Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Fiúk! (És Lányok is természetesen :lol: )

A Diesel topicban olvasható vlahol a következő:

Ami még nagyon fontos!A motor alsó burkolatából eltávolítandó a zajcsillapitó filc-szerü anyag.Ennek eltávolítása nem okoz különösebb hangnövekedést,de a nedvességet hosszú időre magában tartja és a vázkereten nemkivánt rozsdásodást indít el! Ezért ajánlom mindenkinek,hogy ezt távolítsa el!!!A benzines változattal nincs tapasztalatom,ott lehet,hogy nincs ilyen hangszigetelő anyag.

és utánna:

Bármelyik opel szervízben garanciálisan kijavítják-kicserélik a segédváz keretet! Ez ugyanis konstrukciós hiba ami balesetet okozhat!!!

Ki tud erről és ez csak a diesel kocsikat érinti, vagy a benzineseket is?

Esetleg motortípustól is függ?

Pl nekem, Z16XEP-nél?

Link to comment
Megosztás:

azt viszont nem értem, miért kell a jobb oldalra is ködzárófény

teljesen felesleges és megtévesztő (aki nem tudja, hol az astra féklámpája, azt is hihetné, hogy fékezel vagy beragadt a gombád)

Azért nem kell kettő, hogy a sofőr lásson hátrafelé. Azért kell hogy vmi égjen, hogy a hátulról jövő lássa, hogy ott poroszkál valaki. Ha meg kettő ködzárófény van benne és még fékezel is, pl. állsz a lámpánál, akkor a mögötted lévő ezután biztos a szemészetre megy. :lol:

Zachi fentebb szépen megfogalmazta azon cselekvéssorozatot, amit kifejezi, hogy mit gondolok azokról, akik basznak lekapcsolni a hátsó ködlámpájukat ha valaki utól éri őket, illetve ugyanezt nem teszik meg az elsővel, ha ők utólérnek valakit és tartósat mögötte koslatnak. Tegyük föl, a ködlámpa használat egyébként indokolt.

Fiúk! (És Lányok is természetesen :lol: )

A Diesel topicban olvasható vlahol a következő:

Ki tud erről és ez csak a diesel kocsikat érinti, vagy a benzineseket is?

Esetleg motortípustól is függ?

Pl nekem, Z16XEP-nél?

Neked ilyened nincs.

Link to comment
Megosztás:

Ha már ködlámpa.

Vettem első ködlámpát, de sajnos finanszírozási problémák miatt nem eredetit, hanem "nem bepárásodó" TYC-et.

De bepárásodott, hogy szakadna rá az ég.

Mit lehet vele csinálni?

A hátulján alul-fölül az ellentétes oldalon van valami dugó, csak nem azzal kéne valamit csinálni, pl kivenni?

Mielőtt vettem, megnéztem ezeket az ugy-kat és úgy döntöttem, hogy ugyanannyiért artebet veszek. Teljesen más konstrució. Semmi gondom velük.

Amit tehetsz:

- veszel sziloplasztot (lehetőleg átlátszót) és jól körbenyomod a búra mentén.

- megnézed a tömítéseket

ezt a dugós dolgot nem teljesen értem.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
hogy mit gondolok azokról, akik basznak lekapcsolni a hátsó ködlámpájukat ha valaki utól éri őket, illetve ugyanezt nem teszik meg az elsővel, ha ők utólérnek valakit és tartósat mögötte koslatnak.

nekem pl csak hátsó van, egybekötve elsővel, mármint a kapcsoló szerint

vagyis ha utolérnek, lekapcsolom és akkor (ha lesz első) előre nem látok?

vagy ha utolérek valakit akkor lekapcs és akkor hátulról nem látnak? :lol:

amúgy mindegy, úgy is ha utolérek valakit, megelőzőm és kezdődik előlről

Link to comment
Megosztás:

nekem pl csak hátsó van, egybekötve elsővel, mármint a kapcsoló szerint

vagyis ha utolérnek, lekapcsolom és akkor (ha lesz első) előre nem látok?

vagy ha utolérek valakit akkor lekapcs és akkor hátulról nem látnak? :lol:

amúgy mindegy, úgy is ha utolérek valakit, megelőzőm és kezdődik előlről

Nem véletlenül kapcsolható gyárilag külön az első és a hátsó...

