Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma reggel indulás előtt megnéztem az olajszintet, a pálca alsó harmadán az olaj színe sárgás. Többször ellenőriztem, és az eredmény változatlan. Gondoltam csak valami olajkicsapódás, mentem vele kb 20-25km-t, majd otthon megint ellenőrzés, a pálca vége még mindig sárga. Az olajat és szűrőt október közepén cseréltem, azóta nincs benne 3000km sem. Castrol Magnatec 10w40-es ment bele, mivel a gép 10éves múlt. (X14XE). Normális az a "sárgaság"? Másik kérdés: A "hosszú" hétvégén ki szeretném tisztítani az EGR-t. Merre találom és mivel tudom kipucolni? Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Akkor csendben örüljél (és küldj egy jobb oldalit) :D Szuper lett a lámpa,kössz Lipi-G :lol: csak a felső lökhárító tartó csavarokat kellett lefúrnom

Nem kell párban cserélni a stab rudat,ugye?

Nem feltétlen kell párban, csak nekem kettő van,és elég gáz mind a kettő.

A lámpát meg szívesen :D

Link to comment
Megosztás:

Nem kellett volna,de te tudod. :lol:

Mesélj,kíváncsi vagyok,van nekem is itthon,épp aktuális a próbája,mert az egr rugója el van fáradva,a szerelő szerint... Leprogramozást nem tud,azt mondta vegyek új szelepet :D

Mire kell "figyelni",ha ezt a lezárót használom? Úgy értem kevesebb motorfék,hogy ne vegye észre az ECU,ahogy feljebb írtad,vagy nem számít?

Ha esetleg hibát dob,és visszaalakítom gyárira,a sárga lámpa elalszik,vagy még azt is törölnöm kell?

Link to comment
Megosztás:

Elég zavaró tud lenni a sárga lámpa. :lol: Vagy van valami megoldás rá?

Engem nem zavart,kiolvastam,hogy AGR,tudtam,hogy le van zárva,bajt nem csinálhat.

Mesélj,kíváncsi vagyok,van nekem is itthon,épp aktuális a próbája,mert az egr rugója el van fáradva,a szerelő szerint... Leprogramozást nem tud,azt mondta vegyek új szelepet :D

Mire kell "figyelni",ha ezt a lezárót használom? Úgy értem kevesebb motorfék,hogy ne vegye észre az ECU,ahogy feljebb írtad,vagy nem számít?

Ha esetleg hibát dob,és visszaalakítom gyárira,a sárga lámpa elalszik,vagy még azt is törölnöm kell?

Én csak a saját tapasztalataim tudom leírni,azt hogy nálam mi volt.

Tehát, 99-es F Astra X16XEL motorral. Gyulán voltunk haveromnál és egy

erőteljesebb kihúzatás után azonnal el kezdett fulladozni a motor és össze-vissza járt egy

darabig 1-2 perc ,utána minden helyre állt ment tovább.Sárgát dobott,kiolvasva :1405 AGR hiba.

Elvittem haveromhoz,AGR-t kivettük -kitisztítottuk(Brigeciol-féktisztítóval)és egy lezárólemezt raktunk be .

Műtét után a motor hibátlanul jár ,nem fullad,zöldkártya jó.Néha (talán kétszer) dobott sárgát utána,kiolvastam :

AGR ,kész ennyi .Tudtam,hogy azért dobta mert ránézett a comp. és nem találta a jelet.Semmi baj

nem volt utána vele.Asszem a Z14XE-hez még gyári lezárólemez is van,és talán még

jobban elérhető helyen van az AGR,mint az X16XEL-ben.

Link to comment
Megosztás:

Én csak a saját tapasztalataim tudom leírni,azt hogy nálam mi volt.

Nekem pici apró torpanások vannak,hibajelzés nincs,néha napokig semmi,néha erősebben,néha gyengébben.

Hozzáférni valóban vicc,nulla autószerelési tudással is kb 2 perc a művelet,szóval bizakodó vagyok :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem szombaton volt ilyen rángatás 3 hengerezés. Gyertyát kicseréltem másikra utána fényévekkel jobb lett de néha rángat egyet egyet de csak melegen. Ez mitől lehet? EGR vagy üzemanyag?? Még ami gyanús nekem hogy mielőtt ez lett tankoltam egy telit egy kisebb kútnál. Lehet ratyi anyagot adtak?

U.i.: Még annyi hogy dobott sárgát 0302 2es henger felismert égés kimaradás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem pici apró torpanások vannak,hibajelzés nincs,néha napokig semmi,néha erősebben,néha gyengébben.

