Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Már én is emlékszem, jó nagy polémia alakult itt ki erről. Egyébként a tökéletesre való törekvésedet szerintem akkor sem vonta kétségbe senki (meg azt, hogy alapjában véve jó az, ahogy gondolod), csak a megvalósítás túl bonyolult/nyakatekert/költséges (számomra, és nem bántásból írom). :rolleyes:

Főleg, ha alufelni is van a történetben... ugyebár akkor folyton cserélgetni kellene a gumikat a kerekeken össze vissza, főleg, ha forgás-irányos a gumi. különben nem kopnának egyformán... akkor meg lőttek az elméletnek.

szerk de még akkor is ha (hülyeség ugyan) de lenne gy 5. alufelni, mert akkor lenne 3 balos meg 2 jobb kerék például. Ekkor is cserégetni kellene... ergó forgásirányos guminál még lemezfelnivel is kellene cvserélgetni a gumikat

szerk2:

Najó persze ha csak 1 garnitúra felni van, akkor egyébként is cserélgetni kell a gumikat télen nyáron.. ez igaz

Link to comment
Megosztás:

nekem kell 2 szett gumit venni.

most a télit tavasszal a nyárit.

2003as a kocsi gyári gumi van rajta. az jövőre kuka.

van 9 db lemezfelnim. ezért kérdeztem szerintetek hogy legyen.

én is tanácstalan vagyok. 1 pótkerék legolcsóbban is kb:20eHUF.

potyónak igaza van. plusz a téli olcsóbb is mint a nyári gumma.

nem tudom hogy legyen.

pro és kontra tudnék érveket sokat.

Link to comment
Megosztás:

nekem kell 2 szett gumit venni.

most a télit tavasszal a nyárit.

2003as a kocsi gyári gumi van rajta. az jövőre kuka.

van 9 db lemezfelnim. ezért kérdeztem szerintetek hogy legyen.

én is tanácstalan vagyok. 1 pótkerék legolcsóbban is kb:20eHUF.

potyónak igaza van. plusz a téli olcsóbb is mint a nyári gumma.

nem tudom hogy legyen.

pro és kontra tudnék érveket sokat.

szerintem egy kategóriában vizsgálva a téli drágább

Link to comment
Megosztás:

szerintem egy kategóriában vizsgálva a téli drágább

nekem b van. Ha meg télen defekt, akkor mindenképpen hátra megy a pótkerék. A gumisig meg kibirja szerintem. Mondjuk jobb lenne ha téli lenne a pótkerék, mert a téli nyáron jobb, mint a nyári télen ez fix. DE azért vadi újat nem tennék bele. Ha most kopik le a két szett akkor a legjobb állapotú télimet elraknám és ha kifogok egy akciós lemezfelnit, akkor rátetetném, és lehet cserélni a pótkereket is.

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek.

Érdeklődni szeretnék, egy 1.2 16v-s Astra G tulaja vagyok és hát már 74000 km van a kicsikében , szóval az lenne a kérdésem hogy már időszerű szerintetek a vezérműlánc csere-e? Ja és ha igen akkor a láncon kívül még mi mást kell kicserélni a vezérlésnél ( gondolok én az csavarokra , fogaskerék , stb ) ?

Olajcserére ti milyen olajat ajánlotok ? ( én a Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 -ra gondoltam )

A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Itt tartok jelenleg és márkaszervízen gondolkozok, illetve azon, hogy hátha van valami tippetek, hogy mi lehet a probléma. Előre is köszönöm!

szerintem még ne vidd oda..... biztosan meg tudja csinálni valaki aki azt mondja magáról hogy ért hozzá.... végülis még csak 3x robbantál le, még belefér egy pár ... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

én úgy vettem észre hogy van az a kis sebesség amikor szó nélkül veszi az 1-est és neki is kényelmesebb így (de ekkor tényleg éppen hogy gurul), én ilyenkor nem kínoznám kettessel...

Kínozni?

Nekem a QP alapjáraton kettesben vígan elporoszkál kb. 30-al, még egész enyhe emelkedőnek fölfelé is (bár akkor kicsit lassabban), úgy hogy hozzá sem érek a gázpedálhoz. És nemhogy nem fullad le, még csak nem is erőlködik. Rossz minőségű utakon általában így szoktam közlekedni. Vagy becsüljem meg hogy nekem van 170Nm nyomatékom?

Link to comment
Megosztás:

Kínozni?

Nekem a QP alapjáraton kettesben vígan elporoszkál kb. 30-al, még egész enyhe emelkedőnek fölfelé is (bár akkor kicsit lassabban), úgy hogy hozzá sem érek a gázpedálhoz. És nemhogy nem fullad le, még csak nem is erőlködik. Rossz minőségű utakon általában így szoktam közlekedni. Vagy becsüljem meg hogy nekem van 170Nm nyomatékom?

