Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

ezek szerint nekem mindig igazam van :lol:

a benzineseknek csak 1 ventilátora van a vizhütőnél, azaz szivó

csak a dieselbe van fújó.

pl: nézd meg a tiedet...

nekem egy van az tuti.

Akkor bolond ez a valdemor mert z16xep kettőt adott. ;)

Másrészt persze hogy neked van mindig igazad.

1. Szabály: A modinak mindig igaza van. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez nem az az ellenállás, ami a 1-es és 2-es fokozatot kapcsolja a HŰTŐ ventillátornál, és helyileg is ott található meg? A hibajelensége, meg hogy néha rövid időre felpörög, mert egyesen sosem megy? Korábban volt szó itt arról, hogy azok szét szoktak égni, és mivel ilyen fémes megoldás tollbetéttel javítható. Volt is nem egy fórumtárs, aki megcsinálta.

Ha nem egyről beszélünk, akkor nem szóltam.

mondjuk az a tollbetétes dolog az kemény...

majd leég az autó vagy valami elektronika... :lol:

(hozzáteszem, mindenki azt csinál amit akar...)

Link to comment
Megosztás:

mondjuk az a tollbetétes dolog az kemény...

majd leég az autó vagy valami elektronika... :lol:

(hozzáteszem, mindenki azt csinál amit akar...)

Én nem mondtam, hogy az jó megoldás, csak így talán jobban emlékszik mindenki. Egyébként elektronikai boltban tuti lehet venni ugyanilyen paraméterű ellenállást. Én ezt tenném. Persze ehhez tudni kellene a paramétereket. Pár száz ft-os cuccért, nem vennék komplett alkatrész több 10.000-ért.

Link to comment
Megosztás:

Én nem mondtam, hogy az jó megoldás, csak így talán jobban emlékszik mindenki. Egyébként elektronikai boltban tuti lehet venni ugyanilyen paraméterű ellenállást. Én ezt tenném. Persze ehhez tudni kellene a paramétereket. Pár száz ft-os cuccért, nem vennék komplett alkatrész több 10.000-ért.

Na ez az. Tud valaki ezekben a paraméterekben segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az lenne a kérdésem milyen tipusu gyertyát tegyek az opel astrámba 1,4XE - 2000 évjárat, ezt egy szaki mondta:

Az opelnél az a tapasztalat nehéz illeszteni a hőértéket hideg-meleg motorra. NGK, és más nagymárka helyett a legjobb az Opel emblémás gyári a szalonból ami nem is drága bárhol veszed. Kb. 1500/db és 40e.km-et kibír.

Szerintetetek?

Üdv: Rota

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az lenne a kérdésem milyen tipusu gyertyát tegyek az opel astrámba 1,4XE - 2000 évjárat, ezt egy szaki mondta:

Az opelnél az a tapasztalat nehéz illeszteni a hőértéket hideg-meleg motorra. NGK, és más nagymárka helyett a legjobb az Opel emblémás gyári a szalonból ami nem is drága bárhol veszed. Kb. 1500/db és 40e.km-et kibír.

Szerintetetek?

Üdv: Rota

Hello

Én kb 1 hete cseréltettem Opel szalonban gyári gyertyára.Szerviz 4+ nevü akcióban.Igaz nekem 1.4xep van.

Gyertya 4303 ft

Munkadíj 1687 ft

Link to comment
Megosztás:

Hello

Én kb 1 hete cseréltettem Opel szalonban gyári gyertyára.Szerviz 4+ nevü akcióban.Igaz nekem 1.4xep van.

Gyertya 4303 ft

Munkadíj 1687 ft

Valami gondod volt a gyertyákkal, vagy csak eljött az ideje a cserének...

ill. ha gond volt az miben mutatkozott meg?

Rota

Link to comment
Megosztás:

Valami gondod volt a gyertyákkal, vagy csak eljött az ideje a cserének...

ill. ha gond volt az miben mutatkozott meg?

Rota

Az alapjárat nem volt jó.Egyszer szépen járt utánna úgy remegett a motor azt hittem hogy kiugrik.46000km volt a motorban mikor cserélték.Azóta megint ugy jár mint új korában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok az lenne a kérdésem milyen tipusu gyertyát tegyek az opel astrámba 1,4XE - 2000 évjárat, ezt egy szaki mondta:

Az opelnél az a tapasztalat nehéz illeszteni a hőértéket hideg-meleg motorra. NGK, és más nagymárka helyett a legjobb az Opel emblémás gyári a szalonból ami nem is drága bárhol veszed. Kb. 1500/db és 40e.km-et kibír.

Szerintetetek?

Üdv: Rota

GM gyertya tökéletes, 40 ezrenként meg illik cserélni, akármilyen gyártmány :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárat nem volt jó.Egyszer szépen járt utánna úgy remegett a motor azt hittem hogy kiugrik.46000km volt a motorban mikor cserélték.Azóta megint ugy jár mint új korában.

Ja nálam is ezt csinálja hideg motornál... aztán ha felmelegszik már az alapjárat is ok - ez miért lehet?

