Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia!

Én ugyan ezzel küzdök 2 hónapja!! Alig vagyok már magam alatt. Gyertya csere, trafó csere, EGR kipicolva lezárva, és ugyan úgy szar mint eddig. És nem jönnek rá a hibájára. Annyi a különbség, hogy nekem a 4-es hengerre írja folyamatosan.

A sárga lámpa meg a tárolt hiba miatt világít. Pár újraindítás után, ha ne bohóckodik majd eltűnik. Lehet megy 3 napot, vagy 10-et hiba nélkül, aztán kezdi előlről.

Befecskendezés körül leskelődtetek már? Lehet esetleg valami kontakt dolog is, meg egy ultrahangos tisztítást is rá lehetne engedni az injektorra, hátha...

Link to comment
Megosztás:

hát ha nem a motortérbe folyt be a létyó,akkor túl lett töltve az olaj,

szerintem hidegen középen,vagy alatta egy picit legyen,mivel az olaj melegszik és tágul közben.

Én láttam olyat hogy a felesleg az kifolyt valamelyik szimeringnél igaz az skoda fábia volt. :rolleyes:

Egyébként nem tudom hogy kitudja e nyomni a szimeringet.

Valaki valami?

Ezzel nem értek egyet.

Azt mondák, hogy az olajszintet üzem meleg motornál, leállítás után 5-10 perccel kell mérni.

Ekkor nekem a felső szinten van.

Viszont hidegen 1 nap állás után is felső szinten van ugyanott.

(szerencsére 15.000 km óta ugyanúgy)

Ergó nem látok számottevő különbséget a hideg és meleg szint közt, következésképpen nem látom indokoltnak hidegen a félállás alatti szintet.

Itt most 5-6 dl olajról beszélünk!

Be is rosálnék, ha ennyit tágulna az olaj melegedés határása.

Mert ugye mi más indokolhatná, hogy hidegen ily alacsony legyen a szint.

szerk: egyébként a túltöltés valóban nem tesz jót a szimeringnek

a kérdés már csak az, hogy a kérdező cartárs hogyan értette, hogy az egész pálca olajos?

- a felső szinting?

- vagy a fölött is tovább?

Többiek vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Befecskendezés körül leskelődtetek már? Lehet esetleg valami kontakt dolog is, meg egy ultrahangos tisztítást is rá lehetne engedni az injektorra, hátha...

befecskendezést nem nézték még. Most szerintem elmegyek, megtankolom, teszek bele szeleptisztítót, aztán meglátjuk lesz-e majd valami változás.

Mivel a gyújtással kapcsolatban minden csere volt már ás még mindíg ugyan arra a hengerre írja a gyújtáshibát, így vagy szelep, vagy injector, vagy kontakt. :S megincs egy csomó idő mire végig van bogarászva. Így 2 hónap után már kezd nem kicsit teher lenni, hogy nem lehet vele elmenni sehova, mert megbízhatatlan.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindenkinek!

Nekem az elmúlt héten "tapasztották be" egy sörös kupakkal. :P

Most jobban megy a gép. Gondolom azért mert nem ad fals adatokat a szonda. És nem cseszi el a tápanyagát a dugattyúknak :rolleyes:

A keze törne el! :D

Hibát nem javított csak leplezte. Ezt csak ideiglenes megoldásként lehet elfogadni.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt mindenkinek!

Nekem az elmúlt héten "tapasztották be" egy sörös kupakkal. :D

Most jobban megy a gép. Gondolom azért mert nem ad fals adatokat a szonda. És nem cseszi el a tápanyagát a dugattyúknak :rolleyes:

hihó!

sörös kupak? :P vazze opeléknél fillérekért lehet kapni lezáró kupakot :lol:

Link to comment
Megosztás:

A keze törne el! :rolleyes:

Hibát nem javított csak leplezte. Ezt csak ideiglenes megoldásként lehet elfogadni.

Inkább annak tört volna el aki belerakta! :D

Nem véletlen,hogy pár év mulva már gyárilag lezárták(be sem rakták) és egy újabb típusú katalizátorral

oldották meg a környezetszennyezési értékek betartását!

Link to comment
Megosztás:

Inkább annak tört volna el aki belerakta! :D

Nem véletlen,hogy pár év mulva már gyárilag lezárták(be sem rakták) és egy újabb típusú katalizátorral

oldották meg a környezetszennyezési értékek betartását!

Ilyen alapon törjön el a keze pl. annak, aki hátra dobféket rakott, mert ... ? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hát mondjuk a dobfék egy közel évszázados ,jól bevált ,egyszerű,a dolgát a mai napig jól,megbízhatóan végző

szerkezet míg az EGR-ről ezeket nemigen lehet elmondani! :rolleyes:

Nem vitatkozni akarok, cak annyit mondtam, hogy ha EGR-rel szerelt a motor, akkor azt meg kell javítani, nem ledugózni. Mint ahogy biztosítékot sem patkolunk, de szükség törvényt bont alapon jó a drót is. Tehát csak ideiglenes, ad hoc jellegű megoldás.

Egyébként megbízható szerkezet, ha megkapja azt a figyelmet, amit a motor más eleme is.

Link to comment
Megosztás:

Ez az EGR téma mindig ilyen szokott lenni! :rolleyes:

Megvan a 2 párt.Az egyik oldal egyből kicserélné gyári újra a másik oldal pedig úgy érvel,hogy

a lezárás nem károsítja a motort és többé nem lesz gond vele(pénzbe sem kerül),akkor miért ne!

