Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

45 perce, Astra555 írta:

Nem hiszem, hogy kanyar, vagy lejtő lett volna a hunyó, hiszen mint írtam, első alkalommal az utántöltést követő napon villant be a az M1-en Bábolna környékén, ott meg se lejtő, se kanyar nincs. 

A használat módja úgy jön ide, hogy korábban beszéltünk róla, hogy figyelheti a hidegindítások számát, a fordulatszámot, stb., aztán nagyjából ebből kalkulál egy élettartamot. Nálam jóval kevesebb a hidegindítás, bár ez is attól függ meddig van neki hideg.

Akkor tehat nem kanyar, nem lejto, nem hibas szenzor, hanem a GM olaj tudja azt, hogy menet kozben egy-egy pillanatra osszezsugorodik, vagy mas modon elromlik, atveri a szintjelzot, aztan spontan visszajavul. Szerintem is ez a legvaloszinubb magyarazat :)

A hideginditasokat es egyebeket csak akkor veszi figyelembe, ha flex szerviz van. Ez evjarat fuggo; a regebbiekben volt, a 2007-esben mar nincs. Nem tudom, hogy az ujabbakban aztan visszatert-e, viszont az 1.9-es, DPF-es motorra itt eleve 15ezret mondanak, es nincs hozza flex: http://nighthawkii.free.fr/astra/EcoFlex_InSp.pdf

 

Link to comment
Megosztás:

Nekem 1.9-es DPF-es motorom van, EcoFlex szervizzel. Egy év vagy 30000 km a maximum, amit az InSP jelzésig megenged. Azonban figyeli a hidegindítások számát, a menetkörülményeket (részterhelés, teljes gáz, stb.), a DPF tisztítások számát, meg még néhány olyan körülményt, aminek hatására csökkenti a 30000 km-es ciklust. Ha jól emlékszem, akkor gyújtás nélkül a nullázó rövid majd hosszú nyomására meg is mutatja a napi km számláló helyén, hogy hány kilométer maradt az olajcseréig. De mint az átlagfogyasztás, ez is változhat, igaz ez csak csökkenhet. Előfordult, hogy 22000 km-t mutatott, majd kb.: 20 indítás és 20×alig 4 km után már csak 21000 km volt a kijelzett táv.

Szerviztől kapott infó: a 88 kW-os 1.9 CDTI pár fokkal eltérő szögben van beépítve a H Astrába és B Zafirába, mint az Alfában, Fiatban, Vectrában, Saabban. Emiatt előfordulhat, hogy bejelez az alacsony olajszintre figyelmeztető ikon. Ilyenkor meg kell állni, és 5-10 perc várakozás után a nívópálcán ellenőrizni a szintet. A 100 ekm alatt velem egyszer fordult elő ilyen (jellemző, hogy 1000 km-re az otthontól), nyilván nem esett jól, de a 10 perces pihenő után már nem világított a visszajelző. A szint rendben volt. 

Módosítva : koco
Link to comment
Megosztás:

On ‎2017‎.‎02‎.‎25‎. at 13:27, csaba66 írta:

Miert kene elengedni a temat? Van, ami honapokon, eveken at teriteken van itt...

A "30ezer km csak marketing" is ujra es ujra felbukkan, igy nem lehet elegszer leirni, hogy nem.

A pontos megfogalmazas eleve az, hogy 30e km, vagy egy ev, amelyik elobb bekovetkezik. Mivel a legtobben nem mennek evi 30ezret, ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy a gyari eloiras az evenkenti csere. Igy annak sincs ertelme, hogy marpedig valamilyen fix x < 30e km utan kene cserelni, mert legtobb esetben x eppen annyi, amennyit valaki egy ev alatt megy.

Olajfogyasztas ugyben a masik tippedet megosztod velunk, vagy varsz, amig kitalaljuk, esetleg vegleg elengeded a temat?

Egyebkent a termosztatra is erdemes ranezni, mert lehet, hogy telen meg az elvileg elerhetonel is hidegebben megy a motorod.

Olajcsere utan persze, hogy nullazni kell a szamlalot...

En meg a szintjelzot sosem lattam, GM olaj, es 30ezer mellett sem. Persze a motorok is masok, de ha a szintjelzo hibasan jelez, akkor inkabb o rossz, mint az olaj...