Rota

Link to comment
Megosztás:

GM gyertya tökéletes, 40 ezrenként meg illik cserélni, akármilyen gyártmány :lol:

Tökéletesen igazad van.30 ezernél szerettem volna cserélni de egy kicsit megcsúsztam.

Ja nálam is ezt csinálja hideg motornál... aztán ha felmelegszik már az alapjárat is ok - ez miért lehet?

Rota

Nekem meleg motornál is ezt csinálta ,sőt nehezebben is indult mint most.Mikor előjőtt a hiba rögtön cseréltettem.

Link to comment
Megosztás:

Hihi!

Megint termosztát téma! :lol: :)

Nekem meg 5-6km-er latt felmegy 81-83ra és utána sokáig tartja , ha városban lámpánál megállok akkor 86-87, ha elindulok újra 82+-1 körül van

Más:

Megint majd jön a jóidő és jön a hibajelenségem! 15-17 fok hidegmotornál indításnál alapjárat 1500 lesz kb 30 mp-ig utána normál 700-800 körül.

Nagy gázadásra /4500-5000 ford/ elmúlik a magas alapjárat!

Ilyenkor télen hidegben meg mint nemrég irta valaki elkezd ugrálni az alapjárat. 1000-1200 leesik majdnem fulladásig utána felpörgeti.

2-3-szor eljátsza és beáll 1000-re utána normál 700-800 és szépen duruzsol!

Nah valaki ötlet?

nekem min. 4 alatt 850-900 az alapj. min.1-2 nél már norm .800 a ford.y17dti.

Link to comment
Megosztás:

Nekem hőmérséklet témám ugyan ez. Némi kiegészítéssel, ha hosszút megyek és mondjuk megy a fűtés majd jön egy olyan üzem hogy 2000 körüli a fordulat akkor lemegy 80 alá picivel majd korrigál. Nekem városba szintén ha lassan megyek még fűtés mellet is jóval felmegy 80 fölé majdnem 90 is, de ha elindulok egyből visszamászik 81 körülire. Szal akkor nem termo. Igaz nekem fordulat menetteljesítmény gondjaim nincsenek. Szépen hidegen 1100 körülik majd 1-1,5 km után már alig 1000 és mire bejön a mutató az első csikhoz már akkor simán 800 alatt. De sajna emellet átkozott nagy fogyasztás van ilyen hidegekben simán 9 vagy felette.

Visszatérve a fékes témához szívósor vácuum dob közötti cső és visszacsapó szelep cserélve mégis 1,5-2 óra után beton kemény a fék. Vácuum dobot néztem vaterán főfékhengerrel 20 körül már volna csak itt is mint minden más esetbe ami nagyon gáz hogy erre még annyi szerelési költség rájön amit már sajnos nem tudok kifizetni. Ilyen dolognak meg otthon nem merek nekiállni. Mégis a fék az fék abba én nem ismerek elnézést! Jelenleg fog csak ez a felkeményedés ilyen rövid idő alatt nagyon nagyon bosszantó. Főleg ha picit lejt az út és rámállnak már volt hogy majdnem nekiértem az előttem állónak mert hiába léptem rá egyszerűen nem tudtam rendesen benyomni. Az volt a szerencsém hogy a kéziféket betéptem gyorsan. Az meg nem tudom mennyire normális hogy jó félig be kell nyomni hogy már jó legyen a fékhatás. Elől vastagok a betétek hátul is normális a pofák mérete. Bár a hátulja már lehet csereérett. Egyszerűen ahány kocsiba ültem mindenhol az első 1/3 pedálútnál már tökéletes a fékhatás. Azán meg mint a tanuló vezető satuzgatok más kocsikba mert hozzá vok szokva ehez a "benyomom félig hogy fogjon" dologhoz. Nektek mennyire kell nyomni hogy elkezdjen normálisan fogni. Tényleg nincsen vmi állitási lehetőség a főfékhengeren, olyasmira gondolok mint a kuplungon hogy hol legyen a fogási pont?

Fékes témára vki vmit? Mármint a fogási pontra gondoltam meg az állítási lehetőségre.

Link to comment
Megosztás:

Kifogyott haver X20DTL vagy Y20DTL, az biztos, hogy 20DTL motoros Astrajából a hajtóanyag. Vettünk kannába néhány litert, beleöntöttük, persze gázadás nélkül nem indult be. Majd gázpedált nyomva tartva beindulás jeleit mutatta, és egyszercsak elkapta, felpörgött. Ekkor gázt elvéve azonnal le is állt. Majd megint egy kisérlet, kis ideig fordulaton tartás (kb. 2500 úgy 10 másodpercig), majd gázt elvéve ismét leállt. Na ezután megint gázzal indítás, kb. egy percig 2000-2500-on tartás gázzal, majd innen gázt elengedve szépen megy alapjáraton is. Azóta nem hívott, szóval haza is ment úgy 6 kilóméterről.

1. ha kap elég üzemanyagot, amit bizonyít az, hogy jár 2500-on, akkor miért nem megy alapjáraton?

