Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Bár privátban érdeklődtem uhuhu kartácsnál trafóhíd iránt, a köszönetet mégis ideírom, mert szerintem nyilvánosságot érdemel.

Szóval úgy egy hete elkezdett rendetlenkedni a gép. (egyenetlen járás, három henger, stb.) Akkor gyertya csere történt, majd trafóhídra gyanakodás nagy tisztelettel.

uhuhu mester tanácsára löttyintettem a tankba egy kis injektor tisztítót (PRO-TEC-et vettem), majd jó 5000-es fordulattal lekocogtam Tác-Gorsiumig, oszt vissza.

Azóta jónak tűnik a paripa.

Köszi uhuhu!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam megosztok veletek egy fontos infót, bár lehet hogy már volt téma, akkor elnézést.

4 éves 1.4 Twinport, láncos (Z14XEP), 120e km, szalonból, első tulajdonos, kezdetektől 5W-30as olaj, 15e-ként kilökve belőle, ez az én kis G Astrám. Ami otthagyott az M7 kellős közepén a múlt héten. Kiderült, hogy gyárilag nem húzták meg rendesen a vezérműtengely rögzítő csavarokat, ami miatt lelazultak, a tengely bevibrált és eltört. Kipufogó oldali tengely, teljes szelepsor, járulékos alkatrészek (szimeringek, tömítések, stb), 250e, baráti áron. Az előjel csak egy enyhe zakatolás volt a motor vízpumpa felőli oldaláról, ami bemelegedés után teljesen megszűnt...

Lehet megéri szelepdekni levétellel megnézni a rögzitőcsavarokat, jelentősen olcsóbb, mint ami velem történt, és még jól jártam, hogy dugattyú, hengerfej, hidrotőke, himba nem sérült.

Remélem hasznos infó volt a többieknek, máshol is olvastam, hogy nem egy twinport motor járt így. Jobb mások hibájából tanulni.

Üdv: Badday

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam megosztok veletek egy fontos infót, bár lehet hogy már volt téma, akkor elnézést.

4 éves 1.4 Twinport, láncos (Z14XEP), 120e km, szalonból, első tulajdonos, kezdetektől 5W-30as olaj, 15e-ként kilökve belőle, ez az én kis G Astrám. Ami otthagyott az M7 kellős közepén a múlt héten. Kiderült, hogy gyárilag nem húzták meg rendesen a vezérműtengely rögzítő csavarokat, ami miatt lelazultak, a tengely bevibrált és eltört. Kipufogó oldali tengely, teljes szelepsor, járulékos alkatrészek (szimeringek, tömítések, stb), 250e, baráti áron. Az előjel csak egy enyhe zakatolás volt a motor vízpumpa felőli oldaláról, ami bemelegedés után teljesen megszűnt...

Lehet megéri szelepdekni levétellel megnézni a rögzitőcsavarokat, jelentősen olcsóbb, mint ami velem történt, és még jól jártam, hogy dugattyú, hengerfej, hidrotőke, himba nem sérült.

Remélem hasznos infó volt a többieknek, máshol is olvastam, hogy nem egy twinport motor járt így. Jobb mások hibájából tanulni.

Üdv: Badday

Opelnál jártál vele? Mit mondtak? Beoptad vagy fizetik a javítást, esetleg megcsinálják gariba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam megosztok veletek egy fontos infót, bár lehet hogy már volt téma, akkor elnézést.

4 éves 1.4 Twinport, láncos (Z14XEP), 120e km, szalonból, első tulajdonos, kezdetektől 5W-30as olaj, 15e-ként kilökve belőle, ez az én kis G Astrám. Ami otthagyott az M7 kellős közepén a múlt héten. Kiderült, hogy gyárilag nem húzták meg rendesen a vezérműtengely rögzítő csavarokat, ami miatt lelazultak, a tengely bevibrált és eltört. Kipufogó oldali tengely, teljes szelepsor, járulékos alkatrészek (szimeringek, tömítések, stb), 250e, baráti áron. Az előjel csak egy enyhe zakatolás volt a motor vízpumpa felőli oldaláról, ami bemelegedés után teljesen megszűnt...