Ha az lenne a feladat, hogy olyan szenzort kell konstrualni, ami meg tudja kulonboztetni a GM es egyeb olajokat, az valoszinuleg sem olcso, sem egyszeru nem lenne :)

Nem részletezem a másik tippemet, mert úgy is belekötsz. :) A lényeg (ez gondolom nem meglepetés) a külső hőmérsékleten van. Reflektálva  a gyakori rövid utak miatti olajfelhígulásra, azt tapasztaltam, hogy télen a hosszabb utak után sem csökken az olajszint, pedig gondolom 2-300 km pályázás után már ki kellene belőle égni a nem odavaló dolgoknak.

A másik dolog, hogy az InSp feliratot én 25 ezer km alatt egyszer sem láttam bevillanni, pedig nem nulláztam és a harmadik olajcsere időszakomban vagyok. Egyébként honnan lehet tudni, hogy nekem flex szerviz van-e beállítva, illetve mikor és hol, mivel lehet ezt állítani? Esetleg Opcom vagy Tech2?

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 02. 25. at 17:31, koco írta:

Szerviztől kapott infó: a 88 kW-os 1.9 CDTI pár fokkal eltérő szögben van beépítve a H Astrába és B Zafirába, mint az Alfában, Fiatban, Vectrában, Saabban. Emiatt előfordulhat, hogy bejelez az alacsony olajszintre figyelmeztető ikon.

Ezt nem tudom cáfolni, de akkor pl. az 1.8 benzinesnél miért csinálja?

Link to comment
Megosztás:

4 órája, sasa58 írta:

Nem részletezem a másik tippemet, mert úgy is belekötsz. :) A lényeg (ez gondolom nem meglepetés) a külső hőmérsékleten van. Reflektálva  a gyakori rövid utak miatti olajfelhígulásra, azt tapasztaltam, hogy télen a hosszabb utak után sem csökken az olajszint, pedig gondolom 2-300 km pályázás után már ki kellene belőle égni a nem odavaló dolgoknak.

A másik dolog, hogy az InSp feliratot én 25 ezer km alatt egyszer sem láttam bevillanni, pedig nem nulláztam és a harmadik olajcsere időszakomban vagyok. Egyébként honnan lehet tudni, hogy nekem flex szerviz van-e beállítva, illetve mikor és hol, mivel lehet ezt állítani? Esetleg Opcom vagy Tech2?

Nagyon kishitu vagy :) Ha nem ex cathedra kijelenteskent, hanem lehetosegkent, felteveskent irod, akkor nem nagyon lehet belekotni...

A kulso homersekletet egy bemelegedett motor nem nagyon erzi... Illetve hidegebb a beszivott levego, de mire a hengerekbe er, szerintem nincs tul nagy elteres, illetve az olajtekno is hidegebb, ha alulrol fagyos szel huti. De ezek egyikerol sem igazan latom, hogy tudna lenyeges elterest okozni az olajba juto benzin mennyisegeben.

Az Opcom es Tech2 megmondja, hogy flex van-e, es allitani is lehet. Viszont nem tudom, hogy a gyarilag flex nelkuli verzioban az atallitas okoz-e barmit. A felirat nem bevillan, hanem a gyujtas raadasakor jelenik meg; ha ezt sem teszi, akkor nem tudom, miert.

2 órája, Astra555 írta:

Ezt nem tudom cáfolni, de akkor pl. az 1.8 benzinesnél miért csinálja?

Forditsuk meg a kerdest: ha az olaj fajtajan mulik, egyeb motoroknal miert nem csinalja?

Illetve ha egy olaj annyira beteg, hogy meg a szintjelzot is atveri, akkor ezt miert csak neha teszi, es nem folyamatosan?

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csaba66 írta:

Nagyon kishitu vagy :) Ha nem ex cathedra kijelenteskent, hanem lehetosegkent, felteveskent irod, akkor nem nagyon lehet belekotni...

A kulso homersekletet egy bemelegedett motor nem nagyon erzi... Illetve hidegebb a beszivott levego, de mire a hengerekbe er, szerintem nincs tul nagy elteres, illetve az olajtekno is hidegebb, ha alulrol fagyos szel huti. De ezek egyikerol sem igazan latom, hogy tudna lenyeges elterest okozni az olajba juto benzin mennyisegeben.

Az Opcom es Tech2 megmondja, hogy flex van-e, es allitani is lehet. Viszont nem tudom, hogy a gyarilag flex nelkuli verzioban az atallitas okoz-e barmit. A felirat nem bevillan, hanem a gyujtas raadasakor jelenik meg; ha ezt sem teszi, akkor nem tudom, miert.