Z16XEP is elporoszkál 2-ben...

De azért becsüld mindenképp meg :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Kínozni?

Nekem a QP alapjáraton kettesben vígan elporoszkál kb. 30-al, még egész enyhe emelkedőnek fölfelé is (bár akkor kicsit lassabban), úgy hogy hozzá sem érek a gázpedálhoz. És nemhogy nem fullad le, még csak nem is erőlködik. Rossz minőségű utakon általában így szoktam közlekedni. Vagy becsüljem meg hogy nekem van 170Nm nyomatékom?

a c14se nekem is elgurult kettesben magától, a z14xep meg ahogy észrevettem nagyon hatéreset (eléggé vergődött), mondjuk biztos sok mindentől függ ez, váltó stb.

mindenesetre 30 az már elég erős gurulás, itt nem is vitatom a kettest, de amikor éppen gurul az autó akkor szivesebben adom neki az 1-est minden erőltetés nélkül és sosem éreztem ennek hátrányát.

szal csak a guruló autót nem teszünk 1-be kijelentést vitatom de persze mindenki úgy vezeti az autóját ahogy akarja :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

a c14se nekem is elgurult kettesben magától, a z14xep meg ahogy észrevettem nagyon hatéreset (eléggé vergődött), mondjuk biztos sok mindentől függ ez, váltó stb.

mindenesetre 30 az már elég erős gurulás, itt nem is vitatom a kettest, de amikor éppen gurul az autó akkor szivesebben adom neki az 1-est minden erőltetés nélkül és sosem éreztem ennek hátrányát.

szal csak a guruló autót nem teszünk 1-be kijelentést vitatom de persze mindenki úgy vezeti az autóját ahogy akarja :rolleyes:

néha én is beteszem, de sosem erőltetve... ha könnyedén be tudom tenni nagyon lassú gurulásnál, akkor sztem nem káros az.

Szerintem is vannak helyzetek, hogy bekívánkozik tenni. Akár le is lehetne állni egy pillanatra ez igaz, de előfordul, hogy mégsem.

szerk: egyébként azért van , hogy Z14XEP nem annyira viszi mint a Z14XE vagy X14XE mert a Twinport motorok kevésbé nyomatékosak, mint nem twinport párjaik.

Link to comment
Megosztás:

kuplungal szokott gond lennei 60e Km-nél?

eddig mintha nem csinált volna ilyet. Váltásnál ugye kuplung be és néha olyan mintha egy kapcsolóra lépnék rá, eddig nem volt ilyen, szép egyenletesen lehetett lenyomni. mindegy milyen sebességbe vagyok, mindegy hogy épp üresbe rakom, vagy fel-le váltok. nektek van ilyen?

Link to comment
Megosztás:

néha én is beteszem, de sosem erőltetve... ha könnyedén be tudom tenni nagyon lassú gurulásnál, akkor sztem nem káros az.

Szerintem is vannak helyzetek, hogy bekívánkozik tenni. Akár le is lehetne állni egy pillanatra ez igaz, de előfordul, hogy mégsem.

szerk: egyébként azért van , hogy Z14XEP nem annyira viszi mint a Z14XE vagy X14XE mert a Twinport motorok kevésbé nyomatékosak, mint nem twinport párjaik.

Freeze had vitázzak egy kicsit veled.Az előző astrám Z14XE volt,és az alacsony fordulatról nem volt olyan rugalmas,mint a Z14XEP.Sőt nyáron,amikor a klímát kell használni,akkor az XEP-vel kevesebb gázzal is rugalmasabban lehet elindulni vele.Nekem 2. fokoztban alapjáratról (kb10km/h)is szépen húz az autó.Ha jól tudom a két motor forgatónyomatéka megeggyezik 125Nm,csak talán a Z14XE 6000rpm-nél adja le a 90Le-t a Z14XEP meg 5600rpm-nél. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Freeze had vitázzak egy kicsit veled.Az előző astrám Z14XE volt,és az alacsony fordulatról nem volt olyan rugalmas,mint a Z14XEP.Sőt nyáron,amikor a klímát kell használni,akkor az XEP-vel kevesebb gázzal is rugalmasabban lehet elindulni vele.Nekem 2. fokoztban alapjáratról (kb10km/h)is szépen húz az autó.Ha jól tudom a két motor forgatónyomatéka megeggyezik 125Nm,csak talán a Z14XE 6000rpm-nél adja le a 90Le-t a Z14XEP meg 5600rpm-nél. :rolleyes:

Ugyan én még nem vezettem Z14XEP-t, de megerősítem, hogy a Z14XE 2-esben, alapjárat környékéről gyorsítva bizony nagyon kelletlen, kívánja (kívánná) az 1-est. 2000 Rpm körül azután kezd magára találni. Egyébként ha látnánk a két nyomatékgörbét, biztos, hogy lehetne észlelni a különbséget. Ezek szerint az XEP-vel biztos variáltak valamit, hogy alacsonyabb fordulaton is nagyobb nyomatéka ébredjen.