Lehet megéri szelepdekni levétellel megnézni a rögzitőcsavarokat, jelentősen olcsóbb, mint ami velem történt, és még jól jártam, hogy dugattyú, hengerfej, hidrotőke, himba nem sérült.

Remélem hasznos infó volt a többieknek, máshol is olvastam, hogy nem egy twinport motor járt így. Jobb mások hibájából tanulni.

Üdv: Badday

:rolleyes:

igen szóba került, meg is nézettük páran

sajnálom a masinát... viszont én meg javaslom nézd meg nem műanyagból van-e a vízpumpa tetején a kivezető csőnél a csatlakozás (baloldalt motor tetejénél, tartály fele megy a cső)

nekem az tört el Horvátországban a bilincs alatt...

Link to comment
Megosztás:

Opelnál jártál vele? Mit mondtak? Beoptad vagy fizetik a javítást, esetleg megcsinálják gariba?

Meg sem próbáltam az Opel-t, mert ismerősnek 700-800e-t mondtak hasonló javításra (nála szeleptörés volt)... azért már új motort kapok. (megcsinálták neki 50-ért maszekba, gyári alkatrésszel...) Ez sajna teljes bebukó, legfeljebb polgári per lehetne, mert ugye már nem garis, és 60 ezreket sem vagyok hajlandó fizetni 15e km-enként egy olajcseréért... de ismerjük az ilyen perek kimenetelét... az autó 3x jobban karban van tartva, mintha szakszervizbe hordtam volna, öcsém apósa autószerelő, mindig nála van, együtt csináljuk. pedig hidd el, szívesen az Opelra borítanám az asztalt... egyértelmű gyártási hiba.

Link to comment
Megosztás:

:rolleyes:

igen szóba került, meg is nézettük páran

sajnálom a masinát... viszont én meg javaslom nézd meg nem műanyagból van-e a vízpumpa tetején a kivezető csőnél a csatlakozás (baloldalt motor tetejénél, tartály fele megy a cső)

nekem az tört el Horvátországban a bilincs alatt...

Köszönöm, megnézem!

Link to comment
Megosztás:

Meg sem próbáltam az Opel-t, mert ismerősnek 700-800e-t mondtak hasonló javításra (nála szeleptörés volt)... azért már új motort kapok. (megcsinálták neki 50-ért maszekba, gyári alkatrésszel...) Ez sajna teljes bebukó, legfeljebb polgári per lehetne, mert ugye már nem garis, és 60 ezreket sem vagyok hajlandó fizetni 15e km-enként egy olajcseréért... de ismerjük az ilyen perek kimenetelét... az autó 3x jobban karban van tartva, mintha szakszervizbe hordtam volna, öcsém apósa autószerelő, mindig nála van, együtt csináljuk. pedig hidd el, szívesen az Opelra borítanám az asztalt... egyértelmű gyártási hiba.

Pont ezért kérdeztem. Ha ez tényleg gyártási hiba, miért nem vállalják a felelősséget? Vagy miért nem csinálnak, csináltak visszahívást?

Apropó ha vki nem első tulaj, akkor hogyan értesülhet a visszahívásról? Sehogy?

Link to comment
Megosztás:

Apropó ha vki nem első tulaj, akkor hogyan értesülhet a visszahívásról? Sehogy?

autós újságokban (offline/online) szokták nyomni, persze ez nem jelenti azt hogy minenkihez eljut akihez el kell :rolleyes:

nekem pl most van olyan ismerősöm, akinek egy Pug 107je van és valszeg érintett a nagy gázpedálos visszahívásban amin a Toyota/PSA pörög pár napja, nála meg megszűnt a szalon ahol vette... Ilyenkor is kérdés mi van (azon kívül hogy én szólok neki, hogy vigye be valahova máshova)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam megosztok veletek egy fontos infót, bár lehet hogy már volt téma, akkor elnézést.

