Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


gsi.tamás

Recommended Posts

Képet nem csináltam, de az ajtó hátsó lemezét 80% ban beborítottam, különösen a hangszórók környékén, plusz még a kárpit belső felére, az ajtón lévő legnagyobb szerelő lyukhoz is tettem. Ha nagyon szeretnél képet akkor holnap leszedem a kárpitot ész lövök néhány képet.

A pali akitől rendeltem évek óta ezzel dolgozik, és még soha nem volt gond vele megfelelő felrakás és előkészített felület esetén. Elvileg 90 fok meg sem kottyan neki.

Én mindenesetre raktam egy darabot a garázs hátára(trapéz lemez) ahol a legjobban tűz a nap, ha ott kibírja akkor a kocsiban semmi baja sem lesz.

Kép nem kell köszönöm, csak kiváncsi voltam mennyire áll meg a függőleges felületen. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Megáll az rendesen. Én még pár éve, az exem 1.0 buzukijának az ajtajának a belsejére tettem tetőre való hódfarkú mintás bitumenlapot. :) Hőlégfújóval rámelegítettem. Amúgy, nem kell sok rá hogy megszűnjön a lemezhang. Egy 20x20 centis négyzet tökéletesen megfelel.

Azóta abban a papír vékony ajtóban is szépen szól a zene. És nincs lemez hangja becsukáskor. Szerintem az is tökéletesen megfelel erre a célra. Nem kell ide hiper szuper lemez.

Link to comment
Megosztás:

Az f astra sedan csomagtérfedelének nyitása - zárása rugó segyítségével történik. A mai sedanoknál milyen teknikát alkalmaznak? Gáz/olajrugót vagy valami mást. Mert ugye sedannál teljesen másképp nyílik a csomagtérajtó mint a 3,5 ajtósnál. Meglehetne az f-nél valahogy oldani, hogy ne vágódjon fel a csomagtérfedél ha elengedem, hanem szépen fokozatosan emelkedjen, vagy ez kivitelezhetetlen. Valami kisebb gáz/olajrugóra gondoltam mint a nem sedanoknál szokás.

Link to comment
Megosztás:

Megjöttem. Gyerek növöget :)

Alapjárat megcsinálva, mint kiderült, a vadiúj 7000 forintos fojtószelep poti is rossz volt, most gariztatom, egy 10 ezres meg megoldotta. Meg gyújtás is beállítva, most elég jó a hang :)

Kicseréltem tid égőit fehér ledekre, a tekerők meg kék ledesek lettek, de azon még dolgoznom kell.

Link to comment
Megosztás:

Az f astra sedan csomagtérfedelének nyitása - zárása rugó segyítségével történik. A mai sedanoknál milyen teknikát alkalmaznak? Gáz/olajrugót vagy valami mást. Mert ugye sedannál teljesen másképp nyílik a csomagtérajtó mint a 3,5 ajtósnál. Meglehetne az f-nél valahogy oldani, hogy ne vágódjon fel a csomagtérfedél ha elengedem, hanem szépen fokozatosan emelkedjen, vagy ez kivitelezhetetlen. Valami kisebb gáz/olajrugóra gondoltam mint a nem sedanoknál szokás.

Ilyen a kabrió-é, mint itt a képek között látszik: http://olx.hu/hirdetes/opel-astra-f-cabrio-bertone-ID1negr.html

De sajnos ott más a sárvédő oldala is. Csinálhatták volna ilyenre a sedant is.

Valahol láttam olyan megoldást is, hogy egy gázrugó oda volt bekötve sedannál, ahol normál esetben felütközik a gumis részen. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Miért kellett cserélni a fojtószelep potit? Milyen volt az alapjárat?

Megjöttem. Gyerek növöget :)

Alapjárat megcsinálva, mint kiderült, a vadiúj 7000 forintos fojtószelep poti is rossz volt, most gariztatom, egy 10 ezres meg megoldotta. Meg gyújtás is beállítva, most elég jó a hang :)

Kicseréltem tid égőit fehér ledekre, a tekerők meg kék ledesek lettek, de azon még dolgoznom kell.

Link to comment
Megosztás:

Miért kellett cserélni a fojtószelep potit? Milyen volt az alapjárat?

Vagy 2 éve lett magas, 1500 környéki, de újraindítástól megjavult néha.