 

 

Nem jelentettem én ki semmit ex cathedra, épp azért írtam az "általános vélekedést", de most már tényleg hagyjuk ezt.

Nagyjából ezekre gondoltam: külső levegő, olajhőmérséklet  + a beporlasztott üzemanyag is mondjuk -5 -10 fokos a + 30 helyett és ezek így együtt x fokkal hidegebb belső hengerfalat okozhatnak, annak ellenére, hogy a hűtővíz hőmérséklete télen - nyáron 100 fok körüli.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, sasa58 írta:

Nem jelentettem én ki semmit ex cathedra, épp azért írtam az "általános vélekedést", de most már tényleg hagyjuk ezt.

Nagyjából ezekre gondoltam: külső levegő, olajhőmérséklet  + a beporlasztott üzemanyag is mondjuk -5 -10 fokos a + 30 helyett és ezek így együtt x fokkal hidegebb belső hengerfalat okozhatnak, annak ellenére, hogy a hűtővíz hőmérséklete télen - nyáron 100 fok körüli.

"Sokszor volt már szó róla, hogy a 30 ezres olajcsere periódus csak marketing fogás, hosszú távon nem tesz jót."  

Ennek azert eleg ex cathedra szaga van, de termeszetesen, ha nem igy gondolod, varom a magyarazatot, de lehetoleg a moge toldott "hagyjuk" nelkul. Vagy ha hagyni akarod, barmikor megteheted, ne a masikat osztokeld erre :)

Az olaj a vizzel es az egesz motorral egyutt felmelegszik, ugyhogy bemelegedett motornal a kulso homerseklet nem igazan lesz ra hatassal (azon tul, hogy az olajteknot alulrol huti a menetszel).

Ha az uzemanyag es a levego valamivel hidegebb is telen, ez alig fog elterest okozni az eges soran felszabadulo homennyisegben, es ez az, amit a hengerfalon at a hutovizzel el kell vezetni. Tehat bemelegedett motornal telen sem lesz a hengerfal hidegebb (persze csak ha jo a termosztat, de ezt mar korabban is irtam).

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, sasa58 írta:

Reflektálva  a gyakori rövid utak miatti olajfelhígulásra, azt tapasztaltam, hogy télen a hosszabb utak után sem csökken az olajszint, pedig gondolom 2-300 km pályázás után már ki kellene belőle égni a nem odavaló dolgoknak.

Ez amugy erdekes kerdes, marmint hogy egyaltalan milyen folyamatokkal allunk szemben:

A dugattyugyuruk nem zarnak jol, igy

-- olaj jut fel az egesterbe, ami eleg, tehat fogy

-- amig hideg a hengerfal, addig az ott kicsapodo benzin is bejuthat az olajba, tehat "visszatolti"

Viszont nem tudom, hogy a benzin "ki tud-e egni" az olajbol... Ha mar egyutt jutnak az egesterbe, akkor gyanithatoan mindketto eleg...

Vajon allas kozben szetvalik az olaj es a benzin? Ha igen, akkor indulaskor a benzin lesz folul, ami esetleg okozhat valamit, bar valoszinuleg ez nem tul nagy effektus, mert hamar ujra osszekeverednek.

Erdemes lenne kiserletezni: egy kis olajba 10-15% benzint toltve valtozik eszrevehetoen a tapintasa, szaga, vagy barmi, ami alapjan hazi modszerekkel kideritheto, hogy a leengedett motorolajban benzin van? Allas kozben szetvalnak? Ha igen, akkor nyitott rendszerben a benzin elparologna, persze a motorban ott marad (es mivel viszonylag kis terfogatrol van szo, eleg hamar telitodne is a levego, igy nem parologna tovabb). Vagy esetleg kartergaz elvezetes cimen valojaban nyitott az olajter? Igy lehetne, hogy nyaron gyorsabban parolog ki az olajbol a benzin, mint telen, es akkor mar van is egy kulso homerseklet okozta effektusunk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

3 órája, csaba66 írta:

Erdemes lenne kiserletezni: egy kis olajba 10-15% benzint toltve valtozik eszrevehetoen a tapintasa, szaga, vagy barmi, ami alapjan hazi modszerekkel kideritheto, hogy a leengedett motorolajban benzin van? Allas kozben szetvalnak? Ha igen, akkor nyitott rendszerben a benzin elparologna, persze a motorban ott marad (es mivel viszonylag kis terfogatrol van szo, eleg hamar telitodne is a levego, igy nem parologna tovabb). Vagy esetleg kartergaz elvezetes cimen valojaban nyitott az olajter? Igy lehetne, hogy nyaron gyorsabban parolog ki az olajbol a benzin, mint telen, es akkor mar van is egy kulso homerseklet okozta effektusunk.