Link to comment
Megosztás:

Ha az EGR szelep már annyira levan taknyolódva akkor a gép leállhat sőt nehezen vagy egyáltalán nem is indul be utána, bár elvileg kellene hiba jelentésnek jönnie

Ebben az EGR szelep mókában lehet valami, mert észrevettem mostanában, hogy olyan 1500-1800 körüli tartományban, ha megtartom a gázt és nem gyorsítok, nem veszek vissza, elkezd rángatni minta bakkecske. Ha odalépek, abbahagyta. Ahogy utána olvastam régebbi hozzászólásokban, ez talán típikusan ennek a hibának köszönhető. Remélem még nem olyan szar, hogy csere legyen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Nem véletlenül kapcsolható gyárilag külön az első és a hátsó...

nekem egy kapcsoló van, azt ha megnyomom gyújtás és tompítottra adott fénynél, akkor visszajelez a ködlám,pa ikon a falon, és hátul a bal oldali lámpa kigyullad

elől nem tom mert nincs rákötve semmi de nicns több gomb, csak egy gomb helye, de az nem megnyomható, utólagos szerelés szerintem....

12340893813.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
nekem egy kapcsoló van, azt ha megnyomom gyújtás és tompítottra adott fénynél, akkor visszajelez a ködlám,pa ikon a falon, és hátul a bal oldali lámpa kigyullad

elől nem tom mert nincs rákötve semmi de nicns több gomb, csak egy gomb helye, de az nem megnyomható, utólagos szerelés szerintem....

ezek szerint nekem csak hátsó van!!!

mert gomb az hiányzik bal oldalról, meg lehet nézni valahogy hogy a vezeték ott van e? lehet csak gomb kell (meg a lámpa) mert a vezeték a bekötéshez az ott van elől, úgy láttam....

viszont visszajelzés akkor is 1 van a műszerfalon

szerk: leírás szerint is a visszajelzésnek is 2nek kellene lenni, de szétszedve a falat nem láttam csak a refit meg a hátsóködöt,

ezen sincs:

http://www.vatera.hu/opel_astra_g_vilagita..._156954524.html

szerk: ezen van :lol:

http://www.zsibvasar.hu/?op=art&aid=2743933

megnézem majd mi újság a gomb mögött :lol: de visszajelezni akkor sem fog, műszerfalcsere? :P

Link to comment
Megosztás:

ezek szerint nekem csak hátsó van!!!

mert gomb az hiányzik bal oldalról, meg lehet nézni valahogy hogy a vezeték ott van e? lehet csak gomb kell (meg a lámpa) mert a vezeték a bekötéshez az ott van elől, úgy láttam....

viszont visszajelzés akkor is 1 van a műszerfalon

szerk: leírás szerint is a visszajelzésnek is 2nek kellene lenni, de szétszedve a falat nem láttam csak a refit meg a hátsóködöt,

ezen sincs:

http://www.vatera.hu/opel_astra_g_vilagita..._156954524.html

Ez a macerásabb megoldás. Egyszerűbb bontóból v. Vateráról, stb. (amikor, ahol éppen van) beszerezni egy kétgombos kapcsolót. 12.000 Ft túl sok érte.

Link to comment
Megosztás:

ezek szerint nekem csak hátsó van!!!

mert gomb az hiányzik bal oldalról, meg lehet nézni valahogy hogy a vezeték ott van e? lehet csak gomb kell (meg a lámpa) mert a vezeték a bekötéshez az ott van elől, úgy láttam....

viszont visszajelzés akkor is 1 van a műszerfalon

szerk: leírás szerint is a visszajelzésnek is 2nek kellene lenni, de szétszedve a falat nem láttam csak a refit meg a hátsóködöt,

ezen sincs:

http://www.vatera.hu/opel_astra_g_vilagita..._156954524.html

Kapcsoló és visszajelző is külön van elsőhöz-hátsóhoz

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
Ez a macerásabb megoldás. Egyszerűbb bontóból v. Vateráról, stb. (amikor, ahol éppen van) beszerezni egy kétgombos kapcsolót. 12.000 Ft túl sok érte.

ok, keresgéltem, találgattam...