4 éves 1.4 Twinport, láncos (Z14XEP), 120e km, szalonból, első tulajdonos, kezdetektől 5W-30as olaj, 15e-ként kilökve belőle, ez az én kis G Astrám. Ami otthagyott az M7 kellős közepén a múlt héten. Kiderült, hogy gyárilag nem húzták meg rendesen a vezérműtengely rögzítő csavarokat, ami miatt lelazultak, a tengely bevibrált és eltört. Kipufogó oldali tengely, teljes szelepsor, járulékos alkatrészek (szimeringek, tömítések, stb), 250e, baráti áron. Az előjel csak egy enyhe zakatolás volt a motor vízpumpa felőli oldaláról, ami bemelegedés után teljesen megszűnt...

Lehet megéri szelepdekni levétellel megnézni a rögzitőcsavarokat, jelentősen olcsóbb, mint ami velem történt, és még jól jártam, hogy dugattyú, hengerfej, hidrotőke, himba nem sérült.

Remélem hasznos infó volt a többieknek, máshol is olvastam, hogy nem egy twinport motor járt így. Jobb mások hibájából tanulni.

Üdv: Badday

Szia!

Ez az enyhe zakatolás milyen hang volt? Ugyanis alapjáraton is és ha indulok akkor hallok jobb oldalról hasonló zakatoló ilyen (ti-ti-ti-ti-ti-ti...) hangot nagyon halkan, de hallok. Ha bemelegszik és alapjáraton állok akkor is. másodpercenként ez kb olyan 6-8 ti-ti-zés.... :rolleyes:

Jól elmondtam.... Szóval Te mit hallottál és milyen időtartamban?

Link to comment
Megosztás:

Meg sem próbáltam az Opel-t, mert ismerősnek 700-800e-t mondtak hasonló javításra (nála szeleptörés volt)... azért már új motort kapok. (megcsinálták neki 50-ért maszekba, gyári alkatrésszel...) Ez sajna teljes bebukó, legfeljebb polgári per lehetne, mert ugye már nem garis, és 60 ezreket sem vagyok hajlandó fizetni 15e km-enként egy olajcseréért... de ismerjük az ilyen perek kimenetelét... az autó 3x jobban karban van tartva, mintha szakszervizbe hordtam volna, öcsém apósa autószerelő, mindig nála van, együtt csináljuk. pedig hidd el, szívesen az Opelra borítanám az asztalt... egyértelmű gyártási hiba.

Gyártási hiba, de az opel nem ismeri el.

Nálunk a cégnél 4 ugyanolyan z14xep van (2005-ös), háromnak már tört a kipufogóoldali vezérműtengely. 140e és 180e km között.

Tavaly év végén vett a cég még négyet, azoknál rögtön azzal kezdték, hogy meghúzták a csavarokat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ez az enyhe zakatolás milyen hang volt? Ugyanis alapjáraton is és ha indulok akkor hallok jobb oldalról hasonló zakatoló ilyen (ti-ti-ti-ti-ti-ti...) hangot nagyon halkan, de hallok. Ha bemelegszik és alapjáraton állok akkor is. másodpercenként ez kb olyan 6-8 ti-ti-zés.... :rolleyes:

Jól elmondtam.... Szóval Te mit hallottál és milyen időtartamban?

Nekünk semmilyen előjel nem volt, mind a 3 autó aminél megtörtént, országúton vagy autópályán volt, tehát 100-130-as tempónál.

Egyszerűen elfogyott az ereje és kigyulladt a karácsonyfa a műszeregységen.