A benzintől felhígult olaj tapasztalatom szerint egy sima nívópálcáról vett szagmintával is elcsíphető. (persze a mérték nem állapítható meg ahogyan a határt sem tudom mikortól tekintendő káros mértékűnek)

A benzin kiváló oldószere kellene hogy legyen mindenféle olajnak, nem hiszem hogy megengedett lenne a szétválásuk, ahogyan az olajaktól is megkövetelt tulajdonság mindenféle idegen vacak oldásban tartása.

Az általam fellelt irodalom a benzin frakciójához 50-150/180C forráspontot ad meg, ezért a kartergázzal távoznia illene a benzin jelentős részének egy fentebb említett hosszabb autópályás üzem esetén. 

Szabad tér felé nyitott karterű rendszert semmilyen Euro norma mellett nem lehet csinálni, a visszavezetést pedig általában úgy szokták megoldani, hogy a szívóoldalról gyenge vákuum alatt tartsa a kartert ezzel is csökkentve minden irányba az olajszivárgás lehetőségét.

A külső hőmérsékletnek valóban több effektje van, de szerintem a kipárolgásnál erősebben függ tőle a lejutó benzin mennyisége. Pl. nálam 0 fok alatt a szokásos ovi/bölcsi csapatszállító üzemódban hétfőtől péntekig a megtett km-ek 50%-a bemelegedési(dúsított) fázis, mely áprilistól szeptemberig a fele sem lehet.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 25/02/2017 at 16:59, csaba66 írta:

Akkor tehat nem kanyar, nem lejto, nem hibas szenzor, hanem a GM olaj tudja azt, hogy menet kozben egy-egy pillanatra osszezsugorodik, vagy mas modon elromlik, atveri a szintjelzot, aztan spontan visszajavul. Szerintem is ez a legvaloszinubb magyarazat :)

A hideginditasokat es egyebeket csak akkor veszi figyelembe, ha flex szerviz van. Ez evjarat fuggo; a regebbiekben volt, a 2007-esben mar nincs. Nem tudom, hogy az ujabbakban aztan visszatert-e, viszont az 1.9-es, DPF-es motorra itt eleve 15ezret mondanak, es nincs hozza flex: http://nighthawkii.free.fr/astra/EcoFlex_InSp.pdf

 

"Akkor tehat nem kanyar, nem lejto, nem hibas szenzor, hanem a GM olaj tudja azt, hogy menet kozben egy-egy pillanatra osszezsugorodik, vagy mas modon elromlik, atveri a szintjelzot, aztan spontan visszajavul. Szerintem is ez a legvaloszinubb magyarazat :)"

 

Évek óta nem használok GM olajat, de jómúltkor azzal töltötték fel a szervízben. Nekem is autópályán ki-kigyulladt az alacsony olaj jelzés, így reflexből utána is töltöttem, aztán a következő alkalommal meg is néztem a nívót, és már rég túl volt töltve, és akkor is be-be jelzett az alacsony olaj jelzés. Lecseréltem az olajat Mobil-ra, ezzel meg is szűnt ez a jelenség. Ez a GM olaj egy fos.. olcsó olajnak híg a level :)

Link to comment
Megosztás:

19 perce, pjotr írta:

Évek óta nem használok GM olajat, de jómúltkor azzal töltötték fel a szervízben. Nekem is autópályán ki-kigyulladt az alacsony olaj jelzés, így reflexből utána is töltöttem, aztán a következő alkalommal meg is néztem a nívót, és már rég túl volt töltve, és akkor is be-be jelzett az alacsony olaj jelzés. Lecseréltem az olajat Mobil-ra, ezzel meg is szűnt ez a jelenség. Ez a GM olaj egy fos.. olcsó olajnak híg a level :)

Nekem is hasonló tapasztalatom volt a GM olajjal. Egyrészt 10000km közeledtével elkezdte csipegetni, másrészt már fél nívónál ijesztgetett a szint miatt.

Total 0w-30 olajjal használom mostanában, egyik fenti jelenség sem fordult elő.

