Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

T Astra555!

"... magánszemélytől ... is ..."

Te ezt hol olvastad a hatályos Ptk-ban?

T. Mantec!

Kiragadott szavak alapján sajnos nem tudom, hogy mi az amit nem értesz.

Egyébként utánanéztem, a PTK. alapján ennyi ami ide tartozik:

1) A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újdonsült fórumozó vagyok. Nem rég tettem szert egy G astrára.Az autó eleje korábban sérülve volt, ezt megcsinálták és kettő darab Hella típusú lámpa testet tettek bele a gyári helyett. A problémám az, hogy a fényszóró magasság állító a 0 álláson van és így is alig látok a tompított fényszóróval, talán 6-7 métert vihet előre. A távolsági az jól világít. Valahol esetleg tudok állítani még a lámpa testen, hogy messzebbre világítson? Lehet, hogy nincs megfelelően beállítva a fényszóró?

Ha esetleg van erre egy módszer, akkor kérem írja le valaki, hogy mit és hogyan kell állítani, hogy jó legyen. A válaszokat előre is köszönöm!

Ha valóban Hella ködlámpák akkor nem hiszem, hogy gagyik lennének, szépen el kell gurulni egy szervizbe, vagy műhelybe ahol van fényszóró beállítás, elé toljátok a beállítókocsit és be kell állítani az oldal irányt és magasságot, utána nem lehet vele gond, én is most állítottam az Astra-mon, 5 perces mutatvány.

Attól függően, hogy motoros állítású, vagy sem, hátul kell lennie egy kézi tekerőnek, amivel a magasságot állítod, illetve felülről egy imbusznak, vagy hasonlónak amivel pedig az oldalirányt állítod, ha motoros akkor elvileg a motor hátulján van egy kézi tekerő.

Link to comment
Megosztás:

Ha valóban Hella ködlámpák akkor nem hiszem, hogy gagyik lennének, szépen el kell gurulni egy szervizbe, vagy műhelybe ahol van fényszóró beállítás, elé toljátok a beállítókocsit és be kell állítani az oldal irányt és magasságot, utána nem lehet vele gond, én is most állítottam az Astra-mon, 5 perces mutatvány.

Attól függően, hogy motoros állítású, vagy sem, hátul kell lennie egy kézi tekerőnek, amivel a magasságot állítod, illetve felülről egy imbusznak, vagy hasonlónak amivel pedig az oldalirányt állítod, ha motoros akkor elvileg a motor hátulján van egy kézi tekerő.

Köszi szépen a gyors választ. Haza érek meg is nézem, ha meg nem sikerül betolom egy szervízbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újdonsült fórumozó vagyok. Nem rég tettem szert egy G astrára.Az autó eleje korábban sérülve volt, ezt megcsinálták és kettő darab Hella típusú lámpa testet tettek bele a gyári helyett. A problémám az, hogy a fényszóró magasság állító a 0 álláson van és így is alig látok a tompított fényszóróval, talán 6-7 métert vihet előre. A távolsági az jól világít. Valahol esetleg tudok állítani még a lámpa testen, hogy messzebbre világítson? Lehet, hogy nincs megfelelően beállítva a fényszóró?

Ha esetleg van erre egy módszer, akkor kérem írja le valaki, hogy mit és hogyan kell állítani, hogy jó legyen. A válaszokat előre is köszönöm!

Lehet állítani rajta, imbusz kulcs kell hozzá. Van a lámpatesten 2 db. csavar. Az egyikkel a magasságot állítod, a másikkal pedig, hogy mennyire világítson oldalra.

Ha nagyon sürgős a dolog, akkor keress egy fehér falfelületet és kapcsold fel a világítást, majd állítsd be, aztán próbáld ki.

Viszont én is mindenképpen a "gépi" beállítást javaslom, az pontos lesz, nem fogsz elvakítani senkit és Te is jobban fogsz látni. 1-2 ezer Ft-nál nem kérhetnek érte többet, kb. 3 perces mutatvány.

