Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

1. Észrevettem az utóbbi időben, hogy a kuplungot néha elég nehéz benyomni, míg a másik autóban sokkal könnyebb, erőfeszítés nélkül, csak ráteszem a lábam és megy. Az enyémben meg elég fárasztó, ha városban sokat kell váltani.

2. A kormányt sokkal könnyebb tekerni szüleimében, mint nálam. Azon gondolkodtam, hogy esetleg szervoolaj cserét lehetne eszközölni, hátha az megoldja, de érdekelne, hátha van egyéb meglátás is.

3. Ez a legfontosabb: Az én autóm sokkal lomhább, mint a másik. Nagyon érezhető a különbség! Az enyémben van 150e km, a másikban kb 120e, tehát nem olyan sok a különbség. Egyedül arra tudok gondolni, hogy mivel az enyém 4 ajtós, és hosszabb a hátulja, nehezebb is valamennyivel, mint a másik, és esetleg ezért nem olyan fürge az autó. De azt szeretném megkérdezni a tapasztaltabbaktól, hogy ez a súlykülönbség okozhat-e ennyire látványos teljesítménycsökkenést, mint jelen esetben? Vagy valami probléma van az autóval, és szervízelni kell. Annyit hozzá kell tenni, hogy nem megy rosszul a kocsi, de a másikhoz viszonyítva igen.

Egyelőre ennyi kérdésem van, ha bárki tud valamiben segíteni azt előre is köszönöm szépen!!!

Szerintem:

1. Kupplungszerkezet fel lehet keményedve - csere.

2. ??? lehet, hogy az olajcsere segít....

3. Esetleg légtömegmérőt nem ártana ellenőrizni. Ha kell csere.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem:

1. Kupplungszerkezet fel lehet keményedve - csere.

2. ??? lehet, hogy az olajcsere segít....

3. Esetleg légtömegmérőt nem ártana ellenőrizni. Ha kell csere.

Köszi a infokat!!!

Esetleg tudnál kicsit bővebben írni erről a légtömegmérőről? Ez szabályozza a motorba jutó levegő mennyiségét? Esetleg azért nem ad le olyan jó teljesítményt, mert nem kap elég levegőt?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a infokat!!!

Esetleg tudnál kicsit bővebben írni erről a légtömegmérőről? Ez szabályozza a motorba jutó levegő mennyiségét? Esetleg azért nem ad le olyan jó teljesítményt, mert nem kap elég levegőt?

Köszi!

Nem biztos, hogy igazam van, csak általában az ilyesmi problémáknak ez az oka.... :unsure:

A légtömegmérő csak méri a bejövő levegő mennyiségét (nem szabályoz), viszont ez alapján adagolja a computer a naftát. (hogy megfelelő legyen a keverékképzés). Ha rossz a légtömegmérő, akkor nem jó mennyiségű üzemanyagot adagol a gép - az autó lusta lesz, többet is fogyaszthat, stb. A csere nem ócsó, (pár tízezer) szóval ha tudsz, próbálj szerezni egyet kölcsön, kipróbálni, tényleg ez-e a gond. Sajna hasonló futásteljesítményű autóknál elég sokszor ez a probléma....

De egyébként pár száz kiló súlykülönbség is érződik, tehát nézd meg, sokkal nehezebb-e az autód, mert lehet, hogy csak ez az ok.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy igazam van, csak általában az ilyesmi problémáknak ez az oka.... :unsure:

A légtömegmérő csak méri a bejövő levegő mennyiségét (nem szabályoz), viszont ez alapján adagolja a computer a naftát. (hogy megfelelő legyen a keverékképzés). Ha rossz a légtömegmérő, akkor nem jó mennyiségű üzemanyagot adagol a gép - az autó lusta lesz, többet is fogyaszthat, stb. A csere nem ócsó, (pár tízezer) szóval ha tudsz, próbálj szerezni egyet kölcsön, kipróbálni, tényleg ez-e a gond. Sajna hasonló futásteljesítményű autóknál elég sokszor ez a probléma....