Egyébként nekem ez nem zavaró, a vezetéstechnikát kell csak egy kicsit hozzáidomítani ehhez. (Meg különben is, aki nagy nyomatékot akar kis fordulaton, az vegyen traktort. <_< )

Link to comment
Megosztás:

Ugyan én még nem vezettem Z14XEP-t, de megerősítem, hogy a Z14XE 2-esben, alapjárat környékéről gyorsítva bizony nagyon kelletlen, kívánja (kívánná) az 1-est. 2000 Rpm körül azután kezd magára találni. Egyébként ha látnánk a két nyomatékgörbét, biztos, hogy lehetne észlelni a különbséget. Ezek szerint az XEP-vel biztos variáltak valamit, hogy alacsonyabb fordulaton is nagyobb nyomatéka ébredjen.

Egyébként nekem ez nem zavaró, a vezetéstechnikát kell csak egy kicsit hozzáidomítani ehhez. (Meg különben is, aki nagy nyomatékot akar kis fordulaton, az vegyen traktort. :rolleyes: )

A Z14XEP-nek sokkal több köze van a Z12XE-hez, mint a Z14XE-hez, így aztán a Z14XEP-t és a Z14XE-t hasonlítgatni szerintem fölösleges.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tudna valaki segíteni abban ,hogy hol találok hasonlóan magas színvonalú fórumot GOLF IV-es műszaki problémákkal?

Nem igazán találok.

Most vettünk páromnak egy kissé karcos, de hajtásláncilag szuper példányt (millenium flakon szindróma)

és van pár dolog amit nem értek, és segítség nélkül nem merek hozzányúlni.

amúgy az új astra gyönyörűűűűű kell egy

Link to comment
Megosztás:

Üdv. minden Delphi klímás sorstársnak!

A téma: hogyan cseréljük illetve javítsuk az eltört külső-belső levegő állító lapátot.

Gyorsan hozzáteszem, hogy a legjobb megoldás egy új vagy alig használt darab lenne, de mivel idő és új alkatrész hiányában nem volt más és gyorsabb megoldásom így hétvégén... így maradt ez a házi barkács módszer <_< .

Persze ha sikerülne szereznem egy jó lapátot, akkor elraknám jól…és kicserélném ha ez beadja a kulcsot.

Hozzávalók:

-türelem és kitartás

-minden irányban legalább 50 fokban hajlani képes al- és felkarok :rolleyes:

-5.5 -ös dugókulcs egy kisméretű racsnis hajtókarral és hosszabbító tengellyel

-torx csavarhúzó készlet

-13-as kulcs az ablaktörlő lapátok leszereléséhez

1. a csináld magad -ban van leírva hogyan szereljük le a szélvédő alatti műanyagot, ezt nem részletezem, ahogyan a kesztyűtartó kiszerelését sem.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/els__l_...ltoltes.hu_.jpg

2. a csavarok kihajtása (ezek fogják többek között a felső részt ahol a lapát van)

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/r_csr_g...ltoltes.hu_.jpg

3. Az állítómotorról a csatlakozó lehúzása, majd az összes csavar kihajtása és a ventilátor félrerakása, hogy a felső részt ki lehessen bújtatni.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_venti...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/sz_tsze...ltoltes.hu_.jpg

4. a lapát lakhelye

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/az__ll_...ltoltes.hu_.jpg

5. a hibás tengely két vége

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/a_hib_s...ltoltes.hu_.jpg

Javítani vagy úgy lehet, hogy a törött alkatrészt gyors-kötözővel és ragasztóval rögzítve visszaszereljük (mint ahogy az egyik képen látszik), vagy amit én csináltam, hogy ne a már „fáradt” műanyagot kínozzam tovább.

Levágtam az ép oldal kilógó részét, majd csináltam egy műa. darabot majd erre rögzítettem a levágott dkarikát, amit a sérült oldalba ragasztottam.

Az ép oldalba lyukat fúrtam, majd kialakítottam a hornyot ami az elfordulás ellen biztosítja a csapot.

http://kepfeltoltes.hu/view/090628/jav_t_s...ltoltes.hu_.jpg

Remélem hasznotokra válik ez a leírás.