Plusz,mint már írtam a gyár is lehagyta asszem 2005 után a motorról.

Link to comment
Megosztás:

Ez az EGR téma mindig ilyen szokott lenni! :rolleyes:

Megvan a 2 párt.Az egyik oldal egyből kicserélné gyári újra a másik oldal pedig úgy érvel,hogy

a lezárás nem károsítja a motort és többé nem lesz gond vele(pénzbe sem kerül),akkor miért ne!

Plusz,mint már írtam a gyár is lehagyta asszem 2005 után a motorról.

nekem a Z16XEP-n (2005.05) van EGR

Link to comment
Megosztás:

Ez az EGR téma mindig ilyen szokott lenni! :rolleyes:

Megvan a 2 párt.Az egyik oldal egyből kicserélné gyári újra a másik oldal pedig úgy érvel,hogy

a lezárás nem károsítja a motort és többé nem lesz gond vele(pénzbe sem kerül),akkor miért ne!

Plusz,mint már írtam a gyár is lehagyta asszem 2005 után a motorról.

Na álljunk meg egy szóra!

2007 Z14XEP, uhuhunál a szerelő azt mondta van benne EGR, meg is mutatta, mondtam pucoljuk ki, megelőzendő a bajt, de azt is mondta nem szokott ezekkel már gond lenni ráadásul úgy van megoldva, hogy átfolyik rajta a hűtővíz???!!!

Link to comment
Megosztás:

Válaszolva a saját problémámra, ma megnéztem újra az olajat. Hidegen és járó motor után is ugyan olyan magas (a műanyag végéig ér). Jó, kb 5 percig ment a motor, nem volt időm, de ami igazán nyugtalanít, hogy a betöltőfedél belsején és a pálca végén is láttam apró fehér "takonyszerűséget" az olajban. Egészen kevés, szerintetek kezdjek aggódni? Nem füstölt meg ilyenek, nem volt olaj a hűtővízben. Azt korábban elfelejtettem mondani, hogy volt egy kis szivárgás a hengerfejtömítésen, amire az Opel Zengőnél átvizsgáláskor azt mondták, hogy ez nem folyik nem kell vele foglalkozni, biztos meghajtották, elmegy így még 100 ezret... hát nem tudom. A korábbi olajcsere elvileg másfél éve volt azóta alig ment az autó, kb 8 ezret és a végére az olajszint kb a minimumon volt. Nem értem ezt az egészet.

Amúgy 98-as X14XE, elvileg 100e-t ment, kb erre mutatott eddig minden, a megmaradt számlák szerint elég gondos előző tulaja volt.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel nem értek egyet.

Azt mondák, hogy az olajszintet üzem meleg motornál, leállítás után 5-10 perccel kell mérni.

Ekkor nekem a felső szinten van.

Viszont hidegen 1 nap állás után is felső szinten van ugyanott.

(szerencsére 15.000 km óta ugyanúgy)

Ergó nem látok számottevő különbséget a hideg és meleg szint közt, következésképpen nem látom indokoltnak hidegen a félállás alatti szintet.

Itt most 5-6 dl olajról beszélünk!

Be is rosálnék, ha ennyit tágulna az olaj melegedés határása.

Mert ugye mi más indokolhatná, hogy hidegen ily alacsony legyen a szint.

szerk: egyébként a túltöltés valóban nem tesz jót a szimeringnek

a kérdés már csak az, hogy a kérdező cartárs hogyan értette, hogy az egész pálca olajos?

- a felső szinting?

- vagy a fölött is tovább?

Többiek vélemény?

Te én megharaplak :rolleyes:

Nem azt írtam hogy 5-6deci a különbség hideg és meleg állapotban.

Nem tudom mennyi térfogat változás van -10 és 80 fokos olaj között.

szerintem max 0.5deci.

de neki hidegen felső ponton van.

Na ez is olyan ,mint az olaj topic.

Legyen középen oszt kész. :D

Link to comment
Megosztás:

Válaszolva a saját problémámra, ma megnéztem újra az olajat. Hidegen és járó motor után is ugyan olyan magas (a műanyag végéig ér). Jó, kb 5 percig ment a motor, nem volt időm, de ami igazán nyugtalanít, hogy a betöltőfedél belsején és a pálca végén is láttam apró fehér "takonyszerűséget" az olajban. Egészen kevés, szerintetek kezdjek aggódni? Nem füstölt meg ilyenek, nem volt olaj a hűtővízben. Azt korábban elfelejtettem mondani, hogy volt egy kis szivárgás a hengerfejtömítésen, amire az Opel Zengőnél átvizsgáláskor azt mondták, hogy ez nem folyik nem kell vele foglalkozni, biztos meghajtották, elmegy így még 100 ezret... hát nem tudom. A korábbi olajcsere elvileg másfél éve volt azóta alig ment az autó, kb 8 ezret és a végére az olajszint kb a minimumon volt. Nem értem ezt az egészet.

Amúgy 98-as X14XE, elvileg 100e-t ment, kb erre mutatott eddig minden, a megmaradt számlák szerint elég gondos előző tulaja volt.

Láma kérdés:

Kihúztad és végig olajos vagy kihúz - letöröl - visszadug - kihúz - végig olajos?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.