Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok


uhuhu

Recommended Posts

Üdv!

Kis olvasni való olajkérdéseken agyalóknak! Magyarország! Én így szeretlek!

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/19/motorolaj_harombol_ket_flakon_hamis/

Én is be akartam linkelni, de már megelőztél. :)

Kérdés, hogy ezek után hol lehet valódi olajat venni?

Ugyanis ha jól veszem ki, földi halandó a flakonról nem fogja tudni megállapítani, hogy valódi-e (most a hologramos kevés kivételtől eltekintve), ha még az olajgyártók is max. laboratoriumban tudják kimutatni a valódiságot (vagy még ott sem).

Link to comment
Megosztás:

Én is be akartam linkelni, de már megelőztél. :)

Kérdés, hogy ezek után hol lehet valódi olajat venni?

Ugyanis ha jól veszem ki, földi halandó a flakonról nem fogja tudni megállapítani, hogy valódi-e (most a hologramos kevés kivételtől eltekintve), ha még az olajgyártók is max. laboratoriumban tudják kimutatni a valódiságot (vagy még ott sem).

Én amióta opel áll a garázsban, azóta gm olajat használok, és már elég rég óta van rajta hologramos matrica. Az aggasztó inkább a kötelező szervizben belerakott hordós hamisítvány az új autók vásárlóinak! Eddig még nem tűnt fel, hogy gond lenne az olajjal. A többi meg szerencse kérdése <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ellenőriztem az olajszintet és azt látom, hogy a maximum fölött van.

Nemrég volt egy féltengely szimmering cserém, amikor is leengedték a motorolajat is, mert

könnyezett a leeresztő csavarnál. Majd feltöltötték, de úgy néz ki többet tettek bele, mint kellett volna.

Kérdésem, hogy maradhat-e, vagy engedjek le az olajból?

Úgy olvastam régebben, hogy a dieselt kicsit túl szabad tölteni.

Z17DTH

Köszönöm a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam olajat venni, gyári 5W30-at vettem.

Az U*NIX-ban az eladó nagyon le akart beszélni. Mutatott egy másik Castrol olajat. A leírását is mutatta.

- Mondom ez nem teljesíti az előírt követelményeket.

- De az teljesíti, rá van írva a flakonra. Meg minden autógyártó mástól veszi az olajat, kivéve az Opel...

Mindegy.

Átmentem egy szervizbe, ahol már többször voltam.

Kérdezi

- Milyen olajat vettem?

- GM 5W30-at. - mondom.

- Ha turbót is akarok cseréltetni, akkor öntsem csak bele. - mondja.

Meg hogy ő STIHL fűrészbe, meg motort öblíteni használja csak a GM olajat.

Nyugtassatok már meg, hogy nem olyan rossz a GM olaj!

(Itt a fórumon nekem az jött le, hogy márpedig jó az az olaj.)

Köszi!

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

T orlix!

"... Castrol ..."

A BP konszern GM dexos2 követelményt teljesítő motorolajai:

Castrol Edge 5W-40,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Aral High Tronic G 5W-30,

BP Visco 5000 M 5W-30,

BP Visco 7000 C 5W-40.

"... GM olaj ..."

A Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 teljesíti a GM dexos2 követelményt.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T orlix!

"... Castrol ..."

A BP konszern GM Dexos 2 követelményt teljesítő motorolajai:

Castrol Edge 5W-40,

Castrol Magnatec C3 5W-40,

Aral High Tronic G 5W-30,

BP Visco 5000 M 5W-30,

BP Visco 7000 C 5W-40.

"... GM olaj ..."

A Genuine GM Motor Oil Dexos 2 5W-30 teljesíti a GM Dexos 2 követelményt.

Köszönöm mantec!

Te tennél az Opeledbe (már ha van) GM olajat?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mantec!

Te tennél az Opeledbe (már ha van) GM olajat?

Sziasztok!

Tudom, hogy nem az én válaszomat vártad, de szeretnék hozzászólni.