A GM viselkedésére esetleg az olaj túlzott habzása lehet magyarázat?

Link to comment
Megosztás:

1 óra, kisp113 írta:

Nekem is hasonló tapasztalatom volt a GM olajjal. Egyrészt 10000km közeledtével elkezdte csipegetni, másrészt már fél nívónál ijesztgetett a szint miatt.

Total 0w-30 olajjal használom mostanában, egyik fenti jelenség sem fordult elő.

A GM viselkedésére esetleg az olaj túlzott habzása lehet magyarázat?

Ez valoban lehetseges magyarazat, bar egyesek szerint a GM eppen Total. De ha nem az, akkor is minimum erdekes, hogy csak o tudja ezt a mokat, egy masik sem...

Egyebkent igy fest egy szenzor:

http://www.ebay.com/itm/252401047182
http://www.ebay.fr/itm/331609848573

A tetejen van harom luk, az oldalan ketto, es nyilvan akkor jelez, amikor az oldalso lukakon kifolyik az olaj, tehat a szint alacsony.

Mivel az olaj frocsog es lotyog ide-oda, de nem lehet minden lottyenesre lampat villantani, szoftver kerdese, hogy milyen hosszu "olajtalansag" utan gyullad ki a jelzes. Ez lehet magyarazat a motorok kozti elteresre.

Link to comment
Megosztás:

7 perce, csaba66 írta:

Ez valoban lehetseges magyarazat, bar egyesek szerint a GM eppen Total. De ha nem az, akkor is minimum erdekes, hogy csak o tudja ezt a mokat, egy masik sem...

Egyebkent igy fest egy szenzor:

http://www.ebay.com/itm/252401047182
http://www.ebay.fr/itm/331609848573

A tetejen van harom luk, az oldalan ketto, es nyilvan akkor jelez, amikor az oldalso lukakon kifolyik az olaj, tehat a szint alacsony.

Mivel az olaj frocsog es lotyog ide-oda, de nem lehet minden lottyenesre lampat villantani, szoftver kerdese, hogy milyen hosszu "olajtalansag" utan gyullad ki a jelzes. Ez lehet magyarazat a motorok kozti elteresre.

A kivillanás mindig nagy fordulatszámnál történik (autópálya); az nem lehet, hogy nem tud olyan gyorsan visszafolyni az olaj a teknőbe, mint amilyen gyorsan az olajpumpa nyomatja felfelé, és így előáll az a jelenség, hogy lecsökken egy rövid időre az olajszint a teknőben?

Link to comment
Megosztás:

9 perce, pjotr írta:

A kivillanás mindig nagy fordulatszámnál történik (autópálya); az nem lehet, hogy nem tud olyan gyorsan visszafolyni az olaj a teknőbe, mint amilyen gyorsan az olajpumpa nyomatja felfelé, és így előáll az a jelenség, hogy lecsökken egy rövid időre az olajszint a teknőben?

Lehet, csak ezt nem mertem leirni :) Ugyanis ez azt jelentene, hogy a gyorsan visszafolyo, jobbnak tartott olaj "higabb", szemben a lassan visszafolyo GM-mel. Viszont a jo olaj ugye melegen nem tul "hig"...

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Lehet, csak ezt nem mertem leirni :) Ugyanis ez azt jelentene, hogy a gyorsan visszafolyo, jobbnak tartott olaj "higabb", szemben a lassan visszafolyo GM-mel. Viszont a jo olaj ugye melegen nem tul "hig"...

"...Viszont a jo olaj ugye melegen nem tul "hig"... és gondolom nem túl sűrű sem.. Esetleg lehet, hogy pont az a gond, hogy ez az olaj melegen is túl sűrű marad???

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pjotr írta:

A kivillanás mindig nagy fordulatszámnál történik (autópálya); az nem lehet, hogy nem tud olyan gyorsan visszafolyni az olaj a teknőbe, mint amilyen gyorsan az olajpumpa nyomatja felfelé, és így előáll az a jelenség, hogy lecsökken egy rövid időre az olajszint a teknőben?

Nálam több alkalommal is városi, vagy országúti körülmények között villant fel. Egyszer történt autópályán.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, pjotr írta:

"...Viszont a jo olaj ugye melegen nem tul "hig"... és gondolom nem túl sűrű sem.. Esetleg lehet, hogy pont az a gond, hogy ez az olaj melegen is túl sűrű marad???

