Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Nemrég vettem egy G Astrát. 99-es évjárat 1.4 16V , motorkód X14XE. Az első észrevételek alapján valami nem stimmelhet.

A gyár által megadott 90 lóerőből kb hatvanat lehet érezni(előző autó egy 205-ös Fabia volt 3 hengerrel és 12 szeleppel de szerintem jobban gyorsult és több nyomaték volt benne) illetve első méréseim szerint a fogyasztás a 10 litert súrolja .

Nincs semmi hibajelenség a műszerfalon és nem megy a klíma sem közben.

Valakinek van tapasztalata az ügyben?

Kösz a hozzászólásokat előre is.

Azt is figyelembe kell venni, hogy az ecotec motorok alacsony fordulaton lomhábbak. 4000-4500 felett adja le az igazi teljesítményt (ez az ecotec lényege ahogy olvasgattam).

Link to comment
Megosztás:

Hi! Nekem van egy 2004-es Opel Astra G 1.6 16V ecotec motoros sedan kocsim.

Problémáim, amikre szeretnék megoldást találni:

-eszi az olajat (Castrol Magnatec 10W-40-et használok)

-sokat fogyaszt (10l/100km mindegy neki hogy ukrán benzin, vagy magyar 95-ös. Próbáltam az STP benzinadalékot is. semmi)

-csomagtartó idegesítő hangot ad rázós uton (bár minden rezgést előhoztak ezek a f***a utak)

-a kesztyűtartó mögött ahol van egy kis motor ami a külső belső levegőszűrűt mozgatja recsegő hangot ad meg lüktetve fújja a levegőt mikor felveszem nagyobb fokozatba. Egy szerelő ismerős azt mondta valószínű eltört az a tengely ami mozgatja a szűrőt.

-amikor gyorsítok enyhén érezni mintha rángatna

Hát ennyi lenne egyenlőre ezekre aki tudna nekem értelmes megoldást, az legyen szíves ossza meg velem.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Nekem van egy 2004-es Opel Astra G 1.6 16V ecotec motoros sedan kocsim.

Problémáim, amikre szeretnék megoldást találni:

-eszi az olajat (Castrol Magnatec 10W-40-et használok) - 1.6-os blokkok azok ilyenek általában.. de majd szakértők hozzászólnak

-a kesztyűtartó mögött ahol van egy kis motor ami a külső belső levegőszűrűt mozgatja recsegő hangot ad meg lüktetve fújja a levegőt mikor felveszem nagyobb fokozatba. Egy szerelő ismerős azt mondta valószínű eltört az a tengely ami mozgatja a szűrőt.

nem szűrőt, hanem lapátot mozgat a motor. És igen, 99%, hogy eltörött a tengelye. Íme a leíráshoz a link

-amikor gyorsítok enyhén érezni mintha rángatna -> benzinszűrő állapota? EGR állapota? említetted hogy ukrán benzin...

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hi! Nekem van egy 2004-es Opel Astra G 1.6 16V ecotec motoros sedan kocsim.

Problémáim, amikre szeretnék megoldást találni:

-eszi az olajat (Castrol Magnatec 10W-40-et használok)

-sokat fogyaszt (10l/100km mindegy neki hogy ukrán benzin, vagy magyar 95-ös. Próbáltam az STP benzinadalékot is. semmi)

-csomagtartó idegesítő hangot ad rázós uton (bár minden rezgést előhoztak ezek a f***a utak)

-a kesztyűtartó mögött ahol van egy kis motor ami a külső belső levegőszűrűt mozgatja recsegő hangot ad meg lüktetve fújja a levegőt mikor felveszem nagyobb fokozatba. Egy szerelő ismerős azt mondta valószínű eltört az a tengely ami mozgatja a szűrőt.

-amikor gyorsítok enyhén érezni mintha rángatna

Hát ennyi lenne egyenlőre ezekre aki tudna nekem értelmes megoldást, az legyen szíves ossza meg velem.

Előre is köszönöm.

Szia!

Hibalámpa nem világít? Alapjárat nem ugrál?

Az 'eszi az olajat' elég tág fogalom, mennyire eszi (l/1000 km)?

Még ha egy motorkódot is tudnál idebiggyeszteni, az tudna segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon, de eddig is nagyon sok hasznos infót találtam. Alapvetően egy műszaki probléma miatt regisztráltam. Astra G 1,6 XEP motoros autóm van és nagy valószínűséggel tönkrement a termosztátom. Az autó 4 éves múlt, új korában pontosan tartotta a 90 fokot. Már tavaly sem tartotta a 90 fokot, télen érezhetően nem fűtött úgy. Most pedig 7-9 fokos külső hőmérséklet mellett 60-70 fok a hűtővíz. Tehát valszeg átenged. Érdeklődtem új termosztát ára után és nagyon horror összegeket hallottam. Kérdésem, hogy mennyi a reális ára, illetve tud-e valaki olyan helyet, ahol érdemes venni?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon, de eddig is nagyon sok hasznos infót találtam. Alapvetően egy műszaki probléma miatt regisztráltam. Astra G 1,6 XEP motoros autóm van és nagy valószínűséggel tönkrement a termosztátom. Az autó 4 éves múlt, új korában pontosan tartotta a 90 fokot. Már tavaly sem tartotta a 90 fokot, télen érezhetően nem fűtött úgy. Most pedig 7-9 fokos külső hőmérséklet mellett 60-70 fok a hűtővíz. Tehát valszeg átenged. Érdeklődtem új termosztát ára után és nagyon horror összegeket hallottam. Kérdésem, hogy mennyi a reális ára, illetve tud-e valaki olyan helyet, ahol érdemes venni?