Hozzáférni valóban vicc,nulla autószerelési tudással is kb 2 perc a művelet,szóval bizakodó vagyok :D

Akkor először szerintem csak tisztísd ki,bírja még akkor egy darabig.

Nekem szombaton volt ilyen rángatás 3 hengerezés. Gyertyát kicseréltem másikra utána fényévekkel jobb lett de néha rángat egyet egyet de csak melegen. Ez mitől lehet? EGR vagy üzemanyag?? Még ami gyanús nekem hogy mielőtt ez lett tankoltam egy telit egy kisebb kútnál. Lehet ratyi anyagot adtak?

AGR-el nemigen 3 hengerezik,bár nem lehet tudni.Lehet tényleg benzin probléma esetleg kezdődő trafókór!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap érdekes dolog történt velem. Egy későn észrevett szakadék (olyan bukkanó, ami egy parkolónak a behajtójánál van és csak 1-2km/h sebességgel lehet rajta legurulni úgy, hogy ne verje oda magát a kocsi) miatt kellett satufékeznem és a meglepődés miatt lefulladtam (jól van na még a legjobbakkal is előfordul :D ). Újraindítottam a kocsit, elkezdtem alászedni a kormányt és ekkor az ellenkező irányba rántott egy nagyon úgy, hogy alig bírtam visszatartani. Nem volt vicces. Ezután kb 10 másodpercig nem volt szervóm, majd elkezdett szakaszosan működni. Kb 1 perc után teljesen helyrejött.

Ez mitől lehetséges? Ellenőrizzek valamit vagy csak a lefulladás miatt csinálta? Lefulladás után lehetett hallani a szervó "turbina" szerű hangját, ahogy szépen lassan áll le.

Más. Kormány egyhelyben történő tekerése közben folyamatosan kopogó hangot hallok a futóműből. Mi okozhatja ezt? Szilentek/féltengely?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap érdekes dolog történt velem. Egy későn észrevett szakadék (olyan bukkanó, ami egy parkolónak a behajtójánál van és csak 1-2km/h sebességgel lehet rajta legurulni úgy, hogy ne verje oda magát a kocsi) miatt kellett satufékeznem és a meglepődés miatt lefulladtam (jól van na még a legjobbakkal is előfordul :D ). Újraindítottam a kocsit, elkezdtem alászedni a kormányt és ekkor az ellenkező irányba rántott egy nagyon úgy, hogy alig bírtam visszatartani. Nem volt vicces. Ezután kb 10 másodpercig nem volt szervóm, majd elkezdett szakaszosan működni. Kb 1 perc után teljesen helyrejött.

Ez mitől lehetséges? Ellenőrizzek valamit vagy csak a lefulladás miatt csinálta? Lefulladás után lehetett hallani a szervó "turbina" szerű hangját, ahogy szépen lassan áll le.

Más. Kormány egyhelyben történő tekerése közben folyamatosan kopogó hangot hallok a futóműből. Mi okozhatja ezt? Szilentek/féltengely?

1.Szerintem a szervó miatt nem kell aggódni.Biztos a lefulladás és az alászedéskor a beindítás miatt csapott vissza

és a kormányvisszatérítőerőt érezted nagyobbnak.

2.A kormányt helyben nem tekergetjük! :lol: Ropog a toronycsapágy , a szilent inkább nyiszorog,a kutyacsont

pedig kopog az úthibákon.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Még új vagyok a fórúmon, de azért annyit tudok hogy mielőtt kérdezek nézek szét hogy van e hasonló probléma ecstelve a fórúmban, sajna nem találtam(ai nem jó jel :D ).

Az Astra 2001es 1.7 DTI, 160e km

A probléma: kb két hete kezdődött, elsőre nem röffent be a motor mint ahogy mindig is szokott, hanem probált forgatni és vagy csak nehezen vagy 2ik probálkozásra sikerült, de csak nagyon ritkán csinálta ezt.

Aztán ma reggel ... kész ... már csak forgatott de semmikép nem akart beindulni, végül úgy negyedik próbálkozásra nagyon nehezen , hengerek összevissza verve, hatalmas füst után beindúlt és normálisan müködött , semmi mást gondot nem látok, fordulatszámmérő nem ingadozik ... sejtelemem sincs mi lehet, nem tudom ha dieselben vannak gyertyák, mert benzinesnél egyből arra gondolnák.

Amit megfigyeltem hogy mintha hosszú út után jelentkezne a dolog (tegnap is csináltam egy 100ast), ha városban járok normálisan gyúl.

Van valami tippetek? Találkoztatok már hasonló gondal?