De egyébként pár száz kiló súlykülönbség is érződik, tehát nézd meg, sokkal nehezebb-e az autód, mert lehet, hogy csak ez az ok.

Köszi szépen a választ!

Már csak egyetlen kérdéssel zaklatlak, ha nem bánod! Ez az lenne, hogy hol van a légtömegmérő? Sajnos most a saját autómról nem tudtam képet készíteni, ezért kölcsönvettem egy internetes albumból, remélem a készítő nem bánja.

1042815092motor_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szóval az 1-es, vagy 2-es helyen van-e, vagy teljesen máshol? (remélem látszanak majd a számok) Ha bonyolultabb a hozzáférés, akkor elviszem valahova, ha nem akkor megpróbálom kicserélni fateréval, és meglátom milyen különbség lesz.

Köszi mindent!

Link to comment
Megosztás:

Racka:

A kormányműved más, mint a szüleidé. Asszem a 2001-es modellévnél volt a váltás. Ez is lehet a külömbség oka pl.

A 4 ajtós elviekben nem sokkal nehezebb,, emiatt sztem nem kellene sokkal lomhábbnak érezned az autót. Persze a valós számokat sem ártana tudni, de elviekben ez nem lehet ok. Sok minden lehet a lomhaság oka. Pl lehet az is, hogy a légszűrő nagyon el van már tömődve, lomha vezetési stílusból adódó "ellustulás", gyertyák rossz állapota, kopogásszenzor rakoncátlankodása, katalizátor eltömődése/szétesése stb... Szóval rengeteg minden. Normálisan fogyaszt az autó? Nem eszik pl 1-2 vagy akárt több literrel többet az elvártnál?

Link to comment
Megosztás:

A kormányműved más, mint a szüleidé. Asszem a 2001-es modellévnél volt a váltás. Ez is lehet a külömbség oka pl.

A 4 ajtós elviekben nem sokkal nehezebb,, emiatt sztem nem kellene sokkal lomhábbnak érezned az autót. Persze a valós számokat sem ártana tudni, de elviekben ez nem lehet ok. Sok minden lehet a lomhaság oka. Pl lehet az is, hogy a légszűrő nagyon el van már tömődve, lomha vezetési stílusból adódó "ellustulás", gyertyák rossz állapota, kopogásszenzor rakoncátlankodása, katalizátor eltömődése/szétesése stb... Szóval rengeteg minden. Normálisan fogyaszt az autó? Nem eszik pl 1-2 vagy akárt több literrel többet az elvártnál?

Köszi mindenkinek a válaszokat!

Légszűrőt kb másfél hónapja cseréltem, tehát az nem lehet gond. Mivel még nincs egy éve, hogy megvan az autó, ezért nem tudom, hogy az előttem lévő két tulajnak milyen volt a vezetési stílusa. Lehet, hogy "ellustították" az autót, de akkor ezt valahogy fel lehet javítani? A fogyasztás viszont kicsit aggaszt. Normál vezetési stílusban megeszik kb 7 litert. Én ezt kicsit sokallom. Arra gondoltam, hogy elviszem egy alaposabb vizsgálatra/tisztításra stb. Csak igazából tartok attól, hogy begurítják hátra az autót, és alig csinálnak vele valamit, és elkérik a tízezreket érte. Sajnos láttam már ilyet többször is.

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a válaszokat!

Légszűrőt kb másfél hónapja cseréltem, tehát az nem lehet gond. Mivel még nincs egy éve, hogy megvan az autó, ezért nem tudom, hogy az előttem lévő két tulajnak milyen volt a vezetési stílusa. Lehet, hogy "ellustították" az autót, de akkor ezt valahogy fel lehet javítani? A fogyasztás viszont kicsit aggaszt. Normál vezetési stílusban megeszik kb 7 litert. Én ezt kicsit sokallom. Arra gondoltam, hogy elviszem egy alaposabb vizsgálatra/tisztításra stb. Csak igazából tartok attól, hogy begurítják hátra az autót, és alig csinálnak vele valamit, és elkérik a tízezreket érte. Sajnos láttam már ilyet többször is.

