Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

A lenti problémára valakinek nincs ötlete? Annyit kipróbáltam, hogy nagyobb sebességnél ha nagyobbat fékezek, akkor beremeg az autó. Gondolom összefügg a lentivel. A féktárcsával lehet esetleg probléma?

Sziasztok!

Olyan problémám van az autómmal, hogy 90-95 környékén búgó hang jön -szerintem jobb- oldalról. Ha ilyen sebességnél balra kanyarodok kicsit is, akkor felerősödik nagyon a hang. Viszont jobbra kanyarnál megszűnik. Új lemezfelnik és gumik vannak rajta, tehát a kereket nem okozhatják, mert a csere előtt is megvolt a hiba. A jobb első kerékcsapágy lett cserélve, mert arra gyanakodtunk. Sajnos nem változott semmi. Első lengéscsillapító pár csere volt még, mert a bal oldali megadta magát.

Remélem tudtok segíteni.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Rájöttem egy idegesitő hibára (?) kopogó hang alapjáraton jobb elöl de nem a motorból.

Az oka: a benzinvezeték bemegy a jobb oldali doblemezbe majd visszatér, remeg a cső is ahogy kattog valami szelep,(tankszellöztető?) ez halatszik be piszokul az utastérbe.

Ha lesz idöm kibontom, valahogy leszigetelem, vagy cseszek vele valamit, (mert már sokan mondták bent ülve hogy főtengelyes a gép, meg hajtókaros, de lehet lánchibás:)))) énmeg hiába mondom hogy nem, nem ))))))))))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A lenti problémára valakinek nincs ötlete? Annyit kipróbáltam, hogy nagyobb sebességnél ha nagyobbat fékezek, akkor beremeg az autó. Gondolom összefügg a lentivel. A féktárcsával lehet esetleg probléma?

Ha beremeg, akkor valszeg a féktárcsa hullámos igen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket vagy tanácsotokat szeretném kérni!!!

Astra G 1.4 16V 99'es. Alap Club felszereltség. Nincs benne ABS.

200ezer km van benne óra szerint én többre tippelnék. Használtan vettük 4 éve kereskedésből 1.4 millióért.

A hiba:

Erős fékezésre a kerekek hamar blokkolnak. Főleg a hátsó fékdobok, legfőképp a bal hátsó.

90ről satu fék pl. eédugrik egy ló akkor necces a megállás. Blokkolnak a kerekek, jobbra akar kisodródni a gép.

Lett rajta cserélve már az utóbbi 1-1,5 évbe:

-első fékbetét tárcsával

-hátsó fékdobhoz fékpofa

-ú fékolaj benne

- a fékdob már fel lett szabályoztatva hátul

Már mindent kipróbáltunk és semmi.

Jött az ötlet, biztos a fékerő szabályzó a ludas. Mivel 50ezerhet közelít az új ára, ezért szerelő kivette belőle.

Ki lett iktatva a rendszerből.

Tökéletes lett vele a gép. Megszűnt a blokkolás, csak nagyon lent kezdett fogni a fék, de legalább brutálisan álltunk meg ha gond volt.

A szerelő állított a kéziféknél és jobb lett a fék, fentebb fogott de nem volt tökéletes....

Eltelt 3 hét, magától azon a ponton kezdett el fogni a fék, ahol kell. Tökéletes lett minden.

Azt mondta lehet a levegő kiment belőle. De hogy, amikor ez zárt rendszer nem??

És most megint blokkol mint régen fékerő szabályzó és az említett szinte mindet kicseréltünk benne.

Véletlen hirtelen fékezésnél vettem észre megint nem jó.

Gumik 2 évesek rajta, futófelületük tökéletes.

Az autó többi része jó, diagnosztikai hiba nincs benne.

Idegőrlő lett a dolog....

Szerintetek?

Javaslatok, tanácsok!?

Aki segít, annak előre is köszönöm szépen!

Szép napot Urak!

Link to comment
Megosztás:

Fékerő szabályzó most sincs benne.

Eltettem, mert műszakira majd vissza kell tenni.

Úgy hogyan megy át, hogy az egyik oldal jobban fog mint a másik? Ott van egy max fékerőeltérés(10% talán?), aminél NEM kapod meg a műszakit....

Link to comment
Megosztás:

Úgy hogyan megy át, hogy az egyik oldal jobban fog mint a másik? Ott van egy max fékerőeltérés(10% talán?), aminél NEM kapod meg a műszakit....

Műszakira ismerős szerelő vitte a aki csinálni szokta.