Volt cserélve a poti, aztán alapjárati motor, meg rakat minden, nem sorolom.

Aztán én is cseréltem a potit, nem lett jobb.

Aztán kiderült, az is szar volt :)

Link to comment
Megosztás:

Az f astra sedan csomagtérfedelének nyitása - zárása rugó segyítségével történik. A mai sedanoknál milyen teknikát alkalmaznak? Gáz/olajrugót vagy valami mást. Mert ugye sedannál teljesen másképp nyílik a csomagtérajtó mint a 3,5 ajtósnál. Meglehetne az f-nél valahogy oldani, hogy ne vágódjon fel a csomagtérfedél ha elengedem, hanem szépen fokozatosan emelkedjen, vagy ez kivitelezhetetlen. Valami kisebb gáz/olajrugóra gondoltam mint a nem sedanoknál szokás.

Az idő megoldja, főleg hidegben van hogy a fejemre esik...de 5 év alatt megedzőttem, meg sem érzem.

Megjöttem. Gyerek növöget :)

Alapjárat megcsinálva, mint kiderült, a vadiúj 7000 forintos fojtószelep poti is rossz volt, most gariztatom, egy 10 ezres meg megoldotta. Meg gyújtás is beállítva, most elég jó a hang :)

Kicseréltem tid égőit fehér ledekre, a tekerők meg kék ledesek lettek, de azon még dolgoznom kell.

Üdv.....linket tudsz dobni milyet vettél? Nekem is cserélnem kéne majd valamikor.

Link to comment
Megosztás:

Huhh, doboza még megvan, majd mondom róla. Bárdiból van.

Oké kösz.

Jó persze, ésszerűen kell, bár amikor kasztniztattam és festettem, akkor a kocsi értékét fizettem ki kb :D

Ezért vettem a hegesztőgépet, most meg a baumaxban találtam olyan fehér szóróflakont ami pont olyan fehér mint az én autóm, így kevertetni sem kell színt. De azon gondolkodtam hogy a küszöböt amúgy is cserélnem kell előbb-utóbb, most még csak foltozom, és mi lenne ha lefesteném feketére, egészen a hátsó kerékig ott meg fel az ajtó éle mögött. Úgyis van fekete az első-hátsó lökösben is...valami ilyesmi lenne:

1435034-20140422-2jMZHp.jpg

Link to comment
Megosztás:

Oké kösz.

Ezért vettem a hegesztőgépet, most meg a baumaxban találtam olyan fehér szóróflakont ami pont olyan fehér mint az én autóm, így kevertetni sem kell színt. De azon gondolkodtam hogy a küszöböt amúgy is cserélnem kell előbb-utóbb, most még csak foltozom, és mi lenne ha lefesteném feketére, egészen a hátsó kerékig ott meg fel az ajtó éle mögött. Úgyis van fekete az első-hátsó lökösben is...valami ilyesmi lenne:

Én meg rendeltem angliából annó vauxhall színkód alapján mote festéket, fehéret :D Azzal festettem le a tükröt.

De a baumaxos cuccról dobhatnál valami pontos infót, mert jó lenne tartalékba....

Hegesztéshez meg nem értek, helyem sincs az ötödiken ilyenekre, szóval nekem maradt a méregdrága lakatos.

Link to comment
Megosztás:

Kivettem a hátsó kerékjárati dobokat, mert megújított alvázvédelmet kap a kocsi. A szerelő pedig ne babráljon ott ahol csak én babrálok! :D

Ekkor fedeztem fel, hogy a jobb hátsó rugótányérom rendesen elrohadt. Csere, vagy javítás lesz. A bal hátsó rugótányért 9 éve javította nekem a lakatosom (ugyanaz mint most) és annak semmi baja.

Ja, és kap új fényezést a motorháztetőm és a kocsi teteje is, mert a 22 év már nagyon meglátszik rajta...

Aztán ősszel a futómű kerül sorra a vizsga előtt.

Tavaly alig költöttem rá, ezért idén költök rá rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Kivettem a hátsó kerékjárati dobokat, mert megújított alvázvédelmet kap a kocsi. A szerelő pedig ne babráljon ott ahol csak én babrálok! :D

Ekkor fedeztem fel, hogy a jobb hátsó rugótányérom rendesen elrohadt. Csere, vagy javítás lesz. A bal hátsó rugótányért 9 éve javította nekem a lakatosom (ugyanaz mint most) és annak semmi baja.