Link to comment
Megosztás:

szia

Nem akarlak elkeseríteni,de az olajfogyasztást nem fogod tudni megreklamálni az eladótól.Írtad,hogy 6decit öntöttél 800km-en,az opel kézikönyvben meg az van akár 1liter olajat is fogyszthat 1000km-en ,ami tudom,hogy nem életszerű és nem értek vele egyet,de ilyent leír az opel,hogy védje magát,hisz volt olyan autó ami még garanciaidőben már jócskán zabálta az olajat és nem javították meg gariban az opelban,hanem a fent leírtakra hivatkoztak....

sajnos a 30 ezres opel oljcsere intervallum miatt eszik az olajat már 120 ezer kilometer után,aki 10-15 ezrenként cseréltetett olajat annak nincs ilyen gondja.

Sajnos nem új autót vettél,ez már használt és kopó alkatrészekre nem tudnak garanciát vállalni,náluk mikor eladták még nem ette az olajat ...és 1000km-en 1liter belefér...ezzel a dumával fognak elküldeni sajnos.

Szerintem javítasd meg egy jó szerelővel,aki garanciát vállal a munkájára...ha 100-200 ezerből rendbe rakják legalább ezt letudtad és van egy jó autód,és szerintem ez "nem sok pénz" ma már egy motor rendberakásáért....tökéletesen jó autót,aminek semmi hibája nincs nem ad el senki,vagy ha igen akkor arany áron hirdeti...olyan használt autót amire nem kell költened csak garanciálisat tudsz venni szerintem...dízelnél csak egy kettőstömegű,vagy egy turbó 200 ezerbe kerül.

Nagyon köszönöm a jótanácsokat mindenkinek! Sokat segítenek, de tényleg.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem új autót vettél,ez már használt és kopó alkatrészekre nem tudnak garanciát vállalni,náluk mikor eladták még nem ette az olajat ...és 1000km-en 1liter belefér...ezzel a dumával fognak elküldeni sajnos.

Szerintem javítasd meg egy jó szerelővel,aki garanciát vállal a munkájára...ha 100-200 ezerből rendbe rakják legalább ezt letudtad és van egy jó autód,és szerintem ez "nem sok pénz" ma már egy motor rendberakásáért....tökéletesen jó autót,aminek semmi hibája nincs nem ad el senki,vagy ha igen akkor arany áron hirdeti...olyan használt autót amire nem kell költened csak garanciálisat tudsz venni szerintem...dízelnél csak egy kettőstömegű,vagy egy turbó 200 ezerbe kerül.

Teljesen egyetértek. Csak annyit tennék hozzá, hogy nekem eszembe nem jutna csak azért eladni az autómat, mert valami tönkrement rajta és meg kell javíttatni. Jó, mondjuk ha a javítás költsége megközelítené az autó értékét, akkor elgondolkoznék rajta, de akkor is inkább egy bontósnak adnám el áron alul alkatrészként. Ahhoz, hogy egy magánszemélynek eladjam, úgy hogy eltitkoljam hogy költeni kell rá nekem egyszerűen nem lenne képem. Tudom, hogy pedig sokan csinálják így, de nekem egyszerűen nem lenne hozzá gyomrom.

Link to comment
Megosztás:

T Cserenkov, én sem tervezem eladni, "csak azért", mert valami tönkrement benne, és az utolsó néhány sorral is egyetértek, engem is hasonló fából faragtak.

T banatila, sajnos az a 100-200 könnyen lehet 300+ is, emiatt jutott eszembe pl. az eladóval visszavásároltatni a kocsit, kezdjen vele, amit akar. Ugyanakkor abban is reménykedem, hogy a GM dexos2 olaj segíteni fog valamit a helyzeten, és a nem megfelelő olaj miatt volt viszonylag nagy arányú a kocsi olajfogyasztása. Meg kinéz egy henger kompresszió mérés is, de ezek mind a jövő zenéi, most az ünnepek alatt nem haladtam a dologgal.

Link to comment
Megosztás:

sajnos a 30 ezres opel oljcsere intervallum miatt eszik az olajat már 120 ezer kilometer után,aki 10-15 ezrenként cseréltetett olajat annak nincs ilyen gondja.

Sajnos nem új autót vettél,ez már használt és kopó alkatrészekre nem tudnak garanciát vállalni,náluk mikor eladták még nem ette az olajat ...és 1000km-en 1liter belefér...ezzel a dumával fognak elküldeni sajnos.

Érdekes, a rendőrautókban 10 ezrenként cserélnek olajat, mégis elkezdték csipegetni. És ez a probléma már 40-50 ezer km-nél is előfordult.