Ami az olajszenzor szempontjabol tul "suru", az a kenes szempontjabol inkabb jo... A viszkozitas az emelkedo homerseklettel csokken, es a kinlodas pont azon zajlik, hogy hidegen ne legyen tul nagy, melegen pedig tul kicsi. Az idealis olajnak homerseklettol fuggetlen, allando viszkozitasa lenne.

Szerintem ennek a dolognak nem erdemes tul nagy feneket keriteni, illetve az olaj minosegevel kapcsolatos kovetkeztezteseket levonni belole, mert szenzor vagy szoftver modositassal siman ki lehetne kuszobolni, es akkor eszebe sem jutna ilyesmi senkinek.

Egyebkent nem is ertem, miert kell menet kozben olajszintet nezni, miert nem eleg a nyomas. A Citroen inditas elott jelzi ki a szintet, amikor egyertelmu a meres. Majd ha megveszik az Opelt, itt is maskepp lesz, villanyautokban pedig plane :)

 

 

Link to comment
Megosztás:

17 perce, csaba66 írta:

Ami az olajszenzor szempontjabol tul "suru", az a kenes szempontjabol inkabb jo... A viszkozitas az emelkedo homerseklettel csokken, es a kinlodas pont azon zajlik, hogy hidegen ne legyen tul nagy, melegen pedig tul kicsi. Az idealis olajnak homerseklettol fuggetlen, allando viszkozitasa lenne.

Szerintem ennek a dolognak nem erdemes tul nagy feneket keriteni, illetve az olaj minosegevel kapcsolatos kovetkeztezteseket levonni belole, mert szenzor vagy szoftver modositassal siman ki lehetne kuszobolni, es akkor eszebe sem jutna ilyesmi senkinek.

Egyebkent nem is ertem, miert kell menet kozben olajszintet nezni, miert nem eleg a nyomas. A Citroen inditas elott jelzi ki a szintet, amikor egyertelmu a meres. Majd ha megveszik az Opelt, itt is maskepp lesz, villanyautokban pedig plane :)

 

 

Na akkor közkinccsé teszem az általam összeállított táblázatot, melyben az olaj viszkozitási adatok szerepelnek néhány ismertebb (Dexos2) olaj esetében. A felső táblázatban a 40 fokon mért, az alsóban a 100 fokon mért viszkozitás sorrendjében szerepelnek az olajok. Jól látható, hogy 40 fokon a "leghígabb" (azaz legjobb) a GM, míg a "legsűrűbb" az Eneos. 100 fokon viszont a legsűrűbb az Eneos (legjobb) míg a legrosszabb (leghígabb) a GM. Az optimális az volna, ami hidegen is elég "híg" és melegen is elég "sűrű". Ebből kifolyólag a középtájon szereplő színessel kiemelt olajok a jobbak. A "híg" és a "sűrű" kifejezésekért elnézést a vájtfülűektől!

A tévedés jogát fenntartom! :)

 

  GM Mobil S.3000 Shell ultra P. AG Mobil 1 ESP Castrol Edge T. Fst Castrol Edge T. Fst Castrol M. C4 Total Q. Ineo Mannol Energy Formula PD Eneos Pr. Hyper
  5w30 5W30 5w30 0w40 5w40 0W40 5w40 5w40 5w40 5w40
100 ºC 11,36 11,9 12,1 13,2 13 13,1 13,4 13,9 14 14,3
40  ºC 65,15 68 69,02 73 75 77 81 83,9 84,4 86,6
Index 169   174 176 174 172 169 170 171 172
API       SM SN SN   SN SN/SM  
                     
                     
  Eneos Pr. Hyper Mannol Energy Formula PD Total Q. Ineo Castrol M. C4 Mobil 1 ESP Castrol Edge T. Fst Castrol Edge T. Fst Shell ultra P. AG Mobil S.3000 GM
  5w40 5w40 5w40 5w40 0w40 0W40 5w40 5w30 5W30 5w30
100 ºC 14,3 14 13,9 13,4 13,2 13,1 13 12,1 11,9 11,36
40  ºC 86,6 84,4 83,9 81 73 77 75 69,02 68 65,15
Index 172 171 170 169 176 172 174 174   169
API   SN/SM SN   SM SN SN      

 

 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, sasa58 said:

Na akkor közkinccsé teszem az általam összeállított táblázatot, melyben az olaj viszkozitási adatok szerepelnek néhány ismertebb (Dexos2) olaj esetében. A felső táblázatban a 40 fokon mért, az alsóban a 100 fokon mért viszkozitás sorrendjében szerepelnek az olajok. Jól látható, hogy 40 fokon a "leghígabb" (azaz legjobb) a GM, míg a "legsűrűbb" az Eneos. 100 fokon viszont a legsűrűbb az Eneos (legjobb) míg a legrosszabb (leghígabb) a GM. Az optimális az volna, ami hidegen is elég "híg" és melegen is elég "sűrű". Ebből kifolyólag a középtájon szereplő színessel kiemelt olajok a jobbak. A "híg" és a "sűrű" kifejezésekért elnézést a vájtfülűektől!