Ja, és kap új fényezést a motorháztetőm és a kocsi teteje is, mert a 22 év már nagyon meglátszik rajta...

Aztán ősszel a futómű kerül sorra a vizsga előtt.

Tavaly alig költöttem rá, ezért idén költök rá rendesen.

10 ezer forintért tudtak volna adni új rugótányért, de a közdarab nélkül ami a caravannal a gerendához közi. Némi 5-ös lemez és egy darab 80X80-as zárt szelvény volt a megoldás.

1435157-20140422-OGyKzE.jpg

Link to comment
Megosztás:

Khm khm....

Az enyém se nagyon érhet többet 200nál, pedig már mindenféle van benne, 4 elektromos ablak, állítható kormány,sportülés, erősebb motor, nagyfék, stb, aztán 120-ba került rá a 4 kerék, meg vagy 40 volt a fék project, még 45 a téli kerékszett, és legutóbb műszaki előtt még 50 elment a kasznizásra is. Ez csak az elmúlt egy évben...

Az autó van értem, de ha nem kapja meg a törődést, akkor sokkal kevesebb ideig tud szolgálni. Én meg valahogy nem szeretem azt várni, hogy jajj na mikor fogja megadni magát az olcsó alkatrész...

Van a szobámba eldugva egy kockás füzet, most nem veszem elő, mert az asszony idegbajt kap, olyan 500, talán 700ezer forint amit eddíg az autóra költöttem, ebben nincs benne a tankolás. Általában mindenből a legolcsóbbat veszem, és a kormányösszekötő gömbfejen kívül nem volt még olyan alaktrész amit kétszer cseréltem. Unixos gátlók vannak benne hátul, 8 ezer forintos benzinpumpa (lassan 80 ezret futott már így) , valószinűleg az alapbeállításom ilyen, cipőre sem vagyok hajlandó 5-6 ezernél többet költeni.

Link to comment
Megosztás:

Oké kösz.

Ezért vettem a hegesztőgépet, most meg a baumaxban találtam olyan fehér szóróflakont ami pont olyan fehér mint az én autóm, így kevertetni sem kell színt. De azon gondolkodtam hogy a küszöböt amúgy is cserélnem kell előbb-utóbb, most még csak foltozom, és mi lenne ha lefesteném feketére, egészen a hátsó kerékig ott meg fel az ajtó éle mögött. Úgyis van fekete az első-hátsó lökösben is...valami ilyesmi lenne:

Ez elég "divatos" manapság az astrások körében, hogy a javított küszöböt lefújják matt feketére. Nekem nem tetszik, igénytelennek tartom, de sokat látok ilyet az utcán és lehet, hogy van akinek tetszik is. Azaz előnye, hogy nagyon jól takarja a hibákat. Nekem a lyukas küszöbbel átment műszakin mert nem látszódott, pedig ha alaposan megnézték volna... és hivatalos műszaki volt nem kamu ill. nekem nem volt ilyen irányú kérésem kívánságom. Nem én fújtam le hanem még az előző tulaj, de nagyon jól takarta a foltozásokat. Messziről mikor vettem azt hittem új küszöbök vannak az autón csak nem lettek színre fújva, később közelebbről azonban kiderült, tévedtem. Ma már pereg le ez a matt fekete róla és látszik, hogy több helyen foltozva volt. Sajnos nem lehet megállítani a rohadást, őszre a következő vizsgáig ki kell cseréltetnem.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Ez elég "divatos" manapság az astrások körében, hogy a javított küszöböt lefújják matt feketére. Nekem nem tetszik, igénytelennek tartom, de sokat látok ilyet az utcán és lehet, hogy van akinek tetszik is. Azaz előnye, hogy nagyon jól takarja a hibákat. Nekem a lyukas küszöbbel átment műszakin mert nem látszódott, pedig ha alaposan megnézték volna... és hivatalos műszaki volt nem kamu ill. nekem nem volt ilyen irányú kérésem kívánságom. Nem én fújtam le hanem még az előző tulaj, de nagyon jól takarta a foltozásokat. Messziről mikor vettem azt hittem új küszöbök vannak az autón csak nem lettek színre fújva, később közelebbről azonban kiderült, tévedtem. Ma már pereg le ez a matt fekete róla és látszik, hogy több helyen foltozva volt. Sajnos nem lehet megállítani a rohadást, őszre a következő vizsgáig ki kell cseréltetnem.