Sziasztok!

Nem rég regisztráltam a fórumon, de már így is rendkívül sok információt kaptam tőletek.

Nekem is eltört a belső-levegő keringetőnek a lapátja és az idézett leírás alapján meg is tudtam csinálni. Egy dologra nem számítottam, hogy az a rész amiben benne van a lapát az kisebb "erőlködéssel" jött csak ki a helyéről. Valamint küszködtem a motor kábelének a lehúzásával is, de aztán az is sikerült.

Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm, a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem rég regisztráltam a fórumon, de már így is rendkívül sok információt kaptam tőletek.

Nekem is eltört a belső-levegő keringetőnek a lapátja és az idézett leírás alapján meg is tudtam csinálni. Egy dologra nem számítottam, hogy az a rész amiben benne van a lapát az kisebb "erőlködéssel" jött csak ki a helyéről. Valamint küszködtem a motor kábelének a lehúzásával is, de aztán az is sikerült.

Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm, a segítségeteket.

Hali,

üdv a fórumon!

Örülök hogy segített a leírásom.

(bár hozzá teszem én nem húztam le a venti csatiját..lógott az magában a padlón :rolleyes: )

A ház amiben a lapát lakik az tényleg csak feszegetés után jön ki - habár minden csavart kiszedtél- de ezért kell levenni a venti előtte sajna, hogy tudj feszegetni.. <_< )

üdv.

Lecso

Link to comment
Megosztás:

Kicsit megnyugodtam.

Tesztelgettem ezt a váltás dolgot. 2-esből 1-esbe váltogattam különböző sebességeknél.

Kezdetben egyáltalán nem is engedte betenni 1-esbe, és ahogy csökkent a sebesség úgy egyre könnyebb volt, álló helyzetben mint a vaj. Megnéztem 3-4-szer és ugyanazt tapasztaltam. Így, hogy tudom, hogy ez egy vanás, már nem idegesít, elfogadom, alkalmazkodok. Köszi.

A másik, hogy én is megfigyeltem az alapjárat dolgot, és szerintem az elektronika ad több gázt, hogy ne fulladjon le az autó (persze egy bizonyos szintig), érződik is egy ponton, hogy megtáltosodik alapjáraton. Szerintem... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Freeze had vitázzak egy kicsit veled.Az előző astrám Z14XE volt,és az alacsony fordulatról nem volt olyan rugalmas,mint a Z14XEP.Sőt nyáron,amikor a klímát kell használni,akkor az XEP-vel kevesebb gázzal is rugalmasabban lehet elindulni vele.Nekem 2. fokoztban alapjáratról (kb10km/h)is szépen húz az autó.Ha jól tudom a két motor forgatónyomatéka megeggyezik 125Nm,csak talán a Z14XE 6000rpm-nél adja le a 90Le-t a Z14XEP meg 5600rpm-nél. :rolleyes:

Örülök, ha így van. Nekem egynégyes autókkal nincs tapasztalatom, csak egyhatosakkal, mert az előző opelem is az volt (X16XEL)

Én abból gondoltam amit írtam (alátámasztandó az előző hozzászólót) hogy én úgy tudom, hogy a twinport motorok nagyobb lóerővel de kisebb nyomatékkal jöttek ki mint elődeik és ezt kisebb szintű maximális nyomatékot is nagyobb fordulaton adják le.

De ha neked a gyakorlati tapasztalataid ellenkezőek, akkor csak örülni tudok.

Nekem talán jobban ugrott az X16XEL, dehát egy 5 ajtós F-et összehasonlítani egy G caravannal semmi értleme, lévén hogy van köztük elég sok kg

Pontosítanék, mert tegnap csak emlékezetből írtam, rosszul.

Szóval kettesben alapjáraton 20-al gurul a Z18XE, hármasban 28-al.

No azért! -_-

Visszatérve a diesel jellegű kerregéssemre (bár gondolom csak engem érdekel és nekem volt üdözési mániám emiatt <_< )

ma elmentem a szerelőmhöz és beültettem, "ráparancsoltam" hogy hallgassa meg. Azt mondta, hogy ez tipikus opel váltó hang

egyáltalán nem egészségtelen.

Ezt csak azért ítam le, ha netán a sok hozzászólásommal valakinek a fülébe ültettem volna a bogarat, akkor most őket is megnyugvásra intsem! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem visszaváltásnál és volt érdekes csilingelő hang a motortérből,de most hogy wessz lácot cserélt nem hallom....

Nekem néha ha lükvercbe rakom akkor van olyan hangja mintha nem lenne benyomva a kuplung, közbe meg tövig bevan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.