Köszi!

Szia,

A termosztát csak az üzemi hőmérséklet elérésénél játszik közre nem? Tehát ha nyitva van a termosztátod, akkor lassabban melegszik fel a víz, de a 90 fokot el kell érnie nem? Mekkora távolság megtétele után produkálja a 70 fokot? Nem inkább a jeladóval lesz probléma?

Mellesleg az én autómban 3 csavar és egy bilincs eltávolítása után (persze víz részleges leengedésével) kiszerelhető a termosztát (kb 5 perc). Utána könnyedén meg lehet nézni, hogy jól működik-e.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok még a fórumon, de eddig is nagyon sok hasznos infót találtam. Alapvetően egy műszaki probléma miatt regisztráltam. Astra G 1,6 XEP motoros autóm van és nagy valószínűséggel tönkrement a termosztátom. Az autó 4 éves múlt, új korában pontosan tartotta a 90 fokot. Már tavaly sem tartotta a 90 fokot, télen érezhetően nem fűtött úgy. Most pedig 7-9 fokos külső hőmérséklet mellett 60-70 fok a hűtővíz. Tehát valszeg átenged. Érdeklődtem új termosztát ára után és nagyon horror összegeket hallottam. Kérdésem, hogy mennyi a reális ára, illetve tud-e valaki olyan helyet, ahol érdemes venni?

Köszi!

Szia!

Nem tudom neked mennyire horror árakat mondtak, de 15 ezer forint körül már vannak normális termosztátok.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem tudom neked mennyire horror árakat mondtak, de 15 ezer forint körül már vannak normális termosztátok.

Itt a 19-66 ezerig teljesen változó árakat találtam. Az ismerősöm az utángyártottra 43-at, míg a gyárira 66 ezret mondott. Neten valahol láttam 19 illetve 30 ezres árakat is. Tehát most döntsem el....

Állítólag ez nem egy sima termosztát, német oldalakon elektronikus vezérlésűként emlegetik. Egyébként valóban jön ki belőle kábel.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget a tengelyhez hozzálátok.

-A benzinszűrőt most akarom majd cserélni ha van vmi útmutatód ahhoz is pls linkeld

-Az EGR-hez is kéne vmi útmutató, vagy inkább szerelővel nézessem meg?

Helló

khm.. lehet most megköveznek egyesek :) .. de mintha rémlene, hogy a z16xe motorhoz már nem szereltek EGR-t...

rosszul emlékszem?? :D .... lehet vissza kellene olvasni a fórumban, valamelyik szaki említette talán...

viszont a következő linken, ott van az AGR... szóval csak vizuálisan tudod ellenőrizni.. :D

z14xe motoron, szemből jobb oldalt van.

én kikötöttem, s köszöni szépen elcsetteg magában :D

A benzinszűrő cseréhez:

Konkrét útmutatóm nincs, de ajánlom figyelmedbe a "Így csináld Astra G"-t.

Amúgy nem nagy ördöngősség... csatlakozókat benyomod (nem kell speckó fogó, elég egy keskeny kombi fogó is),s lehúzod a csöveket óvatosan, bilincset lelazítod.

Tipp: a kipuff felől pattintsd ki a benzincsövet a hajlatnál a műanyag tartóból, könnyebben operálsz! :D

Egy kevés benzin a csőből folyni fog, no para :D de figyelj rá.

Szűrő kicserél, csöveket ütközésig rányomod, bilincsen csavar meghúz.

3-4x ráadod a gyújtást, majd vissza (az AC pumpálja fel a rendszert) s ezek után indítózol. Ennyi.

Gyertya csere

Megint csak az útmutató ajánlanám a figyelmedbe, azzal a kiegészítéssel, hogy a trafót a megfelelő körültekintéssel távolítsd el...

a későbbi gondok elkerülése miatt...

Ha kicsavartad a rögzítő csavarokat, van két furat, amit a könyv is említ, és abba hajtottam két menetes szárat anyával és azt fogva, vízszintesen emeltem felfelé.

(a könyv speckó kiemelő szerszámot említ...)

Ja és HIDEG motornál ügyködj, a gyertyákat pedig óvatosan tekerd befelé, nehogy elnyalja a menetet.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Hibalámpa nem világit, alapjárat nem ugrál. Olajat olyan 1000km/1l eszik. Motorkódja: z16xe

Nekem is 1.6-os z16xe van, csak ez 2001-es. Egy deka olajat nem evett meg az elmúlt 10-15.000. km-en (sem). Nem tudom mi ez az olajzabálós sztori, szerencsére én nem ismerem. :)

GM Genuine 10W-40 Semi Syntheticet használok.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://...=1t:429,r:6,s:0

Link to comment
Megosztás:

Hello!!

Szeretnék érdeklődni hogy a fényszóró kapcsolónál lévő megvilágításba milyen foglalatú izzó kell ?

Műszerfal és a középkonzol megvilágításokba milyen fajta izzó kell és hány darab mert szeretném lecserélni a gyári világítást, valami kékes színűre és nem Led-re gondoltam hanem izzóra és kékes színbe....

Tudom hogy Led- ,,örök" életű és azért az sokkal jobb lenne....de ott kell forrasztgatni, előtétellenállások stb...

És esetleg aki tudna linket adni honnan lehetne beszerezni ilyen izzókat azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.