A tévedés jogát fenntartom! :)

 

Jó így egyben látni a dolgokat. Köszönjük! Megosztanék én is pár tapasztalatot. A16XER. Nekem menet közben nem villant fel soha. Eddig pont a fent említett lista közepéről használtam a Castrol Edge 5W40-est. Azt tapasztaltam hogy ahogy öregedett az olaj (kb. 5.000 Km fölött), hosszabb állás után (8-12h) indítás után, miután normálisan elaludt az olajcheck lámpa, kb. 1 mp után egy pillanatra ismét felvillant. Ezt olajszinttől függetlenül csinálta. Nemrég váltottam Castrol 0W40-re. Eddig még nem tapasztaltam ezt a  jelenséget. Már 9.000 Km-nél tartok. Igaz nyári tapasztalatom nincs még vele. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, sasa58 írta:

Na akkor közkinccsé teszem az általam összeállított táblázatot, melyben az olaj viszkozitási adatok szerepelnek néhány ismertebb (Dexos2) olaj esetében. A felső táblázatban a 40 fokon mért, az alsóban a 100 fokon mért viszkozitás sorrendjében szerepelnek az olajok. Jól látható, hogy 40 fokon a "leghígabb" (azaz legjobb) a GM, míg a "legsűrűbb" az Eneos. 100 fokon viszont a legsűrűbb az Eneos (legjobb) míg a legrosszabb (leghígabb) a GM. Az optimális az volna, ami hidegen is elég "híg" és melegen is elég "sűrű". Ebből kifolyólag a középtájon szereplő színessel kiemelt olajok a jobbak. A "híg" és a "sűrű" kifejezésekért elnézést a vájtfülűektől!

A tévedés jogát fenntartom! :)

  GM Mobil S.3000 Shell ultra P. AG Mobil 1 ESP Castrol Edge T. Fst Castrol Edge T. Fst Castrol M. C4 Total Q. Ineo Mannol Energy Formula PD Eneos Pr. Hyper
  5w30 5W30 5w30 0w40 5w40 0W40 5w40 5w40 5w40 5w40
100 ºC 11,36 11,9 12,1 13,2 13 13,1 13,4 13,9 14 14,3
40  ºC 65,15 68 69,02 73 75 77 81 83,9 84,4 86,6
Index 169   174 176 174 172 169 170 171 172
API       SM SN SN   SN SN/SM  
                     
                     
  Eneos Pr. Hyper Mannol Energy Formula PD Total Q. Ineo Castrol M. C4 Mobil 1 ESP Castrol Edge T. Fst Castrol Edge T. Fst Shell ultra P. AG Mobil S.3000 GM
  5w40 5w40 5w40 5w40 0w40 0W40 5w40 5w30 5W30 5w30
100 ºC 14,3 14 13,9 13,4 13,2 13,1 13 12,1 11,9 11,36
40  ºC 86,6 84,4 83,9 81 73 77 75 69,02 68 65,15
Index 172 171 170 169 176 172 174 174   169
API   SN/SM SN   SM SN SN      

 

Nem veletlenul kulonbozo jelolesuek az olajok (5w30, 0w40, 5w40); ezek eltero viszkozitasi tulajdonsagokat takarnak, ahogy ezt a tablazat tukrozi is.

A jobb / rosszabb is legfeljebb azonos viszkozitasi osztalyokon belul ertelmezheto, de ott mar nincsenek is akkora elteresek. Ezek kulonbozo klimatikus viszonyokhoz vannak kitalalva; nalunk az 5W30 az ajanlott, a 40 veguek a melegebb helyeken, vagy versenyautokban. Erdekesek lennenek meg a 0 es 110 vagy 120 fokos adatok is, ott jobban latszananak a kulonbsegek.