Link to comment
Megosztás:

Nekünk semmilyen előjel nem volt, mind a 3 autó aminél megtörtént, országúton vagy autópályán volt, tehát 100-130-as tempónál.

Egyszerűen elfogyott az ereje és kigyulladt a karácsonyfa a műszeregységen.

A jelenség ugyanez. Belsősáv, 140, eccercsak 0 erő a motorban, durva zakatoló hang és diaglámpa villog vadul. Utána már persze karácsonya, mert pillanat alatt elment az olajnyomás is, túltelített lett a keverék, elszállt a vezérlés, stb. Szerencsére nagyon hamar kapcsoltam, és azonnal leállósáv, motor kikapcs. Talán ezert úsztam meg a nagyobb bajt. Persze húzni nem lehetett, csak trailer jöhetett szoba...

A hang jellegzetes fémes kopogó hang volt, nem túl erős, de jól észrevehető. Épp gondolkodtam, hogy lekapjuk a deknit, meglesni hogy mi lehet... rossz időben rossz helyen :rolleyes: Az enyhe kattogással ne foglalkozz, az nagy valószínűséggel injektor és mindig is kattogni fog. Én azt mondom, ha uj Astrat vennék most Twinport motorral (bár erősen megrendült a bizalmam...), biztos meghúzatnám a csavarokat, még ha gariban nem is vállaljak be (újonnan meg rajuk lehet húzni a garit is).

Link to comment
Megosztás:

Gyártási hiba, de az opel nem ismeri el.

Nálunk a cégnél 4 ugyanolyan z14xep van (2005-ös), háromnak már tört a kipufogóoldali vezérműtengely. 140e és 180e km között.

Tavaly év végén vett a cég még négyet, azoknál rögtön azzal kezdték, hogy meghúzták a csavarokat.

Motor kód az mondjuk lehet hogy nagy segítség lenne meg pontos évjárat ,tipus mert ettöl szerintem néhányan ,köztük én is jól beparáztam.

Link to comment
Megosztás:

Motor kód az mondjuk lehet hogy nagy segítség lenne meg pontos évjárat ,tipus mert ettöl szerintem néhányan ,köztük én is jól beparáztam.

Z14XEP, 1.4 Twinport, láncos, 2005 (április 28.)

De úgy hallottam, hogy minden twinport motor hasonlókkal küzd, legalábbis az 1.4-esek igen.

Link to comment
Megosztás:

A jelenség ugyanez. Belsősáv, 140, eccercsak 0 erő a motorban, durva zakatoló hang és diaglámpa villog vadul. Utána már persze karácsonya, mert pillanat alatt elment az olajnyomás is, túltelített lett a keverék, elszállt a vezérlés, stb. Szerencsére nagyon hamar kapcsoltam, és azonnal leállósáv, motor kikapcs. Talán ezert úsztam meg a nagyobb bajt. Persze húzni nem lehetett, csak trailer jöhetett szoba...

A hang jellegzetes fémes kopogó hang volt, nem túl erős, de jól észrevehető. Épp gondolkodtam, hogy lekapjuk a deknit, meglesni hogy mi lehet... rossz időben rossz helyen :D Az enyhe kattogással ne foglalkozz, az nagy valószínűséggel injektor és mindig is kattogni fog. Én azt mondom, ha uj Astrat vennék most Twinport motorral (bár erősen megrendült a bizalmam...), biztos meghúzatnám a csavarokat, még ha gariban nem is vállaljak be (újonnan meg rajuk lehet húzni a garit is).

Én akkor hallom, ha a kocsiban ülök és jobb oldalról jön. Ha kiszállok már nem hallatszik, de ha kinyitom a motorháztetőt, akkor ismét lehet kissé hallani. Nyugtassatok meg, hogy ez nem ennek az előjele. Mennyibe fáj vajon egy ilyen csavarmeghúzos átnézés? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Motor kód az mondjuk lehet hogy nagy segítség lenne meg pontos évjárat ,tipus mert ettöl szerintem néhányan ,köztük én is jól beparáztam.