énszerintem kell keresni egy norm . mühelyt .ha neked nincs messze akkor p.lörincen az üllöi uton van 1 OPEL gyors szerviz az iparvasutnál elég jól és gyorsan dolgozik tel.ZSOLT - a neve 06209345114

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek a válaszokat!

Légszűrőt kb másfél hónapja cseréltem, tehát az nem lehet gond. Mivel még nincs egy éve, hogy megvan az autó, ezért nem tudom, hogy az előttem lévő két tulajnak milyen volt a vezetési stílusa. Lehet, hogy "ellustították" az autót, de akkor ezt valahogy fel lehet javítani? A fogyasztás viszont kicsit aggaszt. Normál vezetési stílusban megeszik kb 7 litert. Én ezt kicsit sokallom. Arra gondoltam, hogy elviszem egy alaposabb vizsgálatra/tisztításra stb. Csak igazából tartok attól, hogy begurítják hátra az autót, és alig csinálnak vele valamit, és elkérik a tízezreket érte. Sajnos láttam már ilyet többször is.

A 7L-es átlag fogyasztás sztem teljesen jó, ezzel nincs gond. Ne aggódj miatta, ez normális. 6 körül max országúton fog enni 90-110 körüli tempónál... Még egy lehetőség autó átnézetésre ha pesti vagy: keresd meg uhuhu-t priviben.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Sajnos elég messze vagyok Pesttől, de ha lesz egy kis pénzem, akkor lehet elviszem egy jobb helyre az autót, hogy átnézzenek rajta mindent. Szeretném a toppon tartani, mert nem hiszem, hogy a közeljövőben lesz lehetőségem cserélni. Egyébként mennyit kóstál egy alapos átvizsgálás, beállítgatás, stb, ha nem számolunk alkatrészcserével?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

Sajnos elég messze vagyok Pesttől, de ha lesz egy kis pénzem, akkor lehet elviszem egy jobb helyre az autót, hogy átnézzenek rajta mindent. Szeretném a toppon tartani, mert nem hiszem, hogy a közeljövőben lesz lehetőségem cserélni. Egyébként mennyit kóstál egy alapos átvizsgálás, beállítgatás, stb, ha nem számolunk alkatrészcserével?

ha nincs alkatrészprobléma 1tech-2 -es átböngészés max 5-6000 ft.lehet de lehet vidéken olcsobb is........

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Lenne egy eleg bolond kerdesem :unsure:

Egy 1.7 isuzus caravannal verettem a minap es ugy 130-140-nel elkezd vibralni a kormany eleg rendesen . Visszalassitok olyan 110 kore es abbamarad.De utana szinte semmilyen vibracionak sincs nyoma.

Egyszeru blanacing problema lenne ? Lehet annak koze , hogy a fek paknikat (nem tudom ez magyarul van?!:wacko:) olyan 3 hete csereltem azota mar belevertem egy 500km-t es meg mindig csikorog kisebb fekezeskor . Olyankor ha meg jobban rafekezek elhallgat.

Valakinek valami szomorito otlete?:lol:

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Lenne egy eleg bolond kerdesem :unsure:

Egy 1.7 isuzus caravannal verettem a minap es ugy 130-140-nel elkezd vibralni a kormany eleg rendesen . Visszalassitok olyan 110 kore es abbamarad.De utana szinte semmilyen vibracionak sincs nyoma.

Egyszeru blanacing problema lenne ? Lehet annak koze , hogy a fek paknikat (nem tudom ez magyarul van?!:wacko:) olyan 3 hete csereltem azota mar belevertem egy 500km-t es meg mindig csikorog kisebb fekezeskor . Olyankor ha meg jobban rafekezek elhallgat.