Kapcsoló és visszajelző is külön van elsőhöz-hátsóhoz

kapcsoló oké, de visszajelző? ahhoz műszeregységet kell cserélni nem?

annyit nem ér, ha működik a vezeték és elég előre a lámpát rákötnöm meg a gombot megnyomnom az új 2 gombos vezérlőn, akkor lesarom hogy nem jelzik, látom én ha látok a ködben vagy nem :lol:

mindig van valami új szarság :lol: szép apránként, ez csak érdekesség volt ...

de köszi

Link to comment
Megosztás:

ok, keresgéltem, találgattam...

kapcsoló oké, de visszajelző? ahhoz műszeregységet kell cserélni nem?

annyit nem ér, ha működik a vezeték és elég előre a lámpát rákötnöm meg a gombot megnyomnom az új 2 gombos vezérlőn, akkor lesarom hogy nem jelzik, látom én ha látok a ködben vagy nem :lol:

mindig van valami új szarság :lol: szép apránként, ez csak érdekesség volt ...

de köszi

Csak nehogy úgy felejtsd, mikor kiszállsz a kocsiból :P, mert sztem ködlámpára nem sípol (csak tompítottra), ha úgyfelejted és nyitva van a bal1 ajtó.

Link to comment
Megosztás:

ok, keresgéltem, találgattam...

kapcsoló oké, de visszajelző? ahhoz műszeregységet kell cserélni nem?

annyit nem ér, ha működik a vezeték és elég előre a lámpát rákötnöm meg a gombot megnyomnom az új 2 gombos vezérlőn, akkor lesarom hogy nem jelzik, látom én ha látok a ködben vagy nem :lol:

mindig van valami új szarság :lol: szép apránként, ez csak érdekesség volt ...

de köszi

van külön az elsőnek és a hátsónak is visszajelzője, nem kell óracsoportot cserélned. Ha bedugod a hiányzó biztosítékot és relét, akkor működik is, mert az izzó is benne van. Szét sem kell szedni. Olvasd ezt.

Csak nehogy úgy felejtsd, mikor kiszállsz a kocsiból :P, mert sztem ködlámpára nem sípol (csak tompítottra), ha úgyfelejted és nyitva van a bal1 ajtó.

ha a helyzetjelzőt is kikapcsolod, akkor a ködlámpa is lekapcsol. Egyébként nem csak ezért jó a visszajelző. Menet közben sem árt.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
van külön az elsőnek és a hátsónak is visszajelzője, nem kell óracsoportot cserélned. Ha bedugod a hiányzó biztosítékot és relét, akkor működik is, mert az izzó is benne van. Szét sem kell szedni. Olvasd ezt.

két izzó van, refi, hátsóköd

felül nézd

13220915332.jpg

Link to comment
Megosztás:

két izzó van, refi, hátsóköd

felül nézd

13220915332.jpg

Lehet nem jól tom de a felső 3 izzó az a két index meg a refit jezli a ködlámpák azok ledesek. Cáfoljon vagy erősítsetek meg!

Szerk: Nem értem hogy miért jó ez a hibrid megoldás? Miért nem lehet teljesen ledes visszajelzőkből megcsinálni. Szerintem tök rosz hogy a fele ilyen a másik fele meg olyan.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
tapasztalatból írom. Az enyém hátulját mondjuk nem nézegettem. Ha elölről nézed, akkor sincs ott a sziruettje?

megnézem majd, meg a biztit is, meg a csatlakozót is ahova én csak rá akartam dugni, addig témazárás részemrül

Link to comment
Megosztás:

tapasztalatból írom. Az enyém hátulját mondjuk nem nézegettem. Ha elölről nézed, akkor sincs ott a sziruettje?

meg ha megnézed elölről, meg hátulról és összeszámolod mennyi dolog világít külön, akkor nagy a difi, szóval szerintem ezek nem azok az izzók, ledek.

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi
kumabushi

te mindent lefényképeztél led cserekor? :lol:

ja, ott találtam :lol:

ez épp az a kép amikor oldalról kell kiszedni ill. visszatenni a burkolatot :lol:

szakmai ártalom, ami otthon is megvan, konyhaépítés, bútor összeszerelés, csapszerelés, ... minden dokumentálva :P

Link to comment
Megosztás:

Guest kumabushi

annyian írtatok hogy gyorsválaszt írok :lol:

szóval nem tom most indexet vagy mit világít meg, de két izzó van felül...

13313651710.jpg

igen, ilyen kép is van :lol:

és a kezelésiben lévő rajz szerint is 3 van fent

első köd, refi, hátsó köd

alatta indexek

lehet igazatok lesz?

Biztitáblában van 12 - Ködlámpa 15A és 16 - Ködzárfény 10A

az első a lámpa a hátsó a zár?

ok ezt megnézem, és milyen relé???

Lököst viszont akkor sem szedem le :P Alig bírtam felcsavarozni a leszakadtat :lol: Nekem fentlévőbe kell megoldanom, persze ha odaférek a kürt-től :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.