Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Két hónapja vásároltam az 1,4 es G-es Astrámat (2004-es) és tapasztaltam egy roppantul kellemetlen hibát. Egy nagy eső után a kocsiban a kárpit alatt tocsogott a víz, de csak a jobb oldalon az anyósülés és a mögötte lévő ülés mögött. Szét kellett bontanom a kárpitot, hogy fel tudjam itatni és 3 napig száradt. Az ablak nem volt lehúzva, még mielőtt megkérdeznétek:). Ez volt kb. 2 hete, azóta nem vittem szerelőhöz, bízva abban, hogy hatalmas nagy viharban mentem pályán, hátha azért folyt be. De a mai napon ismét ez következett be, pedig csak csepergő, enyhén esős időben közlekedtem vele.

Nincs valami ötletetek, hogy ez mitől lehet?

Elég borzasztó, mert a szivacs rendesen felszívja és éppen elég kitakarítani, meg azért ez nem normális dolog.

Köszönöm előre is a segítséget!

Hello!

Én ugyanezzel a problémával küzdöttem június óta. Végignéztük az autót ismerős szerelővel és karosszériással, de mindent rendben találtunk (fel is emeltük, dugókat, hűtővizet, stb megnéztünk. Nem maradt más hátra elvittem Opel szakszervizbe. Megnézték a klímát és a kondenzvíz elvezető csatornát, szélvédőt, stb-t. Rendben volt minden, így nekiláttak a karosszéria lakatosnál szétszerelni az autót. gyakorlatilag teljesen kipakolták (műszerfal, és minden egyéb kikerült az autóból. A víz mint kiderült a műszerfal mögött két helyen is jött be a kocsiba esők után, a tűzfalnál bejövő bovdenek tömítésénél. Nagy meló volt, 55.000. Ft-ba került össz-vissz a szigetelése! Most már ellenáll a legnagyobb esőnek is. Az én esetemben ez volt a hiba, de a szerviz szerint 5-6 éves Opelnél ez elő szokott fordulni.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én ugyanezzel a problémával küzdöttem június óta. Végignéztük az autót ismerős szerelővel és karosszériással, de mindent rendben találtunk (fel is emeltük, dugókat, hűtővizet, stb megnéztünk. Nem maradt más hátra elvittem Opel szakszervizbe. Megnézték a klímát és a kondenzvíz elvezető csatornát, szélvédőt, stb-t. Rendben volt minden, így nekiláttak a karosszéria lakatosnál szétszerelni az autót. gyakorlatilag teljesen kipakolták (műszerfal, és minden egyéb kikerült az autóból. A víz mint kiderült a műszerfal mögött két helyen is jött be a kocsiba esők után, a tűzfalnál bejövő bovdenek tömítésénél. Nagy meló volt, 55.000. Ft-ba került össz-vissz a szigetelése! Most már ellenáll a legnagyobb esőnek is. Az én esetemben ez volt a hiba, de a szerviz szerint 5-6 éves Opelnél ez elő szokott fordulni.

Üdv!

Akkor miért keresgélték olyan sokáig a hibát? Ha elő szokott fordulni, akkor ott kellett volna először keresni nem?

Link to comment
Megosztás:

Akkor miért keresgélték olyan sokáig a hibát? Ha elő szokott fordulni, akkor ott kellett volna először keresni nem?

Azért maradt az a lehetőség a végére, mert az esetek döntő többségében valami egyszerűbb dolog (pl. vízelvezető csatorna eldugulása, klíma kondenzvíz visszajutása, hűtővíz, stb.) okozza a problémát, amihez nem kell - ha nem muszáj - az autót szanaszét bontani, csak nálam minden rendben volt, így a végére kellett járni. Csak azt jeleztem ezzel, hogy nem valami egyedi dologról van szó, tehát (még ha ritkábban is de) elő szokott fordulni egy 5-6 éves G Astránál. Érdemes a leggyakoribb problémától indulni a ritkább felé, hátha menet közben megoldódik a gond és nem kerül annyi pénzbe és időbe + munkába.

Javaslom minél előbb Opel szakszervizbe vinni az autót!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X14XEP 2005-ös caravánnál kellene cserélni első lengéscsillapítót. Melyik márkát ajánljátok?