Olvassatok vissza, Uhuhu korábban írta hogy ez a probléma csak az 1.4 Twinportoknál áll fenn, azoknál is asszem 2005 és 2007 között. Ennyi még bennem is megmaradt, pedig engem nem érint a dolog. Jah és ha ő ezt írta akkor gondolom az Opel is tud a problémáról. Hogy visszahívás volt-e azt nem tudom, de ha lett is volna, aki nem első tulaja az autónak, ahhoz vajon hogy jut el a híre? Mert az első tulajt még csak-csak értesítik...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opel Tulajdonosok.

Kánesz vok és nagyon friss tagja a fórumnak pedig már több mint 6éve tulajdonomban van egy G Astra 1.2 CC. 2003 decemberi kiadású.

Lenne egy problémám amivel nehezen birkózom meg. 6év alatt teljesen tünetmentes és probléma mentes volt ez km.ben 130000km.

15000km ként szervizeltetem olaj,szűrők stb. tavaly decemberben volt az első hogy kigyulladt a sárga motor hibát jelző lámpácska. egyből mentem

kiolvastatni a hibát p170 valami olyasmi ,hogy üzemanyag visszafolyási probléma. cseréltünk benzinszűrő majd kódot kiütöttük és go. kilométertől és időtől

függetlenül újra visszatér a hibakód és nem tudom mivel próbálkozzam hogy megoldjam a problémát.

gondoltam

1. hogy talán víz lehet a rendszerben és elfagy?

2. talán valami mechanikus probléma ami lassan beadja a kulcsot?

és mindig akkor jelenik meg a visszajelző mikor megállok vele például lámpánál vagy a kapu előtt a bejárón menet közben soha.

remélem tud valaki segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opel Tulajdonosok.

Kánesz vok és nagyon friss tagja a fórumnak pedig már több mint 6éve tulajdonomban van egy G Astra 1.2 CC. 2003 decemberi kiadású.

Lenne egy problémám amivel nehezen birkózom meg. 6év alatt teljesen tünetmentes és probléma mentes volt ez km.ben 130000km.

15000km ként szervizeltetem olaj,szűrők stb. tavaly decemberben volt az első hogy kigyulladt a sárga motor hibát jelző lámpácska. egyből mentem

kiolvastatni a hibát p170 valami olyasmi ,hogy üzemanyag visszafolyási probléma. cseréltünk benzinszűrő majd kódot kiütöttük és go. kilométertől és időtől

függetlenül újra visszatér a hibakód és nem tudom mivel próbálkozzam hogy megoldjam a problémát.

gondoltam

1. hogy talán víz lehet a rendszerben és elfagy?

2. talán valami mechanikus probléma ami lassan beadja a kulcsot?

és mindig akkor jelenik meg a visszajelző mikor megállok vele például lámpánál vagy a kapu előtt a bejárón menet közben soha.

remélem tud valaki segíteni.

de hát az vagy lambdaszonda vagy légtömegmérő mivel a kettő összefügg.

Link to comment
Megosztás:

Értem.

akkor az valószínűleg légtömeg mérő lesz mert 5éven keresztül volt rajta direkt szűrő természetesen rendszeresen takarítva és olajjal kezelve

de akkor is megölhette. nem?

hogy tudom kiszűrni 100% hogy szonda v lég.mérő?

és ha lég.mérő akkor miért nem állandó a hibakód? nem halt még meg teljesen?

ma cseréltem vissza gyári levegő szűrőre?

milyen tüneteket kellene produkálnia mert látszólag hibakód ellenére is megy nem rángat semmi fura max ha jobban meggondolom talán a fogyasztás

kicsit nagyobb de azt letudtam hogy hideg van.

Link to comment
Megosztás:

de hát az vagy lambdaszonda vagy légtömegmérő mivel a kettő összefügg.