Köszi előre is,

Nincs valakinek tippje? pl ma reggel és tegnap is déltán, normálisan gyúlt, de mégis a tegnap reggeli dolog miatt vonakodok egy újabb hosszú úttól.

UI: Tudnátok ajánlani Debrecenben valakit akit megnézné nekem ezt a gyújtásproblémát ??

Link to comment
Megosztás:

1.Szerintem a szervó miatt nem kell aggódni.Biztos a lefulladás és az alászedéskor a beindítás miatt csapott vissza

és a kormányvisszatérítőerőt érezted nagyobbnak.

2.A kormányt helyben nem tekergetjük! :D Ropog a toronycsapágy , a szilent inkább nyiszorog,a kutyacsont

pedig kopog az úthibákon.

Ezt mond a drágalátos szomszédnak aki mindig a kocsibeállómhoz áll (pedig már többször szóltam neki) és 20 centikre a kocsijától kell manővereznem, hogy ki tudjak állni. Ilyenkor álljon valaki ki úgy, hogy nem tekeri helyben a kormányt.

ui. Lehet, hogy hagyok neki legközelebb egy üzenetet.

"Önnek 4 új üzenete érkezett"

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek tippje? pl ma reggel és tegnap is déltán, normálisan gyúlt, de mégis a tegnap reggeli dolog miatt vonakodok egy újabb hosszú úttól.

UI: Tudnátok ajánlani Debrecenben valakit akit megnézné nekem ezt a gyújtásproblémát ??

Beszéltem egy szerelővel, ahogy körbeírtam a dolgot megkérdezte hogy hűtővíz vesztés van-e? és mivel van: hengerfejes azt gyanítja :D szomorú vagyok...

Jó lenne ha valaki megcáfolná vagy legalább megerősítené a dolgot ... please

Link to comment
Megosztás:

Beszéltem egy szerelővel, ahogy körbeírtam a dolgot megkérdezte hogy hűtővíz vesztés van-e? és mivel van: hengerfejes azt gyanítja :D szomorú vagyok...

Jó lenne ha valaki megcáfolná vagy legalább megerősítené a dolgot ... please

A hűtővíz olajos a tartályban?Izzítógyertyák milyenek?

Link to comment
Megosztás:

Nekem eléggé,esetleg valami ötlet?Képek: #19306 hsz-ban!(966.old)Köszönöm...

Aham,megnéztem.Megmondom őszintén,hogy nem sokat látok ki belőle! :D

Hogy az most olajfolt vagy nem azt nem tudnám megmondani.Tapintásra milyen

a víz,csúszós,nyálkás ,olajos?És milyen az olaj?

Normynak is:

Akkor mondják a motorra, hogy hengerfejes, ha a víztér és az égéstér nincs elszigetelve egymástól. Ennek általában kétféle oka van, vagy kiég a tömítés, vagy megreped a hengerfej (általában a szelepek közötti gátnál)

Ilyenkor sem a víz folyik be az égéstérbe -azt a motort ember többet be nem indítja-, hanem a henger "dolgozik bele" a víztérbe.

Erről úgy tudsz legkönnyebben meggyőződni, hogy járó HIDEG! motornál leveszed a kiegyenlítő tartály kupakját, és figyeled, hogy bugyborékol-e a víz. Lehet, hogy csak melegen kezdi, úgyhogy járasd egy ideig.

Az első tünet, hogy romlik a fűtés a bekerülő égéstermék buborékok miatt. gyakorikerdesek.hu

Link to comment
Megosztás:

Aham,megnéztem.Megmondom őszintén,hogy nem sokat látok ki belőle! :D

Hogy az most olajfolt vagy nem azt nem tudnám megmondani.Tapintásra milyen

a víz,csúszós,nyálkás ,olajos?És milyen az olaj?

Köszi hogy ránéztél!Olyan állagú és színű darabkák vannak benne,mint ami rövid távú használatok után kicsapódik az olajbetöltő sapkára!

Vizet tél elején cseréltem,már akkor ilyen volt a kiegyenlítő :lol: Vizen nem éreztem hogy olajos lenne,vagy nyálkás,de a tartály belső szélére rá van tapadva ez a fekete olajos kosz!Vízfogyás nincs,mutató szerint a hőfok 87-88 fokon áll stabilan és az olajban sem láttam semmi rendkívülit!(nívópálca,olajbeöntőnél sem)Nem értem hogy kerülhetett bele!Valahonnan folyik a motortól egy kis olaj,de egyenlőre nem jutottam el megnézetni!Lehet ennek köze hozzá?

A fűtés olyan,hogy szinte égeti a kezem (nem túlzok) :D bugyborékolás pedig sem hidegen,sem melegen nem volt gázadásra sem!