Amennyiben divatnak nevezzük azt, hogy az embernek nincs pénze fényezni, de azért a küszöböt rendberakja, akkor igen, divatos :D

Link to comment
Megosztás:

Oké kösz.

Ezért vettem a hegesztőgépet, most meg a baumaxban találtam olyan fehér szóróflakont ami pont olyan fehér mint az én autóm, így kevertetni sem kell színt. De azon gondolkodtam hogy a küszöböt amúgy is cserélnem kell előbb-utóbb, most még csak foltozom, és mi lenne ha lefesteném feketére, egészen a hátsó kerékig ott meg fel az ajtó éle mögött. Úgyis van fekete az első-hátsó lökösben is...valami ilyesmi lenne:

ako mán ménem fested végig a az első sárvédő alsó részén? azon a 15 centin

Link to comment
Megosztás:

Van a szobámba eldugva egy kockás füzet, most nem veszem elő, mert az asszony idegbajt kap, olyan 500, talán 700ezer forint amit eddíg az autóra költöttem, ebben nincs benne a tankolás. Általában mindenből a legolcsóbbat veszem, és a kormányösszekötő gömbfejen kívül nem volt még olyan alaktrész amit kétszer cseréltem. Unixos gátlók vannak benne hátul, 8 ezer forintos benzinpumpa (lassan 80 ezret futott már így) , valószinűleg az alapbeállításom ilyen, cipőre sem vagyok hajlandó 5-6 ezernél többet költeni.

Az autó az mindig csak viszi a pénzt, ez egy ilyen játék.

Mázlid van. Én sajnos már annyit szoptam a gagyi cuccokkal, hogy inkább kiadok érte többet, de azt csak egyszer kell megvenni. És itt most nem arra gondolok, hogy mindenből megveszem a legdrágábbat, mert az ár nem feltétlen tükrözi a minőséget, én pedig az utóbbit keresem.

Pl legutóbb nem vettem meg 3x annyiért a brembo/ferodo féket, hanem kapott roadhouse-t mindeből, az autósboltos ajánlására, és tényleg jó, ellenben a legolcsóbb unixos vackot nem szivesen tettem volna bele.

Persze, nálam is vannak lélektani határok, miért mennyit vagyok hajlandó kiadni, de nálam a minőség az első.

Oké kösz.

Ezért vettem a hegesztőgépet, most meg a baumaxban találtam olyan fehér szóróflakont ami pont olyan fehér mint az én autóm, így kevertetni sem kell színt. De azon gondolkodtam hogy a küszöböt amúgy is cserélnem kell előbb-utóbb, most még csak foltozom, és mi lenne ha lefesteném feketére, egészen a hátsó kerékig ott meg fel az ajtó éle mögött. Úgyis van fekete az első-hátsó lökösben is...valami ilyesmi lenne:

Ez nálam is így van, csak ugye nekem alapból így adja ki a lökhárítók felépítése miatt:

102_0960.JPG

Link to comment
Megosztás:

ako mán ménem fested végig a az első sárvédő alsó részén? azon a 15 centin

Azt nem akarom bántani azt már úgy megszoktam.

Az autó az mindig csak viszi a pénzt, ez egy ilyen játék.

Mázlid van. Én sajnos már annyit szoptam a gagyi cuccokkal, hogy inkább kiadok érte többet, de azt csak egyszer kell megvenni. És itt most nem arra gondolok, hogy mindenből megveszem a legdrágábbat, mert az ár nem feltétlen tükrözi a minőséget, én pedig az utóbbit keresem.

Pl legutóbb nem vettem meg 3x annyiért a brembo/ferodo féket, hanem kapott roadhouse-t mindeből, az autósboltos ajánlására, és tényleg jó, ellenben a legolcsóbb unixos vackot nem szivesen tettem volna bele.

Persze, nálam is vannak lélektani határok, miért mennyit vagyok hajlandó kiadni, de nálam a minőség az első.

Ez nálam is így van, csak ugye nekem alapból így adja ki a lökhárítók felépítése miatt:

Kösz, akkor valószinűleg feketítem a küszöböt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.