A fogalmakat ne keverjük. A garancia arról szól, hogy az eladó garantálja, hogy a dolog a garancia időszakában rendeltetésszerűen fog működni. Ha nem, akkor a javítás költsége az ő zsebét terheli. Használt autóra ezért is nem vállalnak, vagy csak korlátozottan, nagyon komoly bevizsgálás után.

A szavatosság pedig annyit jelent, hogy az átadott dolog olyan állapotban van, mint amilyennek mondja az eladó. Tehát, ha a kiemelkedő olajfogyasztást nem említette a kereskedő, akkor az bizony az ő baja. Ráadásul ez egy olyan probléma, ami egyértelműen fennállt a vásárlás idejében is, bizonyítani sem kell. Az pedig, hogy egy kézikönyvbe mit nyomtattak, egy dolog. Kíváncsi lennék az Opel hivatalos véleményére ebben a tekintetben.

T. Vertigo!

Nekem a B Vectra volt olyan, hogy a gyári GM olaj szinte eltűnt belőle, míg a "márkásabb" olajakat nem fogyasztotta annyira, volt, hogy nem is kellett 2 olajcsere között rátöltenem. Bár szerintem nálad egy kicsit más jellegű a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen egyetértek. Csak annyit tennék hozzá, hogy nekem eszembe nem jutna csak azért eladni az autómat, mert valami tönkrement rajta és meg kell javíttatni. Jó, mondjuk ha a javítás költsége megközelítené az autó értékét, akkor elgondolkoznék rajta, de akkor is inkább egy bontósnak adnám el áron alul alkatrészként. Ahhoz, hogy egy magánszemélynek eladjam, úgy hogy eltitkoljam hogy költeni kell rá nekem egyszerűen nem lenne képem. Tudom, hogy pedig sokan csinálják így, de nekem egyszerűen nem lenne hozzá gyomrom.

Nézzük reálisan a dolgot,eladásra senki nem költ az autóra,mégha tudja,hogy kellene akkor sem...természetesen nagy rejtett hibával,vagy komoly meghibásodással nem szabad eladni autót,nem az a cél,hogy átverjük a vevőt,de eladás előtt nem érdemes rendberakni a kocsit,mert azt senki nem fizeti meg...vezérlés,fékek,szilentek,akku,olaj,gyertyák,szörők,gumik,teleszkópok,apróbb sérülések javítása,szélvédő,ablaktörlő lapátok,kipufogó,friss műszaki és még sorolhatnám...ezek azok a tételek amiket nem fizet meg a vevő...ha minden működik még de elhasználódott attól még eladható állapotban van az autó.

Adtam el autómat vezérlés csere után friss müszakival,hidd el nem érdemes,nem akarta elhinni a vevő,hogy ilyen"hülye" vagyok még akkor sem mikor mutattam neki a szervizkönyvben feltüntetett tételeket...utána meg azt kérdezgette,hogy eredeti,vagy utángyártott alkatrészekből lett a csere és ha minden ok,miért akarom eladni,nincs rejtett hiba stb ...nálunk az a gyanus ami nem gyanus :)...ugyan annyiért tudtam aztán eladni mint a leharcolt óratekergetett pusztulatok mentek,nem érdemes jótékonykodni és jó állapotban levő keveset futott jól karbantartott autódat meg nem érdemes eladni mert nem fizetik meg...

a használt autó mindig is zsákbamacska,pakliban benne van a 300 ezer költés simán kapásból és akkor nagyon olcsón megusztad

Link to comment
Megosztás:

Nézzük reálisan a dolgot,eladásra senki nem költ az autóra,mégha tudja,hogy kellene akkor sem...természetesen nagy rejtett hibával,vagy komoly meghibásodással nem szabad eladni autót,nem az a cél,hogy átverjük a vevőt,de eladás előtt nem érdemes rendberakni a kocsit,mert azt senki nem fizeti meg...vezérlés,fékek,szilentek,akku,olaj,gyertyák,szörők,gumik,teleszkópok,apróbb sérülések javítása,szélvédő,ablaktörlő lapátok,kipufogó,friss műszaki és még sorolhatnám...ezek azok a tételek amiket nem fizet meg a vevő...ha minden működik még de elhasználódott attól még eladható állapotban van az autó.