2. miért írja a használati utasításban, hogy ha levegő kerül a rendszerbe, akkor a légtelenítés összetett feladat, amit csak Opel szakszervíz képes elvégezni? Nekünk így némi indítózás (20-30 másodperc), és gázzal fordulat tartás után úgy tűnik, hogy simán jár, semmi problémája. Ha levegő maradt valahol, akkor azt ezután már simán kidolgozza.

Link to comment
Megosztás:

üdv mindenkinek!

Tegnap du, kiszedtem az AGR-t meg az alapjárat állító motort tisztítani.

Kérdésem az lenne mielőtt visszaraknám az alapjárati motort hogy

tisztításkor mozgattam a tengelyt be-ki, ez indításkor beáll automatikusan,

vagy ugyanabban a pozícióban kellene visszarakni.

És még egy kérdés a váltó beállítással kapcsolatban,

a könyv szerint a rudazaton csavar fellazít, váltókar balra elhúz,

az egybeeső lyukba egy 5mm-es tüske belerak,

a váltón gomb benyom ha nem ugrik be akkor a váltókart

balra a 3-as fele mozgatni.NA EZ AZ AMIT NEM ÉRTEK!

1:ha a tüske bent van akkor hogy mozgatom

2:a 3-as meg nem balra hanem előre van.

Előre köszönöm válaszotokat

Link to comment
Megosztás:

Kifogyott haver X20DTL vagy Y20DTL, az biztos, hogy 20DTL motoros Astrajából a hajtóanyag. Vettünk kannába néhány litert, beleöntöttük, persze gázadás nélkül nem indult be. Majd gázpedált nyomva tartva beindulás jeleit mutatta, és egyszercsak elkapta, felpörgött. Ekkor gázt elvéve azonnal le is állt. Majd megint egy kisérlet, kis ideig fordulaton tartás (kb. 2500 úgy 10 másodpercig), majd gázt elvéve ismét leállt. Na ezután megint gázzal indítás, kb. egy percig 2000-2500-on tartás gázzal, majd innen gázt elengedve szépen megy alapjáraton is. Azóta nem hívott, szóval haza is ment úgy 6 kilóméterről.

1. ha kap elég üzemanyagot, amit bizonyít az, hogy jár 2500-on, akkor miért nem megy alapjáraton?

2. miért írja a használati utasításban, hogy ha levegő kerül a rendszerbe, akkor a légtelenítés összetett feladat, amit csak Opel szakszervíz képes elvégezni? Nekünk így némi indítózás (20-30 másodperc), és gázzal fordulat tartás után úgy tűnik, hogy simán jár, semmi problémája. Ha levegő maradt valahol, akkor azt ezután már simán kidolgozza.

miböl élne a szakszerviz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám ami miatt hozzátok fordulnék segitségért.

Van egy 2004 decemberi 1.4-es G astrám amiben 88E km van.

A problémám az hogy a müszerfalon sárgán világit az elektronika led (az a kis motor), + ezt menet közben is észrevettem mert egyböl megtorpant a kocsi és fura hangot adott ki a motor meg persze mintha elment volna az ereje is.

Elvittem egyböl az opel szervizbe és ott rányomták gépre ami 2 hibakodot dobott ki P0301 és P0330.

Ebböl kifolyolog ki is cseréltek benne 3 dolgot üzemanyag szürö, gyertyák + trafohid ott is hagytam egyböl 90E ft-t.

De másnap ugyan ez a hibe elölröl kezdödött, akkor mi mással lehet még gond szerintetek? Motorolaj ? lehet beragad ez miatt a szelep? Vagy én már nem tudom, létszi segitsetek köszi elöre is

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám ami miatt hozzátok fordulnék segitségért.

Van egy 2004 decemberi 1.4-es G astrám amiben 88E km van.

A problémám az hogy a müszerfalon sárgán világit az elektronika led (az a kis motor), + ezt menet közben is észrevettem mert egyböl megtorpant a kocsi és fura hangot adott ki a motor meg persze mintha elment volna az ereje is.

Elvittem egyböl az opel szervizbe és ott rányomták gépre ami 2 hibakodot dobott ki P0301 és P0330.

Ebböl kifolyolog ki is cseréltek benne 3 dolgot üzemanyag szürö, gyertyák + trafohid ott is hagytam egyböl 90E ft-t.

De másnap ugyan ez a hibe elölröl kezdödött, akkor mi mással lehet még gond szerintetek? Motorolaj ? lehet beragad ez miatt a szelep? Vagy én már nem tudom, létszi segitsetek köszi elöre is

Zoli

keresd W E S S Z - nevü forumlakot ö biztos választ ad neked

Link to comment
Megosztás:

esetleg EGR szelep is lehet, mert olyankor is gyengül a gép (bár akkor ezt a hibát írta volna ki)

EGR volt már cserélve/tisztítva?

Szia

Még tudomásom szerint nem volt cserélve, olvastam erröl egy kicsit és lehet az olaj minösége is a baj?

Mert eddig nem opel olajat használtam hanem Castrol Magnatec-et 10w/40-est fél szintetikusat.

Csere ota 6000km et mentem vele és a szervizben azt monták hogy koszos és ragados. hmm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.