Ha azt írod hogy víz nem kerülhet a motortérbe,akkor felesleges a kipufogó gázt figyelnem?

Link to comment
Megosztás:

Köszi hogy ránéztél!Olyan állagú és színű darabkák vannak benne,mint ami rövid távú használatok után kicsapódik az olajbetöltő sapkára!

Vizet tél elején cseréltem,már akkor ilyen volt a kiegyenlítő :D Vizen nem éreztem hogy olajos lenne,vagy nyálkás,de a tartály belső szélére rá van tapadva ez a fekete olajos kosz!Vízfogyás nincs,mutató szerint a hőfok 87-88 fokon áll stabilan és az olajban sem láttam semmi rendkívülit!(nívópálca,olajbeöntőnél sem)Nem értem hogy kerülhetett bele!Valahonnan folyik a motortól egy kis olaj,de egyenlőre nem jutottam el megnézetni!Lehet ennek köze hozzá?

A fűtés olyan,hogy szinte égeti a kezem (nem túlzok) :lol: bugyborékolás pedig sem hidegen,sem melegen nem volt gázadásra sem!

Ha azt írod hogy víz nem kerülhet a motortérbe,akkor felesleges a kipufogó gázt figyelnem?

Akkor minden OK. nem?Szerintem nekem is koszos a tartály széle.Majd ha

hazamegyek megnézem.Vagyis inkább holnap,mert sötét lesz mire otthon leszek.

Link to comment
Megosztás:

Mesélj,kíváncsi vagyok,van nekem is itthon,épp aktuális a próbája,mert az egr rugója el van fáradva,a szerelő szerint... Leprogramozást nem tud,azt mondta vegyek új szelepet :D

Mire kell "figyelni",ha ezt a lezárót használom? Úgy értem kevesebb motorfék,hogy ne vegye észre az ECU,ahogy feljebb írtad,vagy nem számít?

Ha esetleg hibát dob,és visszaalakítom gyárira,a sárga lámpa elalszik,vagy még azt is törölnöm kell?

Azért zártam le mert rángatott elég sűrűn. Lezártam hátha az. Járattam mocit 1 percig nem volt sárga, majd rövig út után kivillant a sárga, tudtam hogy AGR, de viszont a rángatás ugyan kisebb lett, d nem szünt meg, igy inkább kivettem a közlemezt és visszaálítottam a régi állapotát, kitöröltem a hibát és hagytam a régiben.

Link to comment
Megosztás:

Akkor minden OK. nem?Szerintem nekem is koszos a tartály széle.Majd ha

hazamegyek megnézem.Vagyis inkább holnap,mert sötét lesz mire otthon leszek.

Nem tudom,azért kérdezek! :D Az biztos hogy megnyugodnék ha semmi baja nem lenne szerintetek,mert írták már itt pár oldallal előrébb

hogy hengerfejes lett az 1.2-es és "jobbik" esetben több százezer a javítás,rosszabbikban Uhuhu szerint (azt hiszem ő írta)kuka is lehet a motor!

Link to comment
Megosztás:

Azért zártam le mert rángatott elég sűrűn. Lezártam hátha az. Járattam mocit 1 percig nem volt sárga, majd rövig út után kivillant a sárga, tudtam hogy AGR, de viszont a rángatás ugyan kisebb lett, d nem szünt meg, igy inkább kivettem a közlemezt és visszaálítottam a régi állapotát, kitöröltem a hibát és hagytam a régiben.

Hogy töröltél hibát? A nagyon sok gyújtásráadós módszerrel, vagy műszerrel?

Link to comment
Megosztás:

Hogy töröltél hibát? A nagyon sok gyújtásráadós módszerrel, vagy műszerrel?

Otthoni műszerrel is lehet. :D

Van ez az 5 ágú biomechanikus szerkezet,ezzel meg kell fogni egy villáskulcsot,ami lehetőleg BETA márkájú

olyan számozású,hogy a töltéstartalékoló és indítóáramot adó kocka ill. téglatest alakú villamos

szerkezet sarkán levő csavart le tudd vele venni.Miután a fémből készült csavart meglazítottad a

töltéstartalékoló és indítóáramot adó kocka ill. téglatest alakú villamos szerelvényen,leveszed a vezetékkel

ellátott végét róla és nem helyezed vissza kb.15-20-25-30 (kiválasztod melyik szimpi)percig

,ezáltal a tárolt hibakódok törlődnek.Jó ha tudod ilyen esetben a gyári zeneszolgáltató készüléked

security kódját is ,mivel azt ebben az esetben ujra kell majd indítsad!jó munkát!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.