Adtam el autómat vezérlés csere után friss müszakival,hidd el nem érdemes,nem akarta elhinni a vevő,hogy ilyen"hülye" vagyok még akkor sem mikor mutattam neki a szervizkönyvben feltüntetett tételeket...utána meg azt kérdezgette,hogy eredeti,vagy utángyártott alkatrészekből lett a csere és ha minden ok,miért akarom eladni,nincs rejtett hiba stb ...nálunk az a gyanus ami nem gyanus :)...ugyan annyiért tudtam aztán eladni mint a leharcolt óratekergetett pusztulatok mentek,nem érdemes jótékonykodni és jó állapotban levő keveset futott jól karbantartott autódat meg nem érdemes eladni mert nem fizetik meg...

a használt autó mindig is zsákbamacska,pakliban benne van a 300 ezer költés simán kapásból és akkor nagyon olcsón megusztad

Szerintem nem az a fontos, hogy az ember puccba vágja az autóját az eladás előtt. Az a korrekt, ha a vásárló tudja, hogy mi mikor került cserére, mennyi ideje van még, magyarul mit vesz meg. Amikor eladtam a Vectrát, elmondtam a vevőnek, hogy mit mikor cseréltem utoljára és külön felhívtam a figyelmét rá, hogy a vezérlést minél előbb cserélje, mert már csak pár ezer km van hátra.

Gondolom Te is másképpen néznél egy lyukas kipufogós, füstölő autóra kopott gumikkal, meg kopogó lengéscsillapítókkal. Nyilván ez akkor érheti meg, ha ismered a márkát, és tisztában vagy az alkatrész árakkal.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

T Matec,

Most viszem második éves szervizre az automat. Astra H Caravan Z16XER; ár minőségben most melyik a legjobb olaj? Érdemes most is cseréltetni olajat? 12 ezer km van benne.

elso cserenel ez volt a valasztasom: Mobil 1 ESP 0W-40

üdv

b.

Módosítva : bazs7
Link to comment
Megosztás:

T bazs7!

"... most ... legjobb ..."

Mobil 1 ESP 0W-40,

Castrol Edge Titanium Fst 0W-40.

"... érdemes ..."

A csereciklus 1 év vagy 30 ekm.

nagyon koszonom!

Es akkor mar csak egy kerdesem lenne. Az egy eve vasarol olajat ugye elvuileg maradt meg fel liter...azt fel lehet hasznalni most? es akkor csak 4 liter kellene vennem?

vagy ezen ne sporoljak es vegyek inkabb megint 5L?

koszonom.

b.

Link to comment
Megosztás:

nagyon koszonom!

Es akkor mar csak egy kerdesem lenne. Az egy eve vasarol olajat ugye elvuileg maradt meg fel liter...azt fel lehet hasznalni most? es akkor csak 4 liter kellene vennem?

vagy ezen ne sporoljak es vegyek inkabb megint 5L?

koszonom.

b.

A 30 ezres olajcserét inkább felejtsd el. 10-15 ezrenként cseréld le, ha nem akarsz évek múlva meglepetést.

Link to comment
Megosztás:

A 30 ezres olajcserét inkább felejtsd el. 10-15 ezrenként cseréld le, ha nem akarsz évek múlva meglepetést.

Ezt mar parszor megbeszeltuk; van olyan hasznalati mod, amelyiknel tarthato a 30ezer is.

Az igazan profiknal, akik valoban nem akarnak meglepetest, a csereperiodus 1000 km / 1 honap :)

Link to comment
Megosztás:

koszionom!

Akkor most mar csak egy kerdes. Olajszurot erdemes venni? es vinni hogy azt tegyek bele? vagy nincsen akkora kulonbseg szuro es szuro kozotT?

szoval szerintetek vigyek magammal altalam vasarolt szurot? vagy bizzam a szervizre? holnap szerintem megnzem, hogy tavaly mennyiert csereltek ki...

Link to comment
Megosztás:

szoval szerintetek vigyek magammal altalam vasarolt szurot? vagy bizzam a szervizre? holnap szerintem megnzem, hogy tavaly mennyiert csereltek ki...

A szervizben a gyári szűrő amit kapni fogsz egy kiváló minőségű Hengst szűrő, azon kívül hogy rátesznek egy kis hasznot nem érdemes neked vinned, én is ilyet használok... Hasonlóan jó minőség még szűrők terén a Mann, Knecht-Mahle vagy a Bosch... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.