Valakinek valami szomorito otlete?:lol:

Olvass itt egy kicsit!

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Lenne egy eleg bolond kerdesem :unsure:

Egy 1.7 isuzus caravannal verettem a minap es ugy 130-140-nel elkezd vibralni a kormany eleg rendesen . Visszalassitok olyan 110 kore es abbamarad.De utana szinte semmilyen vibracionak sincs nyoma.

Egyszeru blanacing problema lenne ? Lehet annak koze , hogy a fek paknikat (nem tudom ez magyarul van?!:wacko:) olyan 3 hete csereltem azota mar belevertem egy 500km-t es meg mindig csikorog kisebb fekezeskor . Olyankor ha meg jobban rafekezek elhallgat.

Valakinek valami szomorito otlete?:lol:

Ugyanez volt a gondom nekem is nem olyan rég, hogy 120 fölött elkezdett remegni a kormány. Centíroztattam a kerekeket, és utána jó lett!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Elnézést, hogy egyből egy kérdéssel nyitok itt a Fórumon, de sajnos nem találom a megoldást a problémára!

Van egy 1.4 16V X14XE-s motorszámú Astrám. Tuti jól megy a gép, de elég sokszor menet közben a motorhűtés lámpa kigyullad! Voltam vele számtalanszor márkaszervízben. Egy hibakód kiolvasáson kívül nem történt semmi. Volt ahol azt a választ kaptam a kérdésemre, hogy a motorhűtéssel van gond. Autózzak tovább, menjek be ha ismét előfordul. Legközelebbi esetnél ugyancsak hibakód kiolvasás volt, és hogy a légkondi lehet "valahol" hibás! De lehet autózni, ha elöfordul, menjek be újra. Ismét kigyulladt. Bementem, akkor a hűtőt nézte meg a kolléga. Nem talált semmit rendellenességet. (!) Hibakód kiolvasás és mehetek tovább. De azóta is elég sokszor kigyullad, de van amikor abszolut napokig nem gyullad ki. Mi lehet a baj?

Ha vki esetleg tud, világosítson fel legyenszives.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Elnézést, hogy egyből egy kérdéssel nyitok itt a Fórumon, de sajnos nem találom a megoldást a problémára!

Van egy 1.4 16V X14XE-s motorszámú Astrám. Tuti jól megy a gép, de elég sokszor menet közben a motorhűtés lámpa kigyullad! Voltam vele számtalanszor márkaszervízben. Egy hibakód kiolvasáson kívül nem történt semmi. Volt ahol azt a választ kaptam a kérdésemre, hogy a motorhűtéssel van gond. Autózzak tovább, menjek be ha ismét előfordul. Legközelebbi esetnél ugyancsak hibakód kiolvasás volt, és hogy a légkondi lehet "valahol" hibás! De lehet autózni, ha elöfordul, menjek be újra. Ismét kigyulladt. Bementem, akkor a hűtőt nézte meg a kolléga. Nem talált semmit rendellenességet. (!) Hibakód kiolvasás és mehetek tovább. De azóta is elég sokszor kigyullad, de van amikor abszolut napokig nem gyullad ki. Mi lehet a baj?

Ha vki esetleg tud, világosítson fel legyenszives.

Előre is köszönöm!

Nekem ugyanígy kigyulladt a lámpa , csak a légkondi nem működött. A hűtő mögött megrángattam a kábelköteget és azóta jó. Valami kontakt hiba volt.

Motortérben kell körülnézni a csatik körül, amik a klímához kapcsolódnak.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok.Van 1 G Astrám 1.6 16V most cseréltem hütőt és nem indul az autó nem tudom miért?!

Amúgy baromi nagy a nyomás a hütőtartályba és kicsit benzin szagú a viz.

HELP !!!!!!!!!!!!!!!

Na így már mindjárt más. Ha nagy a nyomás, akkor valszeg a hengerfejtömítés, rosszabb esetben a hengerfej

murdált meg. ez már komolyabb művelet lesz...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.