Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Hát nem tudom mennyit segíthet a dolgon, de alkalmasint kipróbálom!

Köszönöm a választ! Jól hallottam, hogy nem ajánlatos megszakítani az áramkört, mert az problémákat okozhat :?:

Inkább az okozna problémát ha nem szakítanád meg. Töltéshez ki kell venni az akksit. Annyi "probléma" lehet, hogy a rádiód majd kérni fogja a biztonsági kódot, meg be kell állítani az órát meg a rádióállomásokat :wink:

Link to comment
Megosztás:

én még soha se töltöttem az akkut.

az Astrába 2 éves akku van, egyszer koppra lemerült, mert a belső világitás rajtamaradt 2 napig,

a Corsába lévő akku már a 2. autóba van, elöször az 1.3 asba volt, majd áttettem a GSI be, szintén a belső világitás miatt lemerült koppra, majd a generátor feltöltötte, és ennyi....

szerintem csak akkor kell tölteni az akkukat, ha sokat jár télen rövid távokat, amikor megy a fütés,lámpa, h.ablakfütés, és 5 km-ként inditgatják.

vagy nem? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Nekem sokat van használva, /naponta sok indítás, lámpa, rövid távok, sok fogyasztó/. Sohasem bírta még 3 évig. Amikor veszek új aksit, a jótállási papiron az van, hogy kb. 1/2 évente fell kell tölteni külső töltővel. Biztossan attol függ hogy használjuk az autonkat.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, hogy Corsáskétn ideszemtelenkedek, de nekem is akksi-kérdésem van: az enyém 4 éves már , eredeti Opel és még sose lett töltve. Még elég jól indítja a motort, de azért a tél közeledtével parázok, nehogy egyszer reggel hagyjon ott. Egyáltalán mennyit bírnak ki ezek az akksik?!!

A héten elvittem szerelőhöz éves átvizsgálásra, de azt mondta, hogy nem nézi meg az akksit, mert az zárt rendszer, és úgy fog kimúlni az akksi, hogy egyszer csak már nem forgatja a motort és akkor kész - csere.

Link to comment
Megosztás:

Tacso írta:aga46 írta:Esetleg egy töltést meg kellene próbálni

Hát nem tudom mennyit segíthet a dolgon, de alkalmasint kipróbálom!  

Köszönöm a választ! Jól hallottam, hogy nem ajánlatos megszakítani az áramkört, mert az problémákat okozhat  

A 3 év alatt hányszorlett töltve az akku?

A 3 év alatt még egyszer sem lett töltve az akku! Igaz nem is lett sokat használva az autó...nagyapám használta 3 év alatt 15000km került bele! Lehet a sok állástól ment tönkre :?

A "nem ajánlatos" lekötni az akksit pedig egy autószerelő ismerősőm mondta! :D Mondjuk furcsán is néztem rá! :P

Link to comment
Megosztás:

Bocsi, hogy Corsáskétn ideszemtelenkedek, de nekem is akksi-kérdésem van: az enyém  4 éves már , eredeti Opel és még sose lett töltve. Még elég jól indítja a motort, de azért a tél közeledtével parázok, nehogy egyszer reggel hagyjon ott. Egyáltalán mennyit bírnak ki ezek az akksik?!!

A héten elvittem szerelőhöz éves átvizsgálásra, de azt mondta, hogy nem nézi meg az akksit, mert az zárt rendszer, és úgy fog kimúlni az akksi, hogy egyszer csak már nem forgatja a motort és akkor kész - csere.

Ez az akksi kérdés érdekes. Az előző autómban 2,5 éves korában kimúlt a gyári akku (Varta, mint az Opelban), azután a Perion 5 évig bírta, még azzal adtam el. Sokat számít, hogy mennyire van terhelve, a túltöltés illetve a túlzott lemerülés nem használ neki.

A zárt rendszert a szerelő úgy értette, hogy gondozásmentes, tehát nem kell utántölteni a folyadékot. Egyébként szerintem egy tapasztaltabb vezető már jó pár nappal előbb észreveszi, ha az akku kezd kimúlni.

Link to comment
Megosztás:

én még soha se töltöttem az akkut.

az Astrába 2 éves akku van, egyszer koppra lemerült, mert a belső világitás rajtamaradt 2 napig,  

a Corsába lévő akku már a 2. autóba van, elöször az 1.3 asba volt, majd áttettem a GSI be, szintén a belső világitás miatt lemerült koppra, majd a generátor feltöltötte, és ennyi....

szerintem csak akkor kell tölteni az akkukat, ha sokat jár télen rövid távokat, amikor megy a fütés,lámpa, h.ablakfütés, és 5 km-ként inditgatják.

vagy nem? :roll:

Jól beszélsz!

Különben az akkuk élettartamára van egy nem nyilvános gyári adat, hogy az átlagos akkuk - tehát nem speciális indító akkuk - kb. 3-4000 önindítózási ciklusra vannak méretezve. Efölött már minden nap ajándék.