Szerelő Monroe-t ajánlotta, db-ját 26e-ért.+ szerelés+futómű beállítás.

Üdv

Enyémbe ezek vannak:

http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=4177

http://www.baro-ker.hu/product_info.php?products_id=4176

És elég jónak tünnek

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Régebben volt egy problémám az autómmal (Opel G, 2004, 1,6), ami sikeresen megoldódott, hála az itt kapott tanácsoknak.

Most sajnos ismét van egy gondom, ezért kérek megint tanácsot tőletek, szakemberektől. ^_^

A mellékelt linken látható videóból kiderül a problémám.

Amit tudni kell:

Az autó motorja nem jár.

Üresben álltam vele.

Itt a videó linkje:

A probléma!

Van valakinek ötlete, hogy mi a baj?

Ja, ez a "jelenség" nem gyakori, az elmúlt hegy hónap alatt, ez volt a második.

Ezt a problémát már menet közben is "produkálta" a kocsi.

Szerencsére lejtőn mentem le, és sebességbe rakva elkapta a motor, és ment tovább.

Viszont a szervó mintha elszállt volna, nem működött, két kézzel is alig tudtam tekerni a kormányt.

Olajszintet megnéztem, majdnem max-on van.

Fél órás állás után, az autó rendben ment, mintha semmi sem történt volna.

A napokban kiírta az "InSP" feliratot.

Mint utána olvasta,m, ez a szervizelés idejét jelzi.

Az oldalon talált leírás alapján kiiktattam az üzenetet.

gyújtás ki: "0" kulcsállás -> kilométernullázó benyom és nyomva tart -> gyújtás ráad, közben gomb még mindig nyomvatart amíg villog az InSP felirat (kb 2 mp) és meg nem jelenik a "----" felirat -> gombot elenged -> örül

A kilométer óra: 107604-en áll.

Milyen szerviz esedékes, és mit végeznek el ilyenkor.

Mivel több kérdésem van, és nem mindig tudok feljönni ide, ezért kérlek titeket, hogy válasz esetén ERRE A CÍMRE (katt ide)

írjatok, mert ezt mobilon is meg tudom nézni.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kérdésem lenne.

Vezérlést mikor szoktak cserélni?

123ezernél lett cserélve és most 165ezer van benne.

Vagy az év is számit, mert kb 4 éve lett cserélve.

X14 XE motornál 4 év vagy 60ezer km.Sokan mondják hogy elmegy 90 ezret is,de láttam már egy két motort ami nem bírta ki.Szerintem mindenképp cseréld.

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére lejtőn mentem le, és sebességbe rakva elkapta a motor, és ment tovább.

A problémádhoz ugyan semmi köze, de miért is nincs lejtőn sebességben? ^_^

A motorfék okos használata jótékony hatással van mind a fogyasztásra, mind a fék élettartamára. És nem csak lejtőn.

Link to comment
Megosztás:

A problémádhoz ugyan semmi köze, de miért is nincs lejtőn sebességben? ^_^

A motorfék okos használata jótékony hatással van mind a fogyasztásra, mind a fék élettartamára. És nem csak lejtőn.

Meg a biztonságra... (egyes külföldi lejtőkön egyenesen kötelező a motorfék)

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal akartam cseréltetni, az még ugy belefér nem?

Ezt senki nem tudja garantálni, mert ugye az egyik pillanatban még jó, aztán hopp elszakad. És egy eseteleg idő előtti csere jóval, esetleg nagyságrendel kevesebbe kerül mint a javítás. + a hazaszállítás, kellemetlenség...stb.

Link to comment
Megosztás:

Ezt senki nem tudja garantálni, mert ugye az egyik pillanatban még jó, aztán hopp elszakad. És egy eseteleg idő előtti csere jóval, esetleg nagyságrendel kevesebbe kerül mint a javítás. + a hazaszállítás, kellemetlenség...stb.

Ezt értem,de a 60ezer km-be még belefér.

kb. 4 éve lett cserélve, lehet 3,5év csak.

Az idő elötti cserén, meg mit értünk? 55ezer km-nél vagy 20 ezernél?

havi szinten kb 1000km-et megyek. Február körül meg cseréltetném, kizárólag gyárira, amit igy lehet kapni csomagban /30 ezer ha jól tudom/.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.