Azt mondta volt fékpadon és ott átment.

Nem is a féhatással van a baj, hanem hogy blokkol nagyobb sebességről

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

...

Blokkolnak a kerekek, jobbra akar kisodródni a gép.

...

Jött az ötlet, biztos a fékerő szabályzó a ludas. Mivel 50ezerhet közelít az új ára, ezért szerelő kivette belőle.

Ki lett iktatva a rendszerből.

Na, megint egy "szak"ember! :D :D

Ha az autóban ülőkkel történik valami, akkor minimum szándékos veszélyeztetésért fogják elővenni. Meg téged is. :D

Nincs más a környéken?

Link to comment
Megosztás:

Na, megint egy "szak"ember! :D :D

Ha az autóban ülőkkel történik valami, akkor minimum szándékos veszélyeztetésért fogják elővenni. Meg téged is. :D

Nincs más a környéken?

Akkor vigyem máshoz a gépet? Csak az lesz

Amúgy tényleg jó szerelő, de ezt elég félvállról veszi úgy érzem

Link to comment
Megosztás:

Ha szépen fékezek vele, félig nyomom monjuk nagy sebességről is, akkor nincs is vele semmi baj.

De ha erőteljesen belefékezek akkor már egyből sír a gumi és főleg a hátsó.

Mindenképp jövőhéten elviszem máshoz aki független szervízben dolgozik

Link to comment
Megosztás:

Ha szépen fékezek vele, félig nyomom monjuk nagy sebességről is, akkor nincs is vele semmi baj.

De ha erőteljesen belefékezek akkor már egyből sír a gumi és főleg a hátsó.

Mindenképp jövőhéten elviszem máshoz aki független szervízben dolgozik

Ha csak az utolsó hozzászólásodat olvasom egyértelmű az eset.

Ha kicsit fékezel természetesen nem blokkol. Ha nagyot fékezel akkor természetesen azért blokkol a kerék mert nincs benne ABS.

A hátsó pedig azért csúszik meg előbb mert nincs benne fékerő elosztó! Így ne menj vele!

Életveszélyes! Magadon kívül megölsz másokat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Remélem ezért a szerelő engedélyét örökre bevonják!!!!!

Vidd az autódat szakszervizbe és hallgass róla hogy ki vette ki belőle az elosztót ha nem akarsz neki rosszat.

A féken emberéletek múlnak!

Link to comment
Megosztás:

Nem véletlenül létezik fékerő elosztó, nem csak plusz súlynak van ott. Ennyi ésszel akár kiszerelhette volna kompletten a féket, ezzel "megszüntetve" a problémát.

Az írásodból szemezgetve:

csak a balhátsó blokkol, a jobbhátsót megnéztétek, vagy alapból abból indult ki a szerelő, hogy biztos a blokkoló a rossz, és nem a jobbhátsó nem fog rendesen.

Ahogy a kolléga írta fölöttem, ABS nélkül mindenképp blokkolni fog a kerék satuféknél, ha szarvas ugrik ki eléd például még profi autóversenyzői képességgel sem biztos, hogy blokkolás nélkül le tudsz állni egy abs nélküli autóval.

Az írásodból nem derül ki mióta áll fenn ez a jelenség. Mivel úgy írtad, hogy gyakran csikorog a gumi, ezér ha már régóta fennáll a jelenség, nem hinném, hogy nincs nyoma a gumin. A futófelületük tökéletes mondat ugye nem attól a bizonyos szerelőtől származik? Ezt ránézésre nem igazán lehet megmondani, egy jól felszerelt gumis azért jobban meg tudja ezt állapítani.

Link to comment
Megosztás:

Egyik ismerősömnek is ugyan ez a gépe van, csak az 98as évjárat.

Megkért, hogy kérdezzem meg:

Neki a kormány kupog amikor tekered jobbra balra.

Ha nem megy a szervó (áll a motor) szintén kupog.

Féltengelycsuklóra gondoltunk de nem az.

Ha a kormányműben van valami hiba az nagy gond mert nagyon drága.

Mik lehetnek a kormányműbe a hibák?

Link to comment
Megosztás:

Ez a kopog valami egy megintcsak távolról nehezen diagnosztizálható dolog :D

Ha nem a féltengely, akkor a toronycsapágy is zajonghat, a kormányműhöz nem tudok hozzászólni, ha mégis az, új helyett esetleg elviheti felújíttatni, nem kell mindenképp újat venni egy vagyonért.