Én az 5 éve vásárolt autómba (Astra H Z14XEP, ma 55000 km.!!!!) új kora óta kizárólag GM olajat teszek. Mindig megvettem és vittem magammal a márkaszervízbe. (Örültek is nekem.) Minden alkalommal le akartak róla beszélni, de én ragaszkodtam hozzá. A mellettem lévő autóba pedig a hordóból ugyanolyan olajat öntöttek. Erről ennyit.

Olvasd el ebben a topikban Frankie64 409-es hozzászólását, illetve http://www.opeleseknek.hu/opelalkatreszek/autoszerelok-gyongye/ cikket is nézd meg.

......mostmár csak rajtad múlik, hogy kinek hiszel.

Sok sikert.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

T. Mantec!

Mi az igazság abból, hogy több órányi alapjárat árthat a motornak, olaj tekintetében? Ugyanis azt hallottam, hogy ilyenkor az olaj állaga megváltozik és emiatt hamarabb tönkre megy a motor?

Vagy csak arra gondoltak, hogy ilyenkor nem tökéletes a kenés és ez hosszú távon nem tesz jót?

Link to comment
Megosztás:

Nagy hírtelen ezeket találtam:

gyári GM 5w30 5 liter 7 ezer

Eni isint ms 5w30 5 liter 8 ezer

BP Visco 5000 5 liter 9700Ft

Mobil XE 5w30 5 liter 10 ezer

De ha tudtok max ilyen árig jobbat akkro osszátok meg velem, köszönöm előre is.

Ezek közül leginkább melyiket ajánlanátok? Főleg az Eni ami szimpatikus nekem ( de lehet csak mert túl sok motorversenyt nézek, olasz motorom van és ott mindig az Agip az ajánlott a könyvben meg a szponzor is az. :) )

Link to comment
Megosztás:

Nagy hírtelen ezeket találtam:

gyári GM 5w30 5 liter 7 ezer

Eni isint ms 5w30 5 liter 8 ezer

BP Visco 5000 5 liter 9700Ft

Mobil XE 5w30 5 liter 10 ezer

De ha tudtok max ilyen árig jobbat akkro osszátok meg velem, köszönöm előre is.

Ezek közül leginkább melyiket ajánlanátok? Főleg az Eni ami szimpatikus nekem ( de lehet csak mert túl sok motorversenyt nézek, olasz motorom van és ott mindig az Agip az ajánlott a könyvben meg a szponzor is az. :) )

A követelmény ugyanaz, (dexos2) így a motorodnak ezek mind megfelelők, sokan használják a GM 5w30-at és semmi gond nincsen vele (én is, újkora óta)... Ha az eni a szimpatikus válaszd nyugodtan azt, de lényegesen a GM olajtól árban eltérni teljesen felesleges...

Link to comment
Megosztás:

T mantec!

Vásároltam egy Vectra C-t 2.2-es motorral Z22YH.

A motorban 226000km van és 30000km-ként volt olajcsere.

Az olajat tudom(GM vagy Mobil1 lesz) de milyen olajszűrőt használjak?

Érdemes lenne valami motortisztítóval átjáratni csere előtt? Ha igen mit javasolsz?

Úgy néz ki, hogy láncot kell cserélnem. A cseréhez le kell engedni az olajat?

Az infókat előre is köszönöm!

Üdv

Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Dieseles tulajokat kérdezem,hogy ti mennyi km-ig engeditek a kocsit egy olajcserével? 10-15e?

A gépkönyv szerinti 30 az nekem felejtős,sokallom.

Köszönöm

Szia!

Én gyári olajjal 10-15 között cserélek, bár a 15-öt még sosem értem el. A 30 ezer nem a motorra vonatkozik, hanem az olajra. Tehát, ha olyan olajat veszel,ami bírja a 30 ezret, akkor jó, bár, ha évente csak 10-15 ezret mész, akkor a gyári bőven elég.

Természetesen a marketingesek itt is alkottak, mert a 30 ezer már-már laboratóriumi körülményeket igényel. Nagyobb igénybevételnél ez csökkenhet is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.