Egyébként egy durva mélykisütés elég nagy csapás az akkunak. Akár 20-30 %-al csökkenti a névleges kapacitását.

Nekem van egy digitális töltő-kisütő cuccom, ahol mindent be tudsz állítani, memóriába rakja, azzal volt, hogy el tudtam érni 4-5 cilus után kb 20% javulást. De ritka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem az inditó motorral kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Szóval indításkor elég nagy hangja van a verdának. El is vittem egy szerelőhöz, aki kiszedte, valamit bütykölt vele, egy-két kisebb csere, zsírozás belül, majd vissza rakta.

Akkor kb. 1 hétig oké is volt.

Azután ismét ugyanolyan hangja van mint régen.

Mi lenne erre a megoldás?

Lehet hogy egy vadi újat kellene vennem?

Esetleg ha mondanátok egy árat az indító motorra.

Az autó: G Astra, 1.4, 1999

Link to comment
Megosztás:

jaaaa.......

akkor elég betétet cserélni, :P

Hali Uhuhu! :salute:

Kicseréltem a termosztát betétet, tényleg gyerekjáték volt. A QH komplett kis pakkot adott 1600 pízért, O gyűrűvel, szerelési útmutatóval, stb. Mikor kivettem a régit és összehasonlítottam az újjal kicsit meglepődtem, mert teljesen egyformák voltak, egy dolgot kivéve. A réginek a talplemezén /ami a házba fekszik be/ van egy kis bizbasz, mint valami primitív lábszelep. :shock: Kb 4-es furat, benne egy pöcök ami egyik felé átenged, másik felé meg talán nem. Na, ennek a QH-n még hírmondója sincs. Mindegy, csere megtörtént, azóta 88-89 fokon áll a mutató mint az a bizonyos a lakodalomban. :D Igaz még csak városban próbálgattam, de a hosszú hétvégén megyünk egy hosszabb kirándulásra, ott le lesz tesztelve a bő 2e km-en.

Jó éjt mindenkinek,

Dolington

Link to comment
Megosztás:

Jól beszélsz!

Olyan apróságot márne is említsünk, hogy a tárolási, és üzemeltetési hőmérséklet sem közömbös.

Pl. mindig fűtött garázsban álló kocsinál (mint egyeseknek) 8) :P az önindítózás is könnyebb... csillaggarázsos autóból hamarabb ki kell dobni az akksit! Ugyi??? 8)

Különben az akkuk élettartamára van egy nem nyilvános gyári adat, hogy az átlagos akkuk - tehát nem speciális indító akkuk - kb. 3-4000 önindítózási ciklusra vannak méretezve. Efölött már minden nap ajándék.

Egyébként egy durva mélykisütés elég nagy csapás az akkunak. Akár 20-30 %-al csökkenti a névleges kapacitását.

Nekem van egy digitális töltő-kisütő cuccom, ahol mindent be tudsz állítani, memóriába rakja, azzal volt, hogy el tudtam érni 4-5 cilus után kb 20% javulást. De ritka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy tud-e esetleg valamelyikőtök linkeket, vagy dokumentumokat küldeni a G Astra (1,4-es Twinport) motorjáról?

Nagyon érdekelne ennek a motornak a technológiája, felépítése, részletes működése, de sajnos semmi komoly műszaki leírást nem találtam róla a neten.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Andrej

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem az inditó motorral kapcsolatban lenne egy kérdésem.

Szóval indításkor elég nagy hangja van a verdának. El is vittem egy szerelőhöz, aki kiszedte, valamit bütykölt vele, egy-két kisebb csere, zsírozás belül, majd vissza rakta.

Akkor kb. 1 hétig oké is volt.

Azután ismét ugyanolyan hangja van mint régen.

Mi lenne erre a megoldás?

Lehet hogy egy vadi újat kellene vennem?

Esetleg ha mondanátok egy árat az indító motorra.

Az autó: G Astra, 1.4, 1999

Normális önindító szervízbe kell vinned. Kb. 6-9000 forint a felújítás: csapágycsere, felszabályozás, stb. Akkor nemcsak 1 hétig lesz jó. Újat venni drága 1 picit.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Azt hallottam hogy az elmúlt két hónapban vásárolt opel motorolajokkal volt vmi minőségbeli gond, és érdemes megnézni hogy milyen a kenőképességük, meg hogy nem eszi-e a motor az olajat. Mit tudtok erről, nekem egyik haverom mondta, aki most fogja majd a kocsit szétkapni mert szar volt neki is az olaj és már elkezdte szétzuzni a mocit, ami meg is zabálta bár az olaj egy részét. Az ő ismerősének meg visszahívták a Zafiráját ugyanezen okok miatt. Úgyhogy aki beleesik ebbe az időszakba, annak érdemes lecsekkolni az olajszintet meg megnézni hogy megfelelő-e az olaja kenése.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.