Link to comment
Megosztás:

Ez a kopog valami egy megintcsak távolról nehezen diagnosztizálható dolog :D

Ha nem a féltengely, akkor a toronycsapágy is zajonghat, a kormányműhöz nem tudok hozzászólni, ha mégis az, új helyett esetleg elviheti felújíttatni, nem kell mindenképp újat venni egy vagyonért.

Torony csapágy jó benne :D

Akkor elvisszük szerelőhöz, normálishoz :D

Link to comment
Megosztás:

Biztos hogy már kopott a gumi azóta.

Nem blokkol csak ha nagyot fékezek, szóval nagyon körültekintően közlekedünk vele.

Nekem kezd úgy tűnni, hogy a hibátlan autót szétkaptátok valami sejtés miatt. Ha egy autóban nincs ABS akkor minden esetben blokkol a kerék nagy fékezésnél!

Ezért találták fel az ABS-t! Ha pedig a hátsó hamarabb csúszik meg, akkor rossz a fékerő elosztó. Amit kiszedtetek. Ezt javítani kell, kiszedni nem szabad!

A guminál pedig számít az évjárat és a minőség is, nem csak a profil mélység.

sok sikert hozzá, remélem olcsón megúszod! Ne várj vele sokáig városban sem. Bármi közbe jöhet. Jó autóval is sok a necces helyzet.

A rosszra nem is merek gondolni!

Link to comment
Megosztás:

Ha csak az utolsó hozzászólásodat olvasom egyértelmű az eset.

Ha kicsit fékezel természetesen nem blokkol. Ha nagyot fékezel akkor természetesen azért blokkol a kerék mert nincs benne ABS.

A hátsó pedig azért csúszik meg előbb mert nincs benne fékerő elosztó! Így ne menj vele!

Életveszélyes! Magadon kívül megölsz másokat is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Remélem ezért a szerelő engedélyét örökre bevonják!!!!!

Vidd az autódat szakszervizbe és hallgass róla hogy ki vette ki belőle az elosztót ha nem akarsz neki rosszat.

A féken emberéletek múlnak!

Amikor benne volt a fékerő szabályzó, ugyanígy blokkolt.

Akkor az a szabályzó nem működött megfelelően és azért blokkolt?

Újonnan 50körül van, bontottat nem tudom érdemes lenne egyáltalán venni

Link to comment
Megosztás:

Amikor benne volt a fékerő szabályzó, ugyanígy blokkolt.

Akkor az a szabályzó nem működött megfelelően és azért blokkolt?

Újonnan 50körül van, bontottat nem tudom érdemes lenne egyáltalán venni

Csak a hátsó blokkolt? A hátsó minden esetben hamarabb blokkolt mint az első?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A probléma a következő: ha üzemi hőfokon (nálam ez a függőleges állástól egy mutatónyival balra) dugóba keveredek, (sok araszolás /Budapest te csodáááás/), pár perc alatt felmegy a hőfok a függőlegestől 1-2mutatónyival jobbra. Ezen még nem is akadnék fenn, de ilyenkor elinduláskor ahogy leszállok a kuplungról elmegy a kocsi ereje, rángat néhányat, leesik a fordulatszám, épphogy nem fullad le. Ezután 2-3asban városi tempónál míg vissza nem hűl, hajlamos rángatni. Folyamatos haladásnál semmi panasz, csak olyankor amikor tovább melegszik mint az átlagos hőfok.

Mi lehet az oka szerintetek?

Köszi

P.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a blokkolást vagy 3 hónapja vettem észre egy nagyobb fékezéskor véletlenül.

Nem vagyunk tákolósak, nem a szanaszét bombázás a cél, hanem az üzembiztos fék. Akkor visszarakatom

Leírom egyben újra.

Az első kereked azért blokkol, mert nincs benne ABS. Ez természetes, így van rendben.

Általában csúszós úton előfordul nagy fékezésnél, hogy a hátsó is beblokkol az első után. Jó gumikkal, száraz úton nem.

Ha a hátsó kerék előbb blokkol mint az első akkor rossz a fékerő elosztód. Ugyanis ennek pont ez a szerepe, hogy a terhelés függvényében

akkora fékerőt adjon a hátsó keréknek, hogy később blokkoljon mint az első, vagy pedig egyáltalán ne.

Esetleg ha mosás után sokat állt az autó, és elsőnek fékeztél nagyot amíg a tárcsák rozsdásak voltak, akkor előfordulhat indokolatlan gyors blokkolás,

de ez az első kerekeknél.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.