprod.hu/images_aprodhu/19943587_1_1000x700_csomagter-zar-siofok.jpg

Ez egy Fabia csomagtér zár. A lényege, hogy a zár karmantyúja mellett látsz egy fekete henger alakú valamit. Ez egy rugós tag, ami végül is felnyomja a Fabia csomagtartójának az ajtaját. Ez a trükkje a felpattanó hátsóajtónak. Egy ilyen zárról ha le tudod szedni ezt a rugós tagot, akkor némi trükközéssel megoldható. Nálam példul van 2 db gumi, ami a hátsó ajtó felfekvéséért felel. Ha mondjuk oda építed be, akkor is ugyan úgy fel fogja pattintani. A lényeg, hogy egy erős rugó nyomja fel a teleszkóppal szemben az ajtót. Hátránya, hogy kicsit erősebben kell lecsukni a csomagtérajtódat. Egyébként minden felpattanós ajtónál ez a trükk lényege.

Ez jó ötlet! Köszönöm! Valahogy így szeretném:

Link to comment
Megosztás:

Ezen jobban látszik a kék rugó!

Naneeeee. Octaviával ezt így megoldották motor nélkül??? Ilyen nekem is keeeeelll!!!

Mert amúgy én is agyaltam ezen, de letettem róla, mert nekem az ötajtós vectra hátsó ajtaja annyira nehéz, és laposan van, hogy azt az isten fel nem emeli. Gondoltam én. De látva ezt a videót... hát ez így nem rossz. :) (kérdés ha ez így felrúgja, akkor mennyire nehéz becsukni?)

Link to comment
Megosztás:

Naneeeee. Octaviával ezt így megoldották motor nélkül??? Ilyen nekem is keeeeelll!!!

Mert amúgy én is agyaltam ezen, de letettem róla, mert nekem az ötajtós vectra hátsó ajtaja annyira nehéz, és laposan van, hogy azt az isten fel nem emeli. Gondoltam én. De látva ezt a videót... hát ez így nem rossz. :) (kérdés ha ez így felrúgja, akkor mennyire nehéz becsukni?)

pont a holtponton rugja át a rugó, érdekes
Link to comment
Megosztás:

pont a holtponton rugja át a rugó, érdekes

Jaja. Na meg hogy tették rá? Én próbáltam már a fejet lekapni a szárról, de sikertelenül.

Na meg most ennek örömére kimentem felmarkoltam azt a 10 pár teleszkópot amim van, és végigpróbálgattam. Sajnos ami erősebb a gyárinál (most már a második szett gyári kezdi a fejemre hullajtani az ajtót hidegben) az pont nem fér be. Viszont legalább kicseréltem a motorháztető alattiakat egy Bmw-ére, így már emberi magasságba nyílik, meg arcul csapja a gyanútlan autószerelőt. :D

Jut eszembe, nem kell valakinek két hibátlan gyári gázrugó ötajtósba? :D Elcserélném vectrába valóra. (érdekes mód az astráé sokkal hosszabb)

Link to comment
Megosztás:

pont a holtponton rugja át a rugó, érdekes

Nem tudom mennyire lehet nehéz becsukni, gondolom eléggé! Én is gondolkodom hogyan tudnám megoldani, de egyenlőre ez tűnik a legjobbnak, ha kitudom valahogy vitelezni, meg tudok hozzá rugót szerezni! Én sem bánnám ha működésre tudnám bírni így a dolgot meg egy mágneszárral!

Link to comment
Megosztás:

Végül SWAG-ot vettem dupla annyiért (10 K), azon "assembly in mexico" felirat szerepel. Beraktam és láss csodát tökéletes az alapjárat. Szóval, ha valakinek, olyan gondja van, hogy váltások közt vagy mikor megállsz nem esik vissza az alapjárat hamar, cserélje az alapjárati motort. (C14NZ)

Más: olyan gondom van még, hogy mikor hidegen indítok (pl. reggel, első indítás) elég sokáig kell tekertetni, hogy röffenjen. Mi lehet a gondja? Vízhőfok jeladót már cseréltem.

Lehet, hogy korai volt az örömöm :( Ma reggel asszony pajtás melóba menet után csörög, hogy megint lassan ejtette vissza a fordulatot, de csak mikor megáll vele. Váltások közben nem vette észre nagyon. Közel egy hétig nem volt gond vele, ma kicsit esett az eső és kezdte. Lehet, hogy valahol párát kap valami? Vagy tegyem vissza a gyári lambdát, mert azt anno cseréltem NGK-ra, de azzal nem történ semmi változás akkor. Már azon agyalok, hogy eladom a francba, aztán veszek egy régi dízelt, annál ilyen nincs :( (adagoló, porlasztó, izzítógyertya jó, szó nélkül teszi a dolgát). Már kezdem unni ezt a cserélgetéses dolgot, hibakód persze semmi.

Link to comment
Megosztás:

Jaja. Na meg hogy tették rá? Én próbáltam már a fejet lekapni a szárról, de sikertelenül.

Na meg most ennek örömére kimentem felmarkoltam azt a 10 pár teleszkópot amim van, és végigpróbálgattam. Sajnos ami erősebb a gyárinál (most már a második szett gyári kezdi a fejemre hullajtani az ajtót hidegben) az pont nem fér be. Viszont legalább kicseréltem a motorháztető alattiakat egy Bmw-ére, így már emberi magasságba nyílik, meg arcul csapja a gyanútlan autószerelőt. :D

Jut eszembe, nem kell valakinek két hibátlan gyári gázrugó ötajtósba? :D Elcserélném vectrába valóra. (érdekes mód az astráé sokkal hosszabb)

lelehet csavarni rola a műanyag fejet amibe a gömb megy, menetes

engem is érdekelne ha van vkinek! de 350Nos

nekem van 400as, nem eredeti, 1éves kb, elboltolhatjuk az órára

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire lehet nehéz becsukni, gondolom eléggé! Én is gondolkodom hogyan tudnám megoldani, de egyenlőre ez tűnik a legjobbnak, ha kitudom valahogy vitelezni, meg tudok hozzá rugót szerezni! Én sem bánnám ha működésre tudnám bírni így a dolgot meg egy mágneszárral!

sztem meg nem, ha jol van kitalálva és át megy a holtponton csukáskor lehetséges, hogy a rugo már szétfelé megy!

utolag viszot elég nehéz lesz eltalálni a rugohosszt meg eröt, ami nekünk oda kellene, meg sztem nekünk nem fér oda semmi, talán ha 2cm van üresen a száron becsukva

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.