Nekem annó egyértelmüen kiirta hogy szonda gond.

Szerk: mármint mikor megzakkant a szonda egyértelmüen kiirta hogy avval van gond. Ezekbe az autókba nincs ilyen visszafolyás gátló csapok?

Tudom hogy ez nem lada samara, de azon pl a AC is olyan volt hogy lezárta meg volt vissza folyás gátjó szelep vagy csap nem tom mi a neve.

Link to comment
Megosztás:

Nekem annó egyértelmüen kiirta hogy szonda gond.

Szerk: mármint mikor megzakkant a szonda egyértelmüen kiirta hogy avval van gond. Ezekbe az autókba nincs ilyen visszafolyás gátló csapok?

Tudom hogy ez nem lada samara, de azon pl a AC is olyan volt hogy lezárta meg volt vissza folyás gátjó szelep vagy csap nem tom mi a neve.

Holnap megyek a szerelömhöz mert ma vetettem 1pillantást a pillango szelepre és ugy tünik hogy hiába volt karban tartva a direkt szuro rengeteg piszkot port

benyelt és holnap nagytakaritást csinálunk. teljesen visszabontjuk ameddig lehet és még kap szerintem a tankba némi injektor tisztitot is. remélem ha minden kipucolunk

kiuti a kodot és nem lesz gond. de ha végleges a hiba akkor nem tom melyikel kellene kezdeni a cserét. talán szondával mert az olcsobb de ha nem lönn be jöhet

lég.mérö legalább 40-45ezer ft.ért ahogy nézegettem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondoltam megosztok veletek egy fontos infót, bár lehet hogy már volt téma, akkor elnézést.

4 éves 1.4 Twinport, láncos (Z14XEP), 120e km, szalonból, első tulajdonos, kezdetektől 5W-30as olaj, 15e-ként kilökve belőle, ez az én kis G Astrám. Ami otthagyott az M7 kellős közepén a múlt héten. Kiderült, hogy gyárilag nem húzták meg rendesen a vezérműtengely rögzítő csavarokat, ami miatt lelazultak, a tengely bevibrált és eltört. Kipufogó oldali tengely, teljes szelepsor, járulékos alkatrészek (szimeringek, tömítések, stb), 250e, baráti áron. Az előjel csak egy enyhe zakatolás volt a motor vízpumpa felőli oldaláról, ami bemelegedés után teljesen megszűnt...

Lehet megéri szelepdekni levétellel megnézni a rögzitőcsavarokat, jelentősen olcsóbb, mint ami velem történt, és még jól jártam, hogy dugattyú, hengerfej, hidrotőke, himba nem sérült.

Remélem hasznos infó volt a többieknek, máshol is olvastam, hogy nem egy twinport motor járt így. Jobb mások hibájából tanulni.

Üdv: Badday

Először is üdv a fórumon.

Másodszor nagyon sajnálom, hogy ezt a köszöntést nem egy évvel ezelőtt tehettem meg, mert akkor valószínűleg most nem lennél szomorú. Sajnos ez egy sorozathiba volt. Volt olyan Cartárs is a fórumon aki az itteni hírek miatt vizsgálta meg a kocsiját és az utolsó pillanatban mentette meg a motort.

Link to comment
Megosztás:

Először is üdv a fórumon.

Másodszor nagyon sajnálom, hogy ezt a köszöntést nem egy évvel ezelőtt tehettem meg, mert akkor valószínűleg most nem lennél szomorú. Sajnos ez egy sorozathiba volt. Volt olyan Cartárs is a fórumon aki az itteni hírek miatt vizsgálta meg a kocsiját és az utolsó pillanatban mentette meg a motort.

remélem az enyém még kibír 1hónapot ,akkor uhuhu doktorhoz nagyszervizre.

Mondjuk az enyém még garis,meg 34,7e van benne,elmúlt 3 hét 1800km,fincsi...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.