 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, pjotr írta:

A kivillanás mindig nagy fordulatszámnál történik (autópálya);

 

14 órája, Astra555 írta:

Nálam több alkalommal is városi, vagy országúti körülmények között villant fel. Egyszer történt autópályán.

Erdekesek lennenek az egyeb korulmenyek is, ha sikerul osszeszedni oket. A motor barmilyen okbol valo megdolese nyilvan ok lehetne, de ha ilyen nincs, akkor mi egyeb van? Egy nagyobb gazadas, amikor az olajszivattyu hirtelen nagyobb mennyiseget vesz ki? A habosodas is jo otlet, de ott az a furcsa, hogy miert csak neha van, es miert jon helyre hamar. Egyaltalan, mit kell erteni felvillanas alatt? Egy masodperc? Vagy tobb?

Erdekes lenne a szenzor jelet direktben is nezni, vagyis latni, mi alakul at idonkent felvillano kijelzesse. Az OpComban van oil level cimu resz, bar felo, hogy az mar a feldolgozott jel, mert tizedmasodperces valtozasokat ugysem lehet kovetni vele.

Módosítva : csaba66
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, csaba66 írta:

Nem veletlenul kulonbozo jelolesuek az olajok (5w30, 0w40, 5w40); ezek eltero viszkozitasi tulajdonsagokat takarnak, ahogy ezt a tablazat tukrozi is.

A jobb / rosszabb is legfeljebb azonos viszkozitasi osztalyokon belul ertelmezheto, de ott mar nincsenek is akkora elteresek. Ezek kulonbozo klimatikus viszonyokhoz vannak kitalalva; nalunk az 5W30 az ajanlott, a 40 veguek a melegebb helyeken, vagy versenyautokban. Erdekesek lennenek meg a 0 es 110 vagy 120 fokos adatok is, ott jobban latszananak a kulonbsegek.

 

"Erdekesek lennenek meg a 0 es 110 vagy 120 fokos adatok is, ott jobban latszananak a kulonbsegek."

Igen, ez így van, sajnos a gyártói adatlapok a 40 és 100 fokos adatokat tartalmazzák, valószínű ez így szabványos.

 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, pjotr írta:

"...Viszont a jo olaj ugye melegen nem tul "hig"... és gondolom nem túl sűrű sem.. Esetleg lehet, hogy pont az a gond, hogy ez az olaj melegen is túl sűrű marad???

Ha a túl magas viszkozitás lenne a probléma, egy szimpla hidegindítás után pár perc helybenjárással lerúgná a szelepfedelet az olaj mert az összes ott csücsülne fent. Egy combos mínuszban a motorolaj viszkozitása az üzemi hőmérsékleten mértnek többszázszorosa is lehet!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

 

Erdekesek lennenek az egyeb korulmenyek is, ha sikerul osszeszedni oket. A motor barmilyen okbol valo megdolese nyilvan ok lehetne, de ha ilyen nincs, akkor mi egyeb van? Egy nagyobb gazadas, amikor az olajszivattyu hirtelen nagyobb mennyiseget vesz ki? A habosodas is jo otlet, de ott az a furcsa, hogy miert csak neha van, es miert jon helyre hamar. Egyaltalan, mit kell erteni felvillanas alatt? Egy masodperc? Vagy tobb?

Erdekes lenne a szenzor jelet direktben is nezni, vagyis latni, mi alakul at idonkent felvillano kijelzesse. Az OpComban van oil level cimu resz, bar felo, hogy az mar a feldolgozott jel, mert tizedmasodperces valtozasokat ugysem lehet kovetni vele.

Nálam, ez autópályán egyenletes sebesség mellett (130 km/h), vízszintes terepen jelentkezett. Nem felvillan az alacsony olajszint jelző (itt lehet félreérthető voltam), hanem világítani kezd, és addig világít is, amíg le nem állítom a motort. Újraindítás után nem ég, de 10-20 km után újra kigyullad.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, csaba66 írta:

Egyaltalan, mit kell erteni felvillanas alatt? Egy masodperc? Vagy tobb?

A Citroen inditas elott jelzi ki a szintet, amikor egyertelmu a meres.

Pontosítanék. Nálam minden esetben világított a jelzés, de újraindítás után már nem. Bár lehet, hogy ez csak programozás kérdése, és úgy állították be, hogyha jelez, akkor leállásig figyelmeztessen.

Szerintem legegyértelműbb vízszintes pozícióban, üzem melegen, leállítás után